Jump to content


Fotografije

Bajs iz uvoza - održavanje


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
20 odgovora na ovu temu

#1 dlogin

dlogin
  • Members
  • Pip
  • 13 posts

Postavljeno 24 May 2020 - 06:29 PM

Pozdrav nov sam na forumu!

Hoću da probam da nađem dobar polovan bajs do 300e, tipa city/treking, tražim neku što jednostavniju varijantu, da bude lagan i jednostavan, bez amortizera, sa V-brake kočnicama, samo da mi bude što udobniji za vožnju. Naišao sam na neke dosta dobre opcije za mene iz uvoza, npr jedna od njih je Giant sa Shimano nexus menjačem. Interesuje me, da li ima delova za takve bajs-eve i majstora koji mogu dobro da ih održavaju? Da li je cena održavanja takvog bajs-a dosta skuplja u odnosu na recimo Capriolo? Hvala!


  • 0

#2 zdebeli

zdebeli
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 616 posts
  • LocationBrdo

Postavljeno 24 May 2020 - 08:53 PM

Jedino razlika tu je taj Nexus, ostalo je sve isto i održavanje je isto nebitno da li na ramu piše Giant, Specialized, ili Capriolo.

Mislim da ima ljuda na forumu koji su serviseri i koji su radili te menjače, javiće se već.


  • 0

#3 rhythmking

rhythmking
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPip
  • 545 posts

Postavljeno 24 May 2020 - 09:01 PM

Pozdrav nov sam na forumu!
Hoću da probam da nađem dobar polovan bajs do 300e, tipa city/treking, tražim neku što jednostavniju varijantu, da bude lagan i jednostavan, bez amortizera, sa V-brake kočnicama, samo da mi bude što udobniji za vožnju. Naišao sam na neke dosta dobre opcije za mene iz uvoza, npr jedna od njih je Giant sa Shimano nexus menjačem. Interesuje me, da li ima delova za takve bajs-eve i majstora koji mogu dobro da ih održavaju? Da li je cena održavanja takvog bajs-a dosta skuplja u odnosu na recimo Capriolo? Hvala!

Skuplje je ako ugradjujes skuplje delove,nexus menjace retko ko radi,1 lik na adi i mozda pro bike nisam siguran,mislim da se ne trebas plasiti odrzavanja i iz tog razloga uzeti nesto u startu jednostavnije,sto moze da podrazumeva i losije delove
  • 1

#4 dlogin

dlogin
  • Members
  • Pip
  • 13 posts

Postavljeno 24 May 2020 - 10:29 PM

Jedino razlika tu je taj Nexus, ostalo je sve isto i održavanje je isto nebitno da li na ramu piše Giant, Specialized, ili Capriolo.

Mislim da ima ljuda na forumu koji su serviseri i koji su radili te menjače, javiće se već.

 

 

Skuplje je ako ugradjujes skuplje delove,nexus menjace retko ko radi,1 lik na adi i mozda pro bike nisam siguran,mislim da se ne trebas plasiti odrzavanja i iz tog razloga uzeti nesto u startu jednostavnije,sto moze da podrazumeva i losije delove

Pa da, mislio sam da će biti kvaka ovaj nexus menjač i ako mi deluje zgodno, voleo bih da ga imam (pod uslovom da ima ko da ga održava kod nas). Pod jednostavnim sam više mislio da ima što manje opreme, zato sam izabrao varijantu bez amortizera, bez hidraulike... Čisto da bude lagan i dobro izbalansiran ram, pa komponente tipa menjač, ležajevi, točkovi i zupčanici neka budu kvalitetni, ali zbog toga me interesuje da li može kod nas da se održava, da ne dođem u situaciju da moram neki ležaj da naručujem posebno i da čekam po 2 mesace ili slično.

Generalno tu se slično uklapa varijanta Capriolo level 9.0, ali estetski mi ne odgovara, ima lepših bajseva iz uvoza (možda i kvalitetnijih) na kojima bih možda više uživao, ali moram da proverim da li će mi i funkcionalno odgovarati, nije uvek sve u estetici, razmišljam malo unapred.


  • 0

#5 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8883 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 25 May 2020 - 04:16 AM

Skuplje je ako ugradjujes skuplje delove,nexus menjace retko ko radi,1 lik na adi i mozda pro bike nisam siguran,mislim da se ne trebas plasiti odrzavanja i iz tog razloga uzeti nesto u startu jednostavnije,sto moze da podrazumeva i losije delove

 

+1

Još bih se nadovezao da je sa takvom glavom, pogotovo ako ima još i zadnju kočnicu na kontru, skidanje točka radi zamene bušne gume dodatno zakomplikovano (ne bih to voleo da moram raditi dok je noć i pada kiša, dok kod bajseva gde se to lakše skida, može da se barem brže i lakše zameni bušna guma).

 

Krpljenje može i dok je točak na bajsu, ali nije najzgodnije tako raditi.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#6 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 25 May 2020 - 05:17 AM

Moj cale ima na svom city bike-u taj nexus menjac i zadovoljan je. Mislim da je to odlicno resenje za gradski bicikl iz nekoliko razloga.

Prvo i osnovno kad se jednom podesi posle mu vise nisu potrebna skoro nikakva podesavanja, zatezanja, popustanja sajle, radi kao svajcarski sat. Drugo, ceo menjac je zatvoren sistem u kojem se zupcanici nalaze unutar nable, tako da u njega ne ulazi prljavstina, trunje, i nije mu potrebno konstantno pranje, podmazivanje i tome slicno. Brzine se kod ovakvog bicikla menjaju dok se pedale ne okrecu, sto je jako zgodno ako na primer stanes na semafor a ostao si u visokom prenosu. Samo kliknes tri puta na dole, i kreces sasvim lagano.

Vecina ovih bicikala ima dobos ili disk kocnice tako da to sa kontra kocnicom nije problem. Zamena gume jeste malo komplikovanija jer mora da se raskaci zadnji menjac, ali se zato na takav bajs stave neke maratonke gume sa dobrom zastitom od busenja, i onda zaboravis i na gume i na menjac.

E da, i lanac kod ovih bicikala je i deblji i izdrzljiviji od onih sa klasicnim menjacima tako da i dosta duze traje...
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#7 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8883 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 25 May 2020 - 05:44 AM

Meni se maratonka probušila jednom - kada je bio mrak i padala kiša (najčešće se gume buše na kiši, lakše se lepe staklići, oštre čelične žice i sl. za njih, pa okretanjem točka probiju).  :)

 

Brzine u glavi traže servis jednom godišnje. Sa izuzetkom Rohloff (koje koštaju kao đavo) i novijih Shimano Alfine za 11 brzina (neka me neko ispravi ako grešim, pišem po sećanju), obično traže rasklapanje - što je vrlo jednostavna procedura... Ne znam koji majstor u NS to radi, pogotovo kad je sezona.

 

 

 

Kada se kupe na polovnom biciklu, veoma često (barem iz mog iskustva) budu neodržavane i oštećene (ležajevi veoma često, ali često bude i sam mehanizam već dosta ishaban). Rezervne delove ne znam gde nabaviti za njih.

 

Tako da to ljudi obično voze dok ide. Nekom teraju dugo, nekom kraće.

 

Mehanizam prenosa je manje robustan i manje efikasan, pogotovo na strmijim, dužim usponima.

 

Glavna prednost im je što je sve zatvoreno, pa ako se vozi na -10 stepeni i kad je hladnije, menjač neće zalediti (kod običnog menjača, potrebno je malo češće prskati WD 40, a opet se može desiti da menjač, ili sajla zamrznu ako je ledeno napolju, a vožnja je dugačka (doduše, i za taj u glavi može sajla da se zaledi).

 

Druga prednost - robusnost ako se drugi bicikli bacaju na gomilu sa tim biciklom - ne može se iskriviti kuka menjača, kada je nema. :)

Meni se ovo nije desilo za skoro 40 godina bicikliranja po NS, ali tehnički je moguće - zavisi od toga gde parkiraš i kako se ostali ponašaju.

 

Uglavnom, ima nekih prednosti, ima i mana (u koje spada i dosta veća masa, kome je to bitno), pa svako neka bira sebi da li to želi.


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#8 mirek200

mirek200
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1370 posts

Postavljeno 25 May 2020 - 09:03 AM

 

 

Brzine u glavi traže servis jednom godišnje. Sa izuzetkom Rohloff (koje koštaju kao đavo) i novijih Shimano Alfine za 11 brzina (neka me neko ispravi ako grešim, pišem po sećanju), obično traže rasklapanje - što je vrlo jednostavna procedura... Ne znam koji majstor u NS to radi, pogotovo kad je sezona.

 

 

Jednom godisnje, trazi servis. Nije tacno,ni da vozi kao ja 50-100km. dnevno  jer u to cisto sumnjam.

 

Jednostavna procedura?  a ne znas koji to majtstor  u NS radi. Pazi ovako, ja ne bih dao ni da mi bilo koji "majstor" u Srbiji pipne bicikl a ne da dam da mi servisira tu nablu . Imam Sram nablu trobrzinsku na bentu.Sam cu to uraditi,ali kada bude potreba za to,znaci 10000-20000 km. ciscenje svih delova i ponovno podmazivanje.

 

 

@dlogin-Ako zavrtis zadnji tocak i necujes nista osim tog perceta kada se tocak vrti u prazno i lako se okrece,garantovano ce izdrzati jos dosta pre nego sto treba servis.To su vrlo dobre i izdrzljive nable. Normalno postoji i neko ko zna i to da unisti,,mislim najvise nestrucnim servisiranjem.jer ima dosta delova.


  • 0

#9 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8883 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 25 May 2020 - 09:16 AM

Shimano kaže na dve godine, ili 5.000 km. Sa 50 km dnevno bi to bilo triput godišnje, mada mislim da je to malo preterano, računam da je na 6 meseci sasvim dovoljno, čak i sa takvom kilometražom. Za 100 km dnevno već nisam siguran - zbog ležajeva prvenstveno.

 

 

"In order to maintain proper performance, it is recommended that you ask the place where you purchased the bicycle or your nearest Pro shop to carry out maintenance such as greasing the internal hub about once every two years starting from the first time of use (or once about every 5,000 km if the bicycle is used very frequently)."


  • 3

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#10 mirek200

mirek200
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1370 posts

Postavljeno 25 May 2020 - 09:25 AM

Pa dobro,nije 100km svaki dan,uglavnom vikendom nekada i manje, 50km da kazem radnim danima.. , Sad zamisli da to rasturam 2-3 puta godisnje,pre cu je upropastititi, sta me briga sta Shimano kaze, to su kvalitetni lezajevi i masti ,eto ako bog da ,ja cu podnositi izvestaj da li ima ili nema neku falinku nabla zbog mog vremenskog roka za servis,inace vec razmisljam ako dodje do havarije (ne daj boze) kako da prebacim na klasicni sistem,iako na bentu ne volim taj menjac napred izgleda kao on stvar kod muskaraca.  O:)


  • 0

#11 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8883 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 25 May 2020 - 09:42 AM

Ležajeve već oko 30 godina ne prave tako kvalitetno - kao da je čelik kaljen na manju tvrdoću, ali deluje mi da se lakše oštete - ako se ne menja redovno mast.

 

Kvalitet masti je pri tome puno manje bitan - ono što ih ubija je prodor prljavštine. Te nable sa brzinama su možda nešto bolje zaptivene od klasičnih MTB glava, ali i dalje prljavština ulazi. Što dovodi do oštećenja i sa najsvemirskijom, najboljom mašću (nisu još napravili neku koja zna izbaciti prljavštinu napolje).

 

Što se trajanja tiče - i jeftine Quando nable traju po 4-5 godina pre nego što dobiju toliko lufta da se moraju menjati (zavisi od toga koliko se vozi i u kakvim uslovima, naravno). Tako da Shimano nabla sigurno može dosta da gura pre nego što bude za đubre.

 

Fora kod redovnog servisa je što onda ne dođe do oštećenja, pa može da gura po 20+ godina. 


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#12 mirek200

mirek200
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1370 posts

Postavljeno 25 May 2020 - 09:56 AM

Ok. ubedio si me idem da je rasturam i tako danas gluvarim,a izgleda da ce i kisa,ima ista takva ,jedan korejanac je radio servis na You-tube,tako da  ce mi biti puno olaksano.servis nable


  • 0

#13 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8883 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 25 May 2020 - 10:14 AM

Ok. ubedio si me idem da je rasturam i tako danas gluvarim,a izgleda da ce i kisa,ima ista takva ,jedan korejanac je radio servis na You-tube,tako da  ce mi biti puno olaksano.servis nable

 

Shimano preporučuje posebnu mast za Nexus nable.

 

Nemam svoju, a na tuđima se nisam igrao sa nekom drugom mašću.

 

Shimanova je dosta mekana - NLGI 0 pretpostavljam, po osećaju.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#14 mirek200

mirek200
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1370 posts

Postavljeno 25 May 2020 - 10:37 AM

Bio si u pravu,tu nikada nije radjen servis,mast je zapekla na nekim delovima.

 

SSA56747.JPG

 

SSA56749.JPG

 

imam samo ovu modricinu 2,

 

SSA56750.JPG

 

Idem da trazim neku kvalitetniju ako ima da se kupi,ako ne stavicu ovu litijumovu.

 

 

 

 

 

 


  • 1

#15 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8883 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 25 May 2020 - 10:41 AM

Mislim da će ta biti OK za ležaj točka, ali baš, baš pretvrda za menjački mehanizam.

 

Proveri ima li risova/brazdi na šoljama i konusima.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#16 mirek200

mirek200
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1370 posts

Postavljeno 25 May 2020 - 12:15 PM

Nema sanse neku redju mast kupiti za menjacki mehanizam,videcu po buvljacima. Ali evo valjda se vidi na slikama. Znaci ja sam kupio polovan bent star po mojoj proceni 10god ja sam presao s njim vec 4000km.. zupcanici kao novi, riseva nema na konusima, ni na soljama,samo cu podmazati lezajeve ali prvo cu ih oprati i ocistiti.teorijski jos je trebalo da ide,ali majstor,pa jos zaljubljenik ne moze sebi da dozvoli da se ne uveri sta vozi. Ispada da prethodni vlasnici su ga vrlo malo vozili..
 
SSA56751.JPG
 
SSA56754.JPG
SSA56755.JPG
 
SSA56756.JPG
 
I po poluzi za menjanje brzina se vidi da nije vozen mnogo po extremnim uslivima:

 

 

SSA56752.JPG

 

SSA56753.JPG

 

 

 

 

 

 


  • 1

#17 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4571 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 25 May 2020 - 05:42 PM

Nema sanse neku redju mast kupiti za menjacki mehanizam,videcu po buvljacima. Ali evo valjda se vidi na slikama. Znaci ja sam kupio polovan bent star po mojoj proceni 10god ja sam presao s njim vec 4000km.. zupcanici kao novi, riseva nema na konusima, ni na soljama,samo cu podmazati lezajeve ali prvo cu ih oprati i ocistiti.teorijski jos je trebalo da ide,ali majstor,pa jos zaljubljenik ne moze sebi da dozvoli da se ne uveri sta vozi. Ispada da prethodni vlasnici su ga vrlo malo vozili..

attachicon.gifSSA56751.JPG

attachicon.gifSSA56754.JPG
attachicon.gifSSA56755.JPG

attachicon.gifSSA56756.JPG

I po poluzi za menjanje brzina se vidi da nije vozen mnogo po extremnim uslivima:


attachicon.gifSSA56752.JPG

attachicon.gifSSA56753.JPG

Ovo ti treba
https://planetbike.r...hub-100g-1.html

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
  • 1

#18 mirek200

mirek200
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1370 posts

Postavljeno 25 May 2020 - 06:15 PM

Hvala na informaciji, za sada sam samo lezajeve podmazao .ali nije to to. Bila mi je namera komplet da je servisiram.100gr. 1400 din bas su ga zabiberili,ali sta da radim treba mi,otici cu za vikend biciklom do njih ,da je kupim.Kada je manji saobracaj Bg Ns. nikada nisam voleo taj put.


  • 0

#19 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4571 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 25 May 2020 - 06:20 PM

Hvala na informaciji, za sada sam samo lezajeve podmazao .ali nije to to. Bila mi je namera komplet da je servisiram.100gr. 1400 din bas su ga zabiberili,ali sta da radim treba mi,otici cu za vikend biciklom do njih ,da je kupim.Kada je manji saobracaj Bg Ns. nikada nisam voleo taj put.

Jbg, ne radi se to često tako da...

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
  • 0

#20 rhythmking

rhythmking
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPip
  • 545 posts

Postavljeno 26 May 2020 - 06:58 AM

Pa da, mislio sam da će biti kvaka ovaj nexus menjač i ako mi deluje zgodno, voleo bih da ga imam (pod uslovom da ima ko da ga održava kod nas). Pod jednostavnim sam više mislio da ima što manje opreme, zato sam izabrao varijantu bez amortizera, bez hidraulike... Čisto da bude lagan i dobro izbalansiran ram, pa komponente tipa menjač, ležajevi, točkovi i zupčanici neka budu kvalitetni, ali zbog toga me interesuje da li može kod nas da se održava, da ne dođem u situaciju da moram neki ležaj da naručujem posebno i da čekam po 2 mesace ili slično.
Generalno tu se slično uklapa varijanta Capriolo level 9.0, ali estetski mi ne odgovara, ima lepših bajseva iz uvoza (možda i kvalitetnijih) na kojima bih možda više uživao, ali moram da proverim da li će mi i funkcionalno odgovarati, nije uvek sve u estetici, razmišljam malo unapred.

https://www.2bike.rs...30#.Xsy8vCh8LFo
Ja bih se brinuo za neke stvarno skupe delove,obicna xt nabla polovna je 25€,a da se ista servisira izadje duplo vise bez majstora i ako imas srece da nadjes deo za nju samo u planet biku,zato se uzimaju tockovi sa industrijskim lezajima koji su par stotina dinara
  • 1




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika