Nisu u Beogradu nigde zatvorene, ja bi ih zatvorio i omogucio samo biciklistima da se njima voze. Ali bi onda automobilisti kukali kako je na ulicama saobracajni kolaps.
Isti onaj kolaps koji bi nastao da nekim cudom 3000 ljudi sedne na bicikle i krenu na posao. Onda ne bi vise bilo one price mi i automobilisti se postujemo jer smo jednaki po zakonu. Onda bi bilo mnogo vise povredjenih biciklista na ulicama. Sve to izgleda lepo i fino kada samo stotinak biciklista dnevno vozi ulicama Beograda ali ti zaboravljas da je cilj omoguciti hiljadama ljudi da bezbedno voze do posla i nazad.
Biciklizam u Beogradu je donekle ziv samo zahvaljujuci ovim biciklistickim stazama koje su takve kakve su ali odvojene od motornih vozila.
Tako nekako. U NS je bilo dosta akcija za omasovljenje biciklizma, više biciklista i slično. I stvarno je u poslednjih 10 godina broj biciklista vidno porastao. Još vidnije je porastao broj ljudi koji voze bajs i zimi.
Dobra stvar je što onda vozači budu ipak više naviknuti na bicikliste, pa sad oko 10% njih pogleda na prelazu biciklističke - ranije je to bilo oko 1% po mojoj slobodnoj % gruboj proceni.
Loša stvar:
- Manje slobodnih dobrih mesta za vezivanje bajsa.
- Gužva na biciklističkoj. Tako kako se ponašaju naši ljudi kad voze i pešače, isto se ponašaju i na bajsu. Dakle: vožnja 5 na sat njih dvoje paralelno, uz priču. Vožnja po sred staze da niko ne može da ih obiđe - isto po pravilu sporo. Nepoštovanje i nepoznavanje propisa. Skretanje bez najave. Vožnja levom stranom - iznenađujuće često, čak i po kolovozu na nekim delovima, bez vidno opravdanog razloga.
Inače, po mom mišljenju, jedini na duži rok održivi sistem je potpuna zabrana privatnih automobila, uz dotiranje javnog prevoza, povoljnih taksija (za kad se nešto kabasto/teško tegli, ljude sa posebnim potrebama i slično), deljene društvene automobile za vikend izlete/akcije.
To da svako (pogotovo u gradu) ima svoj auto, ili čak dva-tri po domaćinstvu - nije izdrživo & održivo. Ni ekološki.
Uz strožije kazne za krađu bicikla.
Cargo bicikli bi u takvom sistemu bili kao izmišljeni. I široke trake za bajseve bi bilo moguće praviti - bilo posebno, bilo od jedne kolovozne to napraviti, pa razdvojiti nekim stubovima, ili ostrvom.