Jump to content


Fotografije

MTB/Hibrid do 400 EUR


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
32 odgovora na ovu temu

#1 wrach

wrach
  • Members
  • 6 posts

Postavljeno 09 January 2021 - 03:22 PM

Pozdrav svima!

 

Cenio bih ako iskusniji clanovi imaju savet ili konkretan predlog s obzirom da sam resio da uzmem biciklo u narednih mesec-dva i spremno docekam lepo vreme. 

 

1. Visina vozača

193cm (93kg)

 

2. Namena bicikla

Uglavnom po asfaltu(Beograd i okolina). 80% asfalt, 20% offroad

Relacije od 15km do 60km - par puta mesecno

S obzirom na deonice, ima tu uzbrdica koje treba savladati

 

3. Kakav bicikl želite

Na osnovu dosadasnjih istrazivanja, rekao bih da je to MTB ili Hibrid.

 

4. Koliki je budžet i dolaze li polovni bajsevi u obzir

400 EUR

Preferiram novo (nemam objasnjenje zasto, retko sta bih kupio polovno - samim tim, polovan dolazi u obzir ako je zaista "no-brainer")

 

5. Dodatne "napomene"/nedoumice

Bitna mi je udobodnost sedista - spreman sam da posebno platim sediste koje ce mi praviti manji problem sa ledjima i zadnjicom

Tezina bicikla mi predstavlja vazan faktor zbog skladistenja

Nisam siguran da li je 29" ili 27.5" bolja varijanta?


  • 0

#2 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 10 January 2021 - 11:17 AM

Posto je 80% planirane km asfalt, licno bih isao na 29 tocak, vise ima smisla za tu namenu.

Kakav offroad planiras? Mozda neki gravel/hibrid u tom smeru sa ravnim kormanom ne bi bio losa varijanta, ako ce offroad biti uglavnom po utabanom/suvom terenu i ako amortizer nije presudan faktor (za asfalt svakako nije).

Sediste i pedale kupujes nakon kupovine bicikla ako ti nesto ne odgovara, nebitno je pri kupovini bicikla.
  • 2

#3 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 10 January 2021 - 11:28 AM

Ako mora da bude nov, imas onaj Polar Shadow. Za te pare a nov bicikl mislim da je dobar izbor. A izbor pravog sedista je skoro pa nauka i moze kostati kao jedna cetvrtina cene bicikla a mozda budes i prezadovoljan nekim od 20 eura. Prvo krenes da vozis, onda ces sam skontati sta ti odgovara i ne odgovara...
  • 2

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#4 wrach

wrach
  • Members
  • 6 posts

Postavljeno 10 January 2021 - 01:43 PM

Hvala na brzim odgovorima!

 

 

Kakav offroad planiras? 

 

Ma to su vecinom zemljane staze (relativno ravne) u okolini Beograda, nema tu nekih zahtevnijih, da kazes "planinskih" puteva.

 

Ako mora da bude nov, imas onaj Polar Shadow. Za te pare a nov bicikl mislim da je dobar izbor. A izbor pravog sedista je skoro pa nauka i moze kostati kao jedna cetvrtina cene bicikla a mozda budes i prezadovoljan nekim od 20 eura. Prvo krenes da vozis, onda ces sam skontati sta ti odgovara i ne odgovara...

 

Hvala na preporuci. U medjuvremenu sam procitao ovu temu: https://www.2bike.rs...2-polar-shadow/ te videh da:

1. Velicina moze da bude knap - to sam moram da proverim
2. Zoksi je promenio i volan i sediste i pedale i gume - nekih 100 eura preko - da bi bio zadovoljan
3. Koliko sam shvatio platio ga je prosle godine 37 500 a sada je na 50 000

 

Koliko vidim, u tom cenovnom rangu opcije u Srbiji su:

  1. Polar
  2. Scott
  3. Capriolo
  4. Decatlon - RockRider i RiverSide
  5. Intersport - Nakamura

​Da li propustam nesto? Da li momentalno izbaciti nesto sa ove liste (npr. Capriolo)? 

 

Hvala unapred!


  • 0

#5 Nesoni

Nesoni
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 933 posts

Postavljeno 10 January 2021 - 02:36 PM

Polar Shadow. Nove Continental gume, rogovi, sedište, pedale.. Za grad odličan, lagan, može i blagi off road kroz parkove. Čim sam ga kupio pravac na "podešavanja" kod majstor Radeta na Banovom brdu i evo 4h km bez problema. 1,88 cm je moja visina, XL veličina rama. Preporuka.. IMG_20201024_170042.jpg IMG_20201024_165944.jpg IMG_20201024_170035.jpg IMG_20201024_165909.jpg

Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
  • 4

#6 wrach

wrach
  • Members
  • 6 posts

Postavljeno 10 January 2021 - 02:48 PM

Polar Shadow. Nove Continental gume, rogovi, sedište, pedale.. Za grad odličan, lagan, može i blagi off road kroz parkove. Čim sam ga kupio pravac na "podešavanja" kod majstor Radeta na Banovom brdu i evo 4h km bez problema. 1,88 cm je moja visina, XL veličina


Komsija, jel mislis da tih dodatnih 5cm visine nece biti problem? I koliko te izaslo sve ukupno na kraju, sa tim modifikacijama?
  • 0

#7 Nesoni

Nesoni
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 933 posts

Postavljeno 10 January 2021 - 10:49 PM

Komsija, jel mislis da tih dodatnih 5cm visine nece biti problem? I koliko te izaslo sve ukupno na kraju, sa tim modifikacijama?

Mislim da će veličina biti ok ali ako si u Bgd-u možemo da se dogovorimo i da ga probaš (ako ga nema u Planet biku) . Gume su najskuplje cca 55-60 evra sa carinom, pedale 30ak usd, sedište ispod 2h rsd. Svetla dobra (prednje i zadnje) cca 80 evra (ona su sa prethodne bicikle) .
Ako ćeš često da ga voziš, potrebna ti je odgovarajuća garderoba (bici jakna, aktivan veš, cvike, kaciga itd) a to je skupo. Naravno, nisam sve odjednom kupio, to je proces koji teče stalno a u zavisnosti od potreba. Sada merkam polako sat (Garmin fenix 6 pro) da imam mape, merače itd. Rupa bez dna ali i uživanje. Naravno, može i bez svega ovoga. Nabavi ti odgovarajući bajs pa posle ga polako prilagođavaš potrebamaIMG_20201019_081458.jpg PhotoGrid_1598294283564.jpg PhotoGrid_1602854667156.jpg

Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
  • 2

#8 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8883 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 11 January 2021 - 06:54 AM

 

Pozdrav svima!

 

Cenio bih ako iskusniji clanovi imaju savet ili konkretan predlog s obzirom da sam resio da uzmem biciklo u narednih mesec-dva i spremno docekam lepo vreme. 

 

1. Visina vozača

193cm (93kg)

 

2. Namena bicikla

Uglavnom po asfaltu(Beograd i okolina). 80% asfalt, 20% offroad

Relacije od 15km do 60km - par puta mesecno

S obzirom na deonice, ima tu uzbrdica koje treba savladati

 

3. Kakav bicikl želite

Na osnovu dosadasnjih istrazivanja, rekao bih da je to MTB ili Hibrid.

 

4. Koliki je budžet i dolaze li polovni bajsevi u obzir

400 EUR

Preferiram novo (nemam objasnjenje zasto, retko sta bih kupio polovno - samim tim, polovan dolazi u obzir ako je zaista "no-brainer")

 

5. Dodatne "napomene"/nedoumice

Bitna mi je udobodnost sedista - spreman sam da posebno platim sediste koje ce mi praviti manji problem sa ledjima i zadnjicom

Tezina bicikla mi predstavlja vazan faktor zbog skladistenja

Nisam siguran da li je 29" ili 27.5" bolja varijanta?

 

 

Mislim da je bicikl na snimku ispod sasvim OK osnova.

Da li vredi odvojiti više novca u startu za neki skuplji?

Možda. Do neke granice od 1000 novčanica one nestabilne valute koja nije ekonomski tigar, u suštini ćeš dobiti isti jeftin ram, samo sa nešto višom klasom ostalih komponenata, odmah u startu. U zavisnosti od cene (600, 800, 1000), klasa tih ostalih komponenata će biti sve viša i viša.

Takođe, što je brend bicikla "jači", to veći procenat tih šarenih novčanica ide njima, na ime brenda, a ne tebi, na ime više klase komponenata.

 

Još jedan razlog zašto mislim da je dole prikazani Capriolo dobra ideja je što ljudi retko kad pogode u startu, pre nego što probaju, šta je tačno dobro za njih. Pa računam da je bolje dati manje novaca u startu. Posle, ako se ispostavi da je bolji izbor neki drugi tip bicikla, ili da se uopšte i ne vozi koliko se planiralo, taj bajs se može unaprediti stavljanjem viših klasa opreme, ili prodati kao polovan - uz manje gubitke nego kod skupljeg bajsa. Da, "Capriolo" kao marka ne drži cenu, ali ni skuplji brendirani bajsevi ne drže cenu (osim ako su u startu kupljeni kao polovni) jer ljudi nemaju para, a i pristojna je ponuda (čudno?) povoljnih polovnih bajseva iz inostranstva.

 

U tom smislu, preprodaje ako ne odgovara, vredi razmotriti i polovan, ali to otvara druge probleme koje mnogi imaju (barem iz mog iskustva): kako skontati koji je dobar, tj. ispravan, da ne traži puno ulaganja u startu (i da se može prodati po sličnoj ceni kasnije, ako ne odgovara).

 


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#9 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 11 January 2021 - 10:56 AM

Uf.... Ne znam baš koliko bih se složio sa tobom da je ovaj Capriolo dobar izbor. Ja sam mu u suštine kao mane video sve ono što si i ti nabrojao a pre nego što si stigao do toga na snimku. Dakle pre svega ti grip šifteri su namenjeni za dečije bicikle i trigeri ili okidači su daleko bolja opcija. Drugo te logan kočnice su kinesko sranje. Znam da sam na jednom bajsu zamenio te logan kočnice sa najobičnijim avid V brake-om i razlika je bila nebo i zemlja. Jeste telo čeljusti od metala, ali verovao ili ne ti šrafići za podešavanje poluge su tako mekani da ih par puta okreneš šrafcigerom i pojede se navoj, posle ih ne možeš više štelovati. Kao što rekoh - smeće. Ručice kočnica si i sam spomenuo da ne valjaju jer su od plastike. Račna je takođe loše rešenje zadnjeg mehanizma, a i bicikl ima "samo" 6 brzina. Jeste da velikoj većini početnika ne treba mnogo više od toga, ali svakako je bolje imati bar još 2, 3 zupčanika pozadi ako zatreba jer je to danas faktički standard na biciklima. Ono što bih još dodao kao manu ovog bajse je i taj ram, pretpostavljam da je čelični? Ako nije onda se izvinjavam, ako jeste onda bajs ima blizu 15 kila što je previše. S tim da i to sedlo SR Mach sam kratko imao na prvom drumašu (takođe Capriolo) i znam da već posle desetak kilometara vožnje toliko doope propadne u sedište da momentalno počnu da trnu genitalije. Ako sve to uzmemo u obzir, ovaj bajs ima samo dobru cenu i ništa više.

 

Polar Shadow jeste 20 000 dinara skuplji bajs, ali je dosta toga u startu mnogo bolje urađeno. Pre svega kaseta pozadi, 9 umesto 6 brzina, disk kočnice (kakve god da su klase bolje su od tih logan kineskih), triger menjači, alu ram, sic kakav god da je sigruno je bolji od onog na Capriolu, plus uže gume koje su prilagođeniji gradskoj vožnji i brže se kotrljaju, dosta lakši bajs.

 

Nema za 30k dinara nov bajs a da valja. Za 50 već može nekako da se probere....


  • 1

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#10 toxicm

toxicm
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 211 posts

Postavljeno 11 January 2021 - 11:23 AM

Ram je, čini mi se, aluminijumski kod svih Level 9.X modela, ali se slažem da je Polar bolji izbor, s tim što bih pre preporučio Polar Tsunami. Bolja oprema od Shadow-a.


  • 1

#11 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 11 January 2021 - 11:39 AM

I ja bih mu preporučio Tsunami umesto Shadow-a u slučaju da je napisao da će da vozi 80% offroad a 20% asfalt, a napisao je upravo obrnuto. Dakle vožnja bicikla će biti prevashodno po ASFALTU, a to je ubedljivo najbitniji preduslov na osnovu kojeg bira tip bicikla. Šta će mu da tera po asfaltu bicikl sa prednjim amortizerom i ultra debelim gumama kramponkama koje ne samo da ozbiljno dodaju težinu bajsa nego i osetno povećavaju otpor kotrljanja???


  • 1

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#12 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8883 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 11 January 2021 - 02:34 PM

To je moje mišljenje, na osnovu mog znanja i iskustva.

Različiti ljudi imaju različita iskustva, pa samim tim i mišljenja.


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#13 stefan10vb

stefan10vb
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 210 posts

Postavljeno 11 January 2021 - 04:55 PM

Ja bih prvo razmislio da li mi treba ili ne treba prednji amortizer? Stvar izbora
Cak i ako ti treba mislim da bi ti amortizer sa hodom od 80 ili 100mm savrseno odradio posao za po gradu.
Stvar je u tome sto na hibridu (kruta viljuska) mozes namontirati gume za gravel, pa samim tim mozes i na blagi offroad. Ja bih isao na tu varijantu. Takodje mozes i na mtb-u namontirati neke gume za asfalt, slik ili semi slik.
Takodje ne bih bacao pare na brdo opreme, ulozio bih samo u sediste (sic) i pedale, ukoliko je potrebno.
Licno bih pre kupio polovan bicikl, da je ucuvan, nego nov, jer si sa novim vec u startu u minusu, ista je prica kao kod novog auta, a neces nista posebno dobiti zato sto si prvi vlasnik.
Pogledaj ovaj mtb, ako se odlucis za mtb. Meni je on zapao za oko.
https://www.2bike.rs...-1#.X_yB1iUo-Ec
Rekao bih da je oko 450-500e, ali svakao vredi te pare

Takodje, mtb ima laksi prenos u odnosu na hibrida, sto mtb-u daje prednost na kreni, stani, dok je na pravcu bolji hibrid.
  • 2

#14 Nesoni

Nesoni
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 933 posts

Postavljeno 11 January 2021 - 07:13 PM

Ja bih prvo razmislio da li mi treba ili ne treba prednji amortizer? Stvar izbora
Cak i ako ti treba mislim da bi ti amortizer sa hodom od 80 ili 100mm savrseno odradio posao za po gradu.
Stvar je u tome sto na hibridu (kruta viljuska) mozes namontirati gume za gravel, pa samim tim mozes i na blagi offroad. Ja bih isao na tu varijantu. Takodje mozes i na mtb-u namontirati neke gume za asfalt, slik ili semi slik.
Takodje ne bih bacao pare na brdo opreme, ulozio bih samo u sediste (sic) i pedale, ukoliko je potrebno.
Licno bih pre kupio polovan bicikl, da je ucuvan, nego nov, jer si sa novim vec u startu u minusu, ista je prica kao kod novog auta, a neces nista posebno dobiti zato sto si prvi vlasnik.
Pogledaj ovaj mtb, ako se odlucis za mtb. Meni je on zapao za oko.
https://www.2bike.rs...-1#.X_yB1iUo-Ec
Rekao bih da je oko 450-500e, ali svakao vredi te pare

Takodje, mtb ima laksi prenos u odnosu na hibrida, sto mtb-u daje prednost na kreni, stani, dok je na pravcu bolji hibrid.

Čovek je visok 1,93 m. Jedino da potkolenice spakuje u ranac pa da vozi bez problema ovaj bajs

Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
  • 1

#15 stefan10vb

stefan10vb
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 210 posts

Postavljeno 11 January 2021 - 07:48 PM

Tako je, moja greska. Gledam neki 29er za moju drugaricu koja je 1,75m pa sam se prebacio, izvinjavam se.
Za tu visinu 1,93m onda ne treba gledati mtb sa 27,5” tockovima.
  • 2

#16 Ludisha

Ludisha
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 258 posts
  • LocationObrenovac

Postavljeno 11 January 2021 - 09:17 PM

Tako je, moja greska. Gledam neki 29er za moju drugaricu koja je 1,75m pa sam se prebacio, izvinjavam se.
Za tu visinu 1,93m onda ne treba gledati mtb sa 27,5” tockovima.


Vozili nekad sa 26 a sad odjednom je standard za visoke 29, cista glupost, svaki proizvodjac ima razlicitu skalu i razlicite dimenzije u zavisnosti od geometrije, treba odabrati model i pogledati tablicu sa preporukama za visinu.
  • 2

#17 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8883 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 11 January 2021 - 09:38 PM

Vozili nekad sa 26 a sad odjednom je standard za visoke 29, cista glupost, svaki proizvodjac ima razlicitu skalu i razlicite dimenzije u zavisnosti od geometrije, treba odabrati model i pogledati tablicu sa preporukama za visinu.

 

Opširnije na tu temu, sa kraćim osvrtom na istoriju: 26", naspram 27,5", naspram ' 29" '.


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#18 toxicm

toxicm
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 211 posts

Postavljeno 12 January 2021 - 12:01 AM

I ja bih mu preporučio Tsunami umesto Shadow-a u slučaju da je napisao da će da vozi 80% offroad a 20% asfalt, a napisao je upravo obrnuto. Dakle vožnja bicikla će biti prevashodno po ASFALTU, a to je ubedljivo najbitniji preduslov na osnovu kojeg bira tip bicikla. Šta će mu da tera po asfaltu bicikl sa prednjim amortizerom i ultra debelim gumama kramponkama koje ne samo da ozbiljno dodaju težinu bajsa nego i osetno povećavaju otpor kotrljanja???

29" MTB je praktično već hibrid, a ako su gume problem, lako se zamene. Amort ima zaključavanje (može da posluži), kompletna oprema je bolja, a cena gotovo ista. Razlika u težini je 1,5Kg (11,5 prema 13).


  • 1

#19 stefan10vb

stefan10vb
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 210 posts

Postavljeno 12 January 2021 - 01:55 AM

@Ludisha Slazem se da smo svi nekada vozili 26 licu, nostaligija je nesto drugo :) Cinjenica je da se manji ramovi (xs, s, ponekad i m), generalno prodaju sa manjim tockovima 27,5”, dok M velicina pocinje sa 29er. Logicno je da ce se ici na 29ku (odnosno 28icu), 1,93m, s obzirom da se 26ica vise ne pravi. Pozdrav za nostalgicare :)) Da ne odemo u off...
  • 2

#20 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 12 January 2021 - 08:41 AM

29" MTB je praktično već hibrid, a ako su gume problem, lako se zamene. Amort ima zaključavanje (može da posluži), kompletna oprema je bolja, a cena gotovo ista. Razlika u težini je 1,5Kg (11,5 prema 13).


Ukupna razlika u tezini od 1,5 kg na biciklu je toliko velika da se cesto meri hiljadama eura. Nije bas zanemarljiva.

Sta ce mu bicikl sa amortizerom koji ce da bude zakljucan? Plus covek treba da kupi nov bicikl, da vise para za njega a u startu treba da skida gume sa njega i daje pare za nove. I to samo zato sto je mehanika na tom mtb-u nesto malo bolja sto on kao pocetnik nema sanse da oseti u voznji.

Verovatno imas najbolju nameru ali ja ne razumem ljude koji drugima koji zele da voze bicikl po asfaltu preporucuju mtb. Ima toliko boljih opcija kao sto je treking, hibrid, gravel, cikloros. Mtb je super bicikl ali jednostavno je za offroad.
  • 3

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford





0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika