Jump to content


Fotografije

srednji pogon...


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
63 odgovora na ovu temu

#41 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3347 posts

Postavljeno 17 May 2021 - 02:36 PM

Da li ti osovina lepo prodje kroz levu solju?


Баш сам дописао то. Прође колико треба кроз леву шољу, курблу сам инсталирао и нема луфта.
  • 0

#42 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14590 posts

Postavljeno 17 May 2021 - 03:09 PM

Ajde slikaj neinstalirano bez plasike i desne solje, samo levu solju ubacenu u osovinu koliko moze.


  • 0

#43 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14590 posts

Postavljeno 17 May 2021 - 03:41 PM

Ako udje do kraja u levu solju i nema lufta onda verovatno tako treba, to je onih 5mm viska za BB sirine 73mm.


  • 1

#44 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4571 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 17 May 2021 - 04:04 PM

Izgleda da je taj zazor normalan kod gxp, evo ovde tema https://www.mtbr.com...ve-side.728751/

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
  • 0

#45 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3347 posts

Postavljeno 17 May 2021 - 06:27 PM

Ево како изгледа лева шоља на осовини. Осовина улази само дотле и лева курбла се монтира без проблема. На друге две слике је разлика када је тунел постављен најмање и највише убачен у шољу (случај када се шоље лепо заврну до краја у кућиште). Има ту сантиметар, толико остане ,,вишка” осовине на погонској страни. Могуће је да тако треба јер шоље морају лепо да се увију у кућиште.
C519F13A-3D2F-4E34-9680-DF7941229C9F.jpeg
B2DE5A5F-05B2-4249-A0CC-76378996FD64.jpeg
73FB2E73-4581-4C0A-98A1-23DF12AF7138.jpeg
DBE13866-5CE1-4794-A725-4362A22658F0.jpeg
Према линку који је дао Видак, тако треба да буде са стране погона. Једино је код мене више од 5мм. Можда да ставим по спејсер са сваке стране? Како се оно мери да ли је добро растојање курбле од рама, било је то у једној теми, баш кад сам имао проблем са предњим мењачем...
  • 0

#46 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14590 posts

Postavljeno 17 May 2021 - 06:56 PM

Stavi po jedan spacer sa svake strane. Za chainline meris od sredine sedalne cevi rama do srednjeg lancanika na prednjem pogonu ako ih ima tri.

 


  • 1

#47 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3347 posts

Postavljeno 17 May 2021 - 07:17 PM

У видеу каже да не треба спејсер за друмски поггон у кућишту 68мм? Заправо би требало спејсере (ако уопште) ставити само са десне стране али сигуран сам да ни то није неко решење. Врло јемогуће да тако треба у овом случају, али ми цео сантиметар делује много.
  • 0

#48 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4571 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 17 May 2021 - 07:30 PM

E još sam čitao da postoje dve verzije gxp patrone, stara i nova, na jednu idu spejseri a na drugu ne... Nemam pojma, neki su stavljali i jedan spejser sa strane, ali samo na jednu stranu... Bem li ga... Probaj sve varijante pa koja ti se učini najboljom tu ostavi

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
  • 0

#49 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14590 posts

Postavljeno 17 May 2021 - 07:36 PM

Izmeris rastojanje na osovini izmedju obradjenih povrsina za lezajeve kao na videu, ako je 75mm na osovini a BB 68mm stavljas oba spejsera.


  • 1

#50 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3347 posts

Postavljeno 17 May 2021 - 08:42 PM

То растојање је 70мм. Замимњиво је да је без спејсера растојање од средине седалне цеви до средине курбле на погонској страни 60мм, а на левој 55мм. То би значило два спејсера на левој страни да би се постигло исто растојање. Лежаји ће и даље налегати на обележена места на осовини.
  • 0

#51 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14590 posts

Postavljeno 17 May 2021 - 09:20 PM

Sta znaci sredine kurble? Za chainline meris od sredine cevi do srednjeg lancanika.


  • 0

#52 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3347 posts

Postavljeno 17 May 2021 - 11:41 PM

То сам мерио само да видим да ли је исто нацентрирано са обе стране (Могло је и до ибице курбле, остаје тих 5мм разлике свеједно) Да ли курбле треба да буду на истој удаљености од средине седслне цеви? . Измерићу и то до средњег ланчаника за линију ланца.
  • 0

#53 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8883 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 18 May 2021 - 06:26 AM

Meni deluje kao da tu fale spejseri.

Da li više spejsera s leve, s desne, ili po jedan tanji sa svake strane - to zavisi od linije lanca i simetrije kurbli (u različitim kombinacijama stavljanja spejsera).

 

Svakako vredi izguglati i šta kažu uputstva proizvođača za tačan model pogona i patrone pogona.

Ako me sećanje služi, za neke te GXP patrone (mislim da je vezano baš za patrone, ne za pogon) idu neki "egzotični" prstenovi, kao jako tanki spejseri narandžaste boje, i neki slično egzotični, tanak, koji nije narandžast.

 

Opet - Gugl i uputstva proizvođača su pouzdaniji izvor, ovo je sve po sećanju (nisam zapisao detalje).

 

Buni me malo što je širina školjke patrone pogona 70 mm.

 

To je širina tipična za italnijanski standard (kod kojeg se desna šolja šrafi u desno, tj. nema kontra-navoj).

Za britanski standard (kod kojeg se desna šolja šrafi na levo, kotra-navoj je) standardne širine školjke pogona su 68, ili 73 mm (i 83 za DH bicikle, 100 za fat-bike, ali to nije ovde slučaj).

Tako da, ako nije italijanska patrona pogona, ja bih izmerio ponovo, da potvrdim da nije neka greška pri merenju.

 

Pa na osnovu dobijenih rezultata merenja širine školjke pogona i linije lanca, kao i modela pogona, videti šta kaže proizvođač za spejsere: koliko i sa koje strane.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#54 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3347 posts

Postavljeno 18 May 2021 - 08:51 AM

Од средине седалне цеви до средње шајбне (без иједног спејсера)је 50мм, позади још нисам ставио точак, али ће ићи стандардан са рецимо хт наблом. Део обележен на слици сам мерио неколико пута, стварно је 70мм. У принципу, да направим симетрију курбли стављсњем два спејсера са леве стране?
CCFD58F0-E9A1-4C0A-88E2-A63C19428083.jpeg
  • 0

#55 Serbian_SPIRIT

Serbian_SPIRIT
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1078 posts
  • LocationMeckenheim

Postavljeno 18 May 2021 - 09:22 AM

Kako si mislio da zategneš taj pogon? To nije Shimano to se montira drugačije od Shimana. Gde su ti podloške koje idu uz tu patronu (GXP podloške)?

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
  • 0

And now something completely different
 

https://www.youtube....d8weJKBVCnAPfgx


#56 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3347 posts

Postavljeno 18 May 2021 - 09:26 AM

Kako si mislio da zategneš taj pogon? To nije Shimano to se montira drugačije od Shimana. Gde su ti podloške koje idu uz tu patronu (GXP podloške)?
Sent from my SM-N960F using Tapatalk

Није било подлошки. Али подлошке неке имам. Затегне се уз помоћ шрафа/радапцигера леве курбле који навлачи курблу на осовину.
Два спејсера са леве стране не дају симетрију курбли, као ни по један са обе, ни само један са леве. Најпре ће бити да уз стандардан спејсер додам још један танак. То ми је следећа проба :)
У принципу, курбле су увек добро затегнуте и ту не постоји проблем. Оно од чега је све започело је ,,вишак” осовине са десне стране који се види и асиметрија курбли. Оно што не знам да ли ће бити проблема са канцем и штеловањем предњег мењача, што ћу вероватно сазнати приликом намештања точкова и мењача :)
  • 0

#57 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3347 posts

Postavljeno 18 May 2021 - 10:19 AM

Симетрију курбли могу изгледа да постигнем неким тањим спејсером са леве стране. Од два милиметра и даље не даје прецизну симетрију, један милиметар је даља лева курбла од осе рама.
  • 0

#58 Serbian_SPIRIT

Serbian_SPIRIT
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1078 posts
  • LocationMeckenheim

Postavljeno 18 May 2021 - 10:53 AM

Zašto podešavaš simetriju. To treba da podesiš da prednji menjač radi kako treba ne da imaš simetriju. Uz te patrone dolazi i wave washer (ne uvek) zavisi od starosti patrone.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
  • 0

And now something completely different
 

https://www.youtube....d8weJKBVCnAPfgx


#59 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3347 posts

Postavljeno 18 May 2021 - 11:34 AM

Zašto podešavaš simetriju. To treba da podesiš da prednji menjač radi kako treba ne da imaš simetriju. Uz te patrone dolazi i wave washer (ne uvek) zavisi od starosti patrone.
Sent from my SM-N960F using Tapatalk

Још боље ако симетрија није битна, јер су курбле лепо притегнуте и без иједног спејсера, једино што се види део осовине са стране погона. У том случају је размак од осе рама до средње шајбне 50мм. У принципу, ако симетрија није битна, имам лакши задатак. Мада, делује ми логично да курбле буду на истој удаљености од осе рама, али ако не мора, боље по мене, мање тражења одговарајућег спејсера :)
  • 0

#60 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14590 posts

Postavljeno 18 May 2021 - 03:02 PM

Izmeri kolika je sirina BB na ramu bicikla. Ovako kako si merio rastojanje izmedju lezajeva na osovini (70mm) ispada da ne treba da stavis nijedan spejser, e sad ako je neko stanjivao BB na ramu pa nije 68 ebajga. Namesti da lezajevi BB patrone legnu na odgovarajuca mesta na osovinu, sto se simetrije tice Q-faktor odnosno spoljna dimenzija od rupe za pedalu na poluzi pedale (kurble) treba da bude simetricna od sredine cevi rama i za levu i za desnu pedalu to je mesto gde meris a ne sredinu kurble. Chainline 47,5 do 50mm je uobicajen za MTB bicikle sa 68mm BB i pozadi viljuskom od 135mm. Za drumski bicikl je chainline 43,5 do 45mm e sad koji ti ram imas i sta budzis...


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika