Jump to content


Fotografije

Servis Rockshox viljuski - pomoć

viljuka viljuske amortizer servis uradi sam rockshox

  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
24 odgovora na ovu temu

#1 zdebeli

zdebeli
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 626 posts
  • LocationBrdo

Postavljeno 20 September 2019 - 08:27 PM

Razmišljam se da se oprobam i odradim sam servis viljuške, pre svega da vidim koliko je komplikovano i da li mogu ubuduće da sam sređujem svoje viljuške.

Za učenje imam Toru 318 sa Motion control damperom, koja se nije koristila ~2 godine, i puštala je vazduh po malo još pre toga, pa je zrela za servis. S obzirom da je solo air, trebala bi da je najjednostavnija vazdušna varijanta za servis. Pogledao sam razna upustva, i otprilike sam video proceduru, i za donje noge je relativno prosto, dok su damper i vazdušna komora malo komplikovaniji.

Imam sledeće nedoumice:

1. Koje ulje odnosno marku da gledam kao dovoljno prihvatljivu? Treba mi 5w i 15w, i retko gde nailazim na pakovanja manja od 1L. Po moto prodavnicama su oko 10+e za 0.5 ili 1L, a na KP ima nekih Eni ulja za ~5e/L.

2. Za neke modele ide mast u vazdušnu komoru, i u upustvima piše samo mast (rastvoriva u ulju za viljuške) ili nailazim na "PM600 military grease" i "Sram butter". Ova mast takođe ide na sve gumice i na navoje. Koja bi bila zamena za ovu mast a da može da se nađe kod nas?

3. Ukoliko je gubitak vazduha do ventila, da li mogu da zamenim samo jezgro ventila onim iz gume ili trebam da kupujem neki specijalni ili ceo taj sklop?

4. Gumice - najveći problem. Kako da znam (osim ako nije baš vidljivo) koje gumice trebam da zamenim, da li ima nekih koje bi trebalo prilikom svakog servisa? RS prodaje pakovanja koja su ~20e za 10a-ak gumica što je previše. Našao sam mere za neke modele koje su ljudi premeravali prilikom servisa pa bih možda pokušao i time da se vodim http://skr.rs/hmx

5. Jel trebam na nešto da posebno obratim pažnju?

 

Hvala.


  • 0

#2 Markoris

Markoris
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 244 posts

Postavljeno 20 September 2019 - 09:04 PM

Reci cu ti svoje misljenje. Mozda nisam u pravu.

Prvo nadji intrnet prodavnicu koja radi dostavu za ulja i masti.
Mnoge ne dostavljaju
Ulje kupi orginalno za rock shox , 1 litar ti moze trajati godinama.
Mast PM600 takodjer online kupi, tuba ti moze biti do kraja zivota jer se zaista mala kolicina koristi.
Vazdusna komora nije komplikovana, uglavnom imas upustva na zvanicnom sajtu. Ako gubi pritisak onda je treba komplet predihtovati. Nema gumice koju trebas ili ne trebas, kupi set i zamjeni sve.
Damper je malo komplikovaniji i ne diraj ako radi.


Послато са SM-G975F помоћу Тапатока
  • 0

#3 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5505 posts

Postavljeno 20 September 2019 - 09:20 PM

Razmišljam se da se oprobam i odradim sam servis viljuške, pre svega da vidim koliko je komplikovano i da li mogu ubuduće da sam sređujem svoje viljuške.

Za učenje imam Toru 318 sa Motion control damperom, koja se nije koristila ~2 godine, i puštala je vazduh po malo još pre toga, pa je zrela za servis. S obzirom da je solo air, trebala bi da je najjednostavnija vazdušna varijanta za servis. Pogledao sam razna upustva, i otprilike sam video proceduru, i za donje noge je relativno prosto, dok su damper i vazdušna komora malo komplikovaniji.

Imam sledeće nedoumice:

1. Koje ulje odnosno marku da gledam kao dovoljno prihvatljivu? Treba mi 5w i 15w, i retko gde nailazim na pakovanja manja od 1L. Po moto prodavnicama su oko 10+e za 0.5 ili 1L, a na KP ima nekih Eni ulja za ~5e/L.

2. Za neke modele ide mast u vazdušnu komoru, i u upustvima piše samo mast (rastvoriva u ulju za viljuške) ili nailazim na "PM600 military grease" i "Sram butter". Ova mast takođe ide na sve gumice i na navoje. Koja bi bila zamena za ovu mast a da može da se nađe kod nas?

3. Ukoliko je gubitak vazduha do ventila, da li mogu da zamenim samo jezgro ventila onim iz gume ili trebam da kupujem neki specijalni ili ceo taj sklop?

4. Gumice - najveći problem. Kako da znam (osim ako nije baš vidljivo) koje gumice trebam da zamenim, da li ima nekih koje bi trebalo prilikom svakog servisa? RS prodaje pakovanja koja su ~20e za 10a-ak gumica što je previše. Našao sam mere za neke modele koje su ljudi premeravali prilikom servisa pa bih možda pokušao i time da se vodim http://skr.rs/hmx

5. Jel trebam na nešto da posebno obratim pažnju?

 

Hvala.

stavke 1. i 2. su meni bile pokazatelj da odaberem ulje koje je kompatibilno sa masti koju mogu da nabavim.

Ulja za RS i JudyButter msm da ima Capriolo koji je i uvoznik i distributer za RS.

 

stavka 3 .  - ventil..ja bih uradio sve sta je do komore i zaptivki, jer podmazivanje i osvezavanje tih delova samo moze da poboljsa ponasanje viljuske pri radu i periodican servis je svakako preporucljiv. Poslednja stvar koju bih uradio je zamena jezgra ventila...a izmenu celog sklopa...gde naci taj deo? To bi zaista bio baksuzni kvar na vili :(

 

4. postoje i setovi gumica za odredjeni model, tip ili seriju vila ali je pitanje da li trebaju sve gumice tako da bih ja iskoristio postojece i proverio da li vila radi pre nego sto se odlucim za kupovinu seta.

 

5. za prvi put pokusaj da dokumentujes korak po korak da bi znao da je sklopis kako treba. Planiraj dovoljno mesta da delove mozes da slazes organizovano, redom kako ih vadis da bi mogao da ih vracas obrnutim redom.


  • 0

#4 lucky_13

lucky_13
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 366 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 21 September 2019 - 05:30 AM

Prema iskustvu sa mojom vilom ( RS Tora 318 solo air ), rekao bih da servisiranje vila nije jednostavan posao.

Prosle zime sam servisirao vilu kod coveka za koga sam dobio preporuke od vise ljudi. Covek to intezivno radi vec 20 godina. Na prvoj voznji posle servisa vila je radila savrseno, na drugoj su poceli problemi a posle trece voznje sam je vratio na reklamaciju. Odradjen servis ponovo. Opet prva voznja savrsena, posle trece reklamacija. Opet odradjen servis i sad radi, nije da sam odusevljen kako radi ali necu da cackam bilo sta dok se ne zavrsi sezona.

Ako covek sa takvim iskustvom i znanjem ne moze da resi probleme koji se pojave, onda to sigurno nije jednostavno i lako.


  • 0

#5 sajkotik

sajkotik
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 863 posts
  • LocationSokobajna

Postavljeno 21 September 2019 - 05:48 AM

Koja (starija/jeftinija) rockshox vila je najmanje komplikovana, da ne kažem baš najjednostavnija za servisiranje ? Na kom principu radi fatty od cannondaleta ? Vredi li to čemu ?

 

Planiram da pazarim neki mtb da se malo vozam naokolo sa drugarima ... Znači nikakvi skokovi spustovi i ostale vratolomije, opuštena xc varijanta.


  • 0

#6 zdebeli

zdebeli
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 626 posts
  • LocationBrdo

Postavljeno 21 September 2019 - 07:15 AM

Hvala na javljanju.

 

@Markonis.

Poštujem mišljenje, i ispratio sam tvoju temu servisa Fox-a tako da sigurno znaš o čemu pričaš, ali imam mali problem što se tiče originalnih ulja.

Po nekoj okvirnoj računici, originalna ulja i masti me izađu oko 60-70e, i to ne bi bio problem da sam ja siguran da ću uspeti to sve da odradim (jer ću imati 15w ulje za 6-7 servisa a ostalo znatno duže), ali ako se ne snađem i ako batalim sve, ostadoše mi skupa ulja da skupljaju prašinu. Zbog toga sam pitao za jeftinija ulja. Navodno je Sram ulje prepakovani Motorex ili Maxima.

Što se gumica tiče, pokušao bih da izbegnem kupovinu onih kit-ova gumica, jer mi se za ovu Toru nikako ne isplati.

 

@IgorN

3. Svakako sam mislio da sve rastavim i podmažem, ali me buni šta se radi ako pušta na samom ventilu. Nadam se da bi pomoglo menjanje samog jezgra, jer onda bih u suprotnom morao da menjam ceo mehanizam.

4. Pokušao bih prvo samo sa podmazivanjem i promenom ulja osim ako se ne vidi da je neka gumica pukla ili se potrošila, u tom slučaju bih pokušao da nađem tu dimenziju u slobodnoj prodaji. Ti setovi gumica su bezobrazluk, ali šta da se radi, svi posluju tako. Srećom našao sam na nekim sajtovima dimenzije gumica koje su izmerili ljudi direktno iz tih pakovanja.

5. To svakako, i ovde bih okačio ako nekome zatreba za ubuduće.

 

@Lucky13

Imamo istu viljušku, i svejedno je za servis tako da (osim ako ne kupim skupa ulja) nemam šta mnogo da izgubim. Ako uspem, onda imam komplikovaniju dual air da odradim kao sledeću.

Ja sam do sada servis radio u Capriolu, i samo sam jednom vratio viljušku posle 3-4 meseca zato što se zaključala (valjda se prolilo ulje) inače nisam imao nikakvih zamerki na rad viljuške.

 

@Sajkotik

Neki Dart 3 ili nešto slično sa običnom (metalnom) oprugom.


  • 0

#7 vladagm

vladagm
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1433 posts

Postavljeno 21 September 2019 - 07:20 AM

Bez brige, to je lako i jednostavno uraditi i nemas tu puno omaske.

Vodi racuna oko kolicine ulja koje sipas i po savetu IgorN mozda najbitnije kompatibilnost ulja i masti.

To ti je osnovni model amortizera, prvi model iznad opruznih.

Evo koliko je to prosto, navescu slucaj... imao sam slucaj gde je u RS Reba Solo air otisla gumica na vazdusnoj komori, silom prilika uzeo sam u prodavnici za vodovod O-ring gumicu koja i posle 3 sezone ne pravi problem.Ta gumica kosta 10 dinara...


  • 0

#8 zdebeli

zdebeli
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 626 posts
  • LocationBrdo

Postavljeno 21 September 2019 - 07:27 AM

Neko konkretno ulje i mast?
Količine znam, našao sam tablice.

Mogu ja da povadim sve gumice, da ih premerim i da kupim iste (ako su standardne dimenzije), ali ne mogu da znam da li su pojedene malo. Takođe neću imati referentni model da uporedim rad moje servisirane viljuške i servisirane po Rs propisima, mada će sigurno biti bolje.


  • 0

#9 vladagm

vladagm
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1433 posts

Postavljeno 21 September 2019 - 07:35 AM

U 95% slucajeva podmazivanje resava gubitak vazduha iz komora.

Sve su to vile na kojima najverovatnije nikada nije radjen servis.

Licno ja, iako mislim da nije po servisnom uputstvu dodam nekih 2-3ml ulja 5W u vazdusnu komoru, nikada nikav problem nije napravilo.

IgorN ce te najbolje uputiti gde i sta da uzmes od maziva.


  • 0

#10 zdebeli

zdebeli
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 626 posts
  • LocationBrdo

Postavljeno 21 September 2019 - 11:04 AM

Ako je tako onda super, probacu prvo bez menjanja gumica osim ako vidljivo nisu potrošene.

Ova Toru koju imam sam kupio novu i održavana je samo u Capriolu relativno redovno.

U Toru i ide ulje u vazdušnu komoru, i znam da mi uvek prilikom prva 2-3 pumpanja posle servisa iscuri po malo ulja kada je ispumpavam. Za drugu viljušku Rs piše da ide mast.

Poslao mi je IgorN poruku pa ću se čuti s njim u vezi nabavke.


  • 0

#11 frostysrb

frostysrb
  • Members
  • PipPip
  • 66 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 21 September 2019 - 12:04 PM

Okači kada saznaš gde ima ulje da se kupi :D


  • 0

#12 zdebeli

zdebeli
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 626 posts
  • LocationBrdo

Postavljeno 05 October 2019 - 12:23 PM

Stigla je danas pošiljka od Igora, Motorex ulje i Nivea mast :).

Dogovor je prošao lako, sada je sve na meni, pa kad budem našao hrabrosti i vremena okačiću proces ovde ili u novoj temi.


  • 0

#13 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 06 October 2019 - 02:07 PM

Само храбро... Не може ништа да пође наопако

 

51260293_2133244350052070_63317275246277


  • 3

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#14 Ludisha

Ludisha
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 258 posts
  • LocationObrenovac

Postavljeno 06 October 2019 - 02:34 PM

palo fiksno zakljucavanje :)


  • 0

#15 sajkotik

sajkotik
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 863 posts
  • LocationSokobajna

Postavljeno 06 October 2019 - 03:19 PM

Vuala !  :mrgreen:

 

Problem sa luftom rešen, amortizer servisiran ... permanentno ...  n2:party-021


  • 0

#16 Stevan1942

Stevan1942
  • Members
  • 1 posts

Postavljeno 23 June 2020 - 06:58 PM

Pozdrav svima,meni treba pomoć samo oko rock shox revelation amortizera a tiče se toga da li je normalno da kada vila radi treba da se čuje šuštanje vazduha ali samo dok se sabije i vrati?Inače stoji na istom nivou i visinu što verovatno znači da ne gubi vazduh.
  • 0

#17 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14928 posts

Postavljeno 24 June 2020 - 05:25 AM

Trebalo bi da je normalno, ako je rebound podesen na sporije onda se jace cuje.


  • 1

#18 rhythmking

rhythmking
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPip
  • 545 posts

Postavljeno 24 June 2020 - 06:22 AM

Pa zavisi uglavnom se ne cuje bas da sisti i ja se zacudim kod nekih mislim produvale od promaje
  • 0

#19 zdebeli

zdebeli
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 626 posts
  • LocationBrdo

Postavljeno 24 June 2020 - 07:43 AM

Ako je rebound namešten na sporo, trebalo bi da se čuje samo prilikom vraćanja.


  • 0

#20 nemanjasrb

nemanjasrb
  • Members
  • 1 posts

Postavljeno 25 June 2020 - 09:07 AM

Pozdrav, da li neko zna gde bih mogao da uradim servis za Rebu SL? Radio sam kod jednog momka u Tosinom bunaru, ali ne mogu da ga nadjem jer su na tom mestu sklepali Lidl.
  • 0





Also tagged with one or more of these keywords: viljuka, viljuske, amortizer, servis, uradi sam, rockshox

1 članova čita ovu temu

0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika