Jump to content


Fotografije

'konverzija' cross bike za (malo vise) offroad


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
15 odgovora na ovu temu

#1 vladaepro

vladaepro
  • Members
  • PipPip
  • 60 posts

Postavljeno 26 May 2019 - 07:28 AM

Supruga ima ovaj bicikl (manje vise - prethodna generacija li je oprema skoro identicna, samo je 10 brzina HG500)

https://www.serious-...n-schwarz-matt/

 

Plan mi je da ga sredim da bude malo udobniji za offroad voznju, jer ipak je zamisljen vise kao bicikl za puteve, pa mi na pamet padaju 3 stvari:

 

1. kaseta sa vecim rasponom - vidim da ima HG500 11-42T sto ce dosta znaciti prilikom tezih uspona (trenutno je 11-34T na biciklu). Zanima me samo kako da znam da li ce menjac raditi normalno sa 42T - od oznaka na njemu pise samo deore XT, a kavez je dosta dugacak, pretpostavljam da je long varijanta. Ovako na oko deluje da ima dovoljno prostora, ali opet, kako biti siguran?

 

2. Prednja viljuska sa amortizerom. Na sajtu proizvodjaca postoji gotovo isti bicikl sa suspenzijom: 

https://www.serious-...n-matt-schwarz/

na kojem je viljuska SF14-NCX LO (https://www.srsuntou...ploded_View.pdf). E sad, to je standardna treking/city viljuska sa svega 63mm hoda, da li se umesto nje moze staviti kvalitetnija viljuska od MTB sa vecim hodom, a koja ce opet odgovarati za te tockove (28")? Ako moze, na koje 'parametre' viljuske moram da obrtim paznju, odnosno kako da znam da li bas ta neka moze da se montira?

 

3. Deblje gume naravno, samo opet, kako znati do koje sirine moze da podrzi felna? Ram ima nekih 57mm prostora, a spolja sirina felne je oko 28mm. Kako da znam da li 2.1" guma moze na tu felnu (toliko bi tebalo da stane u ram bez cesanja)?

 

Ja sam vise u toku sa drumskom opremom i biciklima, tako da mi je ovo oko mtb/trek prilicno nepoznanica, pa je svaka pomoc dobrodosla :)

 

 

 


  • 0

#2 Grunf_66

Grunf_66
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 287 posts

Postavljeno 26 May 2019 - 09:05 AM

Pod  1. ne znam koliko ima smisla. To je triple napred sa 22/32/42 vjerovatno. Sa 22/34 ides uz svako brdo, ako ne  onda je zato jer nema dovoljno trakcije(šljunak ili blato). Sa 22/41 pitanje je dal uopšte možeš da održiš ravnotežu jer je mala brzina posebno na neravnom terenu. Dal Xt može da uhvati 41 zub izračunaj ima već na forumu kako se računa raspon. Sad zavisi i od kuke i još nekih stvari.Ako je baš toliko problem, kad bude kaseta za zamjenu, stavi 11-36.

Pod  2 mijenja se geometrija ako staviš vilu sa velikim hodom al ako ne preteruješ sa hodom staviš neku bolju od 29". Ja sam na trekingu isprobavao i krutu, i 28 i i 29 i  vratio se na krutu. Nisam primjetio neku promjenu u geometriji da pravi problem u vožnji. Sa amortizerom dobiješ udobnost ali i težinu i uz brdo ideš sporije.

Kod tebe je izgleda 1 1/8 i to je ono što moraš da tražiš. Ako je polovna gledaj da ti odgovara  i dužina vrata.

Pod 3. sve preko 1.75 je baš balon. Koju gumu max možeš da staviš teško ćeš znati dok ne probaš. Pozajmi od nekog pa isprobaj prije nego kupiš. Po meni preko 2.0 nema nekog smisla.I to je ogromno.


  • 0

#3 vladaepro

vladaepro
  • Members
  • PipPip
  • 60 posts

Postavljeno 26 May 2019 - 09:20 AM

Pod  1. ne znam koliko ima smisla. To je triple napred sa 22/32/42 vjerovatno. Sa 22/34 ides uz svako brdo, ako ne  onda je zato jer nema dovoljno trakcije(šljunak ili blato). Sa 22/41 pitanje je dal uopšte možeš da održiš ravnotežu jer je mala brzina posebno na neravnom terenu. Dal Xt može da uhvati 41 zub izračunaj ima već na forumu kako se računa raspon. Sad zavisi i od kuke i još nekih stvari.Ako je baš toliko problem, kad bude kaseta za zamjenu, stavi 11-36.

Pod  2 mijenja se geometrija ako staviš vilu sa velikim hodom al ako ne preteruješ sa hodom staviš neku bolju od 29". Ja sam na trekingu isprobavao i krutu, i 28 i i 29 i  vratio se na krutu. Nisam primjetio neku promjenu u geometriji da pravi problem u vožnji. Sa amortizerom dobiješ udobnost ali i težinu i uz brdo ideš sporije.

Kod tebe je izgleda 1 1/8 i to je ono što moraš da tražiš. Ako je polovna gledaj da ti odgovara  i dužina vrata.

Pod 3. sve preko 1.75 je baš balon. Koju gumu max možeš da staviš teško ćeš znati dok ne probaš. Pozajmi od nekog pa isprobaj prije nego kupiš. Po meni preko 2.0 nema nekog smisla.I to je ogromno.

 

Grunf hvala za odgovore.

 

1. srednji pogon je 48/36/26. 22/34 bi bilo za nijansu teze od 26/42, a nekako mi se cini jednostavnija opcija da promenim kasetu (nova u planet-u kosta oko 4500 din) nego da menjam ceo pogon. Cak i kada bi eventualno mogao da promenim samo mali zupcanik i stavim 22, ne znam kako bi se menjaci ponasali sa tako velikom razlikom (48/22)?

 

2/3. znam da ovo sa mtb amortizerom i sirokim gumama prilicno menja dozivljaj voznje, ali evo juce smo bas isli po nekim kozijim stazama po Fruskoj gori, ja sam proklizavao na nekim delovima (rizla, sljunak...) i sa 2.1" gumama. S druge strane, voznja sa vecim gumama po osrednje razdrndanim putevima je toliko udobnija da mislim da vredi zrtvovati malo brzine zarad toga :)

 

Mislim da sve zavisi po kakvim stazama ko preferira da vozi. Da su to samo asfalt i utabane poljske staze slazem se da bi 1.6" bilo dovoljno, ali na FG tesko da ne naidjes na delove koji su bas zeznuti za preci ako nemas debele gume i dovoljno lagan prenos.


  • 0

#4 Markoris

Markoris
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 244 posts

Postavljeno 26 May 2019 - 09:22 AM

Slazem se da je kaseta 11-36 sasvim dovoljna za penjanje po usponima.
Povecavanjem hoda amortizera ces izgubiti geometriju bicikla.
Sto se tice sirine guma, izmjeri unutrasnji razmak izmedju zidova. 19 mm ti podrzava gume do 2.25 Inci.
Sira guma veca udobnost

Послато са SM-G975F уз помоћ Тапатока
  • 0

#5 vladaepro

vladaepro
  • Members
  • PipPip
  • 60 posts

Postavljeno 26 May 2019 - 09:49 AM

Slazem se da je kaseta 11-36 sasvim dovoljna za penjanje po usponima.
Povecavanjem hoda amortizera ces izgubiti geometriju bicikla.
Sto se tice sirine guma, izmjeri unutrasnji razmak izmedju zidova. 19 mm ti podrzava gume do 2.25 Inci.
Sira guma veca udobnost

Послато са SM-G975F уз помоћ Тапатока

 

Ne skida mi se sada guma samo da izmerim unutrasnje rastojanje, ali ubedjen sam da je vece od 19mm, jer je spolja 28 - ne verujem da su zidovi debeli po 4-5mm.

I ja se slazem da bi 11-36 bilo dovoljno, ali sa 22 napred. Na zalost ovde je 26 u pitanju (a i supruga vozi sporadicno, ne moze se reci da ima viska kondicije :) )

Za viljusku ste me ubedili, ne bih da menjam geometriju. Mislim da ce i neka treking (700c) uz debele gume solidno odraditi posao...


  • 0

#6 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Postavljeno 27 May 2019 - 07:19 PM

Ljudi su, nažalost, veoma bogati teorijom o famoznoj promeni geometrije bicikla, ali iskustvo iz prakse im manjka.

 

Evo ja sam na ram za 26" stavio vilu za 27,5" točak sa 2 cm hoda više i ADAPTEROM za konus koji je to još dodatno podigao.

Na papiru, majko mila, pa to više nema veze ni s mozgom ni s biciklizmom.

U praksi? Prepodesiš sedlo koji mm tamo-vamo / gore-dole.

Dakle, samo vidi da točak može da sedne u vilu.

Meni je Manitou vila za 26" zbog kontra luka primala točak za treker, doduše sa 2 mm fore.

 

Ti u praksi vidi koliki bi bio poluprečnik komplet točka sa gumom koji bi se koristio i vidi da li to staje u vilu za 27,5 ili za 29, pa suzi (ili proširi) izbor.

 

Pogon ne diraj. Uloži u gume koje 'vataju podlogu. 2.0 ti je puna kapa i za MTB.

 

Koja guma, hehe, to ti je velika nauka.


  • 0

#7 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 27 May 2019 - 07:27 PM

U zavisnosti od veličine odstupanja nove vile (i točka) od projektovanih dimenzija, efekat je manje, ili više osetan.

 

Igrao sam se sa dosta kraćom vilom i nije bio prijatan rezultat. Bicikl je bio osetno "nervozniji" - za manje pomeranje kormana je padao u krivinu, odnosno menjao pravac.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#8 vladaepro

vladaepro
  • Members
  • PipPip
  • 60 posts

Postavljeno 29 May 2019 - 02:13 PM

Na kraju sam odlucio da prvo probamo bez promene viljuske - stavicu najdeblje gume koje mogu na ram (2.1 nazad i 2.25 napred), i kasetu sa 42T. Kako supruga ne vozi downhill niti jurca po kozijim stazama, mozda nece ni biti potrebe za amortizerom. Nije zbog neke ustede, vec bih joj mozda nepotrebno nabacio +2kg na bicikl (a ionako ce dobiti nesto tezine sa vecim gumama).


  • 0

#9 srdjoni

srdjoni
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2431 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 29 May 2019 - 02:29 PM

 Kako supruga ne vozi downhill niti jurca po kozijim stazama, mozda nece ni biti potrebe za amortizerom.

Ženi treba amortizer :) . Pretpostavljam da nije fanatik kao ti, i vozi da biste vreme provodili zajedno, i vožnja pre svega treba da joj bude udobna. Eto - drugarski savet :)


  • 0
Homesick for a place you've never been...

#10 vladaepro

vladaepro
  • Members
  • PipPip
  • 60 posts

Postavljeno 29 May 2019 - 03:18 PM

Ženi treba amortizer :) . Pretpostavljam da nije fanatik kao ti, i vozi da biste vreme provodili zajedno, i vožnja pre svega treba da joj bude udobna. Eto - drugarski savet :)

Pa ne znam, ja sam testirao neke staze sa starim MTB bez amortizera, samo sam stavio deblje gume i osim jurcanja nizbrdo, nisam imao nekih vecih prituzbi na udobnost :)

Problem je sto ovi 'treking' amortizeri (sa oprugom) nisu uopste toliko efikasni - imam jedan takav bicikl i ni na losem asfaltu ne radi posao bogznakako, a kamoli van njega. Da mogu da stavim MTB vazdusni amortizer, onda bi to bila druga prica, ali podigao bi se prednji kraj jedno 4-5cm, sto mi se cini previse (znaci i pedale idu napred u odnosu na sediste, stvarno se dosta menja geometrija).


  • 0

#11 srdjoni

srdjoni
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2431 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 29 May 2019 - 04:45 PM

Od silne filozofije - probao ovo-ono (nije probala ona :) ), da li je vazdušni, da li se podiže kraj ili ne itd. - ne treba vrat da joj se cima s krutom vilom po off-roudu, niti to zaslužuje, niti treba da trpi. A ti kako hoćeš :)


  • 0
Homesick for a place you've never been...

#12 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5457 posts

Postavljeno 29 May 2019 - 05:57 PM

1. kaseta sa vecim rasponom - vidim da ima HG500 11-42T sto ce dosta znaciti prilikom tezih uspona (trenutno je 11-34T na biciklu). Zanima me samo kako da znam da li ce menjac raditi normalno sa 42T - od oznaka na njemu pise samo deore XT, a kavez je dosta dugacak, pretpostavljam da je long varijanta. Ovako na oko deluje da ima dovoljno prostora, ali opet, kako biti siguran?

postoje tabele kompatibilnosti sa odgovarajuce modele. Tvoj problem je identifikacija modela. Na svakom zadnjem menjacu mozes da pronadjes njegove identifikacione oznake. Ako je zadnji menjac iz XT serije za MTB oznake idu nesto tipa RD-M7xx dok u poslednje vreme menjaci za TREKKING imaju oznake tipa RD-T7xx. Duzina kaveza (kod triple sistema) ti daje slobodu odabira prednjih lancanika dok ti sama konstrukcija zadnjeg menjaca zapravo polozaj gornjeg lancanika (GUIDE PULLEY) i njegova udaljenost u odnosu na osovinu zadnjeg tocka ogranicava koji najveci lancanik na kaseti ce lanac moci da obuhvati. Taj podatak se nalazi u pomenutim tabelama kompatibilnosti.

A ta oznaka koju si dao *HG500 11-42T* me navodi da je rec o zadnjem snopu sa 11 lancanika i to u startu nije kompatibilno sa tvojim 10faznim sistemom.

 

2. Prednja viljuska sa amortizerom. Na sajtu proizvodjaca postoji gotovo isti bicikl sa suspenzijom: 

https://www.serious-...n-matt-schwarz/

na kojem je viljuska SF14-NCX LO (https://www.srsuntou...ploded_View.pdf). E sad, to je standardna treking/city viljuska sa svega 63mm hoda, da li se umesto nje moze staviti kvalitetnija viljuska od MTB sa vecim hodom, a koja ce opet odgovarati za te tockove (28")? Ako moze, na koje 'parametre' viljuske moram da obrtim paznju, odnosno kako da znam da li bas ta neka moze da se montira?

Gomila danasnjih bicikala sa tvrdim viljuska su unapred projektovani da mogu da *zaprime* amortizersku viljusku pa su tako i pripadajuce tvrde viljuske odgovarajucih dimenzija da mogu da *odmene* amortizerske viljuske. Kljucna dimenzija je tu tkzv a2c (AXLE TO CROWN) odnosno visina ugradnje koja se meri od centra osovine prednjeg tocka to lezista gornjeg konusa na kruni viljuske.

Tema je stara preko 5 godina ali dosta slicna tvojoj i to jos sa slikom koja objasnjava a2c :) :

https://forum.cyclin...pic.php?t=62650

Kada izmeris a2c na tvom biciklu znaces sta treba da trazis kod viljuske ali koliko sam primetio 29er viljuske sa hodom od (80)100mm imaju a2c od oko (480)500mm (490-510mm).Ako je a2c kod tvoje viljuske preko 450mm msm da mozes da ugradis neku finiju (vazdusnu) viljusku (od pomenutog SR SUNTOURa) kojoj (po potrebi) mozes da ogranicis hod na onoliko koliko tebi treba, i da tako da ne budes u opasnosti da promenis (ne toliko geometriju, vec ono sto je kolega FallOut rekao) upravljivost i ponasanje bicikla.

 

3. Deblje gume naravno, samo opet, kako znati do koje sirine moze da podrzi felna? Ram ima nekih 57mm prostora, a spolja sirina felne je oko 28mm. Kako da znam da li 2.1" guma moze na tu felnu (toliko bi tebalo da stane u ram bez cesanja)?

msm da ces stavljanjem amortizerske viljuske napred da dobijes vecu slobodu u izboru dimenzija guma jer je amortizerska verovatno sira od tvrde viljuske tako da ces moci da ugradis za nijansu siru gumu napred sto bi opet trebalo da (uz pravilan izbor ostalih faktora kao sto su izmedju ostalog pritisak i šara) pruzi bolju upravljivost.


  • 0

#13 vladaepro

vladaepro
  • Members
  • PipPip
  • 60 posts

Postavljeno 30 May 2019 - 06:52 AM

IgorN hvala na detaljnom objasnjenju. Kaseta je 10faz (postoji ista takva i sa 11 brzina), vec sam je uzeo i menjac se ne buni mnogo prilikom prebacivanja na 42t (mozda cu samo morati lanc za zamenim posto je ovaj sada malo kraci pa da ne napravi problem ako slucajno ukrsti veliki-veliki)

 

za vilu je (za sada) problem sto je taj a2c na njenom biciklu 470, a neke sa amortizerom koje sam gledao su bile 510. Nisam znao da ih ima i kracih (za mtb, 29”), ako nadjem nesto tipa 480 onda cu uzeti. Ova fabricka kruta je dovoljno siroka da u nju bz problema staje 2.25 guma tako da svakako stavljam takvu. Ako naidje vila ostaje samo nju da zamenim i stavim adapter za disk 180, sve ostalo mi ostaje isto.


  • 0

#14 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14604 posts

Postavljeno 30 May 2019 - 08:40 AM

Prilicno sam siguran da u 27,5" viljusku sa amortizerom moze da se stavi 29" x 2.0 tocak. A kod 27,5" je a2c oko 490mm. Takodje treba uzeti u obzir i propadanje amortizera tj. SAG pa tih 510mm za 29" viljuske na papiru nije isto u realnosti tj. manje je. Rockshox ima viljuske XC, 30, Recon u 27.5" verzijama sa 1 1/8" vratom.


  • 0

#15 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5457 posts

Postavljeno 30 May 2019 - 06:00 PM

...za vilu je (za sada) problem sto je taj a2c na njenom biciklu 470, a neke sa amortizerom koje sam gledao su bile 510...

predpostavljam da su te viljuske sa a2c 510mm bile sa hodom 100mm. Rasklapanjem viljuske moguce je ubaciti gumene granicnike (kod RockShoxa to zovu ALL TRAVEL SPACER, slika u postu broj 13 na ovoj temi: https://forums.mtbr....nge-266241.html) koji ce da sprece da se viljuska izdigne toliko visoko, tj. smanjiti a2c ali samim tim smanjiti i hod na...recimo 80mm. Dobijeni a2c bi bio 490mm pa oduzuzimanjem SAGa (sto je kolega Dusan001 gore napomenuo) od nekih 15-20% hoda (za 80mm je to negde 10 do 15mm) dolazimo do mere a2c od 480-475mm sto msm da je sasvim prihvatljivo za ram konstruisan za tvrdu viljusku od 470mm.

Ono cega se bojim je potrebna duzina vrata?

Cini mi se da tvoj ram ima rupu za soljice na ceonoj cevi od 44mm i skrivene (poluintegrisane, interne iliti zero stack ZS44/30 soljice upravljaca) i da bi ugradnjom adapterske donje solje (sto je pomenuo kolega Mixitron EC44/40) mogao da primi viljusku sa konusnim (tapered) vratom sa 1+1/2" na 1+1/8" sto bi znacilo veci izbor modernih vila., ali i ta soljice za odredjenu meru podize ram :(


  • 0

#16 vladaepro

vladaepro
  • Members
  • PipPip
  • 60 posts

Postavljeno 31 May 2019 - 10:48 AM

predpostavljam da su te viljuske sa a2c 510mm bile sa hodom 100mm. Rasklapanjem viljuske moguce je ubaciti gumene granicnike (kod RockShoxa to zovu ALL TRAVEL SPACER, slika u postu broj 13 na ovoj temi: https://forums.mtbr....nge-266241.html) koji ce da sprece da se viljuska izdigne toliko visoko, tj. smanjiti a2c ali samim tim smanjiti i hod na...recimo 80mm. Dobijeni a2c bi bio 490mm pa oduzuzimanjem SAGa (sto je kolega Dusan001 gore napomenuo) od nekih 15-20% hoda (za 80mm je to negde 10 do 15mm) dolazimo do mere a2c od 480-475mm sto msm da je sasvim prihvatljivo za ram konstruisan za tvrdu viljusku od 470mm.

Ono cega se bojim je potrebna duzina vrata?

Cini mi se da tvoj ram ima rupu za soljice na ceonoj cevi od 44mm i skrivene (poluintegrisane, interne iliti zero stack ZS44/30 soljice upravljaca) i da bi ugradnjom adapterske donje solje (sto je pomenuo kolega Mixitron EC44/40) mogao da primi viljusku sa konusnim (tapered) vratom sa 1+1/2" na 1+1/8" sto bi znacilo veci izbor modernih vila., ali i ta soljice za odredjenu meru podize ram :(

 

U pravu si - kod mene je headtube sa donje strane 44mm i ima su soljicu 44/30. Tako da bi taj adapter resio problem, jedino sto nije bas jeftin, vidim da ga nema ispod 35 eur (cak ni kod tebe :) )  

 

P.S. Znas li koliko tacno visine dodaje taj adapter, posto sam nasao neku viljusku bas za treking - 63mm hoda, ali je vrat 200mm. To mi je i bez adaptera u mm koliko da stane lula na njega. Ako adapter dodaje 10mm, onda bi lula uhvatila 30mm od 40, ne znam da li sme tako da se montira?


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika