Jump to content


Fotografije

Polovan ili nov


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
7 odgovora na ovu temu

#1 flocus

flocus
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 709 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 24 May 2020 - 03:46 PM

Pošto se u skoro svakoj temi o kupovini natežemo na temu iz naslova, hajde da sve argumente skupimo u jednoj temi i ne ponavljamo to u skoro svakoj temi sa savetima za kupovinu. Ako se ova tema pokaže kao korisna, može i u sticky. Bilo bi lepo kada bi svako izneo svoje argumente bez padanja u vatru i prihvatio da drugi imaju različito mišljenje. U stvari, hoću da naglasim da cilj ove teme nije da odgovori šta je bolje i tačka. Cilj je da ukaže šta je bolje u određenim slučajevima.

Razlozi zašto sam se ja odlučio za nov, (iako sam jedno vreme tražio i polovan):
- nije svaki polovan bicikl dobra prilika, potrebno je vreme da naleti baš ono što tražite (par nedelja ili čak meseci ako ste probirljivi ili ste značajno viši/niži od proseka populacije)
- potrebno je vreme skoro svakog dana da se pregledaju oglasi (10-20 minuta da se baci pogled - nije mnogo, ali skupi se)
- potrebno je vreme da se uskladite sa prodavcem kada možete da pogledate bicikl (mnogi od njih imaju svoj dnevni posao i druge obaveze, nisu po ceo dan kod kuće čekajući kupce). Ja sa dva prodavca nisam uspeo da se dogovorim o terminu i pored pet pokušaja (ukupno)
- treba znati pregledati bicikl i utvrditi u kakvom je stanju. Kolega sa foruma je napravio video koji pomaže, ali neiskusan kupac može da pogreši u oba pravca - da kupi loš bicikl ili da odustane zbog bezazlene falinke (ja sam gledao polovan bicikl i bilo mi je nešto sumnjivo, dok sam dobio potvrdu da je sitnica, bicikl je prodat)
- kod polovnog bicikla treba planirati (budžetirati) bar neki servis (prodavci često kažu da je bicikl savršen, servisiran, "sedi i vozi"... što nekad jeste slučaj, nekad nije). Nažalost, i neki prodavci novih ne umeju da odrade nulti servis pa nije baš crno/belo.
- bicikli više kategorije su često aluminijumski ili karbonski. U oba slučaja oštećenja nastala na ramu usled padova ili udaraca mogu da se zamaskiraju tako ih neiskusno oko teško primeti, a bicikl može biti nebezbedan u nekim okolnostima. Za neka oštećenja koja sam video, nisam bio siguran od čega su i odustajao sam.
- slično važi i za točkove, mada je kod njih lakše otkriti da nešto ne valja
- hteli mi to da priznamo ili ne, prodaju se i kradeni bicikli. Nekome to smeta, nekome ne. Gotovo niko ne daje račun od kupovine uz bicikl. Neki od preprodavaca daju carinske deklaracije ili izdaju svoje račune (čuo, nisam video), ali da neko dobije originalni račun kada je bicikl bio kupljen kao nov, to je prilično retko. Uglavnom se svodi na to da nekome verujete na reč.

Svakako ima argumenata za kupovinu polovnog bicikla, i ja sam u dva navrata pokušao da kupim polovan (i odustajao zbog razloga navedenih gore). Krećem od očitog:
- bicikl posle prve vožnje više nije nov i izgubio je neku vrednost koja nije mala. Što skuplji bicikl, to veći gubitak.
- vezano za prethodno, ako se pogreši u veličini (ili čak tipu) bicikla, manje se izgubi pri prodaji/zameni za drugi. Dobro je za one koji nisu sigurni da li im treba MTB, treking ili gradski bicikl...
- polovan bicikl se obično može bolje testirati (u smislu da li odgovara veličina). U prodavnicama nekada nisu voljni da montiraju pedale i ispravljaju korman ako niste odlučili da kupite. Čak i ako to urade, uglavnom nećete moći da napravite krug oko bloka :)
- ako padnete (daleko bilo) i upropastite polovan bicikl, manja je šteta nego da to uradite na novom iste kategorije.

Toliko od mene, izvinjavam se ako sam odužio.
  • 1

#2 rhythmking

rhythmking
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPip
  • 545 posts

Postavljeno 24 May 2020 - 03:52 PM

Pošto se u skoro svakoj temi o kupovini natežemo na temu iz naslova, hajde da sve argumente skupimo u jednoj temi i ne ponavljamo to u skoro svakoj temi sa savetima za kupovinu. Ako se ova tema pokaže kao korisna, može i u sticky. Bilo bi lepo kada bi svako izneo svoje argumente bez padanja u vatru i prihvatio da drugi imaju različito mišljenje. U stvari, hoću da naglasim da cilj ove teme nije da odgovori šta je bolje i tačka. Cilj je da ukaže šta je bolje u određenim slučajevima.
Razlozi zašto sam se ja odlučio za nov, (iako sam jedno vreme tražio i polovan):
- nije svaki polovan bicikl dobra prilika, potrebno je vreme da naleti baš ono što tražite (par nedelja ili čak meseci ako ste probirljivi ili ste značajno viši/niži od proseka populacije)
- potrebno je vreme skoro svakog dana da se pregledaju oglasi (10-20 minuta da se baci pogled - nije mnogo, ali skupi se)
- potrebno je vreme da se uskladite sa prodavcem kada možete da pogledate bicikl (mnogi od njih imaju svoj dnevni posao i druge obaveze, nisu po ceo dan kod kuće čekajući kupce). Ja sa dva prodavca nisam uspeo da se dogovorim o terminu i pored pet pokušaja (ukupno)
- treba znati pregledati bicikl i utvrditi u kakvom je stanju. Kolega sa foruma je napravio video koji pomaže, ali neiskusan kupac može da pogreši u oba pravca - da kupi loš bicikl ili da odustane zbog bezazlene falinke (ja sam gledao polovan bicikl i bilo mi je nešto sumnjivo, dok sam dobio potvrdu da je sitnica, bicikl je prodat)
- kod polovnog bicikla treba planirati (budžetirati) bar neki servis (prodavci često kažu da je bicikl savršen, servisiran, "sedi i vozi"... što nekad jeste slučaj, nekad nije). Nažalost, i neki prodavci novih ne umeju da odrade nulti servis pa nije baš crno/belo.
- bicikli više kategorije su često aluminijumski ili karbonski. U oba slučaja oštećenja nastala na ramu usled padova ili udaraca mogu da se zamaskiraju tako ih neiskusno oko teško primeti, a bicikl može biti nebezbedan u nekim okolnostima. Za neka oštećenja koja sam video, nisam bio siguran od čega su i odustajao sam.
- slično važi i za točkove, mada je kod njih lakše otkriti da nešto ne valja
- hteli mi to da priznamo ili ne, prodaju se i kradeni bicikli. Nekome to smeta, nekome ne. Gotovo niko ne daje račun od kupovine uz bicikl. Neki od preprodavaca daju carinske deklaracije ili izdaju svoje račune (čuo, nisam video), ali da neko dobije originalni račun kada je bicikl bio kupljen kao nov, to je prilično retko. Uglavnom se svodi na to da nekome verujete na reč.
Svakako ima argumenata za kupovinu polovnog bicikla, i ja sam u dva navrata pokušao da kupim polovan (i odustajao zbog razloga navedenih gore). Krećem od očitog:
- bicikl posle prve vožnje više nije nov i izgubio je neku vrednost koja nije mala. Što skuplji bicikl, to veći gubitak.
- vezano za prethodno, ako se pogreši u veličini (ili čak tipu) bicikla, manje se izgubi pri prodaji/zameni za drugi. Dobro je za one koji nisu sigurni da li im treba MTB, treking ili gradski bicikl...
- polovan bicikl se obično može bolje testirati (u smislu da li odgovara veličina). U prodavnicama nekada nisu voljni da montiraju pedale i ispravljaju korman ako niste odlučili da kupite. Čak i ako to urade, uglavnom nećete moći da napravite krug oko bloka :)
- ako padnete (daleko bilo) i upropastite polovan bicikl, manja je šteta nego da to uradite na novom iste kategorije.
Toliko od mene, izvinjavam se ako sam odužio.

Vidi ako znas sta neces u polovnom onda to isto ne mozes primeniti na novom bez dobrih para,ovde ljudi jedva da bi odvojili jednu platu za bajs jer im je nebitan ,padnu izgovori nece da budu profesionalci za 500€,vozice po ravnom 15km nedeljno,moze nov ali onaj koji se prodaje i kupuje po svetu,takvih bajseva kod nas nema pa i nema reci o kupovini novih,to sta se ovde prodaje se iznajmljuje na adi na sat i dovoljno govori o kvalitetu
  • 0

#3 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14517 posts

Postavljeno 24 May 2020 - 04:59 PM

Trziste kradenih bicikala je vredno stotinama miliona dolara/evra godisnje uz minimalne ili nikakve kazne za pocinioce krivicnog dela.


  • 2

#4 MI1966

MI1966
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1817 posts

Postavljeno 24 May 2020 - 05:03 PM

+ za novi je i garancija koju dobiješ kad ga kupiš.
Canyon čak zna i da zbog manjeg oštećenja pošalje ceo novi (karbonski) ram, kako sam čitao na jednom forumu.
  • 0

#5 rhythmking

rhythmking
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPip
  • 545 posts

Postavljeno 24 May 2020 - 05:11 PM

Trziste kradenih bicikala je vredno stotinama miliona dolara/evra godisnje uz minimalne ili nikakve kazne za pocinioce krivicnog dela.


Ali ipak manje trziste od politicara
  • 0

#6 syncemasters

syncemasters
  • Members
  • PipPipPip
  • 162 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 24 May 2020 - 05:15 PM

Nemam problem da kupujem polovno, ali sam svasta video dok sam isao da gledam bajseve.

Dosao sam u tu situaciju da drugar i ja dok smo pretrazivali oglase nadjemo njegov bajs koji je pre godinu dana ukraden. Covek iz Novog Pazara ga prodaje. Kaze vozio ga celu sezonu, a pre toga ga kupio na KP za 450 eura.

Vidjao sam isto i da ljudi voze alu ram i karbon vilu, a da je vila u unutrasnjem delu suva kao barut+lula pretegnuta. Samo je pitanje kako nije napukla. 

 

Stekao sam utisak da je jedan deo robe kraden i da su kasnije ti bajsevi rasklopljeni i prodaju se u delove.

Pretpostavljam da vecina kradene robe koja dolazi iz EU ulazi kod nas preko Bosne.


  • 0

"Лажима је све почело"


#7 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1029 posts

Postavljeno 24 May 2020 - 06:07 PM

 

Vidjao sam isto i da ljudi voze alu ram i karbon vilu, a da je vila u unutrasnjem delu suva kao barut+lula pretegnuta. Samo je pitanje kako nije napukla. 

 

OFF Topic: Pojasni mi ovo u unutrašnjem delu suva kao barut? Misliš na mestu gde se navlači lula na vrat vile? Ne razumem gde treba istu podmazati?


  • 0

#8 syncemasters

syncemasters
  • Members
  • PipPipPip
  • 162 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 24 May 2020 - 06:43 PM

@bockokg

Od 4:00 imas detaljnije

https://youtu.be/pARonM0tFpM
  • 0

"Лажима је све почело"





0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika