Jump to content


Fotografije

Reba rl 2013


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
7 odgovora na ovu temu

#1 broker975fx

broker975fx
  • Members
  • PipPipPip
  • 103 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 02 October 2020 - 04:24 PM

Kupio sam polovnu Rebu rl iz 2013 za 26 tocak. Ideja je da dodje na mesto Santoura xcm koji je dosao uz bajs mog klinca. E sada ja sam neke casove prespavao pa sam mislio da su sve rebe sa istim hodom tj 100 a na ovoj pise da je 120. Na rs sajtu preko seriskog broja pise isto hod od 120. Bajsu znam da nece smetati jer je to 20% od fabrickog ali ne znam da li ce klinji smetati jer ako dobro shvatam sada je ceo prednji kraj visi za skoro 2 cm. Jel komplikovano smanjiti taj ho ili 2 cm nece praviti razliku?

Inace deluje ocuvano, stapovi su kao novi, jedino dugme za podesavanje nije orginalno.

Attached Thumbnails

  • 338481vgx1298647575_5f7458aa51804.jpeg
  • 33848cCoP2749468300_5f7458af205f9.jpeg

  • 0

#2 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10401 posts

Postavljeno 02 October 2020 - 04:40 PM

Ma stavi to na bicikl i daj mu da vozi. Naduvaj amortizer na nizi pritisak i spustice se za tih 18mm pa ce biti isto kao i pre.


  • 0

#3 Serbian_SPIRIT

Serbian_SPIRIT
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 319 posts
  • LocationMeckenheim

Postavljeno 02 October 2020 - 05:06 PM

Ne može da naduva pritisak tako da spusti vilu, potapaće stalno i biće manje više ne vozna. Viljuške se pumpaju prema kilaži vozača u punoj opremi (možeš staviti 10psi niže ali nikako niže od toga), nemoj zaboraviti i sag koji je između 10 i 20%. Visina viljuške smeta pri penjanju, zbog položaja volana, ako ne spusti laktove ispod visine volana dizaće mu se prednji točak. Čisto da se razumemo to se dešava kod dosta velikog nagiba 20% i više (kada se nalazi na terenu). Ako vozi rajzer volan može da pređe na flat volan. Ako već vozi flat može da pređe na lulu koja ide +/- 20stepeni. Možeš i da lulu spustiš do poklopca ležaja viljuške i da spejsere staviš iznad lule (ako ih uopšte imaš). 20mm dodadnog hoda je jako lepa stvar.

P. S. Nemoj da otvaraš viljušku sam ako nemaš alat i ako nisi neko ko radi sa alatom svaki dan.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
  • 0

#4 mijat96

mijat96
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 251 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 02 October 2020 - 07:42 PM

Trebalo bi da dodavanjem spejsera u delu vazdusne komore dovedes vilu na 100.
Ja imam pitanje, ako se neko razume, da li bi skracivanjem dela oznacenog na slici dobio povecanje hoda?
U pitanju je tora 302, nema spejsera. Trenutno stapovi izlaze 98mm. U isto vreme sam otvarao i toru 318, isto bez spejsera i jedinu razliku koju sam nasao je taj metalni deo koji je na njoj kraci. Na njega posle doladi deo sa spejserima. Kod te druge stapovi su pre 120mm. Da li bi skracivanjem morao da menjam kolicinu ulja koja se sipa u komoru sa zakljucavanjem?
Slika:

Attached Thumbnails

  • IMG_20201002_213107.jpg

  • 0

#5 Serbian_SPIRIT

Serbian_SPIRIT
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 319 posts
  • LocationMeckenheim

Postavljeno 03 October 2020 - 10:58 AM

Gde se nalaze bušinzi u donjim nogama? Ne možeš samo da skratiš klipove i da dobiješ hod.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
  • 0

#6 mijat96

mijat96
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 251 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 03 October 2020 - 08:02 PM

Koliko se secam mislim da su od sredine donjih nogu malo na gore. Znaci tesko se sta moze uraditi. U mojoj, tora 302, je turnkey a u drugoj, 318, je motion control. Mislim da je do toga, primeti se meksi rad sa motion controlom.
  • 0

#7 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4739 posts

Postavljeno 06 October 2020 - 04:13 PM

... da li bi skracivanjem dela oznacenog na slici dobio povecanje hoda?

u teoriji DA,

jer skracivanjem tog dela, vazdusni klip bi imao vise prostora da ide *dole*

i na taj nacin bi preko *stapica* na koji je postavljen (air piston rod) mogao da potisne *plovke* (lowers, lower legs) dalje od krune viljuske (crown steerer assembly) i na taj nacin da omoguci duzi hod viljuske.

 

Predpostavljam da u praksi zavisi i od nekih drugih faktora

od kojih je meni *najsumnjiviji* duzina *stapica* na kojem stoji klip u uljnoj komori (rebound assembly rod).

Ako on viri manje od stapica vazdusnog klipa, prilikom sastavljanja viljuske

ceo sistem vazdusnog klipa bi bio *potisnu* na ka gore (tj stapici ka unutra) i imao bi smanjen praktican hod u odnosu na teoretski.

 

Takodje je pitanje koje je kolega SerbianSpirit postavio, gde se nalaze prstenasti klizni lezaji (bushings) unutar plovaka.

Nogice ili stapovi amortizera (stanchions, upper legs, uppers) u svakom trenutku pa cak i najizvucenijem polozaju moraju u potpunosti da budu obuhvacene tim prstenastim kliznim lezajima da bi viljuska ispravno radila.

 

Poslednje pitanje koje meni javlja je pitanja rada, tj karakteristike viljuske

u smislu da su dimenzije (precnik i duzina) vazdusne komore, pritiska na koji se duva i maksimalnog hoda klipa medjusobno optimalno proracunate

tako da je moguce da ce promena samo jednog faktora da dovede do drugacijeg ponasanja viljuske u odnosu na dosadasnje karakteristike.

U slucaju ovog *tvog* (zamisljenog) povecanja duzine komore, msm da bi smanjenje pritiska koje bi bilo srazmerno povecanju hoda klipa (u %)

dalo meksi rad viljuske, veci hod sa istom karakteristikom pred sam kraj hoda

 

 

 Da li bi skracivanjem morao da menjam kolicinu ulja koja se sipa u komoru sa zakljucavanjem?

Ako ne menjas (seces, busis, dodajes i/ili oduzimas) nista u komori sa uljem ne bi trebalo da menjas ni kolicinu ulja.

 

 

 

U mojoj, tora 302, je turnkey a u drugoj, 318, je motion control. Mislim da je do toga, primeti se meksi rad sa motion controlom.

Da, TurnKey je jeftinija i grublja varijanta dampera od MotionControla, koji bi trebalo da radi finije i mekse.


  • 0

#8 mijat96

mijat96
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 251 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 08 October 2020 - 12:30 AM

Hvala na iscrpnom odgovoru. Nisam obratio paznju da li stap u uljnoj komori viri manje u odnosu na drugi. Kada uhvatim malo vise vremena rastavicu je ponovo i detaljnije sve pogledati. Ako se tada stvore uslovi svakako cu skratiti pomenuti deo i videti da li ce se dobiti zeljeni efekat. Do tad cu pratiti po oglasima i probati da nabavim MotionControl kao zamenu za trenutni TurnKey.

Pretpostavljam da bi u slucaju zamene za MotionKontrol ako je on duzi ili kraci u odnosu na trenutni morao korigovati kolicinu ulja?


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika