Jump to content


Fotografije

Leyzne MEGA XL GPS - utisak


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
45 odgovora na ovu temu

#1 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 27 March 2021 - 08:08 AM

Najzad uhvatih malo više vremena, pa da napišem u nekoliko osnovnih tačaka moje iskustvo sa uređajem Lezyne Mega XL.




Naime, uređaj sam kupio pre jedno 3 nedelje, i koristio sam ga za sada na jedno 5, 6 vožnji, planiram i na mnogo više. Sam uređaj je pomalo džombast i nezgrapan, zahvaljujući velikoj bateriji koja pruža autonomiju od čak 48 sati. Sad da li uređaj zaista toliko može da izdrži koliko proizvođač deklariše nisam siguran, ali ono što sam iz nekog mog skromnog korišćenja video jeste da se baterija zaista vrlo lagano troši, zahvaljujući pre svega monohromatskom crno belom ekranu koji sa veličiniom od 2,7 inča spada u da tako kažem krupnije GPS uređaje. Uređaj je napravljen od neke, čini mi se kvalitetne plastike i deluje što bi ameri rekli bomb proof ili ti otporan na eksploziju, a ekran je dizajniran tako da su okolne ivice oko ekrana malo izdignute u odnosu na sam ekran, što verovatno doprinosi tome da ako uređaj padne na beton ekranom ka dole, najpre će se oštetiti ram, a ekran bi trebalo da ostane sačuvan (bar u teoriji). Dugmići sa strane su mu obloženi gumom koja treba da spreči prodor vode u unutrašnjost uređaja ako se zadesite na jačem pljusku. To doprinosti tome da je dugmiće potrebno zaista mal jače stistnuti da bi reagovali, no meni lično ne smeta. Mnogi su kritikovali Lezyne da ima previše komplikovan raspored dugmića za upravljanje menijem i stranicama ali ja zapravo nalazim da je to veoma prosto. Postoje četiri dugmeta, dva sa leve a dva sa desne strane, koja u zavisnosti od toga u kom je modu uređaj, služe za različite operacije. Primera radi ako stisnete gornje desno dugme i zadržite 2 sekunde, uređaj će ući u meniji, i u meniju će mu desni tasteri služiti za gore - dole a leva dva za enter i nazad. Ako ste u modu vožnje ili želite da idete u mod vožnje, jedno dugme će biti za pokretanja ili zaustavljanje LAP-a, druga dva, gornji levo i gornji desni sledeći ili prethodni ekran, i donje levo desno za uključivanje ili iskljuičivanje pozadinskog osvetljenja. Ne znam kako to deluje ovako dok opisujem, u praksi je to poprilično prosto čim se čovek par minuta na to navikne.


Kad su u pitanju ekrani i prikaz podataka, Lezyne je to dosta dobro odradio. Postoji mogućnost da se prikaže od čini mi se minimum 3, do maksimum 10 različitih parametara na jednom ekranu (što meni ne odgovara jer su tad brojke previše sitne), i tako čini mi se do 5 ili 6 različitih ekrana. Ja sam nekako sve to organizovao na 3 različitia ekrana, i sa 5 parametara po ekranu, više od toga mi ne treba. Sem tih osnovnih ekrana postoje još dva ekrana za navigaciju, jedan ekran prikazuje uputstva za skretanje plus istovremena na njemu prikaz još dva parametra vožnje, i još jedan ekran koji prikazuje mapu sa vašom pozicijom na ekranu, kao i strelice kuda, to jest kojom ulicom treba da se krećete.


Kada su u pitanju parametri koje prikazuje u toku vožnje, postoji velik broj odabira tih parametara od kojih više od pole ne znam ni za šta služe. Od nekih naprednijih opcija dodao bih to da ima mogućnost povezivanja sa elektronskim grupama (Sram, Shimano i Campa) pa može na ekranu prikazivati u kojoj ste brzini, potom ima merenje onih VO2 intervala pod uslovom da koristite pulsmetar ili watmetar, naravno mogućnost povezivanja sa watmetrom i pirkaz snage, i još mnogo nekih opcija vezano za neke seanse prilikom treninga. One standardne parametre verovatno nije potrebno ni pominjati, od naprednijih ima nagib, ukupan broj metara uspona i spusta, trenutna i prosečna temperatura, trenutna, maksimalna i prosečna kadenca i puls, itd. Može na netu da se nađe tačan spisak svih parametara koje meri ako nekoga zanima, a ima ih poprilično.


Što se preciznosti merenja tiče, ja sam bio ubeđen da će mi biti potreban senzor brzine da bi mi preciznije merio brzinu, pređenu distancu i tome slično, ali prateći uputstva kako da precizno podesim obim točka, upoređivao sam na nekoliko vožnji merenje rute preko GPS-a i preko mog starog brzinomera, i kao što ranije napisah, na nekih 60 pređenih kilometara, odstupanja su 10 do 20 metara a prosečna brzina se razlikuje možda 0,1 ili 0,2 km na sat. Meni je to i više nego precizno pa zbog toga dolazim do zaključka da za drumsku vožnju, senzor brzine nije neophodan. Ono što je dobro je senzor ili traka za puls, koju sam kupio pre jedno mesec i po dana a nikako da je testiram kako radi u vožnji. Sve kontam ajde prilikom sledeće vožnje, a kad ta vožnja dođe uvek nešto kasnim i samo žurim da što pre sednem na bajs pa nikako da stavim i tu traku na sebe. Šta ću kad nisam deo cyber generacija nego sam više navikao da vozim po osećaju. :) No moraću da je testiram i vidim kako radi, pa ako bude bilo kakvih problema, javiću. Inače Lezyne traku sam kupio novu za svega 22 eura (doduše na dobrom popustu), i to je ono što me oduševljava kod Lezyne-a. Propratna oprema se može kupiti po dosta povoljnijoj ceni nego što je to slučaj kod Garmin-a, mada bi sad mnogi rekli "da ali Garmin je premium brend", no ja nažalost ne padam na te fore. :)


Prilikom snimanja rute, vožnje nisam imao nikakav bag, zakucavanje, kočenje, brljavljenje. Čini mi se da je možda beležio nešto višu temperaturu u par navrata, jer na prognozi kažu da će maksimalna temperatura biti tipa 11 stepeni, a on meni posle vožnje pokaže da je bila maksimalna 19, ali mi prosek temperature uvek bude realan za to neko doba dana. Posle sam razmišljao o tome i skontao da tih možda 19 stepeni i jeste izmerio u jednom momentu na direktnom Suncu u najtoplijem delu dana, znači moguće je...


Ono što bih izdvojio kao prednost Lezyne-a i ono što su uspešno iskopirali od Wahoo-a jeste mogućnost podešavanja svih opcija na uređaju preko telefona. To se radi tako što se naravno skine ta Lezyne aplikacija, i preko Bluetooth-a se uređaj poveže sa telefonom. Prvo povezivanje je nešto sporije jer je potrebno na uređaju resetovati bluetooth, ali svako naredno povezivanje ide automatski čim se na telefonu uključi BT, lokacija i uđe u Lezyne App. Aplikacija je po meni urađena sasvim OK. Logična, jednostvna, lako je snaći se u njoj i izvršiti podešavanje svih ekrana, prikaza parametara i podataka, metričnih sistema na uređaju, naziva bicikala i ručno unošenje brojeva u odometar, i tako dalje. Leyzne daje opciju korišćenja na 2 različita bicikla,  a na svakom ima mogućnost snimanja do ukupno 800 sati nakon čega je potrebno malo obrisati memoriju, a ima i mogućnost korišćenja u stacionarnom modu odnosno kad je bicikl na trenažeru, ali je u tom slučaju naravno potrebno koristiti senzor brzine na zadnjem točku. Kada je uključen bluetooth i lokacije (ne mora internet), uređaj će na ekranu prikazivati dolazne pozive, sms-ove, mailove a na osnovu poslednjeg softverskog update-a čak i poruke sa Whatsuppa, ali nažalost neće sa Vibera. Nisam siguran, ali čini mi se da nema mogućnost da se na poruke odgovara preko samog uređaja, nego služi da samo obavesti korisnika o pozivima/porukama, pa na osnovu toga možete zaključiti da li da nastavite vožnju ili je nešto hitno pa morate da nazovete. Na ekranu uređaja će takođe prikazivati i kolika je baterija telefona, a po ugledu na Garmn, ima i opciju praćenja vozača preko Lezyne aplikacije, gde je potrebno da drugi korisnik (npr supruga) instalira App na svom telefonu, pa će uz pomoć interneta i realnog vremena moći da vidi gde se u svako  trenutku nalazite dok vozite. Ovo još nisam testirao pa ne znam koliko provereno i pouzdano radi. (predložio sam suprugi, ali nije baš toliko zainteresovana da zna gde sam u svakom trenutku :) ).
Što se ekrana tiče, zaboravio sam da dodam da je odlično čitljiv na direktnom Suncu, ali mnogi kažu da mu je pozadinsko osvetljenje nešto slabije nege kod konkurencije. To izgleda tako da na primer kada je pozadinsko osvetljenje na Garmin-u 65 ili 70%, ekvivalent toga na Leyzne je 100%. Znači jednostavno na istom intenzitetu osvetljenja slabije svetli, ali se svetlo u mraku svakako može maksimalno pojačati jer baterija traje i traje....
I još neki utisci o navigaciji. Lezyne Mega XL i Mega C imaju mogućnost korišćenja "turn by turn" ili skretanje po skretanje navigacije i to funkcioniše na razne načine. Sam uređaj nema u sebi instalirane mape, nego ih morate ručno skinuti sa Leyzne Root website-a pa potom kopirati u memoriju uređaja. To možete uraditi na 2 načina, jedan je preko aplikacije sa telefona, pa da onda preko Bluetootha uneste mape u uređaj što ne bih preporučio jer je jako sporo. Daleko bolja opcija je usb kablom povezati uređaj sa računarom, onda preko kompa skinuti mape i kopirati ih ručno u memoriju uređaja, u folder Maps. Skidanje mapa sa njihovog sajta je za korisnike Lezyne-a naravno besplatno, ali se mape ne skidaju za na primer celu Evropu ili pojedinačnu zemlju, nego se skidaju fragmenti mapa, i u zavisnosti od toga koliki su fragmenti i koliko su detaljne te mape, toliko će i mesta zauzimati u memoriji. U uređaj se može istovremeno kopirati više fragmenata mapa koji će se povezivati u jednu ili više različitih celina. Primera radi, ja sam u uređaj kopirao da tako kažem oblast u radijusu od oko 200 do 300 km od Frankfurata, i pošto to obuhvata i nekoliko većih gradova sa detaljnim mapama, to zauzima oko 8mb. Takođe sam kopirao  i jednu oblast u radijusu od oko 100 km od Novog Sada i to zauzima 1mb. Ukupna memorija previđena za mape je do 64mb.

Dakle, kada su mape iskopirane u sam uređaj, navigaciju možete koristiti na nekoliko načina. Pre svega, možete u aplikaciji na telefonu ukucati željenu adresu i onda tražiti da vam aplikacija iscrta rutu. Ona će to uraditi, ali mnogi kažu da to baš i nije najsrećnije rešenje jer aplikacija ponekad zna da odvede i na put zabranjen za motorna vozila. U Srbiji je to isključivo i samo autoput pa to i nije toliki problem, ali u drugim zemljama ima dosta puteva koji nisu autoputevi ali su zabranjeni za ne motorna vozila, pa to može biti problem.  Međutim, za snalaženje po gradu i nalaženje ulica u nekoj relativno neposrednoj blizini, mislim da nije loše urađeno.
Druga opcija za navigaciju bi bila da vi sami iscrtate rutu sa Waypoint-ima kuda želite da idete. Tada je ruta mnogo definisanija i preciznija i uređaj će vas voditi baš tuda gde ste vi ucrtali. Rutu možete kreirati ili preko aplikacije na telefonu što je sasvim dobro urađeno i jednostavno za korišćenje ili preko kompa i web sajta.
Treća opcija bi bila da jednostavno importujete u aplikaciju neku sačuvanu rutu koju ste dobili od prijatelja ili skinuli sa nekog sajta. Čim je uploadujete na aplikaciju, aplikacija će je poslati na uređaj i možete da voziti. Moram samo da napomenem da je učitavanje ruta sa aplikacije na uređaj malo sporije, traje oko 30 sekundi, nekad i duže. Nekome ko nema mnogo strpljenja je to možda i presporo.
Što se samog navođenja tiče, ono se može pratiti preko ekrana koje prikazuje mapu sa onim strelciama u pravcu gde se treba kretati, i ta mapa se može do 3x zumirati. Uz prikaz mape moguće je praćenje još 2 parametra vožnje istovremeno koje vi sami birati u podešavanjima. Dalje, navigacija se može pratiti i na ekranu koji pokazuje kuda treba skrenuti, a ako prebacite na taj ekran on će prikazivati i nazive ulica, takođe uz do 2 parametra iz vožnje po vašem odabiru. Treća opcija je da ostavite na primer ekran sa paramterima vožnje, a kada se približavate skretanju u neku ulicu, uređaj će pištašti i u gornjem uglu prikazivati strelicu gde treba da skrenete. Ako se ne varam, identično rešeneo kao i kod drugih uređaja.
E sad ono što verovatno mnoge zanima... U kojoj je meri uređaj zavistan od telefona. Ako se vozite nekim vama poznatim putevima i ne treba vam navigacija, onda uređaj uopšte nie mora biti povezan sa telefon. Znači uključite LAP, snimate vožnju, i kad završite sačuvate je u memoriju uređaja i gotovo. Posle toga, ako želite možete prebaciti vožnji i u telefon odnosno aplikaciju.
Drugo, ako želite da učitate neku eksternu rutu, onda vam treba veza sa telefonom. Treba da bude uključen BT i lokacija, telefon će poslati rutu na uređaj i možete da krenete. Ako tokom cele vožnje telefon preko BT-a ostane povezan sa uređajem, ako skrenete sa prethodno ucrtane rute, uređaj će pištati i obaveštavati vas da skrenuli sa rute, a ako nastavite tom off rutom da idete na primer sledeća dva kilometra, on će automatski napraviti rekalkulaciju rute, i drugim putem vas navoditi da se vratiti na rutu. Međutim, ako ste recimo napravili rutu, poslali je sa telefona na uređaj, i onda potom isključiili i BT i lokaciju i prekinuli svaku vezu sa telefonom, ako siđete sa prethodno ucrtane rute, uređaj će pištati i upozoravati vas da ste van rute, ali NEĆE uraditi rekalkulaciju. Znači vi nastaviti da vozite i nikom ništa, ali ako se kojim slučajem vratite na prethodno ucrtanu rutu, on će opet pištati i obavestiti vas da ste opet na ruti. Dakle, zaključak je da priliom pokretanja bilo kakve rute, treba vam telefon, ali čim pošaljete rutu na uređaj i on je učita, možte slobodno prekinuti bilo kakvu vezu sa telefonom, i dok se držite rute i ne skrenete sa nje uređaj će vas verno voditi do zacrtanog cilja.

To bi bilo otprilike to, ukratko na jako opširan način. :) Nadam se da nisam udavio, ali sam se trudio da detaljnije opišem kako izgleda korišćenje Lezyne Mega XL uređaja. Ja sam za sada zaista zadovoljan, i iako uređaj ne izgleda fensi, tanko i otmeno kao Garmin i Wahoo, zaista radi ono čemu je namenjen, i to bez ikakvih poteškoća, bagova, zapucavanja i tome slično. Bar je tako za sada. Ako dođe do bilo kakve promene i budem imao bilo kakvih problema, rado ću ovde podeliti i negativne, kao što jesam pozitivne utiske sa vama. Ako imate bilo kakvih pitanja, rad sam da odgovorim....


  • 4

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#2 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Postavljeno 27 March 2021 - 11:12 AM

Hvala na ovako detaljnom opisu uređaja.
Zainteresovan sam i ja za ovaj uređaj jako pa me interesuje subjektivni osećaj veličine ekrana, je li mali ekran?
I drugo, za sada, kako si došao do njega, može neki link prodavca i takođe za senzor.
Kakva je situacija za dostupnost senzora kadence uz taj za puls.
  • 0

#3 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 27 March 2021 - 01:17 PM

Senzor brzine nije neophodan za bilo koji uredjaj i mislim da ce svi imati uporedivu preciznost na kraju voznje. Ono sto mene nervira je sporija promena brzine kad se koristi samo gps naspram senzora, pogotovo ako se ide kroz sumu (nije suma samo za mtb, jake krosnje drveca su dovoljne za slabiji signal i samim tim sporiji proracun/prikaz).

Inace, super recenzija. Kad budes cedio bateriju bas javi kolika je realna autonomija sa koriscenjem navigacije.
  • 0

#4 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 27 March 2021 - 01:19 PM

Po meni ekran nije ni mali ni velik, taman kako treba. Kada se koriste mape, sve se vidi jasno i kako treba, još ako se odabere opcija da prilikom prikaza mape ne prikazuje druge parametre onda je mapa još veća i vidi se više ulica...

Sa druge strane, mislim da je kod prikaza parametara najbolje korisiti 5 do 6 parametara odjednom, tako je najpreglednije i sve je lako uočljivo iako može do 10 parametara na ekranu što je meni lično previše bespotrebnih podataka na jednom ekranu.

Senzor sam kupio sa neke online internet prodavnice a uredjaj sam uzeo polovan sa oglasa, doduše tek par meseci korišten. Koliko vidim kod nas ga nema u oglasima. Na nemačkim sajtovima je najniža cena samog uređaja 157 eura,a u Bundle varijanti gde dolazi sa senzorima brzine, kadence i pulsa je 240 eura. Ja sam prvo probao da ga naručim sa Nubuk bikes sajta, ali su me zavlačili jedno desetak dana jer očigledno nisu imali na stanju pa su mi na moje insistiranje na kraju vratili pare i onda je izleteo polovan i kupio ga.

Trebalo bi da ga ima na amazon.de ili na bike24.de
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#5 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 28 March 2021 - 07:46 AM

Senzor brzine nije neophodan za bilo koji uredjaj i mislim da ce svi imati uporedivu preciznost na kraju voznje. Ono sto mene nervira je sporija promena brzine kad se koristi samo gps naspram senzora, pogotovo ako se ide kroz sumu (nije suma samo za mtb, jake krosnje drveca su dovoljne za slabiji signal i samim tim sporiji proracun/prikaz).
Inace, super recenzija. Kad budes cedio bateriju bas javi kolika je realna autonomija sa koriscenjem navigacije.



Trebalo bi, ako Bog da, sledeće nedelje da idem na jednu dvodnevnu vožnju gde ću biti u prilici da testiram bateriju pa ću javiti kako je to u realnosti.
Mada iskren da budem ne očekujem ja tih 48 sati ni približno. To je kao kada proizvođači auta stave u specifikacijama da se sa jednim rezervoarom može preći npr 780 kilometara a u realnim uslovima je to zapravo jedva 600.
Mada ako Lezyne drži 80% od obećane baterije biću zadovoljan. I kod drugih proizvođača je isto tako, obećaju najpre 16 sati, u praksi je to zapravo 12, pa još kad se posle više godina baterija izrabi to bude jedva 7, 8 a meni lično je to premalo...
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#6 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Postavljeno 28 March 2021 - 08:02 AM

Zašto je premslo 7-8h, pa teško da se toliko i može u cugu voziti. Dobra baterija je korisna jer duže vremena može da izdrži bez zamene tj i kad joj posle 5 godina padne kapacitet to će opet biti dovoljno za dnevne vožnje za razliku od slabijih koje će posle toliko vremena postati neupotrebljive ni za dnevni nivo vožnje. Ok za onoga ko vozi brevete i spava na biciklu, njemu treba sigurno.
  • 0

#7 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 28 March 2021 - 08:17 AM

Da, u pravu si. Retko ko će sportski voziti bajs toliko dugo i jakim tempom u cugu. No najlepše uspomene sa vožnji biciklom sam poneo upravo sa tih celodnevnih vožnji gde se krene u prepodnevnim satima a završi tek kad padne mrak, gde nije akcenat na tempu nego samo da se izdrži ceo dan a uz to s vašta nešto vidi i doživi. I u takvim situacijama na primer želim da uživam a ne da svako malo gledam na bateriju brzinomera i kalkulišem koliko će još moći da izdrži i da planiram kad da stanem da bih ga punio.
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#8 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Postavljeno 28 March 2021 - 08:45 AM

Da palo mi je na pamet to da se krene ujutru i vrati uveče što je kada je lepo vreme baš super provod. Mada u pauzama se ciklokompjuter gasi (i ne troši bateriju), opet je to "samo" od 3-5h efektivne vožnje i rada što bi za njega trebalo da bude sitnica, nadam se da ne troši mnogo na stend baju. Mislim da će izdržati izazove jednodnevne vožnje u svakom slučaju i režimu rada i baš je ugodno kada ne mora da se gleda tokom dana na bateriju. Meni je telefon sve to izdržavao a kamoli ovaj uredjaj.


  • 0

#9 flocus

flocus
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 709 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 28 March 2021 - 09:37 AM

Tolika baterija ima i negativnu stranu: ne razmišljam o bateriji, puni se jednom u par nedelja i onda se zaboravi na punjenje... Marfi ne spava, baš kad treba da krenem na dužu vožnju, ono indikator pokaže da je baterija pred kraj .
Ovo iz iskustva sa drugim uređajem koji ima bateriju od 36 sati (po specifikaciji). Eto, kad je nešto previše dobro, opet se nađe neko kome to smeta
  • 0

#10 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 28 March 2021 - 10:16 AM

@Milan

Na celodnevnoj vožnji od 150 do 200 km, imaš jedno 6 do 9 sati efektivne vožnje, sve zavisi od toga koliko u toj kilometraži imaš uspona. U svakom slučaju bolje da ljulja, a svijetu se svakako ne može ugoditi. :)
  • 1

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#11 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Postavljeno 28 March 2021 - 10:19 AM

@ flocus
I to si dobro rekao. I kad je sve idealno nije idealno zato što je idealno. :)
  • 1

#12 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1818 posts

Postavljeno 28 March 2021 - 01:06 PM

Ubedio si me. :)
Ako budem uzimao nešto, možda ću taj.

Ili Wahoo Elment Bolt, čitao sam nešto o njemu.

Kolko para beše ovaj tvoj?

*

Greškom sam kliknuo na tvoj proifil i podsetio se (kad sam već bio tamo, razgldao sam malo) da si se rodio na dan kad se udavala moja sestra. :)
  • 1

#13 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Postavljeno 28 March 2021 - 01:46 PM

Posle ovakve recencenzije koga ne bi ubedio. Ja za ovu marku ranije nisam ni čuo a sad ga i ja polako tražim po netu :)
Objektivno možda i najbolji odnos cena-ciklokompjuter
  • 1

#14 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 28 March 2021 - 06:28 PM

Ubedio si me. :)
Ako budem uzimao nešto, možda ću taj.

Ili Wahoo Elment Bolt, čitao sam nešto o njemu.

Kolko para beše ovaj tvoj?

*

Greškom sam kliknuo na tvoj proifil i podsetio se (kad sam već bio tamo, razgldao sam malo) da si se rodio na dan kad se udavala moja sestra. :)

 

 

Napisah već, u EU je neka trenutna najniža cena samog uređaja bez ikakvih senzora oko 160 eura. Za taj novac može da se uzme i Lezyne Mega C. To je uređaj veoma sličnih dimenzija sa za nijansu manjim ekranom, ali u kolor varijanti. I ima nešto manju, ali ipak sasvim dobru autonomiju baterije, proizvođač obećava 32 sata.

 

Jedan mali apdejt: Napisah u jednom od prethodnih postova nešto što zapravo nije sasvim tačno.  Naime, ako vozite rutu zadatu sa telefona, i skrenete sa nje, da bi uređaj uradio rekalkulaciju rute nije dovoljno da je samo povezan uređaj preko Bluetooth-a sa telefonom, mora raditi i internet na telefonu. Znači sa internetom radi rekalkulaciju rute, bez interneta ne.

 

I jedna loša stvar, koja nije vezana za sam uređaj nego za veb sajt. Ako rutu kreirate preko GPS Root lezinovog veb sajta, moguće je da rutu neće kreirati baš onako kako ste vi zamislili. To funkcioniše tako što vi prvo na mapi odredite startnu poziciju, i onda na svakom skretanju postavljate waypoint-e. Na vožnji od recimo 80 km bude popriličan broj tih waypointa, i kada završite postavavljanje svih waypoint-a i kliknete da ste zevršili, program onda spaja te waypointe linijom koja ne mora uvek biti baš u potpunosti onakva kakvu ste je vi zamislili. Meni se recimo desilo da sam odredio rutu da se posle Duginog mosta u Novom Sadu isključim odmah prema Kamenici i onda pratim taj put uz Dunav sve do Kamenice, ali u jednom momentu me navigacija, odnosno ta ruta navodi da skrenem sa rute levo, pa onda prvo desno pa onda opet desno i da se onda vratim na tu rutu, iako bi trebalo samo da nastavim pravo. Međutim, kreiranje rute je mnogo bolje urađeno preko aplikacije na telefonu gde čim postavite waypoint, aplikacija automatski spaja linijom dva najbliža waypointa na logičan i najkraći način. Tako da za kreiranje rute je  bolje koristiti ili aplikaciju sa telefona, ili recimo Ride with GPS, pa je onda kao eksternu rutu učitati u aplikaciju i ne bi trebalo da bude problema....

 

I još jedna stvar... Vidim da na način na koji sam ja to opisao, možda ovaj uređaj deluje previše dobro da bi bilo istinito. Za sada iz mog iskustva, uređaj radi sve kako treba i otprlike onako kako sam ja zamislio, ali to što je jeftiniji ima i svoju cenu. To je pre svega crno beli monohromatski ekran koji je lako čitljiv, ali na njemu nema ništa wow i spektakularno što bi moglo da vas impresionira, kao na primer ekrani visoke rezolucije osetljivi na dodir što je slučaj kod skupljih uređaja. Znači ovaj uređaj sve radi, samo je sve uprošćeno. Meni to apsolutno ne smeta jer mi je to alatka za trening i navigaciju, a ne za čačkanje u dokone sate. Ako hoćete nešto što izgleda savremenije i nalik na današnje menije i ekrane mobilnih telefona, moraćete da odvojite duplo veći novac....

 

 

 

P.S. Zaboravih da napišem, Lezyne Mega XL može da se korisiti i u vodoravnom modu, ako neko tako više voli ili smatra da je čitljivije....


  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#15 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 28 March 2021 - 06:59 PM

Zašto je premslo 7-8h, pa teško da se toliko i može u cugu voziti.


Si siguran? :D
  • 2
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#16 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 28 March 2021 - 09:31 PM

Igor je van konkurencije :)

Meni je prosle godine bryton rider 410 jednu crtu od baterije skinuo za 24h voznju bez gasenja (temp danju 20-25C, nocu 10-13C). Iako znam da mu je realna autonomija oko 30ak sati. To je odlicno i ne razmisljam o punjenju istog. Zato pitah za ovo da li sa navigacijom moze da izdrzi bar 50% deklarisanog trajanja, to bi bilo odlicno.

Horizontalni mod je zapravo super stvar, moram da proverim da li bryton ima tu opciju, mada sumnjam.
  • 0

#17 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 28 March 2021 - 09:53 PM

Znači ovaj uređaj sve radi, samo je sve uprošćeno. Meni to apsolutno ne smeta jer mi je to alatka za trening

 

I kako idu treninzi, jesi izvukao išta korisno iz one teme i besmislene diskusije? :D


  • 0

#18 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 29 March 2021 - 12:26 AM

Iz takvih tema uvek može što šta korisno da se izvuče.
Samo ako je besmislena, što onda uopšte učestvovati u njoj? :)
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#19 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 29 March 2021 - 05:40 PM

Milan je postavio pitanje vezano za veličinu ekrana, pa sam setio danas da uslikam jednu fotku, da se vidi u praksi kako otprilike izgleda na kormanu drumskog bicikla širine 42mm.

Attached Thumbnails

  • IMG_20210329_1415349.jpg

  • 1

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#20 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 29 March 2021 - 06:07 PM

Milan je postavio pitanje vezano za veličinu ekrana, pa sam setio danas da uslikam jednu fotku, da se vidi u praksi kako otprilike izgleda na kormanu drumskog bicikla širine 42mm.


Izgleda.. taman. Nit preveliko nit malo.
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika