Jump to content


Fotografije

Tiagra FC-R460 i FC-4700 kompatibilnost


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
7 odgovora na ovu temu

#1 barraberson

barraberson
  • Members
  • Pip
  • 12 posts
  • LocationZemun

Postavljeno 11 September 2020 - 04:05 PM

Uzeh jednog hibrida kome je kompletna pogonska grupa u lošem stanju pa krećem sa "gutanjem žaba" i zamolio bih vas za savete ukoliko znate... Dakle na bajsu je pogon Tiagra fc-r460 34/48 (2x10) i veći zupčanik deluje da je pri kraju. Problem je što ih nema kod nas, a i "preko" koštaju 45-55 eur pa razmišljam o promeni kompletnog pogona... Bicikl bih rekreativno vozio po Bgd, eventualno neki izlet u prirodi u gravel varijanti...

1.Da li je moguć prelaz sa FC-R460 na FC-4700 isto 2x10 bez zamene patrone ili ne?

2.Da li će prelaz sa 48 zuba na 50 zuba previše zategnuti lanac?

3.Da li FC-4700 podržava HG-X lanac?

4.Da li je neki gubitak ukoliko pređem sa 48 na 46 zuba? Lančanik od 46 zuba je značajno povoljniji... Kaseta će biti 11-34

5.Neki vaš predlog..?

Hvala unapred svima!
  • 0

#2 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3347 posts

Postavljeno 11 September 2020 - 04:28 PM

Ако је патрона добра, можеш да ставиш наведени погон. Могуће је да ће ти и ланац одговарати, али ако је потрошен ланчаник који мењаш, мењај и ланац. Било који за десет брзина одговара. Може да буде губитак на равном ако си у форми па ти та два зуба зафале. Такође и на низбрдици. Поведи рачуна о опсегу предњег мењача, мада ће и он вероватно бити одговорајаћи за 50 зуба, али можда буде радио лопије са 46 зног профила унутрашњег зида.
  • 0

#3 barraberson

barraberson
  • Members
  • Pip
  • 12 posts
  • LocationZemun

Postavljeno 11 September 2020 - 07:24 PM

Wow, hvala na ovako brzom odgovoru! Krenuo sam od lanca; uzeo HG-X jer je to preporuka napisana na samom pogonu. Čim sam ga zamenio kaseta je "pokazala" svoje stanje; tri od 10 preskaču non stop i tek sad vidim oštećene zube koje nisam zagledao prilikom kupovine. :( Onda razmišljam, kad je bal nek' je maskenbal te daj da rešim i taj pogon zajedno sa kasetom. Muka mi je i da ga vozim ovako dok ga ne sredim kompletno. A daleko sam od ozbiljne forme i kilometara koje vi pravite ali volim i želim da stvar funkcioniše kako treba.

Znači li nešto da okačim sliku prednjeg menjača radi procene funkcionalnosti sa manjim/većim lančanikom?
  • 0

#4 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 11 September 2020 - 07:37 PM

0. Daj neku sliku pogona i te šajbne, čisto za svaki slučaj. Ljudi često zbog fabrički kraćih zuba misle da je pogon potrošen.

1. Jeste.

2. Zavisi od toga koliko je lanac dugačak. Ako stavljaš nov lanac, odmeri ga za dva zuba više.

3. Podržava. Pogone generalno nije mnogo briga koji je lanac niti koliko je brzina pozadi, sem u nekim baš ekstremnim kombinacijama.

4. Gubiš malo na najvećem stepenu prenosa. Prenos 46/11 je na pola između 48/11 i 48/12. Kada voziš bicikl u trenutnoj konfiguraciji, koliko često si u 48/11? Treba li ti nekad jači prenos ili je većinom i to previše?

5. Vidi pod 0.
  • 0

#5 barraberson

barraberson
  • Members
  • Pip
  • 12 posts
  • LocationZemun

Postavljeno 11 September 2020 - 09:56 PM

11-34 je fabrička kaseta kao i 34/48 pogon. Iskreno, nisam ga ni vozio da bih rekao nešto konkretno o korišćenju. Na drugom bajsu imam 3x9 deore (trekking bajs, verovatno dosta sporiji) ali nisam obraćao pažnju na nešto što radi kako treba (na odnose pogotovo). Eventualno štelovanje, pranje, podmazivanje i gas. :) Proveriću prenosne odnose na njemu i povući neku paralelu, a na njemu sam često bio na max...

Evo slika pogona i zategnutost novog lanca u max obimu.

Attached Thumbnails

  • IMG_20200911_232247.jpg
  • IMG_20200911_231827.jpg
  • IMG_20200911_231704.jpg
  • IMG_20200911_231410.jpg
  • IMG_20200911_231217.jpg
  • IMG_20200911_231021.jpg

  • 0

#6 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4571 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 11 September 2020 - 10:22 PM

11-34 je fabrička kaseta kao i 34/48 pogon. Iskreno, nisam ga ni vozio da bih rekao nešto konkretno o korišćenju. Na drugom bajsu imam 3x9 deore (trekking bajs, verovatno dosta sporiji) ali nisam obraćao pažnju na nešto što radi kako treba (na odnose pogotovo). Eventualno štelovanje, pranje, podmazivanje i gas. :) Proveriću prenosne odnose na njemu i povući neku paralelu, a na njemu sam često bio na max...

Evo slika pogona i zategnutost novog lanca u max obimu.

Teraj to, još nije za zamenu

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
  • 0

#7 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 11 September 2020 - 10:22 PM

Ništa ne fali tom pogonu, obe šajbne su skoro kao nove. Stavi novu kasetu uz taj nov lanac i teraj bez brige.
  • 0

#8 barraberson

barraberson
  • Members
  • Pip
  • 12 posts
  • LocationZemun

Postavljeno 11 September 2020 - 10:33 PM

U tom slučaju, tura za društvo! :)
Ostavljam sve u fabričkom rasponu i još jednom hvala puno na ovako brzoj dijagnostici i podršci!

You are the champions!
  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika