Jump to content


Fotografije
- - - - -

Бисаге и равнотежа


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
12 odgovora na ovu temu

#1 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3347 posts

Postavljeno 16 May 2020 - 05:34 PM

Нисам нашао сличну тему, али ако постоји, нека администратор пребаци ово тамо. Занима ме каква су искуства у вожњи са великим и натовареним задњим бисагама и то једна конкретна ствар: Да ли су при одређеној тежини задњих бисага неопходне и предње ради неког баланса или то није од неког већег значаја?
  • 0

#2 Danijel89

Danijel89
  • Members
  • PipPip
  • 60 posts
  • LocationSmederevo

Postavljeno 16 May 2020 - 05:58 PM

Pa sad...Sve zavisi sta spada pod 'tezinom'..Da li vozis 10 ili 50kg u bisagama   n2:Heristical   Ja nikad nisam iamo problema a na svim putovanjima (uglavnom kracim) sam nosio sve u zadnjim bisagama, nisam cak imao ni onu torbu sto ide preko volana...Znaci napred bas nista...E sad, ne znam kako bi se ponasao bajs kad bi stavio neku suludu tezinu pozadi a napred nista...To je moje misljenje


  • 0

#3 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3347 posts

Postavljeno 16 May 2020 - 06:12 PM

Хајде да кажемо неких 30 килограма или рецимо 40? Да ли може да буде проблема у вожњи ако нема предњих? Успон, рецимо?
  • 0

#4 Woody

Woody
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1363 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 16 May 2020 - 06:45 PM

Koliko znam, taj balans je bitan za off road. Na asfaltu ta promena upravljivosti može eventualno da se oseti na nizbrdicama gde su brzine veće.


  • 0
The sea, the sea

#5 Boris_volimCorbe

Boris_volimCorbe
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1395 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 16 May 2020 - 06:53 PM

Da, moze da bude problema, mada mi se cini da u celoj prici postoji pitanje licnih afiniteta tj ko sta lakse i radije tolerise. Na nekoliko tura sam isao sa Igorom (chamade) a to pitanje je jedno od onih po kojima se on i ja razlikujemo - on cesto ide bez prednjih bisaga a ja sam bio samo jednom i a uradio bih to ponovo samo ako bih umesto zadnjih stavio one male, prednje, tj ako bih isao sa vrlo malo tereta. On, sa druge strane, je umeo da ide bez prednjih bisaga ali sa punim zadnjim plus velikom suvom vrecom sa satorom i cudesima, na pak tregeru.

 

Elem. Vaznost balansa izmedju opterecenja prednjeg i zadnjeg dela bicikla je opet samo po sebi u kontra-tezi sa upravljivoscu tj pokretljivoscu prednjeg tocka. Kada prednjih bisaga nema, mnogo je lakse okretati korman. To je odlicno a istovremeno i mac sa dve ostrice jer si tezak i korman ne smes da pomeras onoliko brzo koliko je moguce ako hoces da ostanes ziv. Plus, sto ti kazes, kada krenes uzbrdo a tezak si nazad ima da krenes da glisiras. Meni se doduse to desavalo i sa sve cetiri bisage tj sve zavisi od nagiba...

 

Ja preferiram sve cetiri bisage - bolje sve cetiri napunjene do pola nego samo zadnje. Jednostavno, lakse mi je da se nosim sa time nego sa disbalansom napred-nazad.

 

Jos nesto. Dok sam imao perecu korman (butterfly) i imao prednje bisage, ako bih iznad neke brzine uhvatio korman za uzduzne krajeve (one koji su kao rogovi na obicnom flat kormanu), korman je umeo da pravi jako, jako neprijatne vibracije. Nije u pitanju bilo neravnomerno pakovanje desna-leva prednja bisaga, bar koliko sam uspeo da shvatim, vec vise do neke rezonancije tj pogadjanja frekvencija vibracija nekih delova napred.


  • 2

#6 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3347 posts

Postavljeno 16 May 2020 - 07:24 PM

Da, moze da bude problema, mada mi se cini da u celoj prici postoji pitanje licnih afiniteta tj ko sta lakse i radije tolerise. Na nekoliko tura sam isao sa Igorom (chamade) a to pitanje je jedno od onih po kojima se on i ja razlikujemo - on cesto ide bez prednjih bisaga a ja sam bio samo jednom i a uradio bih to ponovo samo ako bih umesto zadnjih stavio one male, prednje, tj ako bih isao sa vrlo malo tereta. On, sa druge strane, je umeo da ide bez prednjih bisaga ali sa punim zadnjim plus velikom suvom vrecom sa satorom i cudesima, na pak tregeru.
 
Elem. Vaznost balansa izmedju opterecenja prednjeg i zadnjeg dela bicikla je opet samo po sebi u kontra-tezi sa upravljivoscu tj pokretljivoscu prednjeg tocka. Kada prednjih bisaga nema, mnogo je lakse okretati korman. To je odlicno a istovremeno i mac sa dve ostrice jer si tezak i korman ne smes da pomeras onoliko brzo koliko je moguce ako hoces da ostanes ziv. Plus, sto ti kazes, kada krenes uzbrdo a tezak si nazad ima da krenes da glisiras. Meni se doduse to desavalo i sa sve cetiri bisage tj sve zavisi od nagiba...
 
Ja preferiram sve cetiri bisage - bolje sve cetiri napunjene do pola nego samo zadnje. Jednostavno, lakse mi je da se nosim sa time nego sa disbalansom napred-nazad.
 
Jos nesto. Dok sam imao perecu korman (butterfly) i imao prednje bisage, ako bih iznad neke brzine uhvatio korman za uzduzne krajeve (one koji su kao rogovi na obicnom flat kormanu), korman je umeo da pravi jako, jako neprijatne vibracije. Nije u pitanju bilo neravnomerno pakovanje desna-leva prednja bisaga, bar koliko sam uspeo da shvatim, vec vise do neke rezonancije tj pogadjanja frekvencija vibracija nekih delova napred.

Занимљиво. Може ли да буде индивидуално до те мере?
  • 0

#7 Boris_volimCorbe

Boris_volimCorbe
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1395 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 16 May 2020 - 08:51 PM

Zasto da ne, u pitanju je osecaj (ne)postojanja problema i njegove velicine ili vaznosti. Mnogo toga se menja kada natovaris bicikl, a osecaj u voznji zavisi i od bicikla i od tovara i nosaca tog tovara, i od terena, ali i od toga na sta je onaj koji bicikl vozi navikao, ili nije navikao, i kakve su mu preference ali i od toga od cega zazire ili cega se potencijalno boji.
Na primer, ja dodatno ucvrscujem i zatezem bisage, a posebno prednje, tako da se taj prednji teret sto je moguce vise ponasa kao deo rama tj da bude krut, mada je to naravno nemoguce u potpunosti. Znam da to radim vise nego drugi, a verovatno i bez neke preke potrebe, ali tako se bolje osecam a samim tim sam i sigurniji.

Postoje poprilicno velike razlike u tome koliki procenat ukupnog tereta ljudi stavljaju napred i nazad. Iako je to donekle diktirano nosivoscu bisaga, ima dosta cikloputnika koji napred stavljaju daleko vise stvari (po tezini) nego sto bih ja ikada i pomislio da pokusam.


  • 0

#8 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8883 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 16 May 2020 - 09:44 PM

Vezano za nošenje tereta i bisaga - spomenuo sam to u članku koji objašnjava geometriju rama bicikla.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#9 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 16 May 2020 - 10:15 PM

Iz mog ugla.. Boris je objasnio sve. Uvek je komotnije i komfornije sa 4 bisage. Ono što je Boris pomenio da nekad idem samo sa zadnjim.. to je bilo kad smo išli na Durmitor. To bi bilo ok da nije bilo velike suve vreće nazad koja je pravila debalans.
Na ture do 3-4 dana idem samo sa zadnjim. Na 5+ dana kačim sve četiri.

Omega@ gledaj da ne tegliš više od 25-30kg jer ćeš itekako osetiti na usponima.
Sa bisagama, posebno akomimaš i prednje nema naglog skretanja jer ćeš lako završiti na asfaltu ili na zemlji.
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#10 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Postavljeno 18 May 2020 - 10:10 AM

Dodao bih jedino - stvari u bisagama (zadnjim, prednje nisam probao) odskaču po truckavom, pa će biti tih nezgodnih oscilacija zadnjeg kraja. Najbolje probati malo u lokalu.


  • 0

#11 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3347 posts

Postavljeno 18 May 2020 - 10:30 AM

Dodao bih jedino - stvari u bisagama (zadnjim, prednje nisam probao) odskaču po truckavom, pa će biti tih nezgodnih oscilacija zadnjeg kraja. Najbolje probati malo u lokalu.


Возио сам до сада са задњим, додуше позади сам стављао мале које иду напред. Неки пут су биле пуне, али то није исто као и пуне велике.
  • 0

#12 Boris_volimCorbe

Boris_volimCorbe
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1395 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 18 May 2020 - 10:42 AM

Ogromna prednost bisaga koje se zatvaraju/otvaraju rolanjem je, izmedju ostalog, i ta sto im se velicina menja u zavisnosti od toga koliko stvari ima unutra. Sa njima, ako iole vodis racuna o pakovanju, nece biti problema sa tumbanjem ili skakanjem stvari u njima. Ono sto moze da bude problem je samo ako same bisage ne pricvrstis dovoljno pa postoji mogucnost da iskoce... Sto je glavni razlog zbog kog ja dodatno ucvrscujem prednje bisage jer, ako ti se otkaci prednja bisaga pa ti uleti u tocak... brrrr. Pre par godina sam isao na turu sa prednjim nosacem koji se na vilu pricvrscivao samo sa cetiri selne (dve na svakoj strani viljuske), koje su od svog skakanja po makadamu stalno pomalo popustale, i tada sam se nahvatao straha. Zato iskljucivo nosac tipa Tubus ili onaj koji se kaci i na v-brake.


  • 0

#13 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 18 May 2020 - 11:21 AM

Prednje bisage ne mogu upasti u točak ako se otkače jer po inerciji odskaču vani od točka. Kroso bisage neće se otkačiti jer ih donja kuka drži da ne odskaču. Gotovo na svim turama sam imao delove makadama i ninjednog trenutka nisu pravile nikakve oscilacije.
Nestabilnost možeš izazvati jedino neuravnoteženim punjenjem.. jedna da bude mnogo teža od druge.
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika