Jump to content


Fotografije
- - - - -

Cargo biciklizam


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
34 odgovora na ovu temu

#21 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14520 posts

Postavljeno 16 February 2019 - 09:25 PM

naravno, pa kako drugacije?

na kojim mestima se zatvara jedna kolovozna traka za saobracaj motornih vozila?

i to u Beogradu?

Jel zivimo mi u istom Beogradu?

Nisu u Beogradu nigde zatvorene, ja bi ih zatvorio i omogucio samo biciklistima da se njima voze. Ali bi onda automobilisti kukali kako je na ulicama saobracajni kolaps.

Isti onaj kolaps koji bi nastao da nekim cudom 3000 ljudi sedne na bicikle i krenu na posao. Onda ne bi vise bilo one price mi i automobilisti se postujemo jer smo jednaki po zakonu. Onda bi bilo mnogo vise povredjenih biciklista na ulicama. Sve to izgleda lepo i fino kada samo stotinak biciklista dnevno vozi ulicama Beograda ali ti zaboravljas da je cilj omoguciti hiljadama ljudi da bezbedno voze do posla i nazad.

Biciklizam u Beogradu je donekle ziv samo zahvaljujuci ovim biciklistickim stazama koje su takve kakve su ali odvojene od motornih vozila.


  • 0

#22 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 17 February 2019 - 05:56 AM

Nisu u Beogradu nigde zatvorene, ja bi ih zatvorio i omogucio samo biciklistima da se njima voze. Ali bi onda automobilisti kukali kako je na ulicama saobracajni kolaps.

Isti onaj kolaps koji bi nastao da nekim cudom 3000 ljudi sedne na bicikle i krenu na posao. Onda ne bi vise bilo one price mi i automobilisti se postujemo jer smo jednaki po zakonu. Onda bi bilo mnogo vise povredjenih biciklista na ulicama. Sve to izgleda lepo i fino kada samo stotinak biciklista dnevno vozi ulicama Beograda ali ti zaboravljas da je cilj omoguciti hiljadama ljudi da bezbedno voze do posla i nazad.

Biciklizam u Beogradu je donekle ziv samo zahvaljujuci ovim biciklistickim stazama koje su takve kakve su ali odvojene od motornih vozila.

 

Tako nekako. U NS je bilo dosta akcija za omasovljenje biciklizma, više biciklista i slično. I stvarno je u poslednjih 10 godina broj biciklista vidno porastao. Još vidnije je porastao broj ljudi koji voze bajs i zimi.

 

Dobra stvar je što onda vozači budu ipak više naviknuti na bicikliste, pa sad oko 10% njih pogleda na prelazu biciklističke - ranije je to bilo oko 1% po mojoj slobodnoj % gruboj proceni.

 

Loša stvar:

- Manje slobodnih dobrih mesta za vezivanje bajsa.

- Gužva na biciklističkoj. Tako kako se ponašaju naši ljudi kad voze i pešače, isto se ponašaju i na bajsu. Dakle: vožnja 5 na sat njih dvoje paralelno, uz priču. Vožnja po sred staze da niko ne može da ih obiđe - isto po pravilu sporo. Nepoštovanje i nepoznavanje propisa. Skretanje bez najave. Vožnja levom stranom - iznenađujuće često, čak i po kolovozu na nekim delovima, bez vidno opravdanog razloga.

 

 

Inače, po mom mišljenju, jedini na duži rok održivi sistem je potpuna zabrana privatnih automobila, uz dotiranje javnog prevoza, povoljnih taksija (za kad se nešto kabasto/teško tegli, ljude sa posebnim potrebama i slično), deljene društvene automobile za vikend izlete/akcije.

 

To da svako (pogotovo u gradu) ima svoj auto, ili čak dva-tri po domaćinstvu - nije izdrživo & održivo. Ni ekološki.

 

Uz strožije kazne za krađu bicikla.

 

Cargo bicikli bi u takvom sistemu bili kao izmišljeni. I široke trake za bajseve bi bilo moguće praviti - bilo posebno, bilo od jedne kolovozne to napraviti, pa razdvojiti nekim stubovima, ili ostrvom.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#23 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2432 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 17 February 2019 - 02:37 PM

Nisu u Beogradu nigde zatvorene, ja bi ih zatvorio i omogucio samo biciklistima da se njima voze. Ali bi onda automobilisti kukali kako je na ulicama saobracajni kolaps.

Ti bi zabranio jednima a dozvolio drugima, pa gde to vodi?

 

Nigde, zato i kazem da je tvoja ideja nerealna i neostvariva, jedino da pravimo novi grad od nule, a to se nece dogoditi.

ne treba nikome nista zabranjivati vec realizovati ono sto u zakonu vec pise, samo to treba obeleziti vertikalnom i horizontalnom signalizacijom.

 

Kada sve bude jasno obelezeno imaces gomilu biciklista koji ce zeleti da koriste svoje pravo da idu tuda kuda je obelezeno, ne brini za to.


  • 0

#24 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14520 posts

Postavljeno 17 February 2019 - 03:29 PM

@bakara    Moze li neki primer grada a da nije u Indiji u kome hiljade biciklista svakodnevno idu na posao a da staze nisu odvojene od motornog saobracaja.


  • 0

#25 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2432 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 17 February 2019 - 05:20 PM

Mogu samo primer ulice da ti dam Bulevar oslobođenja u Beogradu

To samo u tvojoj utopiji će na hiljade ljudi ići ulicama biciklom, ostali će koristiti druge opcije.

Naša mišljenja se razlikuju jer ti očekujes da svi voze bicikle, ja ne.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
  • 0

#26 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14520 posts

Postavljeno 17 February 2019 - 07:50 PM

Ne ocekujem da svi voze bicikle, 20% do 30% je cilj.


  • 0

#27 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5444 posts

Postavljeno 18 February 2019 - 01:22 AM

Ti bi zabranio jednima a dozvolio drugima, pa gde to vodi?

ako uvedes prave (mozda budu i bolne) zabrane...vode u bolju buducnost.

 

Sta mislis, da su pesacke zone u gradovima (danas uobicajena stvar cak i u srbiji, a da ne pricamo o drugim restrikcijama u saobracaju) demokratski izglasane ili je neki vizionar imao uz to i muda i lupio sakom o sto i rekao ovako treba i ovako ima da bude?

 

 

...ne treba nikome nista zabranjivati vec realizovati ono sto u zakonu vec pise, samo to treba obeleziti vertikalnom i horizontalnom signalizacijom.

 

Kada sve bude jasno obelezeno imaces gomilu biciklista koji ce zeleti da koriste svoje pravo da idu tuda kuda je obelezeno, ne brini za to.

konkretan primer: imam tinejdzera u kuci (NS). Dete ima babe i dede na selu udaljenom 25km od kuce 10km od ivice grada. Do sela vodi regionalni put. Sve pise u zakonu i sve je obelezeno svim mogucim signalizacijama. Dete od prvog dana u saobracaju, korpica napred, korpica nazad, trail-a-bike, bmx, pony, mtb26", trekking28" i upoznato je sa svim stvarima. Po tebi, sve idealno...osim sto nema sanse da mu dopustim da sam vozi bicikl do babe i dede putem kojim se odvija motorizovani saobracaj. Pre neku godinu do kraja ivice grada (Rodic MegaMarket na autoputu) napravili (fizicki odvojenu) bici stazu. Vozi klinac bez problema. Kada bi produzili stazu vozio bi on i do babe i dede. Sam. Ja ne bih imao nikakv problem sa time. Njega znam kakav je ali ne znam koja je budala za volanom.

Isto je tako i u gradu, gde god ide biciklom prvo isplanira putanju da ide bici stazama koje su fizicki odvojene od kolovoza.

Dok ne resimo odvojene staze msm da nema gomile biciklista pre gomile roditelja u crnini, a mozda ni tad.


  • 0

#28 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14520 posts

Postavljeno 18 February 2019 - 02:05 AM


  • 0

#29 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2432 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 18 February 2019 - 12:01 PM

ako uvedes prave (mozda budu i bolne) zabrane...vode u bolju buducnost.

 

Sta mislis, da su pesacke zone u gradovima (danas uobicajena stvar cak i u srbiji, a da ne pricamo o drugim restrikcijama u saobracaju) demokratski izglasane ili je neki vizionar imao uz to i muda i lupio sakom o sto i rekao ovako treba i ovako ima da bude?

Slazem se, i ja sam za to da se prioritet daje uvek prvo pesacima i biciklistima

 

Sto se dece tice istu muku imam s tim sto moje cak i nemaju mogucnost da idu trotoarom jer ga nema.

Tako da mislim da je zaista najmanje sto moze da se ucini je da se postavi horizontalna i vertikalna signalizacija.

 

Od necega mora da se krene, ne mogu da ocekujem da urade posebnu biciklisticku traku kad nema svugde ni cestitog trotoara za pesake, a kolovoz svugde ima.

 

Eto dusan dao primer kako je to u holandiji, pa to nece nikad da bude ovde...

nego kad vec mastamo ja bi voleo da bude bar ko u Londonu :)


  • 0

#30 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14520 posts

Postavljeno 18 February 2019 - 12:36 PM

London je odvratan za voznju biciklom, sadasnji Beograd je raj za London.

 


  • 0

#31 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2432 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 18 February 2019 - 01:29 PM

Htedoh reci da je Beograd blizi Londonu po tome nego Holandiji.

 

ne slazes se?


  • 0

#32 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14520 posts

Postavljeno 18 February 2019 - 01:36 PM

Sada je vreme da se odluci na koju stranu ce se ici odmah ka Amsterdamu ili platiti bolnu cenu ljudskih zivota da bi se doslo do zakljucka da smo trebali ici ka Amsterdamu. Ne znam zasto se pokusava izmisliti neko novo resenje, jos 1934!!! su dosli do zakljucka da se automobili i bicikli ne smeju mesati i izgradili fizicki odvojene biciklisticke staze. 1934!!!. Nemci prave odvojene biciklisticke AUTOPUTEVE izmedju gradova.

Razumem da se nema para, razumem da se nema volje ali predlagati pogresno resenje to ne mogu da razumem.


  • 0

#33 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5444 posts

Postavljeno 18 February 2019 - 02:53 PM

Htedoh reci da je Beograd blizi Londonu po tome nego Holandiji.

 

ne slazes se?

 

Sada je vreme da se odluci na koju stranu ce se ici...

slazem se da smo mozda blizi Londonu nego Amsterdamu

ali se isto tako msm da smo dovoljno pametni da izaberemo put kojim putem treba da krenemo.

 

Kako su kinezi, kad su shvatili da nikad, ali nikad (na vreme) nece stici evropsku i americku auto-industiju

jer su se prekasno prikljucili, taj deo *industrijske revolucije* jednostavno, svesno i namerno preskocili

i odmah presli na elektroautomobile i planiraju ulaganjima da postanu vodje sledece *transportne* revolucije. 


  • 0

#34 flocus

flocus
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 709 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 18 February 2019 - 08:49 PM

Nakon današnje epizode, definitivno glasam za odvojene trake. Vozač automobila me video (sam je rekao) i opet me oborio. Koliko god bilo obeleženo, uvek će se naći neko kome nešto odvuče pažnju i eto belaja.
Odvojene trake za bicikle, dobro zvonce za upozoravanje pešaka, čelični živci, pa polako.
  • 1

#35 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14520 posts

Postavljeno 07 August 2021 - 08:12 PM


  • 1




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika