Jump to content


Fotografije

Pomoć iskusnih - Kako ubrzati bicikl


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
56 odgovora na ovu temu

#21 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 29 June 2020 - 07:18 AM

Može biti da sam ja fenomen, ali ti prijatelju nisi dobro pročitao ni šta sam ja napisao, ni šta je onaj ko je temu postavio napisao. Prvo se vrati na početak, lepo iščitaj šta piše, pa onda deli savete.

 

Lepo je napisano da čovek na celom biciklu ima drumsku mehaniku Shimano 105 5800, kod kojeg je uvek double pogon, sa razlikom da li je standard, kompakt, ili semi kompakt (to nije napisao). Sa bilo kojem od ta 3 pogona mu neće zatrebati jači prenosi do minimum 60 ili više km na sat. Tako da tvoja priča o tome da mu trebaju drugačiji zubi na pogonu faktički nema nikakvog smisla.


  • 2

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#22 Woody

Woody
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1337 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 29 June 2020 - 07:31 AM

koga zanima nizbrdo ubrzanje nek se ugoji,masa x ubrzanje


Dakle, masa x ubrzanje = ubrzanje? :D :D :D Kako će onda da stigne tamo odakle se ide nizbrdo? Da smrša na brzinu? Pardon, na ubrzanje? :D
  • 2
The sea, the sea

#23 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Postavljeno 29 June 2020 - 07:49 AM

Glupo je da se primate na određene maliciozne postove, samo dajete na značaju i na neki način učestvujete u off-u.
  • 8

#24 rhythmking

rhythmking
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPip
  • 545 posts

Postavljeno 29 June 2020 - 09:22 AM

Može biti da sam ja fenomen, ali ti prijatelju nisi dobro pročitao ni šta sam ja napisao, ni šta je onaj ko je temu postavio napisao. Prvo se vrati na početak, lepo iščitaj šta piše, pa onda deli savete.
 
Lepo je napisano da čovek na celom biciklu ima drumsku mehaniku Shimano 105 5800, kod kojeg je uvek double pogon, sa razlikom da li je standard, kompakt, ili semi kompakt (to nije napisao). Sa bilo kojem od ta 3 pogona mu neće zatrebati jači prenosi do minimum 60 ili više km na sat. Tako da tvoja priča o tome da mu trebaju drugačiji zubi na pogonu faktički nema nikakvog smisla.

6x si kontrirao sa gluposcu da broj zuba ne odredjuje brzinu po ravnom,ok onda svi da vozimo 2 zuba
  • 0

#25 rhythmking

rhythmking
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPip
  • 545 posts

Postavljeno 29 June 2020 - 09:23 AM

Glupo je da se primate na određene maliciozne postove, samo dajete na značaju i na neki način učestvujete u off-u.


Daj brate reci im objasni pojasni veca sajbna veca brzina
  • 0

#26 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 29 June 2020 - 09:35 AM

Ne vredi druze. Prvo treba da naucis da citas pa tek onda pocni da pises.

Nije meni zao vremena na zamlacivanje sa tobom, nego dajes potpuno pogresne savete iz cega se vidi da je to tvoje biciklisticko iskustvo kojim se dicis da ga imas i da si zbog njega kompetentan svercer, nije bas na zavidnom nivou.

Od tebe ni jedna slika iz voznje, neke prirode, nekog krajolika, nicega... Ali zato znas sta je za svakoga najbolje da vozi a pogotovo da ne vozi. To govori o tebi vise nego sto bi i sam zeleo da kaze.

Pozdrav i citamo se u drugoj temi.
  • 2

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#27 rhythmking

rhythmking
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPip
  • 545 posts

Postavljeno 29 June 2020 - 09:37 AM

E nemoj da mi pocinjes opet sa psycho referatima,kad tebi pogon ne odredjuje brzinu po ravnom axaxa
  • 0

#28 rhythmking

rhythmking
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPip
  • 545 posts

Postavljeno 29 June 2020 - 09:39 AM

Shimanov pogon iz serije 105 5800 je dolazio u kombinaciji 50/34 i 53/39, nisam siguran da li je Shimano za 105 već tada imao u ponudi semi kompakt 52/36. U svakom slučaju, čak i da ima najmanji, kompakt pogon 50/34, promena zupčanika na pogonu mu neće doneti ama baš nikakva ubrzanja na ravnom, a pogotovo neće uzbrdo. To pišem iz ličnog iskustva jer na svoja oba drumska bicikla imam isti pogon 50/34 sa kojim je uz kasetu od 11 zuba nizbrdo moguće postići brzinu i do 60 km/h. Tek preko te brzine se javlja overspin, odnosno slučaj kada ideš toliko brzo da čak i u poslednjoj brzini vrtiš pedale a to nema efekta na povećanje brzine. Što će značiti da ako momak na ravnom može da vrti 60 km na sat i dođe do toga da mu ponestane brzina, tek onda mu je potreban veći pogon.  ( a ako on to već sad može, onda verujem da je na takvom nivou da je ovaj forum poslednje mesto na kojem će tražiti savete)
 
Svakako, veći pogon se ni ne uzima ako želiš da budeš brži po ravnom, nego isključivo za postizanje većih (opasnih) brzina pri kretanju nizbrdo, što ne znam koliko je isplativo budući na to da nam velika većina puteva i spustevi sa planina definitivno nisu savršeni i prilagođeni za te brzine biciklom.
 
Tako da kupovina drugog pogona je zapravo poslednja opcija koja će ga učini bržim.

Evo jos jednom za povrsne kako nema veze veci odnos zuba sa brzinom po ravnom
  • 0

#29 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4266 posts

Postavljeno 29 June 2020 - 12:59 PM

Glupe li teme... hoce da ubrza bicikl a vozi 11/32, nikako da kaze koji pogon a o tome da li hoce da bude brzi uzbrdo, po ravnom ili nizbrdo (tu najvise njih hoce da se dokaze) treba da se nagadja.


  • 0
.

#30 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 29 June 2020 - 01:05 PM

Specifikacija bicikla s linka koji je postavljen na početku teme kaže da je pogon kompakt, 50/34.


  • 1

#31 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Postavljeno 29 June 2020 - 02:27 PM

Nije glupa tema, sveobuhvatna je i kompleksna i negde posebno vozačima drumaša zanimljiva.
  • 0

#32 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4266 posts

Postavljeno 29 June 2020 - 04:10 PM

Naravno da je sveobuhvatna i kompleksna ali covek vozi cimentu od 10 kila koja nije pravljena da bude brza a on hoce svuda da bude brz sto nece da moze, pa ma koliko da je u formi. Stalno se poteze pitanje pogona, on ne odgovara a ostali se igraju gluvih telefona. Nije bas da nije glupo ;)


  • 2
.

#33 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1029 posts

Postavljeno 27 November 2020 - 06:01 PM

 

Svakako, veći pogon se ni ne uzima ako želiš da budeš brži po ravnom, nego isključivo za postizanje većih (opasnih) brzina pri kretanju nizbrdo, što ne znam koliko je isplativo budući na to da nam velika većina puteva i spustevi sa planina definitivno nisu savršeni i prilagođeni za te brzine biciklom.

 

Tako da kupovina drugog pogona je zapravo poslednja opcija koja će ga učini bržim.

Za drum a ko nije takmičar, neko moje viđenje je najbolje imati kasetu 14-25. 11-12-13 mi ne trebaju, jer se koriste za brzine 45+ a te brzine se retko postižu i traju kratak vremenski period, a može lepo da se padne jer se teško pri tim brzinama ispravljaju sopstvene ili tuđe greške, loše stanje na putu (rupe). Zbog toga 14 pa naviše, koje se koriste po svim terenima i koje će brzine koje drumski biciklista najčešće "izvlači" 25-37 km/h najučinkovitije iskoristiti.

Sada vozim 12-23. 12 i 13 vrlo, vrlo retko koristim i u vrlo vrlo malom vremenskom periodu, minut, do dva ako ne i manje. Težim da pređem na 14-25. 
A da, a napred na ovu kombinaciju samo 53/39, 52/39, 50/39. Ovo 39 je btinije. Sa 34 ne znam kako bi išlo, ne verujem ok, jer bi bilo mnogo "lagano"


  • 0

#34 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1817 posts

Postavljeno 27 November 2020 - 08:31 PM

Ja imam 50-34 i 11-34 i koristim sve prenose, ne bih ništa ja tu dirao... :)
  • 0

#35 MTB021

MTB021
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 385 posts

Postavljeno 27 November 2020 - 10:04 PM

Da smrša jedno 5-6 kila i radi čučnjeve svaki dan, za mesec dana ima da leti kao ZMAJ :))


  • 1

#36 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1029 posts

Postavljeno 29 November 2020 - 03:36 PM

Ja imam 50-34 i 11-34 i koristim sve prenose, ne bih ništa ja tu dirao... :)

Gde provrtiš 11? A i ako provrtiš rizikuješ da se ne daj Bože negde dobro razbiješ...suvišno je, a oduzima posle dosta u gradaciji do tog 34-tog. Da imaš 14-34 još bi ti bolje bilo. 11-12-13 teško da koristiš 10% u celoj vožnji...


  • 0

#37 Woody

Woody
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1337 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 29 November 2020 - 10:08 PM

Gde provrtiš 11? A i ako provrtiš rizikuješ da se ne daj Bože negde dobro razbiješ...suvišno je, a oduzima posle dosta u gradaciji do tog 34-tog. Da imaš 14-34 još bi ti bolje bilo. 11-12-13 teško da koristiš 10% u celoj vožnji...


Dovoljno je da je 2-3% nizbrdice pa već možeš da koristiš 12 ili čak 11, zavisno od uslova. Naravno, ako je napred 50, za 52-3 trebaju profi noge :)
  • 0
The sea, the sea

#38 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1817 posts

Postavljeno 30 November 2020 - 11:35 AM

Gde provrtiš 11? A i ako provrtiš rizikuješ da se ne daj Bože negde dobro razbiješ...suvišno je, a oduzima posle dosta u gradaciji do tog 34-tog. Da imaš 14-34 još bi ti bolje bilo. 11-12-13 teško da koristiš 10% u celoj vožnji...

Kod mene (Solun i okolina) je dosta valovit predeo, tako da na tim "lažnim ravnicama" (u stvari je blagi pad) motam 50:11.
Takođe i kad vetar pomaže (a ovde retko kad ne duva s neke strane).

A tačno je da najčešće po ravnom vrtim 50:13-15-17.

Za sada mi je ovo idealno, apsolutno ne bih menjao, iako se desi da mi nekad zafali još jedna brzina, bilo da je brzina na spustu u pitanju, bilo neki težak uspon. Ali to je prilično retko i obično kratko traje.
  • 1

#39 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1029 posts

Postavljeno 03 December 2020 - 09:56 PM

Stojim pri stavu da se 11-12-13 slabo kopriste i da su gotovo suvišne za moj pogon 52-39. Kada provrtim 11 ili 12 idem preko 60km/h i to nije nimalo bezbedno. Pad pri takvim brzinama uopšte nije za potcenjivanje pa bi trebalo maksimalno izbegavati tu brzinu i veće, sem eventualno na otvorenom drumu koga dobro poznajete. 

Najbolje je imati kasetu za po jedan zub razlike.


  • 1

#40 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 03 December 2020 - 10:38 PM

13 baš i nije suvišan ali 12 i 11 jesu. Ja sam poručio jednu Miche kasetu iz Francuske za probu 14-25 baš je stigla nedavno, na kompakt pogonu ću je koristiti od proleća. Optimalni prenos i kadenca su mi imperativ, ništa lepše od prelaza po 1 zub. Na to sam navikao na maloj šajbni, do neke brzine od 30-34 km/h tada prelazim na veliku. Sa ovom kasetom će padovi na niže biti za po 1 zub i sa velikom šajbnom, što je još bitnije. 21 20 19 18... što nisam imao ni sa jednom kasetom ranije. Baš me zanima kako će to izgledati u praksi.


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika