Jump to content


Fotografije

Cannodale 2.8 R800 - retro drumaš na moderan način


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
16 odgovora na ovu temu

#1 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 821 posts

Postavljeno 26 September 2019 - 11:43 AM

Pre nekih godinu i po dana bio sam u potrazi za drugim drumašem, takoreći back up jeftiniim biciklom koji bih vozio maksimalno do 1000km dok sam na godišnjem odmoru u Srbiji, da ne moram konstantno da vučem i vraćam svoj primarni bajs gde god da krenem.  Za oko mi je tada zapala jedna jako lepa Koga Miyatta Exerciser, koja je dok sam se ja uopšte razmišljao da li mi treba još jedan bajs, prodata. 

 

Srećom, ubrzo je na oglasim izleteo i jedan Cannondale 2.8 R800 u ekstra stanju za te godine, i s obzirom na cenu koja je bila povoljna za bicikl u takvom stanju, odlučio sam da je pazarim. 

 

Dakle ram je full aluminijum i nosi oznaku 2.8 R800 što je faktički preteča Cannondale-ovih Caad ramova. Koliko sam uspeo da saznam na netu, ova vrsta rama je proizvođena sa malim izmenama od kraja osamdesetih ili početka devedesetih sve do 1998. kada počinje prva serijska proizvodnja Caad2 a potom i Caad 3 ramova koji i jesu imali dosta sličnosti sa ovim 2.8 ramovima. 

U osnovi, 2.8 oznaka označava da je ram u M veličini ili 54 cm težak samo 2,8 funti, ili 1270 grama što je za tadašnje pojmove serijskih bicikala za širu prodaju, bilo impresivno. Moj je veličina 56 cm, što znači da je za nijansu teži. Zanimljivo kod ovog bickla je to da čak ima i karbnsku viljušku, što je opet kažem, bilo dosta napredno u odnosu na davnu 1996. godinu kada je proizveden. Kod pogona je ram ubedljivo najširi, i odatle se down tub piramidalnom gradacijom stanjuje ka spoju top i down tuba. Cannondale tvrdi da je ovakav oblik cevi namerno rađen da se postigne što veća krutost kod pogona, što bi se odrazilo na bolji prenos energije prilikom pedalanja. Ram je rađen ručno u ako se ne varam Oregonu u Americi, i varovi na njemu su duplo obrađeni tako da se ne vide i izgleda kao da je ram izliven iz jednog komada, i to ne samo na spojevima na gornjim delovima rama, nego čak i kod pogona. Boja na ovom ramu je takođe posebno lepa, perla metalik, tamno zelena koja se posle pretvara u srebrnu, a zbog perl efketa presijava se i svetluca na Suncu. Isti ram je korišćen za proizvodnju većine tadašnjih Cannondalovih drumskih bicikala, samo sa drugačijom opremom, u skladu sa cenom. Oznaka R je označavala racing, a broj koji je pored nje, kakva je oprema na biciklu. U skladu sa tim prodavali su se od R300, preko R400, R600, R800, R1000 i R2000 ako se ne varam. 

Moj bicikl, R800 fabrički je dolazio sa Shimano 105 2x8 prenosom, STI šamaraljkama i Mavic CXP točkovima. Međutim, odmah sam primetio da je prethodni vlasnik promenio skoro potpuno opremu, zamenio je sa Šimano 600 Tricolor opremom (prva serija Ultegre 6400) i stavio na njega Campagnolo Atlanta 96 semi aero točkove sa Shimano 600 Tricolor nablama. Prema tome, ceo bajs je da tako kažem za nijansu unapređen boljom opremom, sem kočnica koje su ostale Shimano 105 ali i dalje sasvim korektno rade posao. 

 

Kada je bajs došao u moje ruke, imao je klasičan drumski pogon koji danas sem takmičara, ne znam ko može da tera po brdima. Napred 53-39 i nazad 12-23. Zbog toga sam odlučio da mu promenim prenose kako bih ga prilagodio za svoje potrebe, težinu i kondiciono stanje. Stavljena je druga kaseta, Shimano Claris 12-28,  i pogon Sunrace FCR86, osmofaz. Takođe, ono što mi je smetalo na bajsu jeste korman koji iako je dobra klasa (Italmanubri ručno pravljen u Italiji), nije imao oblik pa ni prečnik cevi koji mi odgovara te sam odlučio da ga menjam. Bilo je teško pronaći retro korman za prihvat lule 26mm a da bude kompakt, ali uz malo strpljenja i čekanja, i posle 2 meseca i to je stiglo. Sa tim kormanom Uno, i drugačijim prenosom, bicikl je mnogo udobniji i upotrebljiviji za razne terene. ispod su slike kako danas izgleda nakon mojih modifikacija. 

 

Utisci iz vožnje: 

 

Našao sam na netu informacije da ovaj bicikl nosi imidž veoma krutog, ali i veoma tvrdog bicikla koji jako loše podnosi dobar put, pre svega je njegove cevi nisu hidroformirane (što je za ono vreme i logično), nema konusoidan odnosno teperovan head tube, i njegova vila iako je karbonska, nekako mi se čini kao da je drugačija od današnjih, modernih karbonskih vila. Pri proizvodnji ovog bicikla se najviše brinulo o tome da bude što krući i da obezbedi što bolji transfer energije od nogu vozača preko pogono do točkova, i to ima za cenu nešto umanjeniju udobnost nego kod modernih bajseva. Međutim, to nije ništa drastično što recimo deblja guma ne može da malo izniveliše. S tim u vezi, sada su na bajsu gume od samo 23mm, Schwalbe Durano Plus, koje iako su u odličnom stanju i sigurno mogu još hiljada i hiljada km da kotrljaju, u skorijoj budućnosti biće zamenjene Continentalkama od 25 mm nazad (jer mi se čini da je to za zadnju gumu zbog klirensa maksimum(, i napred sa 28mm. Iako će gume tada biti različite debljine, nekako sam ubeđen da će mnogo doprineti tome da bicikl nežnije upija neravnine na putu. 

 

Shimano 600 Tricolor oprema radi odlično, kao švajcarski sat. Vozio sam i Shimanovu Claris grupu, osmofaz novije generacije, i mogu da kažem da Tricolor radi osetno bolje. Claris je na primer sav nekako plastičan, dok se kod Tricolora oseti pod rukom da je sve nekako metalno, precizno, dobro. Sa ovim menjačima nikad promašena brzina, prednji menjač radi izuzetno brzo i glatko (ekvivalent rada npr. Shimano 105 5700) i što je najbitnije, ima trimm opciju koja je toliko dobra, da se faktički svaka brzina može koristiti a da lanac ne dodiruje kavez prednjeg menjača. Dakle, čak i kombinacija napred veliki nazad veliki, ili napred mali, nazad mali je takođe moguća i menjač se ne buni, iako naravno zbog ukošenosti lanca izbegavam te kombinacije. 

 

Dakle, sve u svemu, za mene lično veoma zanimljiv i specifičan bicikl kojeg svakako danas nema mnogo na drumovima. Za novac koliko je plaćen i koliko je u njega uloženo u smislu modifikacija, teško da može da se nađe pristojan drumaš sa iole kvalitetnijom opremom, a da ima neki šmek. Jedino što mi pomalo smeta kod ovog bajsa, jeste to što kad sa njim napadnem uspon od 10 i više %, postane mi baš naporno jer imam puno kila i gravitacija začas uzima svoje. :) Igor mi je predlagao da na njega probam da montiram kasetu od 32 zuba, ali ja sam uveren da sa ovim menjačem to neće baš najsretnije raditi. Sa druge strane, čak i da radi, to bi ipak bio prevelik skok između brzina ako se stavi 12-32, budući da je ipak samo osmofaz u pitanju. Da je desetofaz, to bi radilo mnogo bolje. Zbog toga ni sam ne znam šta mi je činiti. Mogao bih da opušteno stavim pozadi Claris menjač koji bi bez problema primio 32 zuba, ali bi po meni to bilo žešće skrnavljenje ovakvog bajsa. Ili bi rešenje bilo da se stavi kompletno druga grupa, neki desetofaz, ali opet mi se nekako to ne radi jer na ovakvom setupu, oprema radi stvarno perfektno. Suma sumarum, ni sam ne znam šta ću, ali jedva čekam da ga opet isteram na drum. :)

 

 

 

Attached Thumbnails

  • 20190912_135430.jpg
  • 20190912_130529.jpg
  • 20190912_130700.jpg
  • 20190912_130736.jpg
  • 20190912_135442.jpg
  • 20190912_135526.jpg
  • 20190912_135603.jpg
  • 20190912_135608.jpg
  • 20190921_141524.jpg

  • 3
"I have no idols. I admire work, dedication and competence. "
A. Senna

#2 Atomislav

Atomislav
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 327 posts
  • LocationNiš, Palilula

Postavljeno 26 September 2019 - 12:38 PM

Lep bajs i odlicno opisan. Mozda bi resenje prenosnih odnosa moglo biti stavljanje kompakt pogona napred...?

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
  • 0

#3 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 821 posts

Postavljeno 26 September 2019 - 02:39 PM

Pogon i jeste zamenjen da bi bio montiran kompakt 50-34, tako da je sad najmanja kombinacija napred 34 nazad 28. I ta kombinacija pije vodu za sve da tako kažem lokalne teretene u mojoj okolini (Fruška Gora), ali ako se već uputim na strmija brda tu nastaje problem. Zbog moje težine, kadenca mi se na usponu od 10 i više % dosta smanji i to postaje problem opterećenja za kolena. Srećom nema mnogo takvih uspona, ali zato smo na primer Igor i ja juče napali uspon na Cer sa strmije strane, i iako uspon traje svega možda maksimum 4km, nagib je konstantno 10% (ili još više) i tu bogami ne mogu da pronađem odgovarajuću kadencu nego bukvalno idem sa noge na nogu. 

Rešenje bi bilo da izgubim 10 kila svoje težine što je vrlo malo verovatno da će se desiti, jer zimi dosta više forsiram teretanu i trening sa tegovima, pa shodno tome ne gubim težinu.

 

To je da tako kažem, i jedina dilema na bajsu. Kako napraviti još lakše prenose za ekstremnija brda a da se ne naruši u potpunosti originalni koncept bicikla.... 

Tripl pogon bi bio jedno od rešenja (iako ne moje omiljeno), ali nisam siguran da li je Shimano 6401 serija uopšte proizvođena u tripl varijanti....


  • 0
"I have no idols. I admire work, dedication and competence. "
A. Senna

#4 Atomislav

Atomislav
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 327 posts
  • LocationNiš, Palilula

Postavljeno 26 September 2019 - 03:05 PM

I ja tako nosim mojih 100kg kad dodju usponi... No pain, no gain!

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
  • 0

#5 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 821 posts

Postavljeno 27 September 2019 - 09:02 AM

Pa znaš kako.... Svakako da bi čovek popravio svoje kondiciono stanje, mora da sebe gurne preko granice onoga na šta je telo konstantno naviklo. Tako na primer, ako teraš uzbrdo a kadenca ti je između recimo 60 i 70, sigurno je da nekako treningom i vežbom možeš sebe da izguraš da povećaš tu kadencu na 80 ili više. Ali ako ti je uspon tako jak da je kadenca u najmanjoj brzini na primer 40, 50, to je definitivno ili prejak uspon ili prevelika brzina. To je obično momenat kad zakucavaš u crveno a srce ne može da napumpa dovoljno kiseonika i za noge i za pluća i takvo stanje može svakako biti opasno po čoveka koji nije navikao na takvu vrsto fizičkog napora. 

 

I naše srce ima vek trajanja. Ne treba ga gurati do apsolutnog limita, jer nikad ne znamo kada će odbiti da sarađuje. Zbog toga ipak smatram da rekreativni biciklista uvek treba da na raspolaganju ima optimal broj brzina za svoje sposobnosti/težinu/kondiciono i zdravstveno stanje bez obzira na to koliko nekom "ozbiljnom biciklisti" smešno izgledalo to što na drumašu koristiš tripl ili skoro pa mtb kasetu. Zdravlje po meni, treba postaviti iznad svih prioriteta. 


  • 2
"I have no idols. I admire work, dedication and competence. "
A. Senna

#6 Atomislav

Atomislav
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 327 posts
  • LocationNiš, Palilula

Postavljeno 27 September 2019 - 11:32 AM

Slazem se. Dugo godina sam se aktivno bavio sportom, cak i poluprofesionalno. Princip teranja preko limita obicno se primenjivao na pripremama, radili se anaerobni treninzi, tj vezbe do maksimuma da bi se poboljsala snaga i izdrzljivost. Kasnije se to samo odrzavalo. Kod rekreativaca je drugacije, limit je drugaciji, i sama aktivnost ima drugu namenu.
Ja s vremena na vreme odradim poneku deonicu tako da budem blizu limita, da se jezik isplazi do poda, a cuka da radi na max.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
  • 0

#7 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1689 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 27 September 2019 - 11:33 AM

Vozis za svoje uzivanje, a ne uzivanje drugih, bas te briga dal se to nekom drugom svidjalo ili ne :) Tako bar ja razmisljam, bajs vozim iskljucivo rekreativno.

 

Po izgledu rama nikad ne bih rekao da je iz 90ih, najranije bih ga stavio oko 2002-3, ali opet, nemam iskustva sa drumasima. Hocu reci da izgleda mladje nego sto jeste, u tom kontekstu mu mozda ne bi smetala neka blaza mtb kaseta. Imam jednu HG-31 11-32 viska na drugom setu tockova koje necu koristiti u skorije vreme, kaseta je nize klase od onoga sto bi verovatno stavio na bajs ali ako zelis za probu javi.


  • 0
Postavljena slika

2012: 4210km
2013: 4098km

#8 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 821 posts

Postavljeno 27 September 2019 - 01:13 PM

Može da probamo sa tom kasetom da vidimo hoće li prihvatiti, zašto da ne. U svakom slučaju za tu kombinaciju će mi trebati onda i novi lanac, pa ću to uzeti u paketu.

 

 

 

A što se Cannondale-a tiče, oni su oduvek pravili i još uvek prave ramove za bicikle koji su da tako kažem, malo ispred svog vremena. Cannondale je jedna od prvih firmi koja je još osamdesetih godina ozbiljno pristupila stvaranju tehnologije za izradu aluminijumskih ramova I devedesetih godina su pravili vrhunske ramove koji po današnjim standardima su ipak previše kruti jer su sve cevi okruglastog oblika te ne upijaju vibracije sa puta toliko dobro kao moderni, high end aluminijumski ramovi, ali zato imaju krutost, agilnost i upravljivost u skladu sa visokim standardima. 

 

Koliko vidim na netu, za 2020. godinu izlazi i Novi Caad 13, kažu najudobniji Caad ikada napravljen. Ovaj model će imati čak i sakrivene prihvate za blatobrane napred i nazad, pa će biti omiljen izbor mnogim "komjuterima" i ljudima koji redovno voze bicikl i zimi. Međutim, ovakav proizvod imaće i manu, a to je cena od preko 1500 USD za osnovnu verziju sa 105 opremom i standardnim kaliperim kočnicama. Ne sumnjam da je vrhunski bicikl, ali čini mi se da će mu biti teško da u tom cenovnom rangu ispliva na površinu jer se ipak pravi od aluminijuma (doduše vrhunski se pravi) a opet je u cenovnom rangu karbonskih bicikala niže klase. 


  • 0
"I have no idols. I admire work, dedication and competence. "
A. Senna

#9 IgorMiletic

IgorMiletic
  • Members
  • PipPip
  • 63 posts

Postavljeno 27 September 2019 - 03:23 PM

Da li si razmisljao o korpicama bidona koje su se tada koristile?


  • 0

#10 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 821 posts

Postavljeno 27 September 2019 - 04:16 PM

Misliš u smislu toga da se ove koje sam stavio ne uklapaju u koncepciju bicikla?

 

 

 

Imam neki retro alu nosač bidona koji sam prvenstveno stavio na njega, ali sam iz praktičnih razloga stavio Elite nosače bidona. Taj alu nosač kada je boca prazna ne može dobro da je drži na mestu pa na najmanju neravninu na putu počne da tandrče kao luda, a ako je malo iskrivim da stisne bolje bocu, onda se bidon teško vadi i stavlja iz nosača. Zbog toga sam digao ruke od toga i stavio one nosače bidona koji mi najviše odgovaraju, ne tandrču i lako je izvaditi i vratiti bidon. 

 

Na kraju krajeva, ovo i jeste retro bajs ali baš kao što sam napisao, na moderan načn, pre svega zbog samog rama i predimenzionisane cevi down tuba koja odaje utisak da je noviji bicikl, zbog nešto modernije geometrije, STI menjača, iako je realno iz prošlog milenijuma. :) Zbog toga ne vidim potrebu da svaki detalj na biciklu bude kao iz vremena kada je napravljen, a opet želim da u izvesnoj meri zadrži neku autentičnost i karakter.

 

 

Mali update:

 

Na prošloj vožnji sa Igorom, posle jedno 150km jahanja, mali momenat nepažnje i prilikom prelaska preko šina na putu, prednji točak mi se zaglavio između dve šine. Momentalno me je bacio na stranu pa sam pao sa bicikla. Srećom, prošao sam bez ijedne ogrebotine i samo sam malo nabio dlan na levoj ruci pri padu. Biciklu ništa, ali je felna iskrivljena. Morao sam potpuno da otpustim sajlu prednje kočnice kako bih mogao da nastavim da vozim preostalih 70 km do kraja vožnje. Stigao sam do kraja bez problema, ali danas sam u servisu saznao da ova felna teško da će moći da se ispravi. 

 

Baš šteta. Ovi točkovi jesu teški za današnje standarde (preko 2 kg) ali mi baš odgovaraju jer su jaki, čvrsti, sa kvalitetnim nablama, i semi aero profila. Moraću da pokušam da nabavim negde samo felnu, pa da mi Relja isplete točak sa starom nablom, samo je pitanje gde, pošto verujem da ovih točkova nema baš mnogo na oglasima....


  • 0
"I have no idols. I admire work, dedication and competence. "
A. Senna

#11 IgorMiletic

IgorMiletic
  • Members
  • PipPip
  • 63 posts

Postavljeno 27 September 2019 - 04:29 PM

Da, na to sam mislio. Sve je otprilike slicnih godina pravljeno, oni bas odskacu (ne mislim da je ruzno, nemoj da se uvredis). :)


  • 0

#12 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 821 posts

Postavljeno 01 October 2019 - 02:04 PM

Stigao danas drugi prednji tocak, Matrix USA obruc i Shimano RSX nabla u jako dobrom stanjua i Shimano 600 Tricolor prednje i zadnje celjusti u skoro NOS stanju.

Kocnice su lepo sele na bajs, da kompletiramo Shimano 600 grupu koja je meni omiljena iz tog doba, ali zato ovaj tocak, sa plitkom felnom malo smesno izgleda u odnosu na zadnji tocak cija je felna dubokog profila. No to je samo privremeno resenje dok ne nadjem Campagnolp Atlanta felnu a s obzirom da su u pitanju stariji delovi to moze da potraje. No sto je najbitnije, bicikl moze da se vozi i ponovo je tehnicki perfektan...20191001_152525.jpg

Attached Thumbnails

  • 20191001_152513.jpg
  • 20191001_152433.jpg

  • 3
"I have no idols. I admire work, dedication and competence. "
A. Senna

#13 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 821 posts

Postavljeno 02 November 2019 - 11:05 AM

Da ne otvaram bez veze novu temu radi jednog posta...

Elem, na Caad10 sam se juce pozabavio zamenom sajli i buzira menjaca jer nisam bio presrecan kako je saltao, to jest nisam nikako uspevao da namestim da bude perfektno kako volim. Medjutim, na Fierijev predlog, zamenio sam buzire i sajle Shimanovim Optislick sajlama i buzirima, i sada su performanse menjanja brzina poboljsane. Salta necujno, precizno i glatko. Koliko dugo ce tako ostati, ostaje da se vidi, ali mi se cini iz prve ruke da se problem Shimanovog nesavrsenog saltanja 5700 desetofaza da resiti kvalitetnim buzirima i sajlama.

Uz promenu sajli i buzira, promenio sam i traku kormana. Odlucio sam se za malo radikalniju opciju jer je bajs crn i beo (a nisam grobar), i sa ovom militari trakom ni sam nisam siguran da li mi se svidja. Hot or not?

Attached Thumbnails

  • 20191102_113344.jpg
  • 20191102_113749.jpg

  • 0
"I have no idols. I admire work, dedication and competence. "
A. Senna

#14 Atomislav

Atomislav
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 327 posts
  • LocationNiš, Palilula

Postavljeno 02 November 2019 - 11:09 AM

Nije loše, mada meni bi za njega najbolje pasala crna traka.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
  • 1

#15 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 821 posts

Postavljeno 02 November 2019 - 11:44 AM

Znam. Crna pase na sve, kao i bela. Belu nisam hteo iz prakticnih razloga, a crna je vec bila na njemu. Hteo sam da promenim malo pa nisam znao sta bi... Mozda ne bi lose isla crvena, ali da onda bar stavim crvene bidone ili tako nesto...
  • 0
"I have no idols. I admire work, dedication and competence. "
A. Senna

#16 IONE

IONE
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 944 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 02 November 2019 - 12:53 PM

Crna, bela, žuta(ista nijansa kao na točkovima) ili razbijanje monotonije nekom neon bojom(uz skidanje žutih delova sa točkova).



Послато са Redmi 5 Plus помоћу Тапатока
  • 1

Biciklisticki Youtube Kanal
Kopirajte link(copy/paste) ako Vas prebacuje na Google+
https://www.youtube.com/user/IONESabac


#17 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 821 posts

Postavljeno 02 November 2019 - 04:16 PM

Jos ja razmisljam gde si ti video zuto na tockovima, nije mi jasno. Imas ostro oko svaka ti cast. :)

Nije losa ideja za zuto, mada ostace ova traka za sad jer nemam zivaca da motam drugu. Kad je budem menjao iduci put ici ce zuta. Samo s obzirom na to koliko vremena imam da vozim, ko zna kad ce to biti....
  • 0
"I have no idols. I admire work, dedication and competence. "
A. Senna




1 članova čita ovu temu

0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika