Jump to content


Fotografije

nosač za kola


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
112 odgovora na ovu temu

#41 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 12 April 2020 - 12:12 PM

To da li se vide svetla i tablice se lako resava nosacem koji se montira na kuku automobila. Preduslov je naravno, da auto ima kuku ali su prednosti u odnosu na bilo koji krovni nosac brojne. Pre svega jer se bicikl drzi iza auta gde je najmanja verovatnoca da ugrozi aerodinamiku vozila i da poveca potrosnju, lako se montira, ima sopstvena svetla i mesto za tablicu. Itd. Ja npr u Nemackoj bas cesto vidjam da ljudi prevoze bicikle, i to po 2 ili 3 na takvim nosacima za kuku, a ovih na krovnim nosacima ima, ali daleko redje. Sami zakljucite zasto...
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#42 draka

draka
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1058 posts
  • LocationBeograd, Trosarina

Postavljeno 12 April 2020 - 12:43 PM

Zato sto nemca bas briga to sto taj nosac kosta 300+ evra, i sto dopata za vecinu kuka kosta oko 200 ili vise eura sa sve atestom, koji je kod nas postao jako problematican, i najverovatnije mu se super slaze uz kamp prikolicu. A po pitanju aerodinamike. sem ako ne vozis jako kompaktan ram male velicine, mala je sansa da bajs nece strcati iza automobila. bez obzira na to, stvara dodatni otpor vazduha. Jedino da uzme i skine tockove, ali na nosace na kuku uvek idu bajsevi sa namontiranim gumama.

 

Tako da, jeste najbolja solucija za prenos bajseva. Ali samo bajseva i niceg drugog. Dok kao sto sam napomenuo, ako vec se otvaras za tako nesto, zelis da ti se vise isplati. A krovni nosaci mogu da se koriste za mnoge stvari.


  • 0

ಠ_ಠ


#43 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 12 April 2020 - 12:55 PM

To da se krovni nosaci mogu upotrebiti i u druge svrhe si definitivno u pravu. Ali to onda naravno za sobom nosi potrebu da se investira i u dobar kofer, a to sve kad zajedno saberes prelazi cenu jednog nosaca na kuki sa sve tom kukom i atestonm. Plus ti nosaci za kuku su uglavnom univerzalni i lako se moze nabaviti polovan u super stanju.

Dodatni otpor vazduha koji ce ta jedna trecina tocka koja viri iza gepeka da pravi je neuporedivo manji nego citav bajs na krovu. No sve zavisi od toga kakve su cije potrebe za transportom bajsa. Ja kada bih uzimao nosac, trebao bi mi za prevoz bicikla na putu od 1300 km u jednom pravcu, kroz 4 drzave, minimum 13 sati voznje a cesto i duze. I da mi sav taj put bicikl cuci iznad glave, neka hvala. Daleko mi je sigurnija opcija da je "iza" mene...
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#44 draka

draka
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1058 posts
  • LocationBeograd, Trosarina

Postavljeno 12 April 2020 - 01:12 PM

To je jedina upotreba nosaca za mene. Obicno na duzim putevima. I za krovni, povecanje potrosnje je sa 4.5 na 5l, dok sa starim na 5ta vrata (sto je isti cak i malo povoljniji profil od na kuku) imao sam na starijem auto povecanje potrosnje sa 6 na 8 sa postavljenim tockovima, i skoro nepostojece bez tockova. Doduse, ja vozim 29era, tako da strci vise nego recimo neki drumas.

 

Stvar je u tome, svakome odgovara najvise ono sto mu odgovara. Ja imam nameru da kupim krovni sator kao sto sam napisao. I lakse mi je da uzmem thule nosac za krov od 100e koji ce da ide na precage, nego da sada ugradjujem i kuku i sve ostalo. A ako nameravas da kupis ili iznajmljujes kofere (kao sto rade vecina ljudi) opet ce ti trebati nosaci za krov. Tako da kupujes pa kupujes,

 

Mada, ja tvrdim da je ljudima najbolje da iznajmljuju nosace, jer da deknes 500e za nesto sto ces koristiti jednom godisnje, ne isplati se, a ako teras bajs svaki vikend negde, onda brate kupis pikap i ne treba ti nosac :D.

 

Samo jednu stvar ne preporucujem a to u ove lepenke za krov i za 5ta vrata, jer sa 5tim vratima jako lake se automobili grebu i stete.


  • 0

ಠ_ಠ


#45 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4541 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 12 April 2020 - 01:19 PM

To da se krovni nosaci mogu upotrebiti i u druge svrhe si definitivno u pravu. Ali to onda naravno za sobom nosi potrebu da se investira i u dobar kofer, a to sve kad zajedno saberes prelazi cenu jednog nosaca na kuki sa sve tom kukom i atestonm. Plus ti nosaci za kuku su uglavnom univerzalni i lako se moze nabaviti polovan u super stanju.

Dodatni otpor vazduha koji ce ta jedna trecina tocka koja viri iza gepeka da pravi je neuporedivo manji nego citav bajs na krovu. No sve zavisi od toga kakve su cije potrebe za transportom bajsa. Ja kada bih uzimao nosac, trebao bi mi za prevoz bicikla na putu od 1300 km u jednom pravcu, kroz 4 drzave, minimum 13 sati voznje a cesto i duze. I da mi sav taj put bicikl cuci iznad glave, neka hvala. Daleko mi je sigurnija opcija da je "iza" mene...

A zašto? Ja vozio 1300km bajseve na krovu u jednom pravcu a i mnogi su, mislim sta tu ima strasno?

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
  • 0

#46 draka

draka
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1058 posts
  • LocationBeograd, Trosarina

Postavljeno 12 April 2020 - 01:32 PM

Ma većina ljudi se plasi da neće da im odleti bajs, vetrovi i tako to. Najvise zato sto ne mogu da ih vide. A ovako pozadi vide ih kroz retrovizor pa im lakse da vide kada otpadne.
  • 0

ಠ_ಠ


#47 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 12 April 2020 - 02:14 PM

A zašto? Ja vozio 1300km bajseve na krovu u jednom pravcu a i mnogi su, mislim sta tu ima strasno?
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk



Licni osecaj neke nesigurnosti. Ne uliva mi poverenje kad treba da se vozim brze na autoputu a bajs mi leluja iznad glave i tako citav dan.

Koliko si prosecno km na sat vozio sa tim bajsom na krovu na putu od 1300km?
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#48 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4541 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 12 April 2020 - 02:16 PM

Licni osecaj neke nesigurnosti. Ne uliva mi poverenje kad treba da se vozim brze na autoputu a bajs mi leluja iznad glave i tako citav dan.

Koliko si prosecno km na sat vozio sa tim bajsom na krovu na putu od 1300km?

Oko 100-110kmh na autoputu, mislim moze i vise ali drasticno utice na potrosnju a ne dobija se mnogo u brzini, da napomenem nas 4 u kolima i 4 bajsa na krovu.

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
  • 0

#49 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 12 April 2020 - 02:18 PM

Ma većina ljudi se plasi da neće da im odleti bajs, vetrovi i tako to. Najvise zato sto ne mogu da ih vide. A ovako pozadi vide ih kroz retrovizor pa im lakse da vide kada otpadne.


Zasto mislis da ce bajs da otpadne na nosacima? I ako uzmemo u obzir cinjenicu da je i u jednom i u drugom slucaju, bilo da je nosac na krovu ili na kuki, oba puta bajs montiran na nosac na slican nacin, a da na krovu sila vetra daleko izrazenije deluje na bicikl pri vecim brzinama, ne cini li ti se logicno da ako mora da otpadne, da ce daleko lakse otpasti sa krova nego sa nosaca na kuki?
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#50 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 12 April 2020 - 02:20 PM

Ok, ako je 4 bajsa, to je onda definitivno prednost. Ali brzine od 100 do 110 su kao da vuces slep prikolicu a ne 4 bajsa. Sa nosacem na kuki i dva bajsa mozes opusteno da vozis brze. Kad kazem brze ne mislim 200 na sat, ali sam ubedjen da do 150 nije problem...


Oko 100-110kmh na autoputu, mislim moze i vise ali drasticno utice na potrosnju a ne dobija se mnogo u brzini, da napomenem nas 4 u kolima i 4 bajsa na krovu.
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk


Ok, ako je 4 bajsa, to je onda definitivno prednost. Ali brzine od 100 do 110 su kao da vuces slep prikolicu a ne 4 bajsa. Sa nosacem na kuki i dva bajsa mozes opusteno da vozis brze. Kad kazem brze ne mislim 200 na sat, ali sam ubedjen da do 140, maksimum 150 nije problem...
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#51 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 12 April 2020 - 02:27 PM

Cepao sam 160+ sa polovnim (znaci starim) Thule krovnim nosacem kojem je falio jedan kais za tocak pa vezivao rastegljivom gurtnom, a ni glavna sapa nije bila u najboljem stanju, nista mu nije falilo :) Postrosnju nisam gledao jer su sve bile do 200km voznje pa mi bilo svejedno. Secam se clanka iz autobilda na tu temu, test vozilo Mondeo mk4 karavan dizel, do 130 nema neke drasticne razlike u potrosnji, tipa 10-15% na 130. Preko 130 ima vece razlike, preko 160 razlika je vise od 50%.

 

Na kuku jesu prakticni ako se voze samo bajsevi i ako nema teskih stvari u gepeku. Medjutim ako iz gepeka treba da izvadis tezak kofer ili nesto kabasto, nema tog savijanja pod uglom koje ce pomoci - moci ces da otvoris vrata gepeka, na limuzini verovatno bocno i uspes lakse da izvuces sta ti treba ali na monovolumenu tj karavanu/hatchu/MPVu ces to teze izvesti i ima da se iskilavis od krivljenja i preskanja (nosaca ili nosaca + bicikli). Probao jednom, zato ovo kazem. Ovo moze komplet da se izbegne upotrebom manje kabastih kofera.

Ono sto je po mom misljenju najbolja opcija nosaca na kuku jeste sto bicikl ne mora da se dize visoko, lakse je zakaciti ga. Ali sam nosac je retko kad lagan, pa mu onda dodje na isto. Postoje Thule modeli nosaca za bajseve na kuku gde umesto bajseva moze da se stavi veliki namenski kofer za stvari.

Slazem se za krovne nosace na sinu, sve koji imam krovne nosace od onih za 30+ stara vozila do ovih novih su upravo takvi, olaksava se montaza svega sto ide na krov. Takodje jedna od stvari kome je to bitno - Thule aerobar ili slicni profili znacajno smanjuju buku vetra nego neki drugi obicni nosaci, pogotovo ako su sa sinom i nemaju gumu po celoj sirini vec rupe... Ovo mi je bilo najdrasticnije kada sam na mom 29 godina matorom Lanceru stavio stari model aerobar i do 130 se ne cuju skoro pa uopste, dok sam na autu starom 6 godina sa obicnim skoro kockastim profilom (blago zaobljen po ivicama) nekog no-name proizvodjaca cuo vetar vec pri 60km/h, pritom je taj auto daleko tisi i bolje izolovan u normalnim uslovima.

 

Edit:

Na kuku isto ne volim zbog parkiranja i sitnih cukanja, pogotovo kad je auto dugacak, ali za garaze je svakako prakticniji od krovnog. Kad te neko stigne odpozadi u branik, mnogo je jeftinije ako pre toga nije gomila bicikli i nosac :)


  • 0

#52 draka

draka
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1058 posts
  • LocationBeograd, Trosarina

Postavljeno 12 April 2020 - 02:57 PM

Zasto mislis da ce bajs da otpadne na nosacima? I ako uzmemo u obzir cinjenicu da je i u jednom i u drugom slucaju, bilo da je nosac na krovu ili na kuki, oba puta bajs montiran na nosac na slican nacin, a da na krovu sila vetra daleko izrazenije deluje na bicikl pri vecim brzinama, ne cini li ti se logicno da ako mora da otpadne, da ce daleko lakse otpasti sa krova nego sa nosaca na kuki?

Sine s krova ne mogu da otpadu, jer je u proseku nosivost 120kg po sini za direct mount modele i oko 100kg za clamp modele.

To znaci da imas 4 tacke vezivanja izmedju sina i auta. Sto ce reci da se sav teret, potresi i ostalo dele sa 4 grubo receno. Na to dodaj bajs, i svaki od nosača ima dizajniran fleks da podnese bocne vetrove, rupe i sl. Nema teoretske sanse da se otkaci bajs, koliko ga nestabilno privezao. Jer postoje sigurnosni elementi i sl. Dok, motaza na kuku, imaa samo jednu kontakntu tacku izmedju vozila i nosaca. Ne znam kolko imas iskustva, alo cak ni vezovi za prikolice i sl nisu nesalomivi i drsavalo se vise puta da se otkace prikolice tako da pretpostavljam da i ovo je lakse sjebati ako ne namontiras lepo. Na krovu moras da ga ne namontiras lepo 6 puta da bi ga skroz sjebao.


Isto po pitanu brzine, stabilnije se oseća kada vozis preko 130 sa krovnim vs nosacem na 5ta vrata. Pogotovo ako vozis limuzinu zato sto nosac na 5ta vrata/kuku mnogo vise utice na aerodinamiku limuzine od krovnog.
  • 0

ಠ_ಠ


#53 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4541 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 12 April 2020 - 03:00 PM

Ok, ako je 4 bajsa, to je onda definitivno prednost. Ali brzine od 100 do 110 su kao da vuces slep prikolicu a ne 4 bajsa. Sa nosacem na kuki i dva bajsa mozes opusteno da vozis brze. Kad kazem brze ne mislim 200 na sat, ali sam ubedjen da do 140, maksimum 150 nije problem...

Pa jbg, ne vozim preko 120km/h ni kad sam bez bajseva tako da mi ne smeta.
Inače mi je kola preko glave, po ceo dan sam u kolima, a retko na putu, tako da kada putujem nigde ne žurim, uživam u laganoj vožnji bez stresa i dosta zveram i razgledam okolo.
Drugo brate, da li je realno da sa 4 ljudi u kolima sa prtljagom za 10 dana, sa 4 bicikla ides 150kmh i tako 1300km?
Prvo moras da imas auto koji to moze da podnese, a drugo čemu tolika žurba i stres?

Sto se tice nosača za kuku, tu je situacija vec bolja, sigurniji su, ali nisam video ni jedan model za 4 bajsa
Kabasti su i zauzimaju mnogo mesta pa du mi neprakticni za skladistenje, a da ne pricam o otvararnju petih vrata kada su namontirani.

O onom đubretu za peta vrata neću ni da raspravljam, oštećuju kola, smetaju gepeku, bajsevi se klate, smetaju signalizaciji itd.

Mislim da ni jedan sistem nije savrsen, meni je krov najoptimalnije resenje.




Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
  • 3

#54 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 12 April 2020 - 03:11 PM

Putovanje sa 140-145km/h je meni sasvim normalno i opustajuce ako pricamo o autoputu i autu koji ima jak motor/tempomat. Jos ako ima adaptivni tempomat, stres je drasticno smanjen tj povecana udobnost. Inace se slazem, lepo je ici i lagano i razgledati, pogotovo regionalnim putevima.
  • 0

#55 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4541 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 12 April 2020 - 03:26 PM

Putovanje sa 140-145km/h je meni sasvim normalno i opustajuce ako pricamo o autoputu i autu koji ima jak motor/tempomat. Jos ako ima adaptivni tempomat, stres je drasticno smanjen tj povecana udobnost. Inace se slazem, lepo je ici i lagano i razgledati, pogotovo regionalnim putevima.

Jeste kad ides sam, žuriš da što pre stigneš negde itd.

Stvari se drasticno menjaju kada vas ima pun auto, četri bajsa i pet kofera i put je 1300km.
Imao sam auto od 130ks Mondeo koji je mogao to sve da izdrzi i sa 150kmh aki mi na pamet nije padalo da tako vozim.
Drugi put smo išli u Alpe sa fiatom 500l koji ima 85ks i opet sam ga vozio istom brzinom od 100-110kmh.
Nije mi bitno par sati razlike, pogotovo kad idem u Alpe da vozim bajs 10 dana, sevaju mi jajca dal sam stigao u pet ili u osam uvece.....

Opet sve je to do čoveka i nemamo svi ista merila uživanja, meni realno ne prija jurnjava u kolima od 150kmh, imam motocikl za te stvari brzina, ludilo itd. mada i njega retko poteram preko 150kmh.


Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
  • 1

#56 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 12 April 2020 - 04:26 PM

Na dobrom, ravnom autoputu, uz normalan, siguran i tehnicki dobar automobil sa motorom solidne snage, brzina od 140, 150 uopste nije velika. Ne kazem da treba sa bajsom na kolima konstantno voziti 150, niti to mozes zbog uslova saobracaja, ali to je neka maksimalna brzina do koje bih isao, i nije nikakva jurnjava. To je neka standardna brzina kojom se krecu putnicki automobili kroz Austriju, Nemacku... Ako su 4 coveka unutra, pun gepek stvari i jos 4 bajsa, pa naravno da se slazem da je preporucljivo smanjiti gas. To je stvar zdravog razuma, tu se bar slazemo.

To sto se nekom otkaci prikolica, to je ili do neznanja onog ko je kaci, ili do tehnicke neispravnosti te kuke ili kombinacije oba faktora. Da su te kuke tako nesigurne, ne bi ljudi vukli njima kamp prikolice ili kompletan auto na prikolici. A ne mogu jedan nosac sa dva bajsa? Stvarno da se covek nasmeje. :)

U svakom slucaju, svako sebi bira ono sto misli da je najbolje za njega. Za mene licno to krovni nosac svakako nije...


@Draka


Po uporednom testu razlicitih tipova nosaca automobila (krovni vs kuka vs peta vrata) koji se moze procitati na portalu Berlin.de, navode se da je uticaj vetra na citav automobil prilikom montaze biciklova na krov takav da menja vozne karakteristike auta, a da na brzini od 130 km na cas je potrosnja 41% veca, drasticno veca nego kod nosaca na kuku a samim tim i stabilnost vozila i njegove vozne karakteristike. Dakle navode upravo suprotno od onoga sto tvrdis. Sad kome verovati, to je pitanje...
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#57 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 12 April 2020 - 04:51 PM

Jos jedne stvari se setih kod nosaca na kuku, za slucaj kise ce biti mnogo prljaviji bajsevi nego na krovu, sem ako se ne koristi neka prekrivka.

 

Najbrzi mi je prosek kad idem porodicno i dete spava, dragoceni trenuci na dugackim putovanjima :D Sa matorima bar mozes da pricas koliko-toliko razumno.

 

@vidak

Skrenusmo sa teme ali generalno se slazemo za krovne nosace :)

 

@Smasher

Za krovne nosace ne znam sta da ti kazem, nosio sam ih i na jacim i na slabijim kolima, nije to bas toliko dramaticno koliko se navodi. Za potrosnju ne mogu da tvrdim jer nikad nisam obracao detaljno paznju na to, ali sam gotovo siguran da kod dizela nije tolika razlika - ovo vise zavisi od toga kad motor dostize max obrtni moment tj kad je najefikasniji i koliko je rasterecen za tu karoseriju. Mondea koji je pomenuo vidak sam imao i ja, sa 2 bajsa na krovu, 5 ljudi i punim gepekom na turi od 1400km ne znam da li sam ukupno 10-15% vecu potrosnju video u odnosu na 3 osobe sa malo prtljaga (bez bajseva) na istoj turi par godina ranije. Znaci lupam, ako je prosecno trosio 6, tada je trosio 7, a desna noga mi je retko bazdarena bila na celom putu...


  • 0

#58 himzo

himzo
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1310 posts

Postavljeno 12 April 2020 - 05:19 PM

Ljudi, gde to sme da se vozi 150 km/h osim u Nemačkoj :).

Osim toga, koliko sam video, za Thule nosače i kutije maksimalna preporučena brzina je 130 km/h, ne znam kako je sa drugima.


  • 0
Pozdrav

#59 draka

draka
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1058 posts
  • LocationBeograd, Trosarina

Postavljeno 12 April 2020 - 06:10 PM

Na dobrom, ravnom autoputu, uz normalan, siguran i tehnicki dobar automobil sa motorom solidne snage, brzina od 140, 150 uopste nije velika. Ne kazem da treba sa bajsom na kolima konstantno voziti 150, niti to mozes zbog uslova saobracaja, ali to je neka maksimalna brzina do koje bih isao, i nije nikakva jurnjava. To je neka standardna brzina kojom se krecu putnicki automobili kroz Austriju, Nemacku... Ako su 4 coveka unutra, pun gepek stvari i jos 4 bajsa, pa naravno da se slazem da je preporucljivo smanjiti gas. To je stvar zdravog razuma, tu se bar slazemo.

To sto se nekom otkaci prikolica, to je ili do neznanja onog ko je kaci, ili do tehnicke neispravnosti te kuke ili kombinacije oba faktora. Da su te kuke tako nesigurne, ne bi ljudi vukli njima kamp prikolice ili kompletan auto na prikolici. A ne mogu jedan nosac sa dva bajsa? Stvarno da se covek nasmeje. :)

U svakom slucaju, svako sebi bira ono sto misli da je najbolje za njega. Za mene licno to krovni nosac svakako nije...


@Draka


Po uporednom testu razlicitih tipova nosaca automobila (krovni vs kuka vs peta vrata) koji se moze procitati na portalu Berlin.de, navode se da je uticaj vetra na citav automobil prilikom montaze biciklova na krov takav da menja vozne karakteristike auta, a da na brzini od 130 km na cas je potrosnja 41% veca, drasticno veca nego kod nosaca na kuku a samim tim i stabilnost vozila i njegove vozne karakteristike. Dakle navode upravo suprotno od onoga sto tvrdis. Sad kome verovati, to je pitanje...

Jbg, ja u Nemeckoj nisam vozio, mozda mi i Italijani imamo redji vazduh pa lakse klizi auto, znam samo kolko mi je skakala potrosnja kada sam imao na 5ta vrata vs na krovu.

 

Inace, s godinama sam presao da verujem "uporednim" testovima :D

 

moje informacije su sledece:

1. Skoda Fabia: regular 7l/100km, sa 5tim vratima 8.5/9l/100km uz zavisnosti od uzbrdice.

2. VW Passat: regular 4.5l/100km, sa 5tim vratima 6.5l/100km, sa krovnim nosacem 5l/100km.

 

mozda me je sluzio vetar kada sam vozio zandjih 5 puta s krovnim nosacem. :D

 

Inace, ne kazem da je na kuku los nosac, samo kazem da ako nemas mesta, puno para a zelis dobar i praktican, krovni gepek is the way to go, po mom misljenju. Pogotovo, ako krenes da se zavlacis po kampovima. Takodje, stvar koja mi se npr nije dopala, sto jako cesto ne mozes da spakujes nosac na kuku u gepek kada stignes gde god da si stigao. Sto mi je MUST. Mada oktud znam, kada napravim potomstvo, pa budem morao da vucem negde 6 bajseva, najverovatnije cu morati da kupim i na kuku. :D Onda namontiran, ima da imam potrosnju ko spanski jedrenjak :D


  • 1

ಠ_ಠ


#60 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 12 April 2020 - 07:44 PM

Za nosac sa petim vratima nemam pojma. O tome ne bih preterano polemisao jer to nije ni bila tema diskusije.

A sve mogu da shvatim i prihvatim, ali to da krovni nosac sa biciklom montiranim na njemu ima bolju aerodinamiku a samim tim i ostvaruje manju potrosnju goriva od nosaca na kuki, to ne mogu nikako da svarim jer se protivi svim meni poznatim zakonima fizike i aerodinamike.

To je kao kada biste rekli da u grupi biciklista na koje deluje ceoni vetar, biciklista koji predvodi grupu trosi najmanju snagu a svi iza njega vecu od njega, sto znamo da je nemoguce. Ja to dok ne vidim ne mogu da poverujem. ;)

@Himzo,


Smes 150 voziti gde oces, trebaju ti samo mooda i deblji novcanik. :)
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford





0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika