Jump to content


Fotografije

Kako napumpati presta gumu problem


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
30 odgovora na ovu temu

#1 lowzyyy

lowzyyy
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 248 posts

Postavljeno 15 April 2019 - 01:46 PM

Pozdrav, uzeo sam novu unutrasnju gumu jer sam prethodnu izbo na neko trnje u Beogradu...
U pitanju je continental guma 26x1.76-2.5 obicna(ne light) verzija.
Prvo sto nisu imali 42mm, pa ajde uzmem 60mm ventil.
Dodjem kuci i vidim da je deo za stavljanje adaptera znatno kraci tako da pumpa za auto ne moze nikako da dotakne klip. Da napomenem na starom je bilo povuci potegni da l ce uspeti da ga dotakne tako da je na ovom nemoguce.
948ae3449bbbb660fc868c170e9cb8af.jpg

Resim da odem ipak do pumpe, medjutim nece da krene da pumpa jer ne moze da opipa pritisak zbog toga sto je klip daleko. Kliknem ja na FLAT TIRE opciju reko valjda ce sam da nabije 2bara bar medjutim shvatim da ne moze da ocita pritisak tako da sklonim pumpu, a guma tvrda ko kamen.
Krenem da skinem adapter kad ono izbi ventil
3697316075f875f963d4189765f5bbd9.jpg

Tad skapiram da sam odvrtanjem adaptera zapravo odvrnuo i ventil.
Moze li mi neko objasniti zasto se ovaj deo odvrce i kako uopste da napumpam sada gumu ????
Hvala !
  • 0

#2 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3058 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 15 April 2019 - 01:54 PM

Nisam se još susretao uživo sa tim ventilima koji su rasklopivi, ali moj generalni savet ti je da nabaviš normalnu pumpu i da zaboraviš na adaptere, benzinske pumpe, kompresore itd.

I da kad izbodeš gumu na neko trnje, zalepiš je flekicom od par dinara ne moraš kupovati novu gumu za 300-500 : )


  • 0

#3 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1593 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 15 April 2019 - 02:32 PM

Presta ventil je za visoke pritiske on se jako teško duva na kompresorima na pumpi.

Razdvoj taj adapter i telo ventila vrati na mesto, zatim odvijes vrh presta ventila (to je onaj metalni vrh) on se ne odvija do kraja.

Napumpas gumu, zavijes taj vrh, i onda navrnes kapicu na sve to koja ti zapravo i ne treba.

I da ponovim to na kompresoru na pumpi ima da bude muka živa, treba ti obična pumpa.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
  • 1

#4 lowzyyy

lowzyyy
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 248 posts

Postavljeno 15 April 2019 - 02:33 PM

Znaci resenje je 5-6k na pumpu da dam....
Slazem se da treba da je imam, ali da li ima neka koja meri psi/bar, a da je mala ?
Gde ima da se kupi to za krpljenje? Generalno ne volim da krpim jer sta ako mi to popusti na 50-60km od grada u nedodjiji
Sta sad da radim? Da nosam tocak kroz grad do servisa :D

@bakara znam kako se pupma sa adapterom, ali kako da napumpam bez njega ?
Do sad sam pumpao na pumpi bez problema do 3.3 bara
  • 0

#5 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3058 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 15 April 2019 - 02:52 PM

Bez adaptera se pumpa sa bilo kojom normalnom pumpom, jer sve sada podržavaju presta ventile. I ne koštaju 5-6 hiljada već 1000-2000. Ako je mtb u pitanju (niži pritisak) imaš u Lidlu već za 1000 din pumpu koja je solidna, hvalili su je na forumu. 4-5 hiljada su ozbiljne i kvalitetne pumpe kakve se koriste u servisima.

 

Da li je realno da pitaš gde ima pribor za krpljenje :D ako voziš bajs to moraš da imaš, plus rezervnu gumu sa sobom plus dve pumpe su veoma poželjne. Mala za poneti je obavezna (košta 500-600 din, manometar ti apsolutno nije neophodan) i velika za kući da se ne mučiš sa malom. Pribor za krpljenje je tipa 200 din, u svakoj bicklističkoj prodavnici ili na pijaci. Njime se krpe i veće posekotine i poderotine bez ikakvih problema a kamo li obična bušenja na trnje. I to nema šanse da popusti jer se sjedini i jače je nego li sama guma, može da se probuši/poseče/pukne na drugom mestu. Pogledaj video koji sam nedavno okačio.

 

https://www.2bike.rs...savet/?p=240283


  • 2

#6 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1593 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 15 April 2019 - 03:17 PM

@bakara znam kako se pupma sa adapterom, ali kako da napumpam bez njega ?
Do sad sam pumpao na pumpi bez problema do 3.3 bara

Imas u PB male giyo pumpe vec od 350 din cak i ona ce ti naduvati tu gumu bez problema jer to nije drumska guma pa da ti treba pritisak od 10 bara

U pb imas i za krpljenje a to isto imas i kod kineza ili na svakoj pijaci, a i nove gume nisu previse skupe.

te male sluze negde u nedodjiji kada promenis gumu da mozes da se vratis kuci i svakako treba da je imas.

 

A za kuci treba da imas onu vecu pumpu sto rece gadjan da je vec imas za 1000din (tu iz lidla) sa njom pumpas bez problema i ne razmisljas dal ce na kompresoru da odgovara taj adapter koji svaki put moras da budzis.

 

U svakom slucaju ne treba da se mucis to je rutinski posao kada imas sve sto ti treba, a za pumpanje sa adapterom sam ti vec objasnio:

odpustis metalnu kapicu

stavis adapter
naduvas,

skines adapter

zavrnes metalnu kapicu
stavis plasticnu kapicu i teraj...


  • 0

#7 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5333 posts
  • Bajk:Moj, moj

Postavljeno 15 April 2019 - 03:22 PM

Ugrej adapter upaljačem ako si ga dobro natukao na ventil pa neće da siđe :D


  • 0

#8 lowzyyy

lowzyyy
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 248 posts

Postavljeno 15 April 2019 - 07:16 PM

Skinuo sam ja to i vratio na mesto bez problema, imam ovja ventil bec 2 god i znam kako se pumpa sa adapterom.
Nisam znao samo da i te obicne mogu pumpati presta, ne znam na koju foru to moze kad je ventil retardiran
  • 0

#9 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5333 posts
  • Bajk:Moj, moj

Postavljeno 15 April 2019 - 07:29 PM

Nego, proveri da već nemaš pumpu koja podržava presta ventil, većina to može odavno, tako da često više i ne pišu da su 2-u-1. Često je dovoljno rotirati i gumeni cilindar i onaj plastični... pisak za 180. Znači ne da okreneš ta dva kao sistem, nego i jedan i drugi deo.


  • 0

#10 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3058 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 15 April 2019 - 08:05 PM

Nije presta ventil retardiran već je najbolji od svih. Retardirani su kompresori jer ne umeju da duvaju vazduh, ono što im je osnovna funkcija.


  • 0

#11 trista_cuda

trista_cuda
  • Members
  • PipPipPip
  • 103 posts
  • LocationBG

Postavljeno 15 April 2019 - 10:09 PM

 Problem ti pravi adapter sa presta na auto-ventil. Adapter za taj navoj na vrhu ventila kontinentalovih unutrašnjih koji je zasečen sa obe strane ima deblju gumu iznutra. Ja sam svoj izgubio a tražeći nedavno po radnjama nađoh samo sa tanjom gumom sa kojima je prava muka napumpati jer vazduh izlazi kroz te zasečene delove. Inače, godinama sam koristio adapter bez ikakve gumice iznutra koji odogovara svim unutrašnjim osim tim kontinentalovim.


  • 0

#12 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 632 posts

Postavljeno 16 April 2019 - 01:08 AM

Presta ventil je za visoke pritiske on se jako teško duva na kompresorima na pumpi.

 

Da, jedino na PETROL pumpama ima kompresor koji radi na 10bara, on napumpa drumsku gumu na 7 bez problema i onda kada "duva" adapter.

Sa sobom nosim i adapter, ako izbušim gumu, stavim rezervnu napumpam malom pumpom do verovatno 3 bara, a onda na prvoj pumpi resto i dogura do 6 a voznja se nastavi ugodno.

Neverovatno je da još nisam naleteo na neki adapter koji može da kvalitetno i bez "duvanja" sa strane premosti auto na prestu ili obrnuto, kako god...


  • 0

#13 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8500 posts

Postavljeno 16 April 2019 - 01:19 AM

Nije presta ventil najbolji i nije stvoren specijalno za visoke pritiske. Amortizeri se pumpaju na vise pritiske i imaju schrader ventile, kao i avioni, kamioni, formula 1 itd.

Presta je napravljen jer su schrader ventili bili siroki za starinske tanke drumaske felne i to je sve.


  • 0

#14 FalloutBoy

FalloutBoy
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7332 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 16 April 2019 - 03:43 AM

Presta ima prednost što nema oprugu kao auto ventil. Zato se ručnom pumpom (malom) nešto lakše pumpa na visoke pritiske, jer se savlađuje samo pritisak u gumi.


  • 0

"Sve što se radi na brzinu, mora posle da se radi ponovo - sa strpljenjem."

 

Bike Gremlin  .com


#15 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8500 posts

Postavljeno 16 April 2019 - 03:53 AM

Ali se presta teze pumpa jer ima manji precnik otvora, lakse se lomi i lakse se zacepi ako se sipa sealant za tubeless gume... Kao sto rekoh da je bolji odavno bi ih stavili na amortizere, ali nije pa nisu.


  • 0

#16 FalloutBoy

FalloutBoy
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7332 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 16 April 2019 - 04:29 AM

Ali se presta teze pumpa jer ima manji precnik otvora, lakse se lomi i lakse se zacepi ako se sipa sealant za tubeless gume... Kao sto rekoh da je bolji odavno bi ih stavili na amortizere, ali nije pa nisu.

 

Ne trdim (niti sam) da je bolji. Samo da se lakše pumpa malom (pri)ručnom pumpom.

Što je proverljivo & uporedivo.

 

Definitivno se lakše lomi - ko ne zna ili/i ne vodi računa.

 

Sealant i tubeles su svakako puni svojih draži.  :)


  • 0

"Sve što se radi na brzinu, mora posle da se radi ponovo - sa strpljenjem."

 

Bike Gremlin  .com


#17 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8500 posts

Postavljeno 16 April 2019 - 05:02 AM

A zasto se lakse pumpa malom (pri)rucnom pumpom, zato sto je tako napisao biciklisticki guru Jobst Brandt? Pa imaju i male pumpe iglicu u glavi pumpe koja potisne oprugu pa nema "savladjivanja otpora opruge".


  • 0

#18 trista_cuda

trista_cuda
  • Members
  • PipPipPip
  • 103 posts
  • LocationBG

Postavljeno 16 April 2019 - 09:18 AM

Rešenje za sve probleme

 

...za gume i telefone :)


  • 0

#19 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3058 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 16 April 2019 - 09:58 AM

Baš naprotiv, lakše se pumpa (savlađuje fizička sila) na auto ventilu. Ali i dalje je presta najbolji i najmiliji za upotrebu ostali su mučenje :D


  • 0

#20 lowzyyy

lowzyyy
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 248 posts

Postavljeno 16 April 2019 - 03:40 PM

Kupio sam pumpu 1500 din giyo gp93 6ecbd03033530975791d0efffd3be00d.jpg

I opet nece !!!!!!!
Namestim na mod za presta, stavim pumpu na odvrnut ventil, zabravim pumpu i mozda jednom upumpa vazduh i nece. Stvori se toliki pritisak da nema sile da gurnem rucku na dole. Kada pristinem kao sivonja tada vazduh izadje iz ulaza pumpe napolje.
Probao na staroj gumi koja nema rasklopivi ventil i radi bez problema !
Sve mislim da je zbog ovog dela koji je zaravnjen i da zbog toga pumpa ne moze da zahvati kako treba jer je rupa u pumpi okrugla.
Sta da radim sad ?
Ovo pocinje opasno da mi ide na zivce. Bacio sam preko dve hiljade za pumpu i novu gumu i ne radi !!!!!!
2f750975d8e43a759f55b7b5135aefff.jpg


Edit: citao sam po internetu i procitao da moze biti problem da ovaj deo ventila nije jako zategnut. Nasao kljuc za zatezanje zica na bandasu i zategao koliko sam mogao rucno i sada se pumpa, ali ne mogu da vidim koji je pritisak, jer sto je jace zatrgnuto, moze bolje da se pumpa.
Na pocetku je bilo labavo i moglo je samo jedan put
  • 0




3 članova čita ovu temu

0 članova, 3 gosta, 0 anonimnih korisnika