Najvažnije komponente MTB bicikla
#1
Postavljeno 20 April 2021 - 06:16 AM
Nakon 10 godina početkom ove godine sam izvukao staro biciklo i prilično se navukao na vožnju.
Međutim ne privlači me voznja po asfaltu i ravnom putu. Više sam za opciju uspona i vožnje na obližnjoj planini.
Zanima me sta je najbitnije za što lakši uspon, osim kondicije naravno 😂
Koji pogon bi mi preporučili? Da li su kvalitetne V-brake kočnice jednako efikasne kao neke jeftinije mehaničke disk kočnice? Nisam za neku pretjeranu vožnju po blatu.
I jos da li su 27.5 gume adekvatne za voznju po planinskim putevima, primjetio sam da mi baš odgovaraju.
Unaprijed se zahvaljujem
#2
Postavljeno 20 April 2021 - 02:52 PM
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
And now something completely different
#4
Postavljeno 21 April 2021 - 10:03 AM
Gledaj odnos broja zuba prednjih i zadnjih lančanika.
Znači na prednjem možeš imati jedan, dva ili tri lančanika. Za MTB nekada je bilo 3, pa 2 pa sada se viđa i jedan.
Takođe veličina točka ima ulogu u usponima.
Obično se osobina pogona koja utiče na penjanje (minimalna brzina) i vožnju na ravnom ili nizbrdici (maksimalna brzina) određuje se preko nečega što na engleskom zove gear inches.
Ovako računaš:
1) penjanje (minimalna brzina) - podeliti odnos broja zubaca najmanjeg prednjeg lančanika sa brojem zubaca najvećeg lančanika kasete pozadi puta veličina točka (prečnik u inčima)
primer: kod mene je najmanje zubaca napred 22, a nazad najviše 34. Točak je 26 inča. Račun 22/34*26=16.82 gear inches
Da bi se uspešno penjao svuda ovde treba da imaš što manji broj, ispod 20 je OK potpuno. Može i sa više ali je teže posebno ako si natovaren.
Kao što vidiš, veličina točka utiče na sposobnost uspona jer povećava gear inches.
2) ravno ili nizbrdica (maksimalna brzina) - podeliti broj zubaca najvećeg prednjeg lančanika sa brojem zubaca najmanjeg lančanika kasete pozadi puta veličina točka (prečnik u inčima)
primer: kod mene je najviše zubaca napred 42, a nazad najmanje 14. Točak je 26 inča. Račun 42/14*26= 78 gear inches
Ovo ti je bitno na primer da kada postigneš veliku brzinu da je i održavaš ili na spustovima. Ako je ovaj broj mali, može se desiti da prilikom spustova kada si u najvećoj brzini prenosa koliko god da brzo okrećeš pedale ne možeš da dostigneš brzinu kojom se spuštaš pa nema smisla ni da okrećeš pedale onda. Recimo ovaj broj ide opušteno preko 100 gear inches, kod mene je 78 jer mi je takav bajs, spor, ali meni to nije ni bitno.
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika