Jump to content


Fotografije
- - - - -

Cargo biciklizam


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
34 odgovora na ovu temu

#1 Mica89

Mica89
  • Members
  • PipPipPip
  • 112 posts

Postavljeno 15 February 2019 - 01:03 PM

Anketa na točkovima

1. Da li prema vašem mišljenju u Srbiji postoji potreba za prevoznim sredstvom kao što je Cargo bicikl?

2.Da li biste radije koristili Cargo bicikl sa električnim pogonom i bez njega?

3.Kakvoj upotrebi biste radije dali prvenstvo: bicikl za prevoz dece(sa sedištima) ili za prevoz robe(dostava hrane i sl.)?

4.Da li smatrate da postoji mogućnost razvoja Cargo biciklizma s obzirom na nešto višu cenu u odnosu na kčasičan bicikl?

5. Kome biste preporučili ovakav tip bicikla (roditeljima male dece, ljudima sa kućnim ljubimcima, starijim ljudima, dostavljačima, prodavcima knjiga,cveća i sl.)?

6.Da li mislite da su naši putevi, ulice, sela i gradovi pogodni za vožnju Cargo bicikala?

Dodajte neki vaš komentar ako želite na ovu temu

Veliko vam fala 🙂

Attached Thumbnails

  • Cargo.jpg
  • 14884004220_1dbaf80121_b.jpg

  • 0

#2 leopoldbloom

leopoldbloom
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 351 posts

Postavljeno 15 February 2019 - 02:47 PM

Super je tema. Svoj odgovor bih ovako sumirao, e cargo bike, za prevoz robe. O našim putevima i kulturi u saobraćaju, dovoljno je rečeno, da ne ponavljam.


  • 0

#3 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4276 posts

Postavljeno 15 February 2019 - 02:50 PM

Naucna fantastika sem po selima. Pa kod nas ne mozes normalno da vozis ni obican bajk a ne teretni.

 

E da, ne bih stavio dete u tako nesto i izasao u saobracaj ni u ludilu. 


  • 0
.

#4 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14593 posts

Postavljeno 15 February 2019 - 02:57 PM

- Obozavam Cargo bicikle svih vrsta.
1. Ne postoji.
2. Sa elektricnim pogonom.
3. Prednost bih dao biciklu sa kutijom u koju moze da se stave sedista sa decom i prevoz robe. Slika levo.
4. Cena nema uticaja, odgovoreno je na pitanje pod brojem jedan.
5. Svima.
6. Putevi i ulice su pogodni, gustina saobracaja i saobracajna kultura to ne dozvoljava.
Ja sam zagovornik toga da biciklisticke staze moraju da budu fizicki odvojene od puteva za motorna vozila, bez toga nema razvoja biciklistickog saobracaja. Najveca prepreka upotrebi Cargo bicikala u gradu je prostor u kome bi bili smesteni, recimo ne mogu da se nose u stan tj. moraju da se ostavljaju na nivou ulice a to nije bezbedno. Trenutno jedinu upotrebu Cargo bicikla kao na slici levo vidim na mestima poput Ade Ciganlije u Beogradu. Mislim da bi po nekim selima bili rado prihvaceni ako bi bili prodavani po ceni od 50e (pedeset), ne verujem da bi nas stanovnik sela vise platio.
Ukratko bez odgovarajuce infrastrukture nema nista od Cargo biciklizma kod nas.

  • 2

#5 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2433 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 15 February 2019 - 05:59 PM



Ja sam zagovornik toga da biciklisticke staze moraju da budu fizicki odvojene od puteva za motorna vozila, bez toga nema razvoja biciklistickog saobracaja.

Naprotiv.
Dok god bici staze budu fizički odvojene od puteva za motorna vozila biciklisti neće biti ravnopravni učesnici u saobraćaju.

Putevi postoje za sve samo treba naučiti vozače da poštuju bicikliste.



Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
  • 0

#6 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14593 posts

Postavljeno 15 February 2019 - 06:06 PM

Biciklisti ne treba da budu ravnopravni ucesnici u saobracaju jer bi onda morali da imaju polozen ispit za vozacku dozvolu i saobracajnu dozvolu za bicikl. Fizicki odvojene biciklisticke staze bi omogucile i maloj deci da voze bicikle sa roditeljima do nekog mesta u gradu. Skandinavske zemlje su uspesni primeri kako je fizicko razdvajanje motornih saobracajnica i biciklistickih staza dovelo da razvoja misljenja o siroj upotrebi bicikala u prevozu. U delovima gde biciklisticka staza nije odvojena vozaci motornih vozila su strogo ograniceni i brzinama i ponasanjem, ne verujem da bi Srbin Sena to lako prihvatio. Ta lekcija je davno naucena po pitanju pesaka i motornih vozila. Biciklista je pesak na tockovima.


  • 2

#7 flocus

flocus
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 709 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 15 February 2019 - 06:47 PM

1. Da
2. Elektro
3. Univerzalni, adaptabilan
4. Ne, ali ne zbog cene nego zbog pitanja 6.
5. Svima kojima treba kada bi odgovor 6 bio „da“.
6. Ne
Kod nas nije problem samo vozačka nekultura i bezobrazluk. Pešaci su isti, čak i znaju biti gori od vozača. Ko je danas vozio biciklističkim stazama na Adi ili Ušću, Keju nema potrebe da mu kažem bilo šta dodatno. Fizičko odvajanje staza od motornih vozila je omogućilo da samo biciklista koji se kreće brzinom pešaka bude bezbedan na tim stazam. Ne govorim samo o delu gde je bici staza iscrtana na istom delu asfalta (kao Savski kej). Isto je i tamo gde je fizički odvojena od pešačke staze. Čak i u delovima koji nisu poznati kao šetališta, gde nema mnogo pešaka, gde ima širine (M. Milankovića) pešaci imaju potrebu da šetaju po iscrtanom delu. Realno, jedina prednost bici staze je što je u slučaju incidenta, biciklista nije protiv nekoliko tona lima nego nekoliko desetina kilograma mesa. Nedostatak je što su vozači relativno predvidivi (kad ih vidimo), a sa pešacima se ništa ne zna.
Potrebno je mnogo komunalnih i saobraćajnih policajaca da bi naučilo redu i pešake i vozače, pa i bicikliste, ima i nas raznih.
  • 0

#8 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14593 posts

Postavljeno 15 February 2019 - 07:17 PM

Biciklisticke staze za koje se zalazem su fizicki odvojene i od pesaka, da ne bude zabune kada kazem da je biciklista pesak na tockovima, mislim da biciklisti ne moraju da imaju polozeno za PSP ili za vozacku dozvolu. Kada je nesto fizicki odvojeno to znaci da nije jednostavno prelaziti iz pesacke ili ulice na biciklisticku stazu. Ja u Beogradu ne mogu da se setim da sam video negde fizicki odvojenu biciklisticku stazu osim na delu oko Ade Ciganlije ili hotela Jugoslavija, vec je to prefarbana pesacka staza. U tom slucaju biciklista mora da propusta pesaka kao sto bi automobili morali da propustaju bicikliste ako dele kolovoz. Jedino resenje je fizicko odvajanje biciklisticke staze i od kolovoza i od pesacke staze. Prevaspitavanje stanovnistva je uzaludan pokusaj, kao kada bi "navijace" jednog i drugog fudbalskog kluba ucili da treba da se postuju i ne diluju droge i da zavrse skole, od toga nema nista samo resetke i barijere i kazne.

 

Realno, jedina prednost bici staze je što je u slučaju incidenta, biciklista nije protiv nekoliko tona lima nego nekoliko desetina kilograma mesa.

To je sve sto meni treba, kada su pesaci u blizini usporim kada ih nema ubrzam.


  • 0

#9 leopoldbloom

leopoldbloom
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 351 posts

Postavljeno 16 February 2019 - 07:00 AM

Saobraćajna kultura ima veze sa opštim stanjem jednog društva, što bi se reklo, džaba krečimo. Da ne mrsim preterano, u Po recimo postoje bici staze, gde su: parkirana vozila, domaćin struže drva, kuva se ajvar, i tako redom. U Bg mal ne izginuh pokraj Dunava, iako ima staza za bicikliste i staza za pešake, ali objasni ti to šabaniji. Možemo mi na Mesecu da napravim bici staze i odvojimo ih od ceste, uvek će se naći neki Petar Petrović da iskoči ispred točka.


  • 3

#10 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8883 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 16 February 2019 - 07:53 AM

Saobraćajna kultura ima veze sa opštim stanjem jednog društva, što bi se reklo, džaba krečimo. Da ne mrsim preterano, u Po recimo postoje bici staze, gde su: parkirana vozila, domaćin struže drva, kuva se ajvar, i tako redom. U Bg mal ne izginuh pokraj Dunava, iako ima staza za bicikliste i staza za pešake, ali objasni ti to šabaniji. Možemo mi na Mesecu da napravim bici staze i odvojimo ih od ceste, uvek će se naći neki Petar Petrović da iskoči ispred točka.

 

Moje iskustvo & mišljenje:

 

Gledam u Novom Sadu. Odvojene biciklističke staze psihološki deluju bezbednije, pa će ljudi pre da se odluče voziti bajs, kao i pustiti decu da voze bajs.

 

Za iskusnog biciklistu, pogotovo ako se vozi iole brže od 15 km/h, kolovoz je puno bezbednije mesto (barem je moje iskustvo takvo), pošto nema pešaka koji izleću, vozila koja otvaraju vrata (parkirana nepropisno, staze su fizički odvojene od kolovoza), vozila koja presecaju put i ne gledaju, keva koje guraju kolica po sred staze i tako dalje

 

Ipak, za omasovljenje biciklizma, za one koji su nesigurni, uplašeni, novi u tome - odvojene staze mislim da dosta pomažu - psihološki, čak i kad su praktično neupotrebljive, kao što je kod nas slučaj.

 

 

Video koji je čovek snimio:

 

 

 

Cargo bicikl ne može prolaziti ovakvim stazama. Dok si po propisu dužan koristiti bici staze tamo gde postoje, ne voziti kolovozom.  :)


  • 2

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#11 leopoldbloom

leopoldbloom
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 351 posts

Postavljeno 16 February 2019 - 09:09 AM

 

 

Ipak, za omasovljenje biciklizma, za one koji su nesigurni, uplašeni, novi u tome - odvojene staze mislim da dosta pomažu - psihološki, čak i kad su praktično neupotrebljive, kao što je kod nas slučaj.

Slažem se sa ovim, recimo u Kovinu, gde relativno često idem, bici staza dobro šljaka. Pruža se paralelno sa glavnom džadom i bicikliraju na njoj i stari i mladi, mislim ljudi obavljaju svoje poslove, idu u nabavku i sl. Primetio sam da vozači motornih vozila, tamo gde se staza ukršta sa saobraćajnicom, poštuju propise i vode računa o biciklistima.


  • 0

#12 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14593 posts

Postavljeno 16 February 2019 - 09:55 AM

Staze za bicikl trebaju biti siroke 1,5m u jednom smeru. U dva smera 3m. To su staze namenjene prevozu ljudi i robe biciklima, ne treniranju za Tour de France. Zato se u skandinaviji retko po gradovima vide biciklisti na drumskim biciklima, jer ljudi obavljaju svoje svakodnevne obaveze prevozeci se biciklom umesto kolima a ne da treniraju sportski biciklizam. Takve odvojene staze su dovoljno siroke za transportne bicikle, na njima mogu da voze i deca sa roditeljima naravno bez potrebe za biciklistickim kacigama jer je mogucnost da motorno vozilo udari biciklistu znatno umanjena.

 

 

Ako je srpski Sena vozac alergican na obican bicikl po ulicama mozete da zamislite kakve ce napade besa i srdzbe da dobije ako u gradu na uzbrdici vidi siroki teretni bicikl koji je blokirao celu kolovoznu traku i vuce se uzbrdo kao puz.

Sto se tice ponasanja biciklista, kada vidite u blizini pesake, pse, macke, marvu, usporite kao sto bi usporili i kada biste sa kolima naisli na stado ovaca ili odron na drumu.


  • 3

#13 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8883 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 16 February 2019 - 10:24 AM

Shvatam šta pišeš Dušane i u suštini se slažem, ALI isto tako mi deluje da nisi imao zadovoljstvo voziti se u Novom Sadu po biciklističkim stazama kada je lepo i toplo vreme. Moja neka zapažanja:

 

Zli komunisti su svojevremeno (osamdesetih) projektovali biciklističke staze da malo zavijaju pre stupanja staze na kolovoz. To je, slično onome što su uradili u Amsterdamu, trebalo da vozačima pruži priliku da uoče biciklistu iz profila (što je puno šire i uočljivije), a zatim i da im biciklista stupa pred auto kad su već gotovo skrenuli - da ne dolazi iz mrtvog ugla. 

 

Međutim, "moderni, pametni, sposobni & poslovni" - svi od 1988. što su se izređali - su to videli kao odlično mesto za trafike i velike bilborde. Ko će bacati toliko prostora kad se mogu uzeti pare?!

 

Isto tako, dobar deo staza građenih poslednjih dvadesetak godina nema to dobro rešenje, već se dešava da kolima nastupaš iz mrtvog ugla.

 

Zahvaljujući tome, biciklista koji stupa sa staze na kolovoz je teško uočljiv. Jagoda na šlagu torte je i što vozači jednostavno ni ne pogledaju - većina.

 

Rezultat:

Na mestu gde staza izlazi na kolovoz, bilo da je raskrsnica sa sve semaforom, ili ne - ti se na biciklu moraš ponašati kao da imaš stop znak. Možeš računati da te 90% vozača neće videti i ustupiti prolaz. Čak i kad je tebi zeleno svetlo sa sve semaforom.

Lično sam doživeo da auto stane, ja krenem polako, na svoje zeleno, ALI nisam od odsjaja sunca na šofer šajbni (nije bila zatamnjena) video lice i oči vozača. Ispostavilo se da me nije video i da je, kako sam ja stupio, on krenuo - pa sam imao mali udarac. :)

 

Na kolovozu se ovakve stvari ne dešavaju - vozači obično pogledaju na sredinu kolovoza kada se uključuju, a i tu imaš puno više manevarskog prostora. Samo treba na vreme zauzeti sredinu trake kada prilaziš raskrsnici - ako nema kola. Ako ih ima - onda vozači svakako vide barem ta kola, pa te opet ne "iseku".

 

 

Druga stvar: pešaci, dečija kolica, šetači pasa. Većina staza su takve da je nebezbedno voziti brže od 10 kilometara na čas. Koliko sam imao prilike da iskusim u njemaćkoj i da čujem od prijatelja koji su vozili po Holandiji, a i u Novom Sadu, tamo šibaju po tim stazama opušteno puno brže nego u Novom Sadu - ne znam za tačne brzine u km/h. Kažem - u NS su staze baš kritične. Čak i poslednjih godina kada ima dosta biciklista.

 

S tim što su ovde staze obično do dva metra širine, a dvosmerne. Na mnogim mestima, zbog loše parkiranih vozila i ostalih čuda, ostaje i po samo 1 m - za oba smera.

 

Redovna pojava su ljudi koji šetaju širom cele staze, pa moraš usporiti na brzinu laganog pešačkog hoda i lepo ih zamoliti da te propuste. Tako svakih stotinak metara. Na gotovo svakom semaforu bude bar jedna žena s kolicima koja blokira praktično celu stazu. Relativno česta pojava su i ljudi koji šetaju pse, tako da pas bude s jedne strane staze, vlasnik s druge, a povodac se prostire preko staze, kao prepreka. Još ako je mrak i crn povodac... :)   Tako da kad god vidim takvu situaciju, u mraku, opet moram stati i računati  s tim da postoji povodac koji možda ne vidim.

 

Opet, kao što sam rekao - za nesigurne i početnike, čak i takve staze su mesto gde će pre početi da voze bicikl kao prevoz. Dok meni lično više odgovara voziti kolovozom. Na kolovozu, da kucnem o drvo, za preko 30 godina nisam imao ni jedan udes, sudar. Na biciklističkoj stazi sam, i uz oprez, puno sporiju vožnju, imao više sudara sa pešacima, a i sa automobilima na mestima gde staza izlazi na kolovoz, a i na mestima gde je vozač rešio da samo smota preko bankine i odvojene biciklističke - bez žmigavca i bez da pogleda.

 

 

Imam prikolicu za jedno dete - uži model. Na mnogim mestima se mora usporiti na brzinu od par km/h, jer je veoma uzak prolaz - bilo zbog kola, ili stubova koji su postavljeni da kola ne voze biciklističkom (niko nije računao da ima prikolica i cargo bicikala kad je stubove postavljao). Tako da i prikolicu obično vozim kolovozom - bilo da je alat, ili dete u njoj. :)


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#14 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14593 posts

Postavljeno 16 February 2019 - 10:52 AM

Kao sto rekoh biciklisticka staza sirine 1,5m u jednom smeru 3m u dva. Sve ostalo ne prihvatam kao biciklisticku stazu tako da mi price o problemima sa uzim stazama ne znace nista jer cu odgovoriti znam zato staza mora biti sira. Takodje postavljanje kioska i parkiranja i setanja pesaka nema veze sa funkcionalnoscu odvojenih bicikistickih staza, ako je kiosk na mestu gde ometa saobracaj ukljanja se, ako je automobil parkiran kaznjava se, ako je prolaz uzan prosiruje se. Projektovanje i pravljenje biciklisticke staze je ozbiljan urbanisticki posao a ne po sistemu kao kod nas ajde da se nabacamo malo betona sa strane puta.

Po meni postojanje biciklisticke staze ne bi bilo obaveza koriscenja, ako biciklista zeli da vozi kolovozom to moze da radi uz polozeno za poznavanje saobracajnih propisa i kacigu na glavi. Naravno pre toga moraju biti izgradjene biciklisticke staze. Uzgred budi receno cini mi se da se ne sme voziti dete u prikolici po kolovozu.


  • 0

#15 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8883 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 16 February 2019 - 02:08 PM

Po zakonu nije definisano sme li dete u prikolici uopšte igde, koliko znam.  :)

Ako nisu u međuvremenu nešto dopunili.

 

Za kolovoz - ne bih insistirao na obavezi nošenja kacige, ali to sam već obrazlagao u temi za to, da se ne ponavljem. Za ostalo se sve slažem.

 

S tim što mi se čini da je kod nas problem u glavama ozbiljniji od problema u infrastrukturi - i teže rešiv.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#16 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2433 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 16 February 2019 - 04:18 PM

Moje vidjenje tog problema je identicno Fallout-ovom, bici staze su najnesigurnije mesto za voznju bicikla i tu ima mnogo vise ozbiljnih povreda nego na kolovozu.

 

Dusanova ideja je dobra ali samo u teoriji, u praksi se nece ostvariti apsolutno nikad, a na vecini mesta je fizicki apsoluno nemoguce napraviti i trotoare za pesake i posebnu stazu za bicikliste i kolovoz za motorna vozila, jedino da isprojektuju neki novi grad od nule.

 

Zapravo cela infrastruktura vec postoji ne treba nista da se izgradi, dovoljno je obeleziti kolovoz da vozaci budu svesni prisustva bicikla i da moraju da dele kolovoz jer su ravnopravni ucesnici (kao sto i jesu po zakonu) u saobracaju.

 

maloletna deca i oni koji nisu za kolovoz voze isto kao i do sada, izdvojenim biciklistickim stazama ili trotoarima.


  • 0

#17 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14593 posts

Postavljeno 16 February 2019 - 04:28 PM

@bakara   Sta cemo sa teretnim biciklima od kojih je sve pocelo, jeste li spremni da ih tretirate ravnopravno u saobracaju?  Da, treba graditi od nule kako su u Amsterdamu uradili jer je to ozbiljan ozbiljan projekat a ne dodavanje betona sa strane i oduzimanje od pesackih staza. Tacno je da na mnogim mestima u Beogradu infrastruktura postoji tako sto se jedna kolovozna traka potpuno obustavlja za saobracaj motornih vozila i postaje staza samo za bicikle, sto u nekim ulicama znaci pretvaranje u pesacku zonu. Jeste li spremni za takav scenario?


  • 0

#18 flocus

flocus
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 709 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 16 February 2019 - 04:47 PM

Bicikle kao što je prvi viđam i sada (doduše, zimi ređe). Sakupljači sekundarnih sirovina ih već koriste. Voze ih kako voze, nekada trotoarom, nekada kolovozom, zavisi kako gde ima mesta. Po biciklističkim stazama ih nisam viđao, pretpostavljam zato što im nisu interesantne one kojima ja vozim. A realno, uglavnom su suviše uske za njihove bicikle.
  • 0

#19 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5453 posts

Postavljeno 16 February 2019 - 06:41 PM

...nemoguce napraviti i trotoare za pesake i posebnu stazu za bicikliste i kolovoz za motorna vozila...

nista nije nemoguce i sve u zivotu je stvar volje ili u ovom slucaju izbora.

Kako je rekao Keith Bontrager? Od tri ponudjena odaberi dva :)

 

Voleo bih da moja deca odrastaju tamo gde izbor pada na prve dve opcije.

Siguran sam da ce i kod nas jednog dana napraviti pravi izbor

ali sam takodje siguran da necu docekati taj trenutak :(


  • 1

#20 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2433 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 16 February 2019 - 09:02 PM

@bakara   Sta cemo sa teretnim biciklima od kojih je sve pocelo, jeste li spremni da ih tretirate ravnopravno u saobracaju?

naravno, pa kako drugacije?

 Tacno je da na mnogim mestima u Beogradu infrastruktura postoji tako sto se jedna kolovozna traka potpuno obustavlja za saobracaj motornih vozila i postaje staza samo za bicikle, sto u nekim ulicama znaci pretvaranje u pesacku zonu. Jeste li spremni za takav scenario?

na kojim mestima se zatvara jedna kolovozna traka za saobracaj motornih vozila?

i to u Beogradu?

Jel zivimo mi u istom Beogradu?

 

I ja ne pricam o zatvaranju nikavih traka vec sam ovo napisao:
 

dovoljno je obeleziti kolovoz da vozaci budu svesni prisustva bicikla i da moraju da dele kolovoz jer su ravnopravni ucesnici (kao sto i jesu po zakonu) u saobracaju.

Sve to po zakonu vec jeste tako, samo kolovozi nisu svugde obelezeni, i niko ne sprovodi taj zakon u delo vec se biciklisti smatraju uljezima na kolovozu.

kada bude jasno obelezeno saobracajnom signalizacijom da ti je tu mesto neces imati situaciju da te neko tera sa kolovoza

 

 

Voleo bih da moja deca odrastaju tamo gde izbor pada na prve dve opcije.

Siguran sam da ce i kod nas jednog dana napraviti pravi izbor

ali sam takodje siguran da necu docekati taj trenutak :(

 

 

ja sam siguran da ovu Dusanovu utopiju ni ja necu docekati, a za ovu moju bar mogu da se nadam jednog dana.


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika