Jump to content


Fotografije

Prelazak na 25mm gume,isplati li se?


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
225 odgovora na ovu temu

#21 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 11 May 2020 - 08:55 PM

@Sala Brat


Koju konkretno mini pumpu koristis a da mozes da naduvas na 8 bara?

Ja sam kupio neku mini pumpu solidnog kvaliteta. Nije neka Bog zna sta ali pre jedno 4, 5 godina je kostala oko 1500 dinara. Ima cak i mali manometar a ja tom pumpom nikad nisam uspeo da naduvam gumu preko 6 bara, bojeci se da ne otkinem ventil. A i 6 bara da se naduva treba se malo pomuciti...

Jel imas mozda iskustva sa onim CO2 bocama sto duvaju gume?
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#22 SalaBrat

SalaBrat
  • Members
  • PipPipPip
  • 127 posts

Postavljeno 11 May 2020 - 09:48 PM

@Sala Brat


Koju konkretno mini pumpu koristis a da mozes da naduvas na 8 bara

Jel imas mozda iskustva sa onim CO2 bocama sto duvaju gume?

 

Ne znam koja je marka pumpe teleskopska je telo od aluminijuma jedino sam nasao natpis mede in germany!

nasao sam na oglasima ima mini pumpe sto guraju 11 bara Topeak ali je i cena jaca,,

CO2 patrone nisam koristio jer nemam potrebu za time za sada


  • 0

#23 Dany6

Dany6
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 176 posts

Postavljeno 12 May 2020 - 04:21 PM

Koji su boljo i sigurniji montiraci za uzeti,ovi metalni ili plasticni?

https://jabihcapriol...._DlthdV8tF.jpg

https://www.jabihcap...ages/190251.jpg
  • 0

#24 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 12 May 2020 - 04:39 PM

Plastični. Bolje da slomiš monitrač nego da oštetiš felnu.


  • 1

#25 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 12 May 2020 - 04:44 PM

Tako kako kaže Fiery. Imam i te metalne odavno ih ne koristim. Od plastičnih ove smo mnogi na forumu kupovali i preporučivali, jaki su i pouzdani. Za drumske, i sve ostale gume:

 

https://planetbike.r...tal-race-1.html

 

https://planetbike.r...112-3kom-1.html


  • 0

#26 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14593 posts

Postavljeno 12 May 2020 - 04:59 PM

@Dany6  Plasticne ali mnogo su savitljivi ti crni iz Capriola, ako mozes nadji neke bolje.


  • 0

#27 Dany6

Dany6
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 176 posts

Postavljeno 12 May 2020 - 05:37 PM

Pokusat cu naci neke cvrsce plasticne,ako ne onda mi ne preostaje druga opcija nego da uzmem ove iz Capriola jer cu narucivati i gume od njih.Ne bi mi se isplatilo uzimati posebno montirace,dati za njih 1.50€,a postarinu 4-5€
  • 0

#28 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Postavljeno 12 May 2020 - 06:02 PM

Znaci uzeti je i koristiti samo za nedaj boze,pa kasnije najbliza benzinska ili pravac kuca.Ukoliko ne kosta 40€ (sto mislim da se ne isplati bar za mene),onda pretpostavljam da se moze normalno koristiti kao i velika hah.

 

Ma da, samo uzmi onu malecku namensku za drumaša (te male nabijaju pritisak koji ti treba), ima ih za birati do 15 €.


  • 0

#29 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1029 posts

Postavljeno 12 May 2020 - 08:44 PM

Ultra Sport je udobna guma i ima odlican grip ali nije mnogo otporna na busenje. Od te 3 opcije ja bih odabrao Conti...

Buši se lako i skuplja/lepi kamenčiće ko nezdrava kada se malo samo pokvasi. Guma se odlično vozi, ali me bilo nekako strah sa njom da se otisnem dalje od grada, delovala mi, tj deluje mi tanano, nežno. Probušio sam ih na trnovima od nekih ruža ili slično, na 4-5 mesta jednu gumu :) Straota. Ali je super za vožnju, pogotovu folding varijanta, koja je jos bolja...

 

Naravučenije: Nikad ne vozite preko pokošene trave/žbunova a koju su komunalci pobacali na asfalt.

 

I opet bih dodao što smo pisali i ranije, deluje mi da su ove nove verzije Conti Ultra 23 u stvari sa malo širim balonom od nekadašnjih 23, a tek 25 ne mogu ni da zamislim koliki je balon. Što je ok. Moda ili šta li je ali nema veze, udobnije je sigurno. 

Neko je napisao, posle pumpanja malom pumpom, naići na prvu pumpu pa dopumpati. Pisali smo ranije, ne znam da li su se stvari promenile, ali 90% pumpi od kada su ukinuli one klasične stare kompresore ne mogu da na pumpaju gume preko 3-4 bara. Znam da samo kod mene "Petrol" pumpa ima kompresor koji može da gruva preko 7, iako ima brdo ostalih benz. pumpi od MOL-a, Gasproma, Nis-a, Avia, Kneza...


  • 0

#30 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 12 May 2020 - 10:13 PM

Nova moda.

Ja imam jednu prastaru Barum gumu na njoj piše 700x25c ali izgleda kao 23 a i realno jeste vizuelno kao i sve druge 23-jke koje imam, kad se naduvani točkovi stave jedan do drugog i uporedi. Ne bih ni verovao da je 25 da ne piše na njoj. Ostale 25 koje imam su baš primetno većih balona.


  • 0

#31 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 13 May 2020 - 03:48 AM

Bas sam citao nedavno uporedne testove guma. Merili su sublerom, kazu Conti GP 4000 S2 je u verziji 25mm cak 28 kad se naduva na propisan pritisak. To mogu licno da potvrdim jer ih imam na mom bajsu i stvarno su dosta siroke. Dok recimo na najnovijoj seriji 5000 je to ipak malo umerenije, nekih 26,5 mm...
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#32 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 13 May 2020 - 06:07 AM

Nekada su gume često bile uže nego napisano da bi bile lakše. Sećam se da je Vittoria naročito bila poznata po tome, ali daleko od toga da su bili jedini. Onda je počelo da se priča o prednostima širih i pa su i realne dimenzije počele da rastu. Sećam se da je pre neku godinu jedna generacija Michelin (da li Pro4) bila poznata po tome da su šire od drugih modela, a onda je Continental sve prešišao sa Grand Prix 4000 S II. To im se malo obilo o glavu kad su zaživele i šire felne na kojima su sve gume još veće, pa je počeo da bude problem uglaviti njihovu 25-icu u ramove gde sa drugim gumama nije bilo problema. Sad deluje da se taj trend malo smoruje, znam da za nove Grand Prix 5000 važi da imaju realnu širinu.

Ostaje problem što širina dosta zavisi od felne. Mislim da se "zvanična" širina i dalje meri na felnama od 15 mm, a većina sada vozi 17+. Doduše to postaje sve manje bitno na novim biciklima jer diskovi preuzimaju dominaciju, a sa njima i na ljutim trkačkim aero ramovima ima mesta za bar 28-30 mm.
  • 1

#33 Woody

Woody
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1363 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 13 May 2020 - 06:14 AM

https://youtu.be/QJUL4KEeGW8?t=726
  • 1
The sea, the sea

#34 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 13 May 2020 - 07:52 AM

Dobar video. Jedan kolega, redovan član ekipe kada vozimo grupno ima baš te Corsa gume i duboke Zipp karbon točkove.

Voleo bih nekad da probam tako duboke točkove, na ravnoj vožnji kada se drži jak prosek preko 35, kao i na spustevima. Baš me zanima da li bih lično mogao da uočim i primetim razliku tj poboljšanje uzrokovano aerodinamikom točkova. Tek tada bih možda razmislio da pojurim neke karbonce, ali kineske, možda Yoeleo jer i oni su već prilično skupi a kamo li poznati brendovi. Mada realno ne treba mi, a i sve je to preskupo, mnogo više sam orjentisan na brda tj planine.


  • 0

#35 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 13 May 2020 - 08:58 AM

https://www.cyclist....ightweight-rims


Zanimljivo poredjenje ultralaganih i aerodinamicnih tockova...

Za one kojima engleski malo slabije ide, suma sumarum je da su ultralagani tockovi u prednosti samo uzbrdo, i to uz velike nagibe. Sve do neki 6,7 pa i 8% nagiba razlika je skoro neprimetna.
Medjutim i razlika u tezini nije toliko drasticno velika kao sto se cini, karbonski aero tockovi su 400 do 450 grama tezi, ali zato na ravnom stvaraju mnogo manji otpor vazduha, a pogotovo nizbrdo i na vecim brzinama. Ono sto se jos zaboravlja kao vazna prednost aero tockova jeste i veca krutost aero tockova jer na felnama naravno ima mnogo vise materijala. To mozda nije toliko vazno kada je vozac ultra lagani penjac od 60, 70 kila, ali ako je tezak a lepo zapne na brdu, osetice mnogo manje fleksije na tezim aero tockovima...

Ja bih za sebe uvek izabrao teze, jace i aero. Da sam mrsav, verovatno ovu drugu opciju...
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#36 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 13 May 2020 - 09:45 AM

Da da, na 6-8% aerodinamika baš dolazi do izražaja :D uz Avalu profići idu 30 km/h prosek, ali ona je 5% :D


  • 0

#37 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 13 May 2020 - 09:51 AM

Ne dolazi aerodinamika do izrazaja, ali ne dolazi toliko ni lakoca tockova. Sto je vozac tezi i ima sa biciklom zajedno vecu ukupnu tezinu, utoliko ce tih 400 grama na tockovima manje da oduzimaju udeo njegove snage za pedalanje uzbrdo i obrnuto, sto je laksi, manja tezina ce mu biti bitnija.

Nazalost, nemamo svi mogucnost da kupimo oba para skupih performance tockova, i aerodinamicne karbonske i ultralake karbonske, da bismo mogli da ih uporedo licno testiramo pa da sa timom naucnika oko sebe testiramo vate i procente. Srecom, neko to uradi umesto nas, pa na internetu objavi rezultate testa, da mozemo da procitamo, da se informisemo i steknemo neki realan utisak o tome.

Sad verovao ti ili ne, to je naravno tvoj izbor...
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#38 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Postavljeno 13 May 2020 - 10:09 AM

https://www.cyclist....ightweight-rims
Zanimljivo poredjenje ultralaganih i aerodinamicnih tockova...
Za one kojima engleski malo slabije ide, suma sumarum je da su ultralagani tockovi u prednosti samo uzbrdo, i to uz velike nagibe. Sve do neki 6,7 pa i 8% nagiba razlika je skoro neprimetna.
Medjutim i razlika u tezini nije toliko drasticno velika kao sto se cini, karbonski aero tockovi su 400 do 450 grama tezi, ali zato na ravnom stvaraju mnogo manji otpor vazduha, a pogotovo nizbrdo i na vecim brzinama. Ono sto se jos zaboravlja kao vazna prednost aero tockova jeste i veca krutost aero tockova jer na felnama naravno ima mnogo vise materijala. To mozda nije toliko vazno kada je vozac ultra lagani penjac od 60, 70 kila, ali ako je tezak a lepo zapne na brdu, osetice mnogo manje fleksije na tezim aero tockovima...
Ja bih za sebe uvek izabrao teze, jace i aero. Da sam mrsav, verovatno ovu drugu opciju...

Hvala na pojašnjenju, prevodu, ne zna se toliko engleski koliko se misli. Više sam imao dodira sa nemačkim..
Zanimljiva i korisna priča o točkovima, to je možda jedino još gde možemo raditi na unapređenju svojih "mašina" a da ipak vodimo računa o ceni naspram svrsishodnosti.
Kada sam prešao na karbonski bicikl mislio sam da ću poleteti ali ipak to nije bio slučaj, trebalo je i posle da jezik padne na put da bi se dobro ošlo pa tako i ovde kod priče u vezi sa točkovima.
  • 0

#39 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1029 posts

Postavljeno 13 May 2020 - 11:02 AM

A da nije i zbog tih karbonskih lakih felni došlo do slobode da baloni odu na malo veći prečnik a i te gume su novih tehnologija, pa su i lakše. Laka felna+šira udobnija a laka guma, bukvalno je takva kombinacija. I ok je to, naravno po mom mišljenju a i kada je guma malo "punačka" nekako lepše izgleda na bicikli.


  • 0

#40 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 13 May 2020 - 11:14 AM

Ako je punačka i na vagi meni ne izgleda lepše :D


  • 0




1 članova čita ovu temu

0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika