Jump to content


Photo

Zamena presta-ventila klasičnim (automobilskim)


  • Please log in to reply
28 replies to this topic

#1 Rih

Rih
  • Members
  • PipPipPip
  • 135 posts

Posted 11 February 2019 - 01:13 PM

Na MTB koji vozim (Polar Mirage Pro) su presta ventili (točkovi 27,5"). 

I užasno me nerviraju....od šafljenja adaptera,  (i čuvanja istog),do jako teškog duvanja guma. Ručnom pumpom gume gotovo da ne mogu doduvati, tek je moguće kompresorom na benzinskim pumpama.

Zato sam rešio da stavim unutrašnje gume sa običnom (automobilskim) ventilom.

Zanima me ovo:

-osim proširivanja rupe na felni i na duplom zidu, ima li još kakvog posla?

-kojom širinom burgije proširiti rupe?

-da li će ova umutrašnja guma odgovarati? 

 http://planetbike.rs...u-kutiji/13240/


  • 0

#2 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1705 posts
  • LocationnBGd

Posted 11 February 2019 - 01:29 PM

Zar nije bolje da kupiš normalnu pumpu?

Presta ventil se stavlja na gume koje su duvaju na veće pritiske

Retko koji kompresor duva iznad 4 bara.
Na koji pritisak duvas gume?

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
  • 1

#3 Rih

Rih
  • Members
  • PipPipPip
  • 135 posts

Posted 11 February 2019 - 01:33 PM

Na 3.5 bara


  • 0

#4 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8920 posts

Posted 11 February 2019 - 01:53 PM

1. Izuzetno je vazno obraditi rupu posle busenja da ne budu ostre ivice, pogotovo iznutra felne i izbaciti svu metalnu piljevinu iz felne da ne probusi unutrasnju gumu.

2. Rupa za AV treba da bude precnika od 8,00mm do 8,50mm.

 

 

Ispravka unutrasnja guma Kenda sa linka ima nelogicnosti, reklamira se kao presta ventil a u opisu artikla pise da je za auto ventil, budi oprezan.


  • 0

#5 Markoris

Markoris
  • Members
  • PipPipPip
  • 122 posts

Posted 11 February 2019 - 02:44 PM

I mene je presta vintil nervirao. Onda je slijedila kupovina pumpe a zatim prikljucka na kopresor. Presta ventil mi sad vise odgovara nego obicni (auto). Lakse mi je izduvati gumu ako je potrebno krpljenje. Mislim da je to samo stvar navike.

Послато са SM-G965F уз помоћ Тапатока
  • 0

#6 Rih

Rih
  • Members
  • PipPipPip
  • 135 posts

Posted 11 February 2019 - 03:10 PM

Gume doduvavam onim malim kompresorom što se kači na upaljač u automobilu, On može da pumpa dosta preko 4 bara.

Ali, problem je u adapteru koji stavljam na presta ventil. Prethodni adapter je solidno vršio posao, ali sam ga izgubio....onda sam probao 2-3, i sa svima imam muke. Na jakim kompresorima na benzinskim pumpama još i nekako, ali sa ovim malim nikako. O maloj Giyo ručnoj pumpi i da ne pričam. A upravo ona mi je par puta pomogla kad sam u nediođiji bušio gumu sa auto-ventilom. Sad bih mogao samo da plačem....

Zato sam rešio da se vratim na auto-ventil.

Dve nove gume će me koštati 1140 din, proširivanje rupa ne bi trebalo da bude problem.

Jeste sa presta lakše izduvati gumu, ali ni sa auto-ventilom nije neki problem.

P.S.        Sad i ja vidim nelogičnost oko gume koju sam postavio.....čak i na kutiji koja se vidi na slici piše "presta valve", a u opisu automobilski


  • 0

#7 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3232 posts
  • LocationBeograd

Posted 11 February 2019 - 03:22 PM

Ili ti nešto nije u redu sa ventilima ili ne znaš da koristiš pravilno. Presta ventili se super lako duvaju svakom pumpom koja ih podržava. Baš sa auto ventilima je mučenje što se mora glava nabiti skroz skroz, u suprotnom se iglica ne otpusti pa vazduh  ne ide ili ide preteško. A to duboko nabijanje glave na ventil ide nekad veoma teško uz velik otpor, pogotovo je problem kad je guma skroz izduvana pa upada itd. Presta je pesma za korišćenje, i na 10 bara a da ne pričam na 3.5 male giyo pumpice rade odlično, na 3.5 bara mogu malim prstom da naduvam.


  • 1

#8 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8920 posts

Posted 11 February 2019 - 03:28 PM

Problem je u adapteru a ne u ventilu ili pumpi. Lako se pumpaju i sa auto ventilom i sa prestom. Meni je licno jednostavnije sa auto ventilom, ne moram da odvrcem i zavrcem iglicu.

@Rih   Ako vec koristis adapter onda predji na auto ventil bice ti zivot jednostavniji, u suprotnom kupi pumpu za presta ventil.


  • 0

#9 Rih

Rih
  • Members
  • PipPipPip
  • 135 posts

Posted 11 February 2019 - 03:51 PM

Nisam ni znao da ima pumpa samo za presta n2:cool2

Ima li ih manjih (kao Giyo), za upotrbu u nedođiji, i koja im je odokativna cena? U ponudi Planetbike-a ne mogu da ih prepoznam.


  • 0

#10 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8920 posts

Posted 11 February 2019 - 03:58 PM

Obicno ima gumica kojoj se okrene smer, odvrnes taj deo na pumpi u koji guras ventil izvuces gumicu i okrenes je za 180 stepeni i vratis u pumpu i zavrnes, onda moze da pumpa samo presta ventil.

 

(link)


  • 0

#11 Rih

Rih
  • Members
  • PipPipPip
  • 135 posts

Posted 11 February 2019 - 04:15 PM

E, pa onda je ovo daleko bolje (i duplo jefinije) rešenje od bušenja felne i kupovine novih guma (a pri tome su mi postojeće gume nove, vozim ih tek jednu sezonu, nisu bušene).

Ako ovom pumpicom mogu lako da doduvam gumu, bez kačenja ikakvih adaptera, ili da naduvam rezervnu ako mi se probuši negde u nedođiji....kupiću je.

Sad mi je prelazak na auto-ventil sekundarna opcija.

Hvala!!!!


  • 0

#12 Rih

Rih
  • Members
  • PipPipPip
  • 135 posts

Posted 11 February 2019 - 04:44 PM

Sad gledam ponudu Giyo pumpi na PB, vidim pumpu koju koristim već 3-4 godine (sa kojom sam lako duvao auto-ventile na prethodnom bajku):

http://planetbike.rs...ema/Pumpe/3792/

U opisu piše da se može koristiti i za presta ventil!!!!!!

Pumpa mi nije ovde, pa ne mogu da proverim....da li je moguće da je u vreme kad sam je kupio bila samo za auto-ventil, a da je ovaj dupli sistem konekcije dodat u skorije vreme (mada mi je ovo nelogično), ili je ova pumpa oduvek bila ovakva?

Ako jeste, ni pumpu ne moram kupovati n2:party-021 , samo da naučim da je koristim.


  • 0

#13 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3232 posts
  • LocationBeograd

Posted 11 February 2019 - 06:25 PM

Kao što rekoh, samo da naučiš da koristiš. Inače baš tu pumpu 04s sam i hteo da ti preporučim umesto da kupuješ druge unutrašnje i bušiš felne, jer sam mislio da stvarno imaš neku krš pumpu koja ne može da duva presta ventile. Ova pumpa je već dosta godina na sceni, poznata je proverena i mnogo preporučivana, zato što je vrlo mala i kompaktna a duva drumske gume na visok pritisak bez problema. Ja je na preporuku drugih kolega drumaša srećno koristim već 9 godina, do duše sada drugu, prvu sam letos izgubio preskačući ležećeg policajca ispade iz džepa. Ta prva je radila 8 godina kao sat. Spasavala mi stvar i kod nekih nepristupačnih ventila na invalidskim kolicima gde regularne glave i pumpe ne mogu da priđu.


  • 0

#14 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4530 posts

Posted 11 February 2019 - 06:38 PM

... presta ventili...užasno me nerviraju.......

 

 

...vidim pumpu koju koristim već 3-4 godine...samo da naučim da je koristim.

strava! Svaka cast!  n2:smiley-score010


  • 0

#15 marvas

marvas
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 255 posts
  • LocationBeograd/Surcin

Posted 11 February 2019 - 08:02 PM

Do koliko bara ova mala pumpa moze da napumpa drumsku gumu?

Послато са SM-G950F уз помоћ Тапатока
  • 0

#16 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1705 posts
  • LocationnBGd

Posted 11 February 2019 - 09:52 PM

Ta mala pumpa je "za nedaj boze", nije za redovno pumpanje gume, za to vam treba velika rucna pumpa i onda cete videti prednosti presta ventila

 

Za 3.5bara bukvalno bilo koja podnostojeca rucna pumpa ce ti raditi posao, mislim da za 1500din vec ima da se kupi neka solidna kineska...

 

Za vece pritiske vec mora ozbiljnija pumpa jer se jeftine pumpe raspadaju na vecim pritiscima.

 

Znaci kad si vec hteo da potrosis pare na gume potrosi na pumpu i neduvaj tom malom (osim kad se probusi negde) i zivot ce ti biti mnogo laksi.

Mali auto kompresor isto batali, lakse se duva sa pumpom.


  • 0

#17 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 757 posts

Posted 12 February 2019 - 08:26 AM

Do koliko bara ova mala pumpa moze da napumpa drumsku gumu?

Послато са SM-G950F уз помоћ Тапатока

 

Sa malim Gyio pumpama, ja naguram do oko 6 bara, sa svojom snagom, pricam o drumskoj gumi, imam oko 80kg. Moji drugari ne mogu vise ni sa noznim Giyo pumpama, ali su oko 70kg tezine.


  • 0

#18 marvas

marvas
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 255 posts
  • LocationBeograd/Surcin

Posted 12 February 2019 - 09:13 AM

To je odlicno, vise nego dovoljno da se nastavi voznja u slucaju busenja gume.


  • 0

#19 Rih

Rih
  • Members
  • PipPipPip
  • 135 posts

Posted 12 February 2019 - 09:37 AM

Meni ova mala pumpa prevashodno i treba u slučaju nužde, negde u nedođiji. A ako budem lako sa njom mogao da doduvam gumu i kući (na propisana 3,5 bara), cela priča je kompletirana.....

Celu prošlu sezonu sam izvezao moleći Boga da mi se guma negde ne probuši, a gume sam doduvavao na benzinskim pumpama.

Na prethodnom bajku, sa auto-ventilom, me je par puta spasla.


  • 0

#20 trista_cuda

trista_cuda
  • Members
  • PipPipPip
  • 124 posts
  • LocationBG

Posted 12 February 2019 - 10:07 AM

 Ima dve vrste adaptera sa presta na auto ventil, sa gumicom unutra i bez. Ja sam korisio bez, imao sam gomilu Maxxis unutrašnjih a kasnije Schvalbe i to je radilo bez problema. Onda sam kupio jednu Kendu i Continental i adapter je postao beskoristan. Kod Kontija telo gde se šrafi adapter je odsečeno sa obe strane tako je bilo nemoguće napumpati jer vazduh curi tuda. Čak i na kompresoru benzinskih pumpi je bilo mučenje. I onda je adapter sa gumicom unutra rešio problem :). Inače kod preste se manje dešava da pukne guma pored samog ventila i najbitnije što dugo drži vazduh. Kod istog modela unutrašnje sa prestom sam dopumpavao na tri meseca a sa auto ventilom na 5-6 dana.


  • 0




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users