Jump to content


Fotografije

Servis viljuške - RS Tora 318

Rockshox Tora 318 servis viljuska viljuška

  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
10 odgovora na ovu temu

#1 zdebeli

zdebeli
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 616 posts
  • LocationBrdo

Postavljeno 19 January 2020 - 12:14 AM

Kao što sam i obećao u temi ( https://www.2bike.rs...oć/#entry246184 ), dokumentovao sam servis viljuške. Nadam se da će biti korisno i da će nekome koristiti.

Pre svega da kažem da nekih delova servisa neće biti na fotografijama zato što sam sve morao sam da fotografišem a to zahteva konstantne pauze, pranje ruku, itd.

 

U pitanju je Rockshox Tora 318 solo air sa Motion control damperom.


  • 0

#2 zdebeli

zdebeli
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 616 posts
  • LocationBrdo

Postavljeno 19 January 2020 - 12:17 AM

Deo 1 - Skidanje i čišćenje donjih nogu

 

Nađite neku odgovarajuću prostoriju za ovaj rad i posude za skupljanje ulja koje će cureti. Ako ste se kao ja odlučili da to radite u sobi, budite spremni na poslediće (izlivi nežnosti ukućana i sl.).

 

Alat za ovaj deo:

-imbus 5

-čekić

-izopropil alkohol

 

1. Očistite što bolje viljušku da bi je sto manje stvari upalo unutra prilikom otvaranja.

IMG_5808.JPG

 

2. Izduvajte vazduh za svaki slučaj (kompresujte viljušku prilikom izduvavanja).

IMG_5809.JPG

 

3. Skinite rebound kapicu/imbus (ako ga već do sada niste izgubili negde). Odštrafite oba vijka na donjim delovima nogu imbusom. Moguće da su malo zapekli pa će biti potrebna veća snaga. Ne vadite ih skroz, neka budu malo navijeni.

IMG_5817.JPG

 

4. Stavite imbus u jedan vijak i udrite po njemu (imbusu) čekićem da se stapovi oslobode od nogu. Ponovite isto na drugom vijku, i posle toga ih skroz odvijte.

 

5. Sad su stapovi osloboćeni i možete da svučete donje noge. Ako imate nosač, pričvrstite vrat viljuške i svucite obe noge što ravnomernije. Ako nemate (kao ja), snađite se, samo nemojte da udarate luk čekićem ili nečim gorim. Kada krenete da izvlačite štapove krenuće da curi ulje iz nogu kroz rupe gde su bili vijci, pa budite spremni.

IMG_5819.JPG

 

6. Štapove i vrat ostavite po strani i bacite se na čišćenje nogu. Sa prašinara možete da skinete onaj metalni prsten/oprugu a i ne morate, mada mislim da se bez nje lakše ubace štapovi.

IMG_5827.JPG

 

7. Izvadite sunđer koji se nalazi ispod prašinara (pincetom recimo). Sunđer je verovatno jako prljav i suv pa pažljivo prilikom vađenja. Pranje alkoholom nije pomoglo, ali jeste običnim sapunom tako što se gnječi u ruci (trljanjem bi se pokidao) sve dok sapunica konačno ne bude prljava (10-ak min.). Na fotografiji se vidi i kako izgleda posle čišćenja.

IMG_5831.JPG

$R0LY008.jpg

 

8. Očistite unutrašnjost nogu izopropil alkoholom. Najbolje na štap neku krpu pa tako, mada je prilično teško prići lepo do dna nogu. Pomaže onaj raspršivač pa možete u njega da sipate alkohol. E sada, pošto ja nisam bio zadovoljan kako sam uspeo da očistim noge, došao sam na genijalnu ideju da ih isprem vodom, tj da gurnem crevo tuša u noge pa da pod pritiskom što bolje sve isprem. Kao rezultat sam dobio dva nova dela koja još uvek ne znam kako ću da vratim, ali šta da se radi, poklonu se u zube ne gleda. U pitanju su gumeni diksovi sa zarezima (ne znam koliko su bitni) koji stoje na dnu nogu pa ako neko zna da li mogu samo da ih nabijem bio bih zahvalan.

IMG_5861.JPG

 

Uskoro deo 2.


  • 2

#3 zdebeli

zdebeli
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 616 posts
  • LocationBrdo

Postavljeno 19 January 2020 - 01:09 AM

Deo 2 - Rastavljanje Solo air opruge

 

Alat za ovaj deo:

-24 mm ključ

-izopropil alkohol

-mast - nabavljena od člana IgorN - hvala još jednom

-jezgro auto ventila i alat za isti - po potrebi

 

1. Uzmite štapove koje ste odložili sastrane u prošlom delu, i očistite akloholom vidljive delove. Proverite opet da li ste izbacili sav vazduh iz komore (kompresujte pritom šipkicu koja viri iz štapa).

IMG_5824.JPG

 

2. Odvijte 24mm ključem deo gde se nalazi ventil na kruni.

IMG_5809.JPG

 

3. Kada skroz odvijete pomenuti deo, izvući ćete na gore ceo sklop koji se sastoji i iz one šipkice koja je virila iz noge. Fotografija je ispala mutna.

IMG_5848.JPG

 

4. Sa ovog sklopa prvo skinite kapu onosno deo sa ventilom. U sklopu se stvorio vakuum pa deluje kao da nešto drži ovaj deo, ali samo treba malo jače da se povuče. Sada iz donjeg dela izvucite i šipkicu sa pripadajućim delovima, i dobićete rastavljeni sklop kao sa fotografije ispod.

IMG_5850.JPG

 

5. Deo sa ventilom očistite aloholom (skinite gumice i njih isto očistite), i po potrebi zamenite jezgro ventila. Šuplju cev takođe odmastite.

IMG_5854.JPG

 

6. Rastavite pažljivo delove sa šipkice koja je preostala i odmastite sve delove i gumice. Kada rastavite (skoro) sve, ostaju delovi sa fotografije. Na vrhu šipkice postoji zeger prsten ali nigde nisam do sada video da rastavljaju taj deo pa nisam dalje dirao.

IMG_5857.JPG

 

7. Zamastite sve gumice i udubljenja iz kojih ste ih izvadili i vratite sve u prvobitno stanje. Sada bi već mogli da vratite ceo sklop u štap, ali pošto ja nisam na vreme utvrdio tačno godište viljuške, čekam Sram da mi odgovori na mejl da bih znao tačne količine ulja...

 

 

U delu 3 - damper.


  • 3

#4 vladagm

vladagm
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1410 posts

Postavljeno 19 January 2020 - 08:44 AM

Bravo, prvi put je najteze  n2:party-021

Imas li ovaj podatak na svojoj viljusci?

Na osnovu toga bi trebalo da se utvrdi godiste.

Attached Thumbnails

  • rs.jpg

  • 0

#5 zdebeli

zdebeli
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 616 posts
  • LocationBrdo

Postavljeno 19 January 2020 - 11:13 AM

@vladagm

Imam samo je na vratu, a mrzelo me je da skidam viljušku pre servisa samo da bih video kod.

 

Dopuna za deo 1. tačka 8.

Gumene diskove (koji služe da štapovi ne udare u noge) sam samo vratio u noge, nemaju nikakvih žljebova u koji trebaju da se utisnu.


  • 0

#6 zdebeli

zdebeli
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 616 posts
  • LocationBrdo

Postavljeno 19 January 2020 - 01:01 PM

Bravo, prvi put je najteze  n2:party-021

 

Hvala :).

Za sada sve deluje legano, videćemo kako se proći sastavljanje i da li će sve raditi.

Rastavljanje dampera je u toku pa ću postaviti sutra nadam se.


  • 0

#7 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 19 January 2020 - 06:18 PM

Одлично упутство, само бих направио малу корекцију на ставку 2 па написао 

"обавезно испуштање ваздуха да чеп не полети ка носу" ;)

 

2. Izduvajte vazduh za svaki slučaj (kompresujte viljušku prilikom izduvavanja).

attachicon.gifIMG_5809.JPG


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#8 zdebeli

zdebeli
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 616 posts
  • LocationBrdo

Postavljeno 20 January 2020 - 07:45 AM

Prihvatam kritiku :), samo što više ne mogu da promenim post.


  • 0

#9 zdebeli

zdebeli
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 616 posts
  • LocationBrdo

Postavljeno 20 January 2020 - 10:00 AM

Deo 3 - Rastavljanje Motion control dampera

 

Alat za ovaj deo:

-zeger klešta

-24 mm ključ

-izopropil alkohol

 

1. Skinite zeger sa lockout-a, a potom i sam lockout sa pripadajućum plastičnom podloškom.

IMG_5812.JPG IMG_5813.JPG

 

2. Očistite taj deo da bi što manje nečistoća otišlo u štapove, i odvrnite maticu 24mm ključem. Izvucite damper na gore i pritom ga drmusajte zato što malo teže izlazi. Biće ulja pa budite spremni.

 

3. Šipkica koja viri iz štapa nije sastavni deo dampera nego je rebound sklop koji je samostalan. Njega ćete morati da odozdo pogurate nečim (ja sam koristio štapić za ražnjiće) i da ga izvučete s gornje strane.

 

4. Odlijte ulje iz štapa i ostavite da se ocedi.

IMG_5862.JPG

 

Na fotografiji se vidi šta se sve nalazi u štapu pošto nisam mogao da fotografišem dok sam rastavljao. Plastični sklop je Motion control damper, metalni prsten pored je držač bužira za zaključavanje, a ispod dampera se nalazi rebound sklop.

IMG_5865.JPG

 

Rebound sklop se vidi uvećan na fotografiji i dalje ga nisam rastavljao (deluje kao loša ideja mada ga nisam previše zagledao). Okretanjem rebound ključa/inbusa na dnu ovog sklopa, kontroliše se otvorenost rupice pri vrhu odnosno prolaz ulja.

Očistite alkoholom sve i posle dobro osušite.

IMG_5871.JPG rebound.jpg

 

5. Uvećan Motion control se vidi na fotografiji. Na donjem delu se nalazi plastičan deo koji se rotira rotiranjem lockout-a, i njime se zatvara ovaj otvor (delimično ili potpuno zavisi kakvu ručicu imate).

damper.jpg

 

Gonji (crni) deo dampera je navijen kontra navojem na telo tako da pažljivo da se ne zeznete. Odvijete taj čep i izvučete šipkicu koja na sebi ima oprugu. Donji deo ima žabice pa njih pritisnete da bi ga odvojili od tela. Ovaj "nožić" donjeg dela naleže u prorez šipkice.

IMG_5880.JPG IMG_5878.JPG

 

Ovako izgleda rastavljen damper sa skinutim gumicama. Sve odmastite očistite i to je to.

IMG_5881.JPG

 

 

Danas su mi odgovorili koje mi je godište viljuška tako da znam količine ulja, pa će uskoro biti i sastavljanje, samo da malo proanaliziram damper.


  • 0

#10 zdebeli

zdebeli
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 616 posts
  • LocationBrdo

Postavljeno 20 January 2020 - 08:44 PM

Ispravka vezana za deo 3.

 

Delove iz desnog (pogonska strana) štapa sam nazivao "damperom" i "rebound sklopom". Ustvari je sve do deo dampera, i sastoji se iz compresion dampera (Motion control u ovom slučaju) i rebound dampera.

 

Tako da je ono što sam nazivao:

-damper = gornji deo (podsklop) dampera,

-rebound sklop = donji deo (podsklop) dampera.

 

Za ispravku i pojašnje se zahvaljujem Igoru :)


  • 0

#11 zdebeli

zdebeli
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 616 posts
  • LocationBrdo

Postavljeno 23 January 2020 - 09:07 PM

Deo 4 - Sastavljanje

 

Alat za ovaj deo:

-ulje za viljuške - nabaljeno od Igora, hvala mu :)

-mast - takođe od Igora

-zeger klešta

-24 mm ključ

-5 mm inbus

-špric/menzura

 

Nažalost nemam fotografije postupka sastavljanja zato što sam odradio na brzinu, a i nema mnogo poente jer je bukvalno obrnuti redosled u odnosu na rastavljanje, te ću zato samo ukratko napisati postupak i bitne detalje, pa ako nekome neki deo nije jasan tu sam. Biće nekih fotografija sa neta čisto da bi se lakše da se shvati.

 

1. Solo air oprugu sastavite kako ste je i rastavili pritom podmazujući sve gumice mašću ili uljem koje je predviđeno da ide u taj deo (u ovom slučaju 15 wt). Stavite oprugu u štap, sipajte odgovarajuće ulje u odgovarajućoj količini i zavrnite maticu sa ventilom.

 

2. Donji deo dampera ubacite u drugi štap, pritom ga malo podmažite da lakše sklizne. On se malo teže izvlači iz donjeg dela štapa, pa navijte vijak u njega kada se pojavi dole, te ga pomoću njega izvucite iz donjeg dela štapa. Sipajte odgovarajuće ulje u odgovarajućoj količini, i ubacite gornji deo dampera. Pazite da ne oštetite donju gumicu, te lagano gurajte da je ne biste negde priklještili ili zavrnuli. Zavrnite maticu i vratite lock.

 

3. U štapove ubacite sunđere koji idu ispod prašinara i natopite ih uljem koje ide u noge. prašinre po unutrašnjem obimu dobro namažite mašću.

Ako ste skinuli metalne opruge koje idu na prašinare, navucite ih sada na štapove. Lagano ubacite štapove u noge, i pritom jako pazite da ne priklještite prašinare. Vratite opruge na prašinare.

 

4. Kada ste ubacili cele štapove, i šipkice koje vire iz štapova (donji deo dampera i solo air opruga) su došle do dna nogu, malo ih vratite da bi bio slobodan put za sipanje ulja. Okrenite viljušku naopako ili pod odgovarajućim uglom tako da možete da sipate ulje kroz rupe na nogama. Sipajte odgovarajuće ulje u odgovarajućoj količini.

fox36-web-13.jpg

 

5. Kompresujte viljušku da šipkice doću do kraja i da možete da navijete inbus vijke. Ta dva vijka imaju zaptivne podloške (crush washer) i držače za iste koji deluju kao celina kada se skinu ali je ustvari to izdeformisana podloška koja služi da zaptije taj otvor kako treba. Izvadite tu podlošku iz držača i stavite novu. Originalno su neke plastične/najlonske, ali sam ja stavio bakarne i to sam jedva našao nekoga da upšte ima tako nešto u maloprodaji (zato sam je tek danas i sastavio). Zavijte oba vijka.

pike483.jpg 2-x-RockShox-8mm-Crush-washer-retainer.jpg

 

6. Proverite da li negde curi ulje (meni je jedan dan stajala samo bez nogu da vidim da li curi iz štapova), da li sva podešavanja rade, i obrišite viljušku spolja.

 

To je to, za sada nigde ništa nije procurilo i sve radi, a videću za vikend kako se ponaša.

 

Pozdrav svima, a posebno Igoru na savetima i materijalu :).


  • 0





Also tagged with one or more of these keywords: Rockshox, Tora, 318, servis, viljuska, viljuška

0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika