Jump to content


Fotografije

TALK - talk za gume?


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
30 odgovora na ovu temu

#21 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1029 posts

Postavljeno 26 June 2019 - 09:22 PM

Kada je slepljena, a izvadiš je vani, ona izgleda nekako sva upropašćena, istrošena, čak je i u ruci drugačija, dok je ova napuderisana, skoro ne taknuta, prava guma kao nova.

Pazi, ne bi postavljali talk na novim gumama zar ne? Verujem, zbog tog slepljivanja. Ali ok, svako neka proba ono što želi, naravno.


  • 0

#22 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4266 posts

Postavljeno 26 June 2019 - 09:24 PM

FalloutBoy, ulkanizaciju pominjes samo ti i niko vise. Nije mi jasno iz kojih razloga. Niko ovde ne prica da se guma bez talka zalepi pa da ne moze da se odlepi. 

I ne znam odakle ti ta glupost da ce guma bez talka duze da zadrzi pritisak prilikom busenja. Kada neki put izvalis nesto pomislim da u zivotu nisi video bicikl. 


  • 0
.

#23 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 26 June 2019 - 09:31 PM

Kada je slepljena, a izvadiš je vani, ona izgleda nekako sva upropašćena, istrošena, čak je i u ruci drugačija, dok je ova napuderisana, skoro ne taknuta, prava guma kao nova.
Pazi, ne bi postavljali talk na novim gumama zar ne? Verujem, zbog tog slepljivanja. Ali ok, svako neka proba ono što želi, naravno.


Talk na novim je zbog proizvodnje: sveže izrađene bi se mogle skroz zalepiti, da se teško odlepe bez oštećenja.

Posle toga je nepotrebno po mom mišljenju.
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#24 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14517 posts

Postavljeno 26 June 2019 - 09:57 PM

Falout samo ponavlja sto je procitao na internet stranici Sheldon Brown-a i drzi se toga bez izuzetka. Tamo pise i o vulkanizaciji i o busenju gume i da je talk na novim gumama zbog proizvodnje da se ne zalepe i da je ovaj mit da talk sprecava da se gume zalepe ustvari potekao od kamionskih i automobilskih guma i jos koje kakve nebuloze. A mi koji smo probali znamo da ima istine da talk olaksava da unutrasnja gume lepo nalegne prilikom montiranja i da sprecava da se zalepi od vrucine. Faloute rekao si svoje misljenje i sada ostavi nas koji ga koristimo da o tome pisemo ovde.


  • 1

#25 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14517 posts

Postavljeno 27 June 2019 - 03:43 AM


  • 0

#26 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 27 June 2019 - 03:59 AM

Je li izmerio otpor kotrljanja sa i bez talka?

Ako nađem gde ima talk javiću - samo napred.
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#27 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 27 June 2019 - 06:39 AM

Je li izmerio otpor kotrljanja sa i bez talka?
Ako nađem gde ima talk javiću - samo napred.



Ovog se, priznajem, ne bih setio :D
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#28 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1029 posts

Postavljeno 27 June 2019 - 08:19 PM

Je li izmerio otpor kotrljanja sa i bez talka?

Ako nađem gde ima talk javiću - samo napred.

Ma to me ne interesuje, nije ideja bilia zbog toga. Ideja je bila nastala onda kada sam skinuo pre neki dan gumu i video je na šta je ličila kada sam je odlepio sa spoljašnje. Staviću becutan ako ne nađem sutra..sad je vozim na suvo ;).

 

A ovde u videu je pravu za onu kesicu sa gumom. Kako sam pogrešio? Nosio sam tako za rezervu unutrašnjui 622x23, da bi bila što manjeg gabarita, gotovo sam je vakumirao, izvuko sam max vazduh i spakovao je kao lik sa videa, ali nisam posuo talk. Guma je bila cirka 3 godine tako spakovana. Kada sam je razvio, imao sam šta da vidim. Ulepila se sama, nema talk i ivice su se napravile tako da se guma rasekla na nekoliko mesta.

Sad, da li je do kvaliteta gume, talka ili zbog toga što sam je toliko vakumirao, pojma nemam. A još gore, guma je Continentalova. Možda je bila stara još iz radnje, nzm, ali sam nekakvog mišljenja da se guma i prilikom konverzacije bolje ponaša kada se napuderiše.

Verujem da to znaju stariji majstori sa motora od pre 1995-te na primer, pa i automobila, kada su sve gume imale unutrašnje... Oni sigurno znaju tj imaju više iskustava sa talkom i bez...

 

Al opet pišem, ko želi neka porba, videće sam razliku...


  • 0

#29 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1029 posts

Postavljeno 27 June 2019 - 08:31 PM

Mitas o održavanju guma:
https://www.mitas-ty...ati-pneumatike/

 
"...Montirajte pneumatik na naplatak dijametralno suprotno od otvora za ventil (ispratite, ako ima, smer okretanja označen strelicama). Uz pomoć odgovarajuće poluge postavite prvi venac preko ruba naplatka iz više učestalih pokreta. Zatim postavite blago napumpanu i talkom poprašenu unutrašnju gumu (ako se montira) u unutrašnjost pneumatika. Postavite ventil, s tim da prsten bude olabavljen. Postavite drugi venac, polugom ga postepeno navucite preko ruba naplatka, završite u zoni ventila..."
 
Valjda ovi što ih prave znaju zašto koriste...ne verujem samo da bi lakše montiraloi i da im se ne lepi po rukama...
Opet Fallout Boy, samo probaj. Videćeš kada demontiraš kako je unutrašnja u mnogo boljem stanju od one nepuderisane...Vremenom se i talk pere, ako se vozi češće po kiši i td...ali opet samo napuderiši i videćeš... ;)

  • 0

#30 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 27 June 2019 - 10:15 PM

Ja sam prestao koristiti talk, davno.

 

Kod auto i moto unutrašnjih se javljaju puno više temperature i pritisci, tako da dolazi do mogućnosti vulkanizacije unutrašnje i spoljne.

 

Kod bajseva do sad nisam imao problema. Prvi put kad mi se desi, počeću ponovo koristiti talk. Za sad mogu reći samo, na osnovu mog dosadašnjeg iskustva: talk je nepotrebno cimanje, prljanje, prašenje - nikakve vajde, tj. nikakav problem nisam do sad imao bez talka.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#31 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 28 June 2019 - 02:17 AM

Ja sam prestao koristiti talk, davno.

Kod auto i moto unutrašnjih se javljaju puno više temperature i pritisci, tako da dolazi do mogućnosti vulkanizacije unutrašnje i spoljne.

Kod bajseva do sad nisam imao problema. Prvi put kad mi se desi, počeću ponovo koristiti talk. Za sad mogu reći samo, na osnovu mog dosadašnjeg iskustva: talk je nepotrebno cimanje, prljanje, prašenje - nikakve vajde, tj. nikakav problem nisam do sad imao bez talka.



Nema vulkanizacije u autoindustriji jer su pritisci mnogo manji. A inutrašnja guma kod vozila je odavno prošlost.

Što se tiče talka ili pudera.. mi koji ga koristimo za gume nastavićemo i dalje jer ne škodi. A čim ne škodi znači da koristi.

Kad smo već kod prljanja.. ruke su pri montaži i demontaži gume već prljave pa im neće smetati malo pudera.
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika