Jump to content


Fotografije

Tubeless gume, preskupe?


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
12 odgovora na ovu temu

#1 vladaepro

vladaepro
  • Members
  • PipPip
  • 60 posts

Postavljeno 11 May 2019 - 08:29 AM

Nedavno sam promenio tockove na drumasu - WH-RS500, koje su tubeless kompatibilne. Jos uvek vozim klasicne gume na njima ali uskoro ce biti vreme za zamenu, pa me zanima da li su tubeless gume toliko bolje koliko su skuplje? Ima li smisla dati 200e za par guma (toliko kostaju Continental Competition u planet bike), da li je moguce da su bas toliko 'bolje'? Imaju i neke od 6300din za koje u opisu pise da su samo za kruzne trke i kratke voznje, tako da mi nista nije jasno...


  • 0

#2 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 11 May 2019 - 10:33 AM

U kom smislu mislis dal su toliko bolje? Bolje su samo zato sto ces imati mleko u njima i u teoriji kad se probusi guma mleko ce zakrpiti tu rupu. Medjutim, tu ima jedan problem. Ako bas, bas mala rupica mleko ce odraditi posao, medjutim ako je veca rupa to vec ide teze. Ja vozim mtb sa tubeless gumama i mtb kao sto znas na mtb su daleko manji pritisci nego na drumasu. Kad se probusi vrlo tesko mleko krpi rupu dok ne padne na neki bas mali pritisak, jer sam pritisak ne dozvoljava da  se zakrpi. Kad uspe da zakrpi  guma je vec dosta meka, ako napumpas zna opet tu da pusta. A na drumasu sa tolikim pritiskom kada zakrpi bice nemoguce za voznju. Moraces da se dopumpa a ako je bila veca rupa opet ce da pusti. Koristio sam sva moguca mleka i to je tako. ne nadaj se previse.


  • 0

#3 vladaepro

vladaepro
  • Members
  • PipPip
  • 60 posts

Postavljeno 11 May 2019 - 12:22 PM

Vise sam mislio na samu voznju - udobnost, izdrzljivost i sl? Vidim da mnogi pominju udobnost, ali ako je to u smislu izduvas je na manji pritisak pa je meksa, zar to ne mogu da uradim i sa obicnom gumom?

 

Ono oko busenja i 'samokrpljenja' mi nije toliko bitno posto uvek nosim rezervnu unutrasnju i pumpu sa sobom, i treba mi max 10-ak minuta da zamenim.


  • 0

#4 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5457 posts

Postavljeno 11 May 2019 - 06:46 PM

Vise sam mislio na samu voznju - udobnost, izdrzljivost i sl? Vidim da mnogi pominju udobnost, ali ako je to u smislu izduvas je na manji pritisak pa je meksa, zar to ne mogu da uradim i sa obicnom gumom?

a sta ce da se desi kada sa takvom gumom na manjem (od preporucenog) pritisku (pa je meksa) udaris u neku rupu ili naletis na bankinu?


  • 0

#5 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 11 May 2019 - 07:04 PM

Znas kako, jedan od razloga zasto se vozi na MTB je da bi moglo da se vozi na nizim pritiscima, jer je to bolje po makadamu, guma ima bolje prijanjanje. Sa niskim pritiscima i unutrasnjom gumom je dolazilo do kidanja ventila. E sad sta ce tebi niski pritisci na drumasu? To da je udobnije jeste neki utisak jer nema utrasnje, ali sve to deluje nekako muljavo dok se ne naviknes. I drugi veliki razlog je busenje, tj samo krpljenje. Ako to tebi nije vazno mislim da nemas potrebe da prelazis na tubeless jer nije mala investicija. Plus imas ceste zamene mleka a ni ono nije jeftino ako je neko od boljih.


  • 0

#6 vladaepro

vladaepro
  • Members
  • PipPip
  • 60 posts

Postavljeno 12 May 2019 - 05:42 AM

a sta ce da se desi kada sa takvom gumom na manjem (od preporucenog) pritisku (pa je meksa) udaris u neku rupu ili naletis na bankinu?

 

Pa zavisi koliki je pritisak - to delimicno i jeste moje pitanje. Sa obicnom gumom 25mm i recimo 4.5 bara (na moju tezinu od 75kg) mislim da ne bi imao znacajno povecan rizik od busenja - na bankine ne nalecem, a ako bas upadnem u rupu od 10cm, polomice se i sam tocak, a ne guma. Da li sa tubeless mogu da vozim i sa nizim pritiskom od toga?

 

P.S. ne vozim na 4.5 bara, to je samo pretpostavka, vozim na 5.5 - 6.


  • 0

#7 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 12 May 2019 - 02:29 PM

Ako ti je samo do udobnosti i ram prihvata deblje gume, bolje kupi obicne gume 28 ili 30mm koje ces duvati na malo manje bara a ako uzmes kvalitetnu gumu opet ces imati visok nivo zastite od busenja a investicija ce biti vise nego upola manja sa tubeless gimnastikom.

P.S i koliko je meni poznato, 25mm se duvaju bar na 7 bara tako da teoretski vozis na malo izduvanim gumama a ako kazes da ti je i to neudobno samo deblja guma ce ti resiti problem.
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#8 vladaepro

vladaepro
  • Members
  • PipPip
  • 60 posts

Postavljeno 12 May 2019 - 03:36 PM

Ako ti je samo do udobnosti i ram prihvata deblje gume, bolje kupi obicne gume 28 ili 30mm koje ces duvati na malo manje bara a ako uzmes kvalitetnu gumu opet ces imati visok nivo zastite od busenja a investicija ce biti vise nego upola manja sa tubeless gimnastikom.

P.S i koliko je meni poznato, 25mm se duvaju bar na 7 bara tako da teoretski vozis na malo izduvanim gumama a ako kazes da ti je i to neudobno samo deblja guma ce ti resiti problem.

 

Na zalost u ovaj ram sto imam ne moze da stane 28 - cese za pola milimetra bukvalno (u visinu), tako da mi je 25mm max. Za moju tezinu sam po nekim tabelama nasao da je oko 6.5 bara nazad i 6 napred, a racunam da pola bara manje nesce praviti problem. 

 

Da su putevi normalni, ne bi bio problem ni na 19mm da vozim, ali po Fruskoj gori ima deonica koje su bas raspadnute pa se svaki % udobnosti koji mogu da dobijem racuna :)


  • 0

#9 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 13 May 2019 - 12:28 PM

Za početak, Continetal Competition je tabular (eng. tubular), znači unutrašnja guma ušivena u spoljašnju koja se lepi na felnu - i to vrhunska trkačka guma, na nivou onoga što voze profesionalni timovi. Ne vidim da u ponudi imaju prave tubeless gume za drum, tako da ćeš to morati da tražiš u inostranstvu ako te baš interesuje.

 

Što se pritiska tiče, jedna od glavnih prednosti tubeless guma na drumu je što se može voziti niži pritisak jer se guma ne buši čak i ako se prignječi o felnu.

 

 

P.S i koliko je meni poznato, 25mm se duvaju bar na 7 bara...

 

Možda ako imaš trocifrenu kilažu. Za klinčere je uobičajeno pre oko 6-6,5 bara, na širokim felnama čak i manje. Tubeless i tabulare voze i oko 5 bara.


  • 1

#10 vladaepro

vladaepro
  • Members
  • PipPip
  • 60 posts

Postavljeno 13 May 2019 - 08:05 PM

Ja sam zapravo prevideo da tubeless nije isto sto i tubular... I po svemu sudeci ostajem na klasicnim gumama :)


  • 0

#11 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2433 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 14 May 2019 - 08:23 AM

Tubeless može na klincer klasičnu felnu, za tabular mora drugačiji tip felne tako da nisu ni kompatibilni uzajamno.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
  • 0

#12 boban156

boban156
  • Members
  • PipPipPip
  • 112 posts

Postavljeno 08 June 2019 - 10:23 PM

Za početak, Continetal Competition je tabular (eng. tubular), znači unutrašnja guma ušivena u spoljašnju koja se lepi na felnu - i to vrhunska trkačka guma, na nivou onoga što voze profesionalni timovi. Ne vidim da u ponudi imaju prave tubeless gume za drum, tako da ćeš to morati da tražiš u inostranstvu ako te baš interesuje.

 

Što se pritiska tiče, jedna od glavnih prednosti tubeless guma na drumu je što se može voziti niži pritisak jer se guma ne buši čak i ako se prignječi o felnu.

 

 

 

Možda ako imaš trocifrenu kilažu. Za klinčere je uobičajeno pre oko 6-6,5 bara, na širokim felnama čak i manje. Tubeless i tabulare voze i oko 5 bara.

 

 

Imaju Continetal GP 5000 TL

 

To je prva tubeless Continental guma

 

Ja vozim trenutno Vittoria Corsa tubeless i guma je fenomenalna

 

Ne bi se nikada vise vratio na klincere.


  • 0

#13 boban156

boban156
  • Members
  • PipPipPip
  • 112 posts

Postavljeno 08 June 2019 - 10:24 PM

Tubeless može na klincer klasičnu felnu, za tabular mora drugačiji tip felne tako da nisu ni kompatibilni uzajamno.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

 

 

Tacno tako.

 

Tubeless ide na klincer tockove koji su tubeless kompatibilni obicno su to tockovi koji imaju traku na unutrasnjem delu felne.

 

Tabular guma ide samo na tabular tocak i lepi se na njega bilo lepkom  bilo dvostrano lepljivom trakom za tabulare.

 

Imam i jedne i druge pa znam sta i kako ide.


  • 1




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika