Jump to content


Fotografije

1 000 000 dolara vredna ideja za sklapanje ultra brzog i laganog carbon Hibrida


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
25 odgovora na ovu temu

#1 Spacemaster

Spacemaster
  • Members
  • Pip
  • 23 posts

Postavljeno 16 August 2020 - 04:15 PM

Drugari, imam ideju da prepakujem već odličan hibrid, i da ga dodatno kako olakšam tako i da ga ograničim na samo 11 brzina. Hoću brži i lakši bajs i sa što bržom/lakšom opcijom za menjanje brzina.

 

U pitanju je ovaj bajs https://www.speciali...Text=90916-5002 koji ima 20 brzina u formi napred 48/32T i 11/34T potkovan Shimano Tiagra sistemom menjača.

 

post-48423-0-82926900-1597594198.jpg

 

Šta sam planirao? Za početak "da ga počastim" sa SRAM opremom.

 

1. Skinuo bih manji prednji zupčanik i ostavio samo onaj sa 48 zuba

2. Skinuo bih menjač napred i pozadi, sa oba šiftera

3. Ugradio bi ovaj šifter za zadnje brzine https://www.bike24.com/p2128810.html

3. Ugradio bih ovaj zadnji menjač - https://www.bike24.com/p2128969.html

4. E sad ide zanimljiv detalj, ugradio bih ovu 9-42T kasetu (kombina 48 zuba napred i 9 pozadi na najmnjem zupčaniku daće bajsu više prostora za ostvarivanje većih brzina) - https://www.bike24.com/p2309525.html

5. Uzeo bih i  ove točkove sa 700x28C 32mm gumama - https://www.bike24.com/p2358243.html

 

Cilj?

 

Kako vozim kroz skoro idelano ravno područje sa blagim nagibima i padovima, ovo mi je delovalo kao najbolje rešenje za izgranje na jesen, tj. da krenem da pakujem bajs i da bacim  novac ko što sam ga bacao za xy stvari u životu. :D

 

Neminovno je da će bajs biti  brži, ali i da će "uzbdrice" savladavati sa ne toliko muke.

 

Ideja je potekla od samom Specialized bicika  i trenda da se sve više koriste ove opcije sa 1x11 i 1x12 brzina čak i na trkačkim modelima - https://www.speciali...Text=92420-3001

 

Dajte recite šta mislite o ideji, i da li postoji neka nekompatabilnost oko koje bi trebalo da se brinem, ili koja mi je promakla (posebno za točak, gume i montiranje kasete) ?

Attached Thumbnails

  • 123.jpg

  • 0

#2 flocus

flocus
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 709 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 16 August 2020 - 04:51 PM

Imam napred 48/32 kao i ti, pozadi je 12 najmanji i uspevam da idem preko 55 km/h. Sa kasetom 11/32t sam išao i preko 60 km/h. Naravno, te brzine ne mogu da postignem (ili bar održim) na ravnom, samo nizbrdo. Ako kod tebe nema velikih nizbrdica, ne vidim šta ćeš dobiti kasetom sa 9 zuba? Bicikl ne ide brže zbog kasete, trebaju noge to da poteraju. Da li sada sa 48 napred i 11 nazad dolaziš do toga da vrtiš kadenca preko 110-120 obrtaja? Ideš li preko 55km/h?
Mislim, tvoj novac, možeš da ga trošiš kako želiš, ali mogla bi biti skupa lekcija da naučiš da si spor ti, a ne bicikl
  • 3

#3 Spacemaster

Spacemaster
  • Members
  • Pip
  • 23 posts

Postavljeno 16 August 2020 - 05:32 PM

A da zanemarimo to sta ja mogu a ne, ako procitas ima tu mnogo faktora koje sam naveo i sta zelim da postgnem. Kompatabilnost me interesuje...
  • 0

#4 Spacemaster

Spacemaster
  • Members
  • Pip
  • 23 posts

Postavljeno 16 August 2020 - 06:57 PM

Ipak ću morati da smanjim prednji zupčanik, kolega iznad je u pravu jednim delom. Evo zašto, pa da elaboriramo. (pitanje ostaje da li su sve komponente po vama kompatabilne)

 

Evo šta sam sve imao priliku da probam.

 

53 : 11 = 4.818

52 : 11 = 4.727

48 : 11 = 4.36 (ovo mi je sad na bajsu)

 

Sad se vodim matematikom da smanjim vate na nižim brzinama a bogami i na višim (snagu potrošenu za niže brzine, sa prednje na zadnji zupčanik još rasteretim, tj. smanjim, na recimo 44T prednjeg zupčanika.) Šta dobijam sa tim?

 

44 : 9 = 4.888 – indeks najbže brzine je veći nego onaj na 53 : 11 (ne znatno od 53 : 11 rasporeda zupčanika, ali opet brzi za nijansu na papiru).

 

Šta sa nižim brzinama?

 

Sada imam 32 : 34 = 0.9411

Novom rutom imao bih 44 : 42 = 1.047

 

U ovom slučaju bilo bi mi neophodno 11.316% više snage za niže brzine u poređenju na sadašnje stanje bajsa, što nije strašno sem ako nagib nije 45 stepeni i 5km.

 

Ako bi ostao na 48T prednjem zupčaniku 48 : 42 = 1.142, za šta je neophodno da se potroši 21.438% više energije za najnižu brzinu u poređenju na fabričku vrednost   32 : 34 = 0.9411. Da rezimiram mislim da ću izbaciti oba prednja zupčanika i ubaciti jedan 44T i dobiti ono što mi treba.

 

Takođe, mislio sam na FSA Gossamer Road Megatooth ABS 1x11 Chainring 110mm 44T - https://www.bike24.c...html?q=FSA 1x11


  • 0

#5 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 16 August 2020 - 09:29 PM

Na tvom mestu bih promenio prednji pogon na neki 1x, ili bih stavio kracu osovinu ako imas prostora, da primaknes zupcanik blize ramu zbog linije lanca. Ima pogona i sa tom velicinom zupcanika (bar znam da ima sa 42T).

Zasto? Pa mislim da ce se zadnji menjac vise muciti u nizim brzinama, uz njega i lanac. Meni je lanac na 1x11 sistemu (sve sram NX, lanac sram pc-1110) dosao na zamenu nakon nekih 5000-5500km, sto je ispod proseka za 11s. Pritom se nije istegao, tu imam jos malo prostora, nego je poceo prilicno da zeza pri promeni brzina.

 

Sto se odnosa i ulozene snage tice, ne bih gledao proizvodjacke specifikacije jer mislim da je to sve individualno tj sta kome odgovara. Mislim da je ok polazna tacka 44T ili 42T napred, ako ti zafali uzbro onda kaseta sa 46 pozadi. Shodno tome da mozda biras i zadnji menjac, mada vrlo verovatno da taj GX moze da pokrije dodatna 4 zuba iako je po specifikaciji 42T, uz odgovarajuci lanac i podesavanje B-srafa, treba pretraziti malo po netu i proveriti


  • 0

#6 Spacemaster

Spacemaster
  • Members
  • Pip
  • 23 posts

Postavljeno 16 August 2020 - 09:47 PM

Sve jasno, ima i gotovo FSA rešenje sa BB386 čaurom  https://www.bike24.c...?q=FSA Gossamer koje je u 42T izvedbi, ali isti zupčanik se prodaje odvojeno https://www.bike24.c...html?q=FSA 1x11 koji je sam po sebi malo uvučen ka ramu, pa bih njega uzeo jer je clearance do rama isti na oba sitema, tj. oba su FSA Gossamer Pro, kako moj fabrički, tako i ovaj 1x11 sa gore pomenutog linka. Još uvek se lomim da li da uzmem 42T ili da idem na 44T.

 

Sa 42T indeks za više brzine bi bio 4.66, što nije loše, za niže bi bio još rasterećenji što se tiče utrošene snage. Međutim najveći problem je XDR standard za kasetu, za koji nema ništa veće od ovoga 9-42T...

 

Mene brine samo da li će ovaj točak da legne sa 700x28C 32mm gumom. Jopš više me brine kako će kaseta da mu odgovara, jer mi je sistem totalno nepoznat, mislim cela ta priča oko sram XD standarsa, te i XDR...


  • 0

#7 Woody

Woody
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1363 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 16 August 2020 - 09:57 PM

Opet ja sa glupim pitanjima. Sve ovo se odnosi na bicikl sa ravnim volanom? Da nije malo pucanj u prazno toliko prepakivanje pogona, kasete, prelaženje na x1, a sve vreme u bespovrat odleću vati i vati samo zbog položaja vozača?
  • 1
The sea, the sea

#8 Spacemaster

Spacemaster
  • Members
  • Pip
  • 23 posts

Postavljeno 16 August 2020 - 10:31 PM

Brzina je ovde najnebitnija stavka, ali se mora dobro izmeriti da bi ceo sitem imao smisla. Komoditet je u pitanju, i lakoća voženja, brzina mu dodje samo kao bonus... 2020te većina ozbiljnih je presla kako za road tako i za fitnes, hibrid bicikle na ovaj sistem. Postoji očigledan razlog. A ja, ja recimo hoću da se poigram jer jelte mogu, hoću i nije mi problem.


  • 0

#9 Visal

Visal
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 190 posts

Postavljeno 16 August 2020 - 10:45 PM

Koliko bi mase sa bicikla skinuo sa ovim izmenama?
  • 0

#10 Spacemaster

Spacemaster
  • Members
  • Pip
  • 23 posts

Postavljeno 16 August 2020 - 11:36 PM

oko 1kg


  • 0

#11 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1818 posts

Postavljeno 17 August 2020 - 12:51 AM

A koliko si težak i visok? Ima li tu nekog prostora za skidanje jednog ili više kg?
  • 0

#12 zoksi

zoksi
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 277 posts

Postavljeno 17 August 2020 - 04:00 AM

Kolega hoce i zeli da prati trend i bude u modi.U mogucnosti je da sebi to priusti.

Zasto bas Sram?
Zar ovo ne moze da se izvede sa Simano komponentama?Kupis sve lepo ovde kod nas i izbegnes cekanje,carinu,spediciju,troskove.
  • 0

#13 Spacemaster

Spacemaster
  • Members
  • Pip
  • 23 posts

Postavljeno 17 August 2020 - 06:11 AM

9 zuba zupcanik nema za Shimano. Izbor tockova kod nas ne postoji. I da ne nabrajam. Cene napolju su znatno manje, i skinese se pdv, ali ga platis kad dodje, te dodjem na isto. Speditera imam svog, nece me kostati nista. Sram u ovom cenovnom rangu je bar po meni bolji od Simana.
  • 0

#14 Spacemaster

Spacemaster
  • Members
  • Pip
  • 23 posts

Postavljeno 17 August 2020 - 06:16 AM

A koliko si težak i visok? Ima li tu nekog prostora za skidanje jednog ili više kg?


Ne razumem poentu tvog pitanja? Ja pakujem bajs, pa ga pakujem preko jeseni. Nisam ovde postavio temu da bi mi neko to odobrio ili osporio. To u opste nije na stolu kao opcija. Hocu da diskutukem o komponentama, a ne o tome koliko ja kila imam i da li mogu da smrsam, pobogu.
  • 0

#15 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1818 posts

Postavljeno 17 August 2020 - 07:01 AM

Izvini što sam te to pitao.
  • 2

#16 Woody

Woody
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1363 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 17 August 2020 - 07:02 AM

"1 000 000 dolara vredna ideja za sklapanje ultra brzog i laganog carbon Hibrida"

"Hoću brži i lakši bajs"

"Neminovno je da će bajs biti brži"

Ok, ali zašto onda -

"Brzina je ovde najnebitnija stavka"?

Imam utisak da poigravanje sa sklapanjem prelazi u poigravanje sa forumom...
  • 0
The sea, the sea

#17 Spacemaster

Spacemaster
  • Members
  • Pip
  • 23 posts

Postavljeno 17 August 2020 - 01:30 PM

Već viđen scenraio, hejteri hejtuju, pametni ćute, ali nepismeni su najgori! Pa da se ponovim i zatvorim temu, jer besmisleno je bilo šta pisati sa ovakvim ljudima.

 

"da ga dodatno olakšam"

 

"da ga ograničim na samo 11 brzina"

 

"sa što bržom/lakšom opcijom za menjanje brzina"


  • 0

#18 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5452 posts

Postavljeno 17 August 2020 - 04:22 PM

Drugari, imam ideju da prepakujem već odličan hibrid, i da ga dodatno kako olakšam tako i da ga ograničim na samo 11 brzina. Hoću brži i lakši bajs i sa što bržom/lakšom opcijom za menjanje brzina.

 

3. Ugradio bi ovaj šifter za zadnje brzine https://www.bike24.com/p2128810.html

3. Ugradio bih ovaj zadnji menjač - https://www.bike24.com/p2128969.html

4. E sad ide zanimljiv detalj, ugradio bih ovu 9-42T kasetu (kombina 48 zuba napred i 9 pozadi na najmnjem zupčaniku daće bajsu više prostora za ostvarivanje većih brzina) - https://www.bike24.com/p2309525.html

5. Uzeo bih i  ove točkove sa 700x28C 32mm gumama - https://www.bike24.com/p2358243.html

 

...i da li postoji neka nekompatabilnost oko koje bi trebalo da se brinem, ili koja mi je promakla (posebno za točak, gume i montiranje kasete) ?

Nisam gledao ram (znaci uklapanje sa osovinom pogona i sirinom spoljne gume)

ali cini mi se da si dobro uradio domaci zadatak i da se sve uklapa...koliko vidim nedostaje ti samo odgovarajuci...

lanac :)

 

Iako nije u prelozenim opcijama ja bih ipak stavio i SRAMov pogon (nekoj da se ljutis, pliz :)...jer

kao prvo ostajem u istom brendu sa ostalim delovima ( i ljubimac sam SRAMa :) ).

A kao drugo, SRAMova konstrukcija pogona cini mi se daje vise izbora jer mogu da biram da li cu na kurblu da nakacim

nosac lancanika (spider) ili direktni lancanik sa nekoliko opcija off-seta tako da se podesi odgovarajuca linija lanca.

 

Voleo bih da se ova tema ne zakljuca

vec da je nastavis do jeseni kako budu pristizali delovi,

i na kraju nekoliko slika na kraju teme, uz podnaslov sa prve voznje!


  • 0

#19 Visal

Visal
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 190 posts

Postavljeno 17 August 2020 - 05:41 PM

Čovek želi da napravi nešto od svog bicikla tako što će da skine malo mase uz želju da se brzine fluidnije menjaju. Neko će da da 500-100€ na kupovinu novog bicikla koji ide za nijansu bolje od postojećeg a ja ne dam da umre kanta koja vredi 20€, i još ću da ulažem u njega iako će i nakon toga da vredi 15€. Tako da o isplativosti nečega nekad nema smisla da se raspravlja. Čovek nas je samo pitao za kompatibilnost.

Kad bih ja pravio ovako nešto, gledao bih ako je moguće da mi kaseta bude gušća u onim brzinama koje moja trenutna i zamišljena buduća forma mogu da obuhvate da nema onog osećaja da mi fali još jedna međubrzina. To jest oni krajnji lančanici bi mi bili maltene nepotrebni.
  • 0

#20 Serbian_SPIRIT

Serbian_SPIRIT
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1078 posts
  • LocationMeckenheim

Postavljeno 18 August 2020 - 07:29 PM

Brzina je ovde najnebitnija stavka, ali se mora dobro izmeriti da bi ceo sitem imao smisla. Komoditet je u pitanju, i lakoća voženja, brzina mu dodje samo kao bonus... 2020te većina ozbiljnih je presla kako za road tako i za fitnes, hibrid bicikle na ovaj sistem. Postoji očigledan razlog. A ja, ja recimo hoću da se poigram jer jelte mogu, hoću i nije mi problem.

 

Mislim da ubacivanjem kasete 9-42 nećeš mnogo dobiti. Moje mišljenje da ne ideš na 44t nego na 40t ili na 38t. 44t je dosta jako, nije da hoću da te plašim ali će i kadenca od 80 na 44t/42t biti na 10,84km/h što ćeš na bilo kakvom usponu da osetiš. To si upravu da se sve više bicikla prebacuje da bude 1x. Što se tiče kompatibilnosti tu možda pretstavlja problem dužina lanca i kavez zadnjeg menjača, da li može da pokrije lančanike (veliki pozadi i 44t napred) Mislim da MTB menjači za 1x nisu predviđeni za toliko veliki prednji lančanik. Mane 1x sistema su, dosta se brže troše delovi, delovi su dosta skuplji i na sistemu 1x11 ne radi baš sve tako dobro kao u reklamama, naručito jeftinije kategorije.

 

 

Ako stvarno hoćeš da skidaš masu sa bicikla i da ga napraviš boljim (bolje da ubrzava, bolje da koči) je da uzmeš mnogo lakše točkove. Varijanta do 1500gr.  Ovi su malo teži od 1500gr, što bi samo tom zamenom skinulo skoro pola kg sa bajsa https://www.bike24.c...menu=1000,4,123

Moja preporuka je Shimano pogon, (jer SRAM sistem navlačenja/zatezanja je sranje). Ja vozim SRAM pogon jer je karbonski, teško je sranje i FSA. Ovo je bio više odgovor na Igorov post.


  • 0

And now something completely different
 

https://www.youtube....d8weJKBVCnAPfgx





0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika