Jump to content


Fotografije

Sram 1x11 NX vs. 2x11 GX zadnji menjac


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
4 odgovora na ovu temu

#1 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 19 February 2020 - 05:30 PM

Zanima me koja je sustinska razlika tj sta to ima GX sem sto se prodaje u grupi koja ima napred 2 lancanika? Ok, skuplji, je, laksi (vise toga od aluminijuma), preciznije salta itd.

 

Pitanje postavljam jer se razmisljam da predjem sa 1x11 na 2x11 tj da menjam pogon/dodam zupcanik, ali na nekoliko mesta na netu kad sam video da ljudi rade ovu konverziju, promene i zadnji menjac (konkretno mislim NX na GX). Predpostavljam da ce i NX raditi sa 2 lancanika napred, samo me zanima da li ce biti nekih (kakvih) problema u radu? Menjac mi je skoro pa nov (1500km vozen), ne menja mi se bezveze ako ne mora jer radi sasvim fino. Do sada sam imao kontakta najvise sa 8faz i 9faz pa nisam ni razmisljao da zadnji menjac moze praviti problem. Ako je bitno, kaseta mi je SRAM PowerGlide 11-42T.


  • 0

#2 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14520 posts

Postavljeno 19 February 2020 - 06:26 PM

Promene zadnji menjac zato sto je gornji tockic u GX 2x11 verziji postavljen blize prema srednjem pogonu za razliku od GX/NX 1x11 verzije. Uglavnom geometrija zadnjeg menjaca GX 2x je razlicita od GX/NX 1x pa zato menjaju. A imate moju moralnu podrsku svi koji zelite da predjete sa 1x na 2x pa i 3x, osim DH raje.


  • 0

#3 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 19 February 2020 - 09:28 PM

Kakav bi problem mogao da imam zbog drugacijeg oblika kaveza tj pozicije tockica, kada bih ostao na NX 1x?

8.5km/h mi je trenutno najniza brzina za kadencu koja mi odgovara uzbrdo, izvodljivo do 9-10% i sa teretom do 5kg. Hteo bih da to smanjim za bar 1.5-2km/h za potrebe duzih tura i natovarenog bajsa. Max brzina za sad nije problem, nemam jos kondicije da mi fali prenosa, sem nizbrdo sto mi nije toliko bitno. Da je najveci zupcanik na kaseti npr 50 vrv nista ne bih menjao, svidja mi se sto ne razmisljam o prednjem menjacu kad menjam brzine i sto je prelaz izmedju prenosa uvek blag, nema onog skoka kao sa prednjim menjacem. Svejedno, pre bih ga dodao nego da guram bajs uzbrdo.
  • 0

#4 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14520 posts

Postavljeno 19 February 2020 - 09:54 PM

Neces moci NX 1x da podesis preko b- srafa na zadnjem menjacu da bude gde treba u odnosu na kasetu jer GX 2x kavez se pomera na dole pa ne postoji opasnost da tockic zakaci kasetu, kod GX/NX 1x se kavez ne pomera na dole. I kapacitet lanca zadnjeg menjaca je u korist GX 2x modela.


  • 0

#5 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 30 April 2020 - 10:18 PM

Slicno pitanje samo za drumski menjac, jel analogija ista kao za NX/GX ili ne?

Konkretno me zanima da li bi Sram Force 1/CX1 ili Sram Rival 1/CX1 mogli da podrze 2x pogon. Ovo su jedini road menjaci koje sam nasao da podrzavaju 42T kasetu bez modifikacija.

 

Kako sam krenuo ima na kraju da uzmem 2x10 ili 3x10, zakomplikovase ga sa 11 pofino.


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika