Da li si probao da promeniš ručice volana i staviš neke ergonomske? To dosta utiče na kvalitet vožnje i smanjuje pritisak na šake i trnjenje ruku. Na svakom bajsu imaš tri tačke oslonca koje su bitne: sedište, volan i pedale. Ako nešto od ovoga nije kako treba možeš da imaš bajk kakav hoćeš, ali imaćeš poteškoće. Veličinu rama zbog kojeg kažeš da ti trnu ruke isto tako možeš da koriguješ nabavkom drugačijeg volana, dodatkom takozvanih rogova, promenom dužine lule ili pomeranjem sedišta po njegovom nosaču ka ili od volana. Recimo, za duže vožnje dobro je da imaš mogučnost da šake pomeraš na različita mesta na volanu kako bi ih odmarao, zato sam predložio i rogove. Danas postoje ručice koje su vrlo udobne, jako dobro su se pokazale i imaju integrisane rogove, kao na sledećoj slici Ima ih sada i u našim prodavnicama, pre toga i na AliExpressu. Kopija su Ergon ručica koje su dosta skuplje. https://external-con....jpg&f=1&nofb=1
Pošto već 20 godina voziš možda si već imao takve ideje ili pokušaje. Mislim da ako imaš ergonomskih problema sa postojećim bajkom moguće da ćeš ih imati i sa novim tek kupljenim jer se ti problemi osete uglavnom posle vožnji određene dužine. Nekada probleme osetiš tek na dužim vožnjama, nekada su prolazni, nekada se osete na početku i nikada ne prođu. U svakom slučaju i sa novim biciklom moraćeš da radiš podešavanja položaja delova. Nekada samo 1cm pravi veliku razliku. Najočigledniji primer je podešenje visine sedišta.
Što se malih točkova tiče, onih od 20 inča, takvi bajsevi imaju i prednosti i mane. Oni se sklapaju, lako nose gde poželiš, odlični su za uživanje i rekreaciju po asfaltnim stazama. Ovi biciklovi i nisu spori kako možda izgleda posebno ako imaju ugrađene brzine. Vožnja ovakvih biciklova preko bilo kakvog lošijeg terena, a tu mislim bilo šta lošije od dobrog asfalta nije preporučljiva. Kao prvo, točak od 20 inča mnogo lošije prelazi preko bilo kakvih prepreka što se odražava na udobnost vožnje, a drugo što su ovi biciklovi sastavljeni iz zglobova koji će biti veoma napregnuti u vožnji van puta i moguće dovesti od oštećenja rama. Ovi biciklovi imaju super ubrzanje zbog manjeg obrtnog momenta zbog manjeg točka, te je njihova vožnja prilično živa i zabavna, ali traže konstantno okretanje pedala upravo zbog manje inercije točka jednom kada postigneš brzinu brže se i zaustave sami od sebe. Što se upravljivosti tiče, takav bicikl ćeš jako teško voziti bez ruku jer zbog manjeg točka je i manje izražen žiroskopski efekat pa se volan okreće čas levo čas desno, to jest upravljanje je manje predvidivo nego kod biciklova sa većim točkovima. Pošto imam i ovakav bicikl, mogu reći da se on po udobnosti i kvalitetu vožnje, brzini i svemu kada su performanse u pitanju ne može meriti sa biciklom sa većim točkovima, ali svakako ima neke dobre stane kao što je gore navedeno.
Što se težine bicikla tiče, prelaskom na neki lakši bajs sigurno ćeš osetiti manjak od par kilograma pri usponu uz stepenice. Novac možeš da uštediš ako ojačaš gornji deo tela, tada masa starog bajka neće biti toliko važna. Iznećeš ti bajk gore. Nisi ni slab niti si star. 27 godina vozim bajk sa čeličnim ramom, težak je i nastavljam da ga vozim i ako imam aluminijumski bajk. Osećaj da vozim nešto teško uništivo u odnosu na nešto što moram da ipak čuvam meni je bio presudan. Ali, takođe volim da čuvam stvari koje su me uvek služile i da ih se na kraju ne odreknem. Dobra stvar kod takvog posmatranja stvari je da nekupovinom novih proizvoda nego iskorišćenjem onoga što imamo do punog potencijala čuvamo i ovaj svet od uništenja. Biciklizam bi trebao da bude i zastupnik takvog pogleda na svet u kome ne vlada apsolutni konzumerizam nego umeren i održiv razvoj uz poštovanje prirode i čistog vazduha. Naravno, ovo nije lako reći svim tim svetskim kompanijama koje proizvode biciklove i koje svaki čas smišljaju načine kako da ljude ubede da njihov postojeći bicikl nije više dobar, menjaju standarde, broj rupa, veličine točkova gore i dole i slično...
Moj osećaj je da uz mala podešavanja možeš da nastaviš da voziš bajk koji i do sada voziš. Ja sam sa mojim bajkom koji je otprilike kao tvoj sadašnji pre par meseci u danu prešao kombinovano asfalt i vožnja van puta 200km, a imao bih problema sa ergonomijom tokom vremena dok nisam sve podesio kako mi odgovara.
Pozdrav!