Jump to content


Fotografije

Bicikli za dostavu


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
25 odgovora na ovu temu

#1 Pera2021

Pera2021
  • Members
  • Pip
  • 14 posts

Postavljeno 21 June 2021 - 06:06 PM

Zanima me ima li neko iskustava sa radom u dostavi na biciklu i ako ima kakva? Na forumima sam čitao kako ljudi preporučuju za tu svrhu hibridne bicikle ili gravel. Koji bickl biste preporučili za tu namenu, a da mu je cena do nekih 400-500 evra ili neki polovan koji može da se nađe za te pare inače, a da je u dobrom stanju?

 

Pozdrav i hvala unapred!


  • 0

#2 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14611 posts

Postavljeno 21 June 2021 - 07:41 PM

(link)


  • 1

#3 Pera2021

Pera2021
  • Members
  • Pip
  • 14 posts

Postavljeno 24 June 2021 - 08:28 AM

Hvala na predlogu, ali ne deluje mi baš da bi ovaj bicikl mogao da bude baš dobar za navedenu svrhu. Iako Beograd deluje možda nekom ravan, nije baš pa ni samo jedna brzina, ni čelični ram nisu od pomoći. Ne znam da li ste videli, oni koji sada rade dostave uglavnom dobiju onu „kutiju” od kompanije pa nose u njoj tako da nije potrebno previše mesta za nošenje, jer se to često nosi i kao ranac na leđima.

Takođe, zaboravio sam pri pravljenju teme da napomenem da bih voleo da bicikl mogu ponekad da vozim i na neka putovanja po okolini, do mesta udaljenih npr. 20-ak km za početak pa bi mi za to, a i za vožnju po gradu, jer nema baš svuda sređenih biciklističkih staza, nego se vozi što kraćim putem da se uradi što više, možda trebale i deblje gume.
  • 0

#4 Pera2021

Pera2021
  • Members
  • Pip
  • 14 posts

Postavljeno 24 June 2021 - 08:31 AM

Da i verujem da za te pare koje sam rekao ne može nešto baš dobro da se nađe, ali bar neki polovan pa da posle par meseci kad skupim neke pare, prodam taj i dodam i kupim bolji.
  • 0

#5 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14611 posts

Postavljeno 24 June 2021 - 11:58 AM

Znam da nose ranceve u obliku kutije, zato sam ti i predlozio da nabavis bicikl na kojem neces nositi ranac na ledjima, na ovaj bicikl mozes da stavis cak dva. Ovde na forumu biciklisti kukaju kada moraju da nose obican ranac od 20l kako je to tesko, kako otpadaju ramena i ledja, znoje se ju ju ju...  Tako da ono sto tvoje kolege raznosaci dobiju vozeci brzi bicikl, ti ces nadoknaditi udobnoscu, pa ko duze izdrzi vise zaradi. Posle kad malo zaradis umesto boljeg bicikla dodas elektro motor i cepaj. Mladi zaboravljaju da pre modernih tetoviranih hipster raznosaca na biciklima koji se probijaju kroz saobracaj bez straha od polomljenih kostiju postari raznose pakete na biciklima stotinu godina unazad, a pogodi na kakvim biciklima ;)

 

4161145274_cbd13fe75f_c.jpg

 

Inace preko 20km/h pocinje da zeza aerodinamika a cik pogodi koliko je aerodinamican kockasti ranac na ledjima, tako da ne verujem da ce tvoje kolege sa "brutalnim biciklima da izdominiraju". A to sto ima jednu brzinu, dobro dodje da malo sidjes sa bicikla pa protegnes noge i odmoris guzu dok ga guras uzbrdo.

 

Ili odmah kupi elektricni bicikl ili kineski elektricni skuter...


  • 0

#6 mhetlerovic

mhetlerovic
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 459 posts

Postavljeno 24 June 2021 - 12:52 PM

Svakako nemoj gledati gravel bicikle jer oni (obično) imaju drop bar a to ti prosto ne treba, nit ćeš voziti velike distance u cugu pa moraš da menjaš položaj nit ti trebaju dropovi da bi išao toliko brzo. Plus je i sam položaj na biciklu nešto agresivniji a što je opet problem zbog pomenute torbe za dostavu.

S druge strane iako sam nisam to radio gledam šta voze ljudi koji rade - obično je to neki onaj Polar Mirage/Capriolo Level bicikl u koji je ugrađen hub motor u zadnji točak. I to realno ima smisla jer mtb sa 29" točkovima će lako prelaziti ivicnjake, šahtove, udarne rupe a biti dovoljno udoban za ceo dan i dovoljno uspravan položaj sedenja da se lako stane na semaforu, skokne na dostavu i sl. Recimo Polar Mirage Pro i Capriolo Level 9.4 su vrlo solidni u nekom tom budžetu oko 50.000 dinara a možda možeš da se prijavis i za neku onu subvenciju grada pošto su "domaći", ne znam da li je već počelo i kako to tačno ide. E sad naknadno treba videti ako bi ugradjivao i motor, svakako znači za uspone.

Naravno može i neki polovan da dođe u obzir ali svakako razmišljaj da je to radni bicikl - u smislu polovan može da se nadje i sa boljim komponentama za manje pare, ali treba dobro proceniti stanje jer se očekuje ozbiljna eksploatacija, a sa druge strane i neke kasnije popravke takvog bicikla su verovatno skuplje jer zahtevaju komponente sličnog ranga. Na kraju krajeva treba gledati i da je bicikl relativno nezanimljiv nekome da ga ukrade.
  • 0

#7 srdjoni

srdjoni
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2431 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 24 June 2021 - 05:00 PM

Može svaki bicikl sa blatobranima i paktregerom, da možeš da kačiš teret ili bisage (ne nosi se samo hrana u kutijama, već i mnogo toga drugog).

 

Nikako drop korman, zbog manevrisanja, brzih promena pravca, kočenja, penjanja na ivičnjak i sl. Gume dovoljno široke da budu udobne, a da ne budu balast.

 

Bolje je da je bicikl lakši, bićeš brži, ali nije obavezno, jer i onako svaki čas staješ - što zbog traženih adresa, što zbog semafora, pešaka itd. Kurirska kondicija, za 30-50 km dnevno stiče se za nedelju dana i lakšim i težim biciklom :)

 

Preporuka je da mehanika bude najjednostavnija, jer je lakša i jeftinija za popravku. Arčiti basnoslovno skup bicikl na kuririsanje je čisto bacanje para - za taj posao ti treba tovarna mazga.

 

Sticanjem iskustva, postaješ efikasniji - više dostava, a manje kilometara - ne lutaš više u traženju adresa i pažljivije čitaš uputstva koja dobiješ od centrale. A kad dođeš do te faze, onda ćeš već znati kakav bi ti bicikl bio najidealniji :)


  • 2
Homesick for a place you've never been...

#8 Pera2021

Pera2021
  • Members
  • Pip
  • 14 posts

Postavljeno 24 June 2021 - 05:39 PM

Hvala na komentarima, pogledaću neke bicikle, to je za sada još uvek bila jedna od opcija za rad tako da ću svakako još videti.
Što se kondicije tiče, nekada je bilo više pa bih je sad prvo vraćao nedelju-dve dana bar pa onda tek krenuo sa radom ako izaberem taj posao kao opciju.
Još jednom hvala!
  • 0

#9 stefan10vb

stefan10vb
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 210 posts

Postavljeno 25 June 2021 - 06:53 AM

Pokusavam da shvatim, ne ide mi. Cemu elektricni motor na biciklu za dostavu? Samo otezava? Mislim da svako ko radi posao dostave, mora/treba da zna da drzi kadencu. A cak iako je neka bas dugacka uzbrdica, vozaci autobusa dopustaju ljude koje rade dostavu biciklom da ga unesu u autobus, naravno ako nije prevelika guzva. A dostavljaci hvala Bogu imaju fleksibilno radno vreme.
Licno bih izabrao sto laksi mtb 29er bicikl, sa 2x pogonom, slik/polu slik gumama, i ravnim kormanom od 680mm ( i kratka lula).
E sada koliko sam ja nacuo, dostavljaci iznajmljuju te elektricne bajseve za oko 14 000din mesecno, i konkretno jedan mi se zalio da mu cesto pucaju unutrasnje gume. Naravno, sve popravke placaju dostavljaci.
  • 0

#10 mhetlerovic

mhetlerovic
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 459 posts

Postavljeno 25 June 2021 - 08:08 AM

Mislim da mešaš biciklizam kao sport i bicikl kao alat za dostavu. Verujem da je dostavljacu poslednje na pameti kadenca na usponu a u međuvremenu mu je mnogo bitnije gde beše adresa na koju ide, da ga ne pokupi auto/motor iz poprečne ulice, da zaobiđe babu koja je izletela bez da vidi bicikl, da ga ne uhvati semafor i slično. I po gradu hteo ili ne ima mnogo zaustavljanja, naravno i na uzbrdicama, a tu motor mnogo više pomaže nego čak i da si u top formi. A i to što imaju fleksibilno radno vreme ne znači da imaju vremena da čekaju bus (koji još i nije pun :) Prvo imaš vrlo strogo definisano vreme za koje moraš da uradiš određenu dostavu, a drugo broj dostava koje uradiš u toku dana je direktno vezan s parama koje ćeš zaraditi, čekanje busa nikako ne deluje kao efikasna opcija.

Što se tipa bicikla tiče mislim da se slažemo osim što reče kolega da težina suštinski nije bitna već da su komponente jeftinije i lake za servisiranje. Šta ti znači bicikl koji je tipa 2kg lakši kad ćeš na jednu dostavu nositi hranu težine 300g po ravnom, a na sledeću 3kg uzbrdo? Ne možeš da biraš. I tu električni motor mnogo više izjednači uslove bez obzira što dodaje tezinu.

Što se tiče iznajmljivanja to treba staviti na papir pa sracunati, dugoročno se sigurno više isplati sopstveni bicikl jer na njemu na primer možeš da investiras u bolje spoljne gume koje će biti otpornije na bušenje. S druge strane s iznajmljenim biciklom možeš da kreneš odmah bez ikakvog ulaganja.
  • 3

#11 stefan10vb

stefan10vb
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 210 posts

Postavljeno 25 June 2021 - 09:52 AM

Mislim da se nismo razumeli. U pravu si donekle, mozda mesam. Nisam mislio na stalno drzanje kadence, vec na povremeno, tehnika voznje sa najmanje umaranja. Opet taj motor je asistencija, ne verujem da moze da izdrzi (vecu) uzbrdicu bez zaleta. Ne znam kako pomaze motor ako izleti baba? Tu nema pomoci. Hahahhaha Ili automobil, jos gore.
Nisam mislio da cekaju poluprazan/prazan autobus, vec posto sami odredjuju radno vreme, ja bih izbegavao da radim kada su guzve/spicevi, kada se ljudi vracaju sa posla. Imaju definisano vreme za dostavu, ali je razumno, ne voze se trke. Jeste da zarada zavisi od broja dostava u toku dana, ali i nemaju u svakom momentu dostave, vec se placa fiksni deo po satu, ako ne bude dostave.
Ne mogu da se slozim sa tim da (komponente) bicikl treba da bude sto jeftiniji, jer ce imati i slabiji motor, i slabiju bateriju, i vise ce kvariti. Mora da postoji neka sredina.
Po meni je iznajmljeni bicikl preskup u svakom smislu.
Nisam napisao busenje gume, buse se i bolje gume, vec pucanje guma, koje moze da se resi za 10e.
  • 0

#12 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14611 posts

Postavljeno 25 June 2021 - 01:18 PM

Treba praviti razliku izmedju raznosaca dokumenata i dostavljaca robe... Koga ne mrzi moze da broji vrstu bicikala koju koriste u holandiji pa neka sam izvuce zakljucak.

 


  • 0

#13 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4276 posts

Postavljeno 25 June 2021 - 01:51 PM

A Holandija koja brdo vidi samo na filmu je merodavna  n2:hahaha . Tamo moze da se vozi i onaj mlekadzijski koji si odmah predlozio, u Beogradu ne moze.


  • 0
.

#14 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14611 posts

Postavljeno 25 June 2021 - 02:01 PM

Da si ti video sta smo mi vozili pedesetih proslog veka po Beogradu... osim ako u medjuvremenu nisu napravili neko novo brdo i vratili kaldrmu...


  • 0

#15 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14611 posts

Postavljeno 25 June 2021 - 02:34 PM


  • 0

#16 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4276 posts

Postavljeno 25 June 2021 - 02:46 PM

Da si ti video sta smo mi vozili pedesetih proslog veka po Beogradu... osim ako u medjuvremenu nisu napravili neko novo brdo i vratili kaldrmu...

 

Zašto ti ne voziš to što si vozio pedesetih prošlog veka po Beogradu? Nekada je pametnije ćutati nego po svaku cenu biti zaprška u svakoj čorbi. 


  • 3
.

#17 Pera2021

Pera2021
  • Members
  • Pip
  • 14 posts

Postavljeno 25 June 2021 - 03:25 PM

Koliko se da primetiti, sudeći po snimku, ulice deluju malo bolje nego ove naše, a i ivičnjaka gotovo da nema, odnosno veoma su niski tako da i to treba uzeti u obzir ako ne grešim.
  • 0

#18 Pera2021

Pera2021
  • Members
  • Pip
  • 14 posts

Postavljeno 25 June 2021 - 03:30 PM

Da si ti video sta smo mi vozili pedesetih proslog veka po Beogradu... osim ako u medjuvremenu nisu napravili neko novo brdo i vratili kaldrmu...


Pedesetih godina Beograd i sada Beograd su dva pomalo drugačija pojma, neki delovi su pre sedamdeset godina bili gotovo sela, a sada „centar grada”, konkretno deo u kom živim, pa bih po nekoj logici i u tom kraju radio (Braće Jerković/Medak) ima i uzbrdica i nicbrdica
  • 0

#19 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14611 posts

Postavljeno 25 June 2021 - 03:49 PM

@Pera2021    Znao sam da neces kupiti onaj i pre nego sto sam napisao i nemoj misliti da te ubedjujem ali mozda drugima pomogne, nemojte nositi teret na ledjima i nemojte se stideti da sidjete sa bicikla i gurate ga. Inace @zare mrzi mlekadzijske bicikle i one sa elektricnim motorom tako da ce uvek iskoristiti priliku da se podsmehne ili sto bi on rekao da u svakoj corbi bude zaprska...

 

@zare   Vozim jos i "goru" napravu odnosno teze mi je nego na biciklu... Tako da ne morate meni da objasnjavate sta moze da se vozi po Beogradu... Sta ti predlazes momku da nabavi?


  • 0

#20 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4276 posts

Postavljeno 25 June 2021 - 05:29 PM

Bilo šta što mu odovara i što mu je udobno a to će sam morati da otkrije. I da ima brzine, za razliku od onoga što se vozilo pedesetih u Beogradu. 


  • 0
.




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika