Jump to content


Fotografije
- - - - -

Путевима централне Европе (SRB - HU - SVK - AUT - CZE - DE)

biciklizam touring

  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
14 odgovora na ovu temu

#1 Peratnik

Peratnik
  • Members
  • Pip
  • 28 posts

Postavljeno 30 September 2019 - 07:42 PM

Поздрав колеге бициклисти!

 

После прошлогодишње туре по Балкану, вирус путовања бициклом ме је дефинитивно заразио. Током зиме и пролећа стално сам гледао карту, рачунао километре, правио руту, ... На крају се одлучих за потпуно други смер – ка северу. Зато ове године, након завршетка доброг дела воћарске сезоне, одлучих да се упустим у авантуру. Пред вама су текст и слике из тог периода. Уживајте!

 

EU tour – 1. дан

Винчa – Топола – Младеновац – Раља – Авала – Београд – Инђија – Нови Сад - Руменка

188km - 1200m успона– 8ч 13мин

 

Јутро 24. августа је било ветровито. Устајем из кревета као опарен, и кроз мање од пола сата поздрављам се с породицом и крећем. Све време се преслишавам да ли сам нешто заборавио. Наравно, очигледна ствар се увек заборави - рукавице. Јављам оцу и он их брзо доноси мотором, 2 километра од куће. Још један поздрав и речи подршке.

У Ђуринцима почиње пљусак, али срећом баш код кафане која има покривену терасу, где правим и прву паузу. Госпођа која држи кафану сече лук и припрема доручак, и кроз разговор сазнајем да је пре неколико дана прекопута кафане, једна колегиница из Француске камповала, и да путује у Азију. Добра вест, има нас.

У престоници се поздрављам с тетком и брзо пролазим пакао београдског саобраћаја. Пролазим кроз Батајницу, обе Пазове, Инђију, Петроварадин. Ту на пола брда срећем Енглеза који путује око света, а на бициклу огромне бисаге. Каже укупно има 63 килограма опреме. У Новом Саду свраћам код друга Душана, колега из доба Work & Travel ’17 сезоне. Танкујем бидоне и настављам даље ка северу.

После 188 километара од куће дођох до цркве светих апостола Петра и Павла у Руменки. Покуцам на врата црквеног дома, погледам лево-десно, појави се господин дуге седе браде. Представих се ко сам, шта сам и где сам кренуо. Питам да ли је могуће наћи место за постављање шатора у околини цркве или парохијског дома, каже да тренутно свештеник није ту али да може код њега у дворишту недалеко од цркве. Узима црвену Puch специјалку, пратим га лаганим темпом до куће. Господина сви на улицама поздрављају јасним 'добро вече' праћеним климањем главе у знак поштовања.

Ево, стигли смо до наше хацијендe“ рече господин, уз лагани осмех.

Двориште право војвођанско. Капија у нивоу са зидом, кућа у једном нивоу, сто испод липе. Прилазимо улазу, осећа се мирис вечере на који сам после целог дана на бициклу посебно осетљив. Домаћица је управо спремила вечеру. Следи наравно позив на вечеру, на столу парадајз & босиљак, пасуљ невероватног укуса, паприка (заборавио назив јела), сок, колачи, ...

После дугих разговора о путовањима, породици, риболову, манастирима, туризму, добијам позив да преспавам у кући и ни на моје инсистирање да спавам у шатору, ту идеју неће ни да чују. Кућа украшена православним иконама, једна од четири ћерке се бави иконописањем. Добијам собу, купатило, и сву слободу као код куће. Трудим се да нађем начин да се захвалим али не полази за руком, кажу да је од срца. Види се да јесте. Бескрајна захвалност Слађи и Мирку из Руменке.

 

IMG_20190822_084750841-01.jpg IMG_20190822_173212771-01.jpg IMG_20190822_193511887-01.jpg IMG_20190822_204158771-01.jpg

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

EU tour - 2. дан

Руменка – Oџаци - Сомбор – Бездан Бачки Брег Nagybaracska (HU) - Baja - Pörböly
170km – 310m успона 57 мин

Уз срдачне поздраве и благослов домаћина Мирка, пун утисака напуштам Руменку.
Лаганим темпом пролазим кроз Бачки Петровац, чувени Силбаш, Оџаке, Сомбор и Бездан. Успут срећем циклотуристе из Белгије, Немачке, ... Сви путују ка Турској, Грузији, Азербејџану, неки иду и даље а неки ни не знају где иду. Сваки сусрет на друму је позитиван и користан за обе стране. У селима постоје чесме с водом за пиће, поред пута шљиве и јабуке. Продавци поред пута пружају потршку и бесплатне плодове. Клинци с пецаљкама сипају воду на чесми и правац на смуђа, на ДТД. 'Ајде Золтане.

Километри се нижу и стижем до границе, у први мах замало Хрватске, јер сам промашио пут из Бездана. Први контакт с Мађарима на граничном прелазу - возач Q7-ице виче да се померим на крај колоне. Језик је такав да морам да цитирам Болдвина: 'You couldn't understand a single word they were talking'. Улазим у Мађарску, преко реда.
Други утисак - одличан. Пут сличан нашем, села и градови сређени. Баја је интересантно место, али нема много људи на улицама. Следи купање на Дунаву пре почетка радног времена комараца, и вожња 10ак км до места Pörböly кроз шуму Gemenc.

Стајем код капије, интересује ме где има продавница јер на мапама, на локацији продавнице је стара срушена кућа. Госпођа не зна енглески, ја још мање мађарски. Долази Јанош и зове на вечеру. На столу саламе свих врста, укуса, боја и величина. Јанош зове градоначелника да пита да ли могу да кампујем поред цркве, који даје одобрење. Кад сам стигао до цркве, и наслонио бицикл на ограду, истог часа су искочила два старија Мађара и уз махање лампом се питају шта тражим поред њихове куће по мраку. Некако успевам да објасним о чему се ради, људи су сада сасвим пријатни уз гласно OOO IGEN IGEN и показују ми где је чесма с водом.

Постављам шатор на игралишту поред цркве, комарци уједају као бесни. Срећом у шатору их нема. You have no power here.

IMG_20190823_144120011-01.jpg IMG_20190823_095701540-02.jpg IMG_20190823_135434412-01.jpg IMG_20190823_160104454-01.jpg IMG_20190823_181415041_HDR-01.jpg IMG_20190823_183500617_HDR-01.jpg IMG_20190824_055758946_HDR-01.jpg

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

EU tour - 3. дан

Pörböly - Bátaszék -  Szekszárd - Zomba - Szakaly - Tamási - Siófok

126km - 901m успона – 7ч 50мин

 

-05:19 ALARM

-snooze
-05:24 ALARM
-snooze
-05:2 ALARM
-snooze
-05:34 ALARM
-snooze
-05:38 ALARM

Мантру прекидам што у полусну не могу да нађем телефон у гомили ствари. Пакујем се брзо и ствари су причвршћене боље него првог дана. Поздрављам породицу поред цркве, сви машу и радознало посматрају.

Долазим у Bátaszék, интересује ме само и искључиво храна. Од три Мађарице у радњи, три не знају енглески. Показујем прстом на шунку.

 

-Шунка, three hundred grams, drei, ...
-Ooh igen igen (девојке се гласно смеју, узима шунку, сече три парчета, ставља на вагу која показује тачно 76 грама). Gut?

-No, no, no *цртам прстима у ваздуху 3 0 0 и показујем прстом на вагу

-OOH IGEN IGEN

Настављам према Szekszárd-y. Наилазим на винограде, винарије, фотонапонски панели на свакој другој кући. У Теленору нико не зна енглески, срећом ту је Google Translate. Üdvözlünk a Telenornàl!

У једном селу видим клупу поред пута, ту стајем да једем. Долази колима старији брачни пар, на таблицама SO. Госпођа даје флашу воде, господин прича о чувеном Стеви из Силбаша уз сетно присећање доживљаја из младости.

У малом месту Kéty видим човека поред ограде, питам за воду.

-Hello,Water?
-Was?
-Wasser? (узимам бидон и показујем да је празан)
-Jaaа, kom kom, ein bier und wasser
-Nain nain, bier sleep bike, wasser gut

Поред воде добијам и уље за подмазивање ланца, показује ми да сликам кућу, цвеће и позива да свратим кад будем поново пролазио. Из куће излази супруга, каже да су им деца у Шкотској. У том тренутку господин се хвата за врат с обе руке, отвара широм очи и виче:

-OOGhh, Loch Ness monster, aaargghhaha

Пут према Siófok-y је одличан. Аутомобили обилазе у другој траци, максимално се поштују прописи. Кроз села се осећа јасан мирис гулаша и печене паприке. Уместо винограда сада су непрегледна поља сунцокрета, узимам један за занимацију успут.
Пролазим кроз места Zomba, Högyész, Tamási, Som, Ságvár, ... Tamási као да је јуче направљен у Sims-y. Све радње су ту, а скоро ништа не ради сем једног маркета и ресторана, мало људи је на улицама. Срећом, на крају града је пекара с врхунском маковњачом.

Siófok занимљив град на обали Балатона, и врло посећен. Језеро је огромно. Гурам бицикл до мола, људи гледају заставу, бицикл, питали би нешто али се на томе завршава. Завршавам административне обавезе према управи кампа, брзо подижем шатор у делу за камповање, па на купање. Вода топла, дно песковито, громови и муње на другој обали.
23:00, сева и грми на овој страни. Шатор једва држи и јутарњу росу, биће ово интересантна ноћ.

 

IMG_20190824_055421456_HDR-01.jpg IMG_20190824_072733075-01.jpg IMG_20190824_070712927-01.jpg IMG_20190824_132215011_HDR-01.jpg IMG_20190824_165500767-01.jpg IMG_20190824_184203430_HDR-01.jpg IMG_20190825_055210610-01.jpg

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
EU tour - 4. дан
Siófok Hajmáskér – Epleny – Zirc – Ravazd – Győr – Mosonmagyaróvár – Bratislava (SK)

205 km 1180m успона

Ноћ поред Балатона необично топла, срећом пролази без кише. Путеви око језера су добри али врло компликовани, једва сам успео да нађем пут до Királyszentistván-а и Hájmaskér-a који води даље на руту 82. Често су путеви резервисани само за моторна возила, па их избегавам и тако завршавам неколико пута у ћорсокаку.

Рута 82 је најсличнија Ибарској магистрали на потезу Г. Милановац - Чачак, само што сви обилазе у другој траци, нема ризичних ситуација иако је пут делимично узак.

У Zirc-y је све затворено, али ради једна пекара и има јавна чесма. Пре Bakonyszentkirály-a пут пролази кроз шуму и следи спуст од неколико километара. Овога пута се кроз места осећа мирис штрудле с маком, која је у Мађарској непревазиђена. 98% мак, 2% тесто.
Пре Győr-a незгода на путу, полицајац каже Jó napot  и показује руком обилазницу око града. Следи укључење на руту 1, поново добрим делом забрањено за бицикле јер паралелно постоји стаза. Стаза је корисна али често води ван моје руте, ка оближњим местима. Ту возим мало против закона, мало стазама поред пута. Код Mosonmagyaróvár-а почиње Eurovelo 6 и том стазом возим све до границе са Словачком, која је на 176. километру од Балатона. Неколико километара ниже и видим укључење на стазу која иде по насипу до Братиславе, преко моста до центра града. Стаза на насипу је врло прометна, креће се велики број спортиста, а често виђам и билборде с рекламама бициклизма, Саганом, ...

Возим кроз град, журим ка кампу. Батерија 4%, you have arrived. Проналазим камп два минута пре затварања, на 5 километара од центра. Постављам шатор, у околини тресе EDM из шатора који су остали од фестивала који је дан раније завршен. Током ноћи се на сваких десет минута чују крици пијаних туриста, и утихнули су тек пред зору.
Јаро мој, почиње Дубиоза, јаране мооој.

 

IMG_20190825_093441243-01.jpg IMG_20190825_094514587_HDR-01.jpg IMG_20190825_152733476-01.jpg IMG_20190825_182715812_HDR-01.jpg IMG_20190825_191959796_HDR-01.jpg

 

 

EU tour - 5. дан (recovery)

Zlaté piesky - Bratislavský hrad - Hlavné námestie – Prazdroj - Zlaté piesky

32km 200m успона

После јаког EDM-a и Дубиозе, јутро је било тихо. Време врло променљиво, пре подне сунчано, око 13ч киша која је таман поново опрала ствари које се суше, тако да је сада добар део мокар. Тек око 14ч крећем у град, улице су мокре па возим полако. Наравно, промашим укључење на пут ка центру и завршавам у ћорсокаку. Reloading last checkpoint... Done!

Пут до центра није лош, али су укрштања са шинама лоше урађена. Околина Братиславе нема забрану за бицикле, а тај део пута подсећа највише на Нови Београд. Возачи поштују бициклисте на друму.

Центар града је добро организован, иако је саобраћај густ. Имам осећај да сви иду како им одговара али то никог не угрожава. Део кроз зону без моторних возила изгледа хаотично али се сви слажу. Све време током вожње кроз град нисам чуо ниједном да је неко некоме свирао, возио сам углавном у центру, до тврђаве, до реке, и до кампа Zlaté piesky.

Тврђава је на одличном месту и врше се радови на сваком кораку, углавном старији туристи долазе у таласима па се може уловити добар кадар. Пре тврђаве успон који освајам спринтом, па не дам мира мишићима да се одморе. Одлазим ка пивници Prazdroj где сам с друштвом пио Pilsner с помфритом на екскурзији 2014. године, али овога пута наручујем безалкохолно пиво.

Пред мрак полазим назад. У камп стижу стопери, камп приколице, бекпекери, ... Углавном Немци, Пољаци и Чеси. Многи путују из Грузије и Турске, и обрнуто.

 

IMG_20190826_151155150_HDR-01.jpg IMG_20190826_153545337_HDR-01.jpg IMG_20190826_154125269_HDR-01.jpg IMG_20190826_161428620_HDR-01.jpg IMG_20190826_161746360-01.jpg IMG_20190826_170905760_HDR-01.jpg IMG_20190826_105250755_HDR.jpg

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ЕU tour - 6. дан 
101.7 km (из два дела) – 537m успона

 Bratslava – Wolfsthal (AUT) – Bad Deutch Altenburg – Schwechat - Wien

Јутро у Братислави хладно, облачим полумокре ствари и крећем да нађем rezancy. Прво место, не служимо пре 11ч rezancy. Одем на друго место, затворено. Значи овог јутра за мене rezancy нема. Ок, digestive system disliked that.

Прелазим Apollo мост и враћам се назад на другу страну реке, и укључујем се на Eurovelo 6. Стаза иако обележена, рађена је из бетонских квадрата који нису добро спојени, па на свака 2 метра точкови трпе ударце. После границе и уласка у Аустрију, одустајем од E6, и крећем да возим путем.
У месту Petronell-Carnuntum долазим до пицерије која има rezancy, наручујем и пицу. После одличне супе стиже пица с много теста коју наравно једем до последњег атома. Данак неискуству, али глад не пита.

Нисам био сигуран да ли је дозвољено за бицикле главним путем, а с обзиром да ме је полиција више пута обилазила и није реаговала, то је поуздан знак да јесте. Идем рутом 9 и 10, на једном делу иде паралелно с аутопутем.
Стижем у Беч који има одлично обележене стазе, и велики број бициклиста. Одлазим код породице Обрадовић на преноћиште, где ме чека ручак и обилазак града. Захваљујем им се на изванредном гостопримству.


IMG_20190827_102910693_HDR-01.jpg IMG_20190827_112705876-01.jpg IMG_20190827_122621533_HDR-01.jpg IMG_20190827_213234812-01.jpg

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

EU tour - 7. дан
Wien – Korneuburg – Tresdorf – Eichenbrunn – Laa an der Thaya – Pohorelice – Troubsko - Brno
150km 1166m успона

Eeee Suzy F

Устајем у 5 и журим да се извучем из града. Због све те журбе, пре моста ударам предњим точком у ивичњак, ту падам, оштар ивичњак цепа предњу унутрашњу гуму и наравно повређујем три стандардна места: лакат, колено и длан. Доњи део је поцепан код колена, а баш сам нешто размишљао дан раније како недостаје вентилација на једном месту. Тражио – добио. На пола пута до Чешке долазим до пекаре, и купујем чоколаду од 250 грама и штрудлу с џемом која враћа у живот колико је добра. Продавачица је јако пријатна, и обнавља ми залихе воде. Настављам даље ка северу рутом 6, која пролази кроз изузетно сређена мања места северно од Беча. Следи место Laa an der Thaya и улазак у Чешку.

Прелазим Чешку границу, и већ се осећам као код куће. Шљиве поред пута, јабуке, џенарике, пивопије пред продавницом, радови на путу по проверено успешном систему 'двојица раде, четворица гледају'. Градови и села су војвођански фазон по аустријском рецепту, за разлику од Аустрије има људи на улицама.

Долазим до чесме у месту Pohorelice, сав срећан и жедан пумпам воду али не знам да ли је за пиће. Питам Роме прекопута, један клима јесте, други не разуме. Излази госпођа, показује на чесму и каже фуј фуј. Рекох баш је фуј, минут пре тога је кренула да тече браон вода. Узима бидоне и пуни их 'ладном водом с чесме из дворишта, климам главом и захваљујем.

Правим измене на рути, до Брна долазим преко споредних путева и мањих места. Почињу брда. Ту је у току транспорт свеже извађеног црног лука, мирише цело поље док Fendt трактори од неколико десетина тона пуних приколица пролазе при 60 на сат.
Прилаз Брну са те стране је такав да се град уопште не види. Следи спуст кроз шуму, па лаган успон. После лаганог долази тежи успон, па опет спуст до дела града Brno Bystrc.
Смештај налазим код Симоне, преко Couchsurfing-a, тек што је дошла из Енглеске. Све похвале за Симону и смештај, оправдава добар глас CS-a.
На реду је чешко пиво и сљивка са Михалом, такође колегом с посла из доба W&T, и обилазак града. Не смем много, сутра чека дуг пут, а вероватно и камповање.

 

IMG_20190828_111441407-01.jpg IMG_20190828_114714292-01.jpg IMG_20190828_123411170-01.jpg IMG_20190828_133246767-01.jpg IMG_20190828_134018977-01.jpg IMG_20190828_210111803-01.jpg

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

ЕU tour - 8. дан
113km 1500ele
Brno - Hrad Veveři - Veverská Bítýška – Križanov – Pribyslav - Havličkuv Brod

Живот пише драме. Кренимо редом.

То што сам телефон оставио на пуњачу у другој соби је довело до касног буђења, тек око 8 сати. Пакујем ствари, поздрављам се са Симоном, захваљујем на изванредном смештају и настављам даље. Флаша сливке, словачке шљивовице, ми је као поклон дата прошле вечери од Михала. Каже баци је слободно, само понеси ракију. Размишљао сам да је бацим, али нисам. Узимам је, сама флаша има килограм ако не и више, али поклон је поклон. +25 respect +10 weight -30 speed

Део града у ком сам био смештен је на страни одакле ми одговара да наставим даље, тако да се из Брна брзо извлачим и идем ка Haličkuv Brod. Сунчано јутро, обећава леп дан. Међутим, обећање лудом...
Пролазим Hrad Veveří и баш ту сат откуцава хиљадити километар. Неколико километара даље у малом граду Veverská Bítýška купујем чварке, сланину, шунку, качкаваљ, кифле. Опет се осећам као код куће. Чварци стварају потисак на педале већи од ракетног горива. Коначно храна која у потпуности одговара.

Пролазим кроз села и мање градове и стижем до Nové Dvory и ту се дешава оно чега сам се плашио. Остајем без последње резервне унутрашње гуме. Како несрећа никад не иде сама, киша која је падала слабим интензитетом сад пљушти. Немам где да се сакријем, од чекања нема користи, одлучујем да узмем бицикл на раме и пешачим до најближег места. Носио он мене 1000+км, могу и ја њега. То најближе место је удаљено 4.2 км од места хаварије. Киша не престаје, кабаница ради свој посао добро али сва вода с ње пада право на патике које су сада потпуно мокре.
Покушавам да нађем кесе поред пута у каналу да заштитим патике од кише, али нема, све је чисто. Кола пролазе, иако имају носаче за бицикле, нико не стаје.
Стижем у Pribyslav, мрак скоро да је скроз пао с обзиром да су кишни и тмурни облаци затворили небо. Долазим до хотела, идем ходником, сви присутни прекидају разговор и окрећу се према човеку који полумокар с кабаницом, као избачен после поплаве, иде ка рецепцији.

Ја: Hello, do you…

Она: Sorry, no rooms

Ја:

Брзим одговором и пре постављеног питања ме враћа на фабричка подешавања. Жене које су биле у згради са стране су побегле и затвориле врата чим сам наишао, мада како сам изгледао разумем њихову одлуку.

Стајем на пумпу да одморим и питам за помоћ. После кратког разговора комбинацијом чешког, српског и енглеског, човек с пумпе ми каже да зна сервис (у том тренутку затворен) у граду и да ће ме одвести. Зову Човека, одобрава долазак. Бицикл остављам на пумпи, ми идемо Витаром до сервиса.
Сервис држи старији господин који тек што је завршио сређивање Cannondale друмаша.  Просторија као прављена за сервис. Низак плафон, свуда около окачени точкови, жице, кључеви, алати и много других ствари. На старинским орманима окачени већ помало бледи постери Меркса, Пантанија, и понеки новији Саганов. Узима точак, врло вешто прегледа, монтира гуму и све време прича с благим осмехом али га ништа не разумем. Сликамо се и враћамо на пумпу. Тамо екипа од малопре чека, гледају како монтирам точак, прискаче један колега у помоћ и показује отисак ланчаника на листу десне ноге. Интернационални знак бициклиста.  
Захваљујем се свима и настављам даље у неизвесност. Већ је мрак, пада киша, све је мокро и постаје прилично хладно. Гуму сам решио, сад је питање где преспавати кад је около апсолутно све мокро. Current objective: survive.

Не паничим, лаганим темпом настављам даље ка Havličkuv Brod-y. Видим чеку за лов, делује као добро решење,. После километар вожње по блату и песку откривам да је  закључана. Налазим на препреке, радове на путу, поломљене гране од невремена. Немам решење за смештај, већ је 9 сати и пада киша.

Возим, али полако хвата језа од хладноће а помало и мрака. Околина и сплет догађаја се дешава тако да ствара осећај да сам у неком филму, ветар и киша секу сваку наду за решењем. Шума постаје све гласнија. Да ли стварно, због силног ветра и кише, или се чула изоштравају – не знам. Ноге одавно мокре, хладноћа се шири навише и сад већ померам прсте на ногама покушавајући да их загрејем. Међутим, као много пута до сада, знао сам да ће решење да се укаже само од себе.

Пре самог града стајем поред пута да питам има ли неко место где могу да преспавам. Млади брачни пар каже да има, добор, идем тамо кад већ камповање због кише отпада као могућност. Стижем тамо - затворено. У истој улици приметим како госпођа баца смеће, питам је зна ли она за неко место, указује на исто место као и пар малопре. Кажем да је затворено и уједно је питам ако постоји нека гаража или суво место за врећу. Не разуме баш најбоље, позива ћерку. После превођења и пар реченица на чешком, позивају ме под летњиковац. Потом девојка доноси:
-воду
-пола литра чаја
-пиво Pilsner Urquell
-колаче

Наравно да сам све појео и попио, не питајте којим редоследом. Њен отац воли пецање, разумемо се и на српском. Родитељи одлазе на спавање, ћерка и ја остајемо и причамо о послу, Чешкој, путовањима, ... После пола сата одлази и она. Почињем да пишем текст за осми дан, али сам на пола већ задремао. Врећа и два ћебета брзо подижу температуру у екстремитетима и после пола минута сам већ утврдио сан.

 

 

IMG_20190829_091236581-01.jpg IMG_20190829_104535788-01.jpg IMG_20190829_115221631-01.jpg IMG_20190829_125445918-01.jpg IMG_20190829_183040509_HDR-01.jpg IMG_20190829_191226787-01.jpg IMG_20190829_194739899-01.jpg

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

EU tour 9. дан
138km 1708m успона 7ч
Havličkuv Brod – Ledeč nad Sazavou – Čestin - Zasmuky – Prague

Устајем ујутру, буди ме аларм, батерија 6%. Ок, не морам још да устајем, да ставим да пуни телефон, пун је за 75 минута таман док се спакујем и доручкујем. Мало касније ме буди звук затварања капије госпође која иде на посао. Устајем, батерија 0%. Покварен џек.

Батерију пуним како год стигнем, у продавници сладоледа, екстерном батеријом, из светла на бициклу, ... Једва прелази 40%. Пролазим кроз Чешка села, путеви су добри али су радови чести, што не поштујем и пролазим кроз забрањене делове пута. Радници дозвољавају, али dangerous, work, careful. Нема проблема господо, хвала на разумевању.

Путеви без саобраћаја су право уживање за вожњу. Поред пута стајем и узимам 3кг крушака, џепови на дресу су пуни и једва држе терет, док се крагна усеца у врат од оптерећења.

Сад већ долазим до јако битног закључка: Чеси једу сладолед и возе Шкоде. Ако не испуњаваш та два услова ниси Чех. Свако село, варошица или град у Чешкој има продавницу точених сладоледа. Људи долазе, паркирају на паркинг, једу сладолед и настављају даље. Чак постоје и камиони хладњаче са огромним рекламама, које стају по потреби и пролазе кроз села.

Идеја да идем кроз мања места је одлична, али исцрпљујућа јер има много успопна. Тако сам избегавајући аутопут, замало завршио на једном. Одлучујем да окренем руту за 90 степени и идем ка магистрали. Зато се тек око 4 поподне укључујем на главни пут и стижем у Праг. Налазим смештај у хостелу, за 8 евра. Гаража је ту, питам момка што ради да ли је безбедно да оставим ту бицикл. Yeah man, it’s safety. Oк, Боже помози.
Друштво у Прагу ми прави колегиница Алица такође колегиница из доба W&T, следи кратак обилазак града и хладно точено пиво. Од пива ми се додатно спава, па одлучујем да пресечем кебабом и одмором у парку. Поздрављам се са Алицом и правац кревет.

 

IMG_20190830_094827978.jpg IMG_20190830_120608689_HDR.jpg IMG_20190830_121216904.jpg

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

EU tour - 10. дан 
Prague – Velika Dobra – Revničov – Horovičky - Lubenec - Stružna
124km 1600m
успона

Будим се касно. На брзину се пакујем, састављам бицикл, и крећем до града да обиђем неколико битних тачака - Karluv most, Pražsky hrad, Pražsky orloj, ... Градске улице су добро организоване, и поред густог саобраћаја све функционише беспрекорно. Почиње врућина.
После сликања и провлачења кроз гужву, куповине сувенира и хране, журим да се извучем из града и возим путем за Karlovy Vary.
Гугл мапе кажу магистрални пут, знакови поред пута показују аутопут. Срећом, наилазим на колегу на путу и питам га о чему се ради. Инсталирам Mapy.cz и видим да је пут магистрала, само на две деонице је аутопут. Одлично, пролазим кроз мања места и у месту Revničov стајем поред ресторана за воду и zmrzlinu.
Пут је као на Аљасци. Час горе, час доле, али без кривина. Гладан сам, имам хране, али ме мрзи да станем. Нећу сад, после овог превоја, а после тог превоја - још један превој. На крају ипак стајем и једем на једном мосту, уз поглед на залазак и растућу бригу о преноћишту.
На једном превоју постоји добро место за камп, али одустајем. С десне стране поред потока постоји чека за лов, одлазим да проверим. Изолована, унутра фотеља и клупа и велики број мишева који су исто тако осетили добру изолацију. Одустајем, видим на мапама два угоститељска објекта. Ниједан нема места, стајем код куће изнад да сипам воду.
Разговарам с госпођом, и упућује ме на травњак иза куће, поред језера. Локација као из бајке. После неколико минута доноси кесу с храном, лампу, уз поздраве Dobrou noć! На овом путу људи не престају да ме одушевљавају, ово је већ ко зна који пут да ме прихватају и дају преноћиште. Захваљујем се на свим језицима које знам и подижем шатор.

Монтирам шатор, уз помоћ две радознале мачке. Једна се игра с затезачем, друга се умиљава. После игре прелази на гребање шатора, срећом неуспешно. Умор полако савладава, сутра поред обиласка бање требало би прећи још једну границу, земље Трабанта.

 

 

IMG_20190831_104639930_HDR-01.jpg IMG_20190831_110635974-01.jpg IMG_20190831_111146818_HDR-01.jpg IMG_20190831_190925640-01.jpg IMG_20190831_205757679-01.jpg IMG_20190831_210125635-01.jpg
 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

EU tour - 11. дан 
147km 1640m успона

Stružna – Каrlovy Vary – Loket – Cheb – Weiβenstadt (DE) – Gefrees - Kulmbach

Буде ме краве с суседне ливаде, које гласно и јасно дају до знања да је време за испашу. Госпођа која ме је синоћ тако дивно дочекала, сада је ту да ме испрати. Пакујем се лагано, спуштам поред језера на пут који води ван села. Sbohem!

Karlovy Vary су на неких 8 километара од места где сам камповао, пут је одличан. У котлини већ постаје хладно, па испод кациге стављам мајицу да заштитим синусе, који су тада већ климавог стања.
Пролазим кроз бању, улице су познате од екскурзије 2014. На улицама нема много људи, па брзо сликам и настављам даље ка местима Jenišov и Hory. Грешком скрећем лево што примећујем тек после неколико километара. Међутим, одмах након тога наилази кривина након које се пружа невероватан поглед на средњовековни hrad Loket. Захваљујући Mapy.cz успевам да се укључим на пут одмах након завршетака аутопута. Није једноставно наћи прави пут, јер се често магистрални пут после неколико километара претвара у аутопут.
Земље Трабанта границу прелазим око 14ч, и видим једног максимално очуваног. У глави почиње: Издали смо плочу дошли смо до пара

Након неколико километара искључујем се на сеоски пут, мада по квалитету више личи на магистрални. Куће су у баварском стилу, сваки прозор има саксије с цвећем и баварску заставу. Капије, дворишта, фасаде, кровови, кола, све је под конац. Около су ветрењаче, и ветар све време дува у груди.

Избегавам главни пут, па ме пут води кроз места Röslau, Weißenstadt, Gefrees, Wirsberg. На успону од 19% тестирам ланац и трошим последње залихе калорија. Ту одлучујем да идем бициклистичком траком до града Kulmbach. После разних прича које сам чуо о Немцима како не излазе у сусрет, како су безобразни, почињем да размишљам о смештају и шта да радим ако се не снађем. Камповање је илегално, али ако ме нико не види можда се и провучем у некој шуми… Током дана камповање у шуми звучи као одлична идеја, како пада мрак то баш не звучи тако сјајно. Међутим, срећом опет се решење намеће само од себе. Ту сасвим случајно видим паркинг пун камп приколица, Чилеанац каже да је бесплатно, има и вода и струја. Невероватно. Снагу враћају 2 кебаба, 2 литра воде и студентска чоколада. Тог дана сваки сусрет са Немцима доказује супротну слику од оне коју сам чуо.

У шатору су сада све ствари укључујући и растављен бицикл, који сам ипак склонио од радозналих шетача јер је баш близу прометне стазе. Мада не верујем да би се ишта десило. Сада може мирно да се спава, уз стихове купили смо кола боје шерпа плава

 

IMG_20190901_081029376-01.jpg IMG_20190901_082458274_HDR-01.jpg IMG_20190901_084252230_HDR-01.jpg IMG_20190901_103200364_HDR-01.jpg IMG_20190901_142519646_HDR-01.jpg IMG_20190901_171912132_HDR-01.jpg IMG_20190901_183800789_HDR-01.jpg IMG_20190901_185254606_HDR-01.jpg IMG_20190901_191523737_HDR-01.jpg IMG_20190901_220515628.jpg

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

EU tour - 12. дан
Kulmbach – Lichtenfels Seßlach Schweinfurt - Arnstein - Würzburg - Mainz
Бициклом 183км 1800ele (возом 150км)

Будим се на време али устајем опет делимично касно. Батерија телефона 83%, powerbank - 0% , светло које служи и као powerbank - 0%, a у плану је велика километража. Нос скоро запушен, јер сам током сна скинуо капу вреће за спавање и главом био наслоњен на ивицу шатора.

Из шатора узимам бицикл, ни сам не знам како је све стало унутра. Пакујем се и надам да ћу урадити незамисливо - прећи 310km за један дан, да бих увече стигао до циља. Није немогуће, радио сам то раније на бреветима, међутим с 15кг опреме и стакленом флашом сљивке из Словачке, нисам.

Из Kulmbach-a крећем и тражим на мапама стазе. Добро, размишљам то је то, има стаза до циља и биће лакше него путем. Крећем стазом и наравно навигација после два километра води преко шина, у шуму, приватан посед, кукуруз, поље, ... На једном месту поред њиве, долазим до знака где је забрањен саобраћај за тенк и где је ограничење 50. *visible confusion* Жао ми је сад што нисам сликао, морао сам да штедим батерију. Неколико пута одлучујем да возим стазама јер су скоро сви путеви за моторна возила, и сваки пут опсујем себе кад заглавим у некој шуми. Пре сваког дугачког спуста, проверавам да ли су ту телефон, пуњач, новчаник, пасош. Ако сам било шта заборавио, да не морам да се враћам, поготово не узбрдо.

Батерија је на издисају, отуд мало слика 12. дана, а било је много лепих кадрова. Пуњач пуним преко сопственог фотонапонског панела, коме треба минимум месец дана да напуни својих 12000 mAh на такав начин. Окрећем га напред према сунцу и возим ка западу. Успевам да допуним телефон свега неколико процената, и тако у круг.

Пролазим кроз села и мање градове као што су Lichtenfels, Seßlach, Schweinfurt, Arnstein. Сва места су невероватно сређена, а понавља се иста ствар као и у Аустији – нигде не видим људе. У Arnstein-y стајем и пуним телефон у пекари. Ту ми се јавља идеја о возу, и распитујем се код продавачице. Док се телефон пуни, сипам воду и једем торту.
Одатле настављам ка Karlstadt-y али се у последњем тренутку одлучујем да возим у Würzburg, одакле има воз за Mainz. До Würzburg-a се иде долином Мајне, с леве стране су виногради. Тај део ме мало подсетио на Србију.

 

Стижем на станицу пола сата пре поласка воза. Журим да купим карту, госпођа на шалтеру није од неке користи, даје ми половичне одговоре док листа неки каталог. Упућује ме на машину за карте, убеђује да се ту купује и карта за бицикл, коју ма колико тражио, не могу да нађем. Питам жену која пролази гурајући бицикл, каже купује се код кондуктера. Добро је, 20:26 је, полазак у 20:37.
Купујем карту и идем на колосек 10. Улазим у воз, стављам бицикл на предвиђено место и 19 пута проверавам да ли сам на правом месту. Кондуктер потврђује и тачно у 20:37 крећемо.
Воз јури 120 км/ч. Станица на којој преседам је у Aschaffenburg-y, ту креће драма. Преседање са колосека 8 на колосек 5. Журим, воз је ту скоро празан. Трчим кроз вагон питам жену где иде воз, лагано се у неверици окреће ка мени док једе макароне и каже у Dortmund. What the f

Број воза се не поклапа, не могу да видим све станице, само наредне три. Два минута пред полазак, то је то, нема поправни. Ако оде у другом смеру, чека ме још један дан педалања. Срећом питам на још једном месту, и следи олакшање.
После сат времена вожње тачно у предвиђено време стижем на главну станицу у Mainz. Ту ме чека другарица Јелена, и код њене породице проводим наредних неколико дана, одакле ћу кренути аутобусом за Србију.

That's all folks! Било је на тренутке напорно али дефинитивно незаборавно.
Још мало и Србија, а у глави лагано почиње: 'Ово је земља за нас' 🇷🇸

 

IMG_20190902_183117764-01.jpg IMG_20190902_184904605-01.jpg IMG_20190902_185748492-01.jpg IMG_20190902_202810783-01.jpg IMG_20190905_192218823_HDR-01.jpg

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Опрема:

Бицикл: B’twin Triban 540 

Погон: Shimano 105 5800 2x11 34-50 погон 11-32 касета

Точкови: Shimano RS 100

Навигација: Mapy.cz и Google Maps

Два светла, главно 4000mAh 3LED, помоћно Petzl. Две црвене позади.

Шатор

Врећа и остала опрема као што су мајице, шортс од ликре, батерије и пуњачи, каблови, резервне гуме, пумпа, алат, пластични затезачи, ... Камп у Братислави је коштао 8е +3е за струју (коју имате без обзира платили или не, што сам сазнао касније), а на Балатону је око 15е. 

 

Колеге, хвала на пажњи! До неке следеће туре, видмо се на друму!

 

Петар

 


  • 13

#2 srdjoni

srdjoni
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2431 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 30 September 2019 - 08:51 PM

Bravo i hvala :)


  • 1
Homesick for a place you've never been...

#3 Atomislav

Atomislav
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 546 posts
  • LocationNiš, Palilula

Postavljeno 30 September 2019 - 08:59 PM

Sjajna avantura i jos bolja reportaza!

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
  • 1

#4 pjesak1972

pjesak1972
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1130 posts

Postavljeno 01 October 2019 - 12:10 AM

Otvorim temu.Krenem prema dnu.Roman.Citati ili ne.Nocna sam.Portirska sluzba.Hajde reko,svitanje je daleko.Uradim 10-ak sklekova kondicione pripreme.Pocnem.Kolega se zove Laslo,nezna madjarski.Cudno.Pravim par pauza u citanju.Pojavise se odnekud Ateisti i Ekv.Jos da su se pojavili Goblini i Daleki put dobio bi jedan zeleni kvadratic.Hajd dat cu ti ipak jedan.Lijepa voznja.
  • 1

#5 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 01 October 2019 - 06:50 AM

Fino.. malo si ga cepao k'o da si na brevetu :)
Nego, koliki je šator kad u njega udje ceo bicikl
  • 1
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#6 Zorzo

Zorzo
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 186 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 01 October 2019 - 07:00 AM

Uzivanje da se cita i gledaju slike. Svaka cast.
  • 1

#7 Woody

Woody
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1363 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 01 October 2019 - 09:33 AM

Svaka čast za poduhvat! Dosta puta sam se našao u situacijama gde je psihička stabilnost važnija od fizičke spremnosti, znam koliko je ovakvo putešestvije prevashodno ispit živaca, čak i kad si u treningu. Sigurno je pomoglo to što umeš da uživaš u prirodi, istraživanju i snalaženju pa to dodatno daje snage za dalje. Sjajan tekst i slike, rock on!
  • 1
The sea, the sea

#8 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Postavljeno 01 October 2019 - 11:42 AM

Odlično k'o i uvek :) Pročitao u cugu, pocepao se od smeha, razdelio link.


  • 1

#9 mmax001

mmax001
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 233 posts
  • LocationБеоград

Postavljeno 02 October 2019 - 04:16 PM

Bravo Petre, svaka čast! Zadivljujuće kilometraže iz dan u dan. Pratio sam vožnju i na Stravi, ali lepo je ovako sve pročitati na jednom mestu!
  • 1

#10 vladapile

vladapile
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 475 posts
  • LocationBrus

Postavljeno 02 October 2019 - 06:14 PM

Браво за све!


  • 1

cycling is life, that's why I pedal ...


#11 Peratnik

Peratnik
  • Members
  • Pip
  • 28 posts

Postavljeno 02 October 2019 - 08:28 PM

Bravo i hvala :)

 

Хвала пуно! Нема на чему, задовољство је поделити искуства с колегама.

Sjajna avantura i jos bolja reportaza!

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Захваљујем колега на подршци! Репортажа мало дужа ове године, сразмерна дужини пута. 

 

Otvorim temu.Krenem prema dnu.Roman.Citati ili ne.Nocna sam.Portirska sluzba.Hajde reko,svitanje je daleko.Uradim 10-ak sklekova kondicione pripreme.Pocnem.Kolega se zove Laslo,nezna madjarski.Cudno.Pravim par pauza u citanju.Pojavise se odnekud Ateisti i Ekv.Jos da su se pojavili Goblini i Daleki put dobio bi jedan zeleni kvadratic.Hajd dat cu ti ipak jedan.Lijepa voznja.

Хвала пуно! Припрема за читање и сплет околности музичке подлоге је врло интересантан  :eek: Енергичне песме Атеиста баш дају снагу за педалање.

 

Fino.. malo si ga cepao k'o da si na brevetu :)
Nego, koliki je šator kad u njega udje ceo bicikl

Хвала! Вала јесам, друмаш се одлично показао под оптерећењем па су се километри низали. Шатор је довољно велик да стане бицикл, а довољно мали да морам да спавам по дијагонали  ](*,)

 

Uzivanje da se cita i gledaju slike. Svaka cast.

Захваљујем колега!  

 

Svaka čast za poduhvat! Dosta puta sam se našao u situacijama gde je psihička stabilnost važnija od fizičke spremnosti, znam koliko je ovakvo putešestvije prevashodno ispit živaca, čak i kad si u treningu. Sigurno je pomoglo to što umeš da uživaš u prirodi, istraživanju i snalaženju pa to dodatno daje snage za dalje. Sjajan tekst i slike, rock on!

Хвала пуно! Управо то, психичка стабилност. Било је тестова у пар наврата, обично кад сам на ивици хране, а нисам близу неке продавнице или маркета. То ми је и највише недостајало што се снабдевања храном тиче, што се у мањим местима скоро и не налазе никакве продавнице, као код нас. Не могу к'о човек да преврнем гајбу пива и седнем испред  :grin: Да, природа је лек. Прави осећај авантуре се управо покаже ван насељених места. Хвала, биће ускоро! 

 

Odlično k'o i uvek :) Pročitao u cugu, pocepao se od smeha, razdelio link.

Захваљујем! Драго ми је за смех, хвала за дељење!  :grin:

 

Bravo Petre, svaka čast! Zadivljujuće kilometraže iz dan u dan. Pratio sam vožnju i na Stravi, ali lepo je ovako sve pročitati na jednom mestu!

Хвала колега! Ваше клометраже су такође импресивне, и то по тежем терену. Хвала на подршци током пута, доста је значила. Видимо се негде на друму!  :smile:

 

Браво за све!

Хвала пуно!  :grin:


  • 2

#12 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 03 October 2019 - 08:45 AM

Odlicna tura i putopis, sa uzivanjem sam sve procitao! Svaka cast za poduhvat. Posebno mi se svidja motivacija da drumasem krenes na takav put, licno bi me mrzelo svako vece i jutro da pakujem tj vezujem sve za bajk. Svaki put kad koristim gurtne da zategnem neki teret na bajsu psujem sebe sto nisam montirao paktreger i uzeo bisage :D

 

Ako sam dobro povezao izgleda da smo manje-vise komsije pa se nadam da cemo se i upoznati/provozati nekom prilikom :)

 

Pozdrav!


  • 1

#13 Peratnik

Peratnik
  • Members
  • Pip
  • 28 posts

Postavljeno 03 October 2019 - 10:23 AM

Odlicna tura i putopis, sa uzivanjem sam sve procitao! Svaka cast za poduhvat. Posebno mi se svidja motivacija da drumasem krenes na takav put, licno bi me mrzelo svako vece i jutro da pakujem tj vezujem sve za bajk. Svaki put kad koristim gurtne da zategnem neki teret na bajsu psujem sebe sto nisam montirao paktreger i uzeo bisage :D

 

Ako sam dobro povezao izgleda da smo manje-vise komsije pa se nadam da cemo se i upoznati/provozati nekom prilikom :)

 

Pozdrav!

 

Хвала пуно!

 

Задовољство је поделити искуство с колегама. Није да ме није мрзело да пакујем сваки пут, међутим после два-три дана сам се навикао и све врло брзо паковао. Треба мало времена да се провале најбољи начини причвршћивања и расподеле опреме. Имао сам пактрегер код куће, али нисам хтео велико оптерећење само на задњи точак. 

 

Нажалост нисмо, ја сам у околини Тополе. Мада, често возим по Србији тако да шансе да се нађемо на друму нису мале. Ако те пут нанесе овамо, слободно се јави. Поздрав и ветар у леђа!  :grin:


  • 0

#14 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 03 October 2019 - 11:45 AM

Pogresno povezah jer sam video pocetak ture Vinca. Nebitno, svakako postoji sansa da se sretnemo :)

 

Licno ne volim tezinu visoko, nosio sam par puta na vrhu paktregera teske stvari i nikako mi se nije svidelo. Koliko vidim ti si to lepo rasporedio. Za tezinu samo na zadnjem tocku se slazem - da vozim vise dana definitivno bih gledao da izbegnem takvu raspodelu tezine tj uzeo bih i prednje bisage.


  • 0

#15 Peratnik

Peratnik
  • Members
  • Pip
  • 28 posts

Postavljeno 04 October 2019 - 05:20 PM

Pogresno povezah jer sam video pocetak ture Vinca. Nebitno, svakako postoji sansa da se sretnemo :)

 

Licno ne volim tezinu visoko, nosio sam par puta na vrhu paktregera teske stvari i nikako mi se nije svidelo. Koliko vidim ti si to lepo rasporedio. Za tezinu samo na zadnjem tocku se slazem - da vozim vise dana definitivno bih gledao da izbegnem takvu raspodelu tezine tj uzeo bih i prednje bisage.

Наравно, биће прилике сигурно. 

 

Ни ја, трудио сам се да спустим тежиште што је ниже могуће. Предње бисаге су одлично решење, које се каче за виљушку. Гледам такав пар да набавим, водоотпоран, за неке будуће туре, кад већ иако карбонска виљушка има предвиђено место за пактрегер.


  • 0





Also tagged with one or more of these keywords: biciklizam, touring

0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika