Jump to content


Fotografije

City / Turing BG (kuca-posao) 192cm/120kg


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
50 odgovora na ovu temu

#1 Guglisha

Guglisha
  • Members
  • Pip
  • 15 posts

Postavljeno 07 February 2019 - 11:16 PM

Zdravo drugari,

 

Hajde prvo da odgovorim na pitanja koja je postavio FalloutBoy pri savetovanju kako se trazi savet na forumu:

 

1. Visina vozača

192cm, 120kg, 40 godina (rekreativno) -  sto ukazuje da mi kondicija nije jaca strana.

 

2. Namena bicikla

Bicikl bi se vozio ISKLJUCIVO po gradu i asvaltu.  Osnovna namena je za prevoz kuca-posao, 40 minuta u jednom pravcu. Zvezdara-Novi Beograd. Ima uzbrdica u Beogradu, ali ne bih isao u planinarenje njime, niti vozio po sumama i gorama.

 

3. Kakav bicikl želite

Presekao da bude trackking/city/hibrid (sta god da je razlika medju tim nazivima). Ne bih uzimao drumasa jer bih nosio na posao torbu sa hranom, presvlaku i komp, a mountain bike mi nije potreban

 

4. Koliki je budžet i dolaze li polovni bajsevi u obzir

Budzet je do 300 evra. Video sam u Merkatoru Nakamura Platinum 20 za oko 200 evra, ali mi je uzivo delovao bas lose. Ideja je da dodam jos malo para i da uzmem bolji polovan bajs.

 

 

Procitao sam mnogo stvari na forumu oko izbora bicikla, ali mi se cini da samo postajem gluplji sto vise citam. Ovo su neki zakljucki koje sam doneo, slobodno me ispravite ako negde gresim:

  • ram aluminijumski (nemam potrebu za karbonskim, celicni je prevazidjen). Uzeo bih neki od 60cm ili xxl, posto sam se zgrbio na dosadasnjem bajku. Malo bih da se "raskomotim". Mislim da u ovom cenovnom rangu ne mogu bas da biram neki super ram.
  • tockovi treba da budu sto veci i sto uzi (ovo mi je posebno nejasno jer su skoro svi bajsevi kategorisani pod grupu 700C)
  • kocnice - sasvim mi je svejedno. Jedino zbog kilaze ne znam da li je potrebno da uzmem diskove, posto za moje rekreativno pedalanje vi-brejk zavrsavaju posao
  • sifteri, pogon - video sam onu Shimano tabelu i preporuke da bi bilo dobro odabrati neku Deore grupu.

 

 

Posto sam ja odgovrio na pitanja, hajde da ja postavim svoja pitanja ;)

 

Moj opsti utisak je da su svi bajsevi "slicni" u toj cenovnoj kategoriji. Ne znam kako se opredeliti za jedan. Evo kako izgleda moja pretraga:

 

https://tinyurl.com/y93qeexv

 

Vizuelno bih voleo da bicikl izgleda ovako:

 

https://www.2bike.rs...ov#.XFycNrgo8qQ

 

Konkretno za ovaj model nisam nikada cuo, nije mi jasan kakav je ovo prenos 1x8 i zadovoljava li moje potrebe i da li progledati kroz prste slabijoj opremi. Takodje mi nije jasno zasto on nov kosta tri puta vise.

 

 

 

PITANJA:

 

  1. Da li kupiti Diamant Rubin? Da li je taj prenos 1x8 podlozan kvarenju? Da li vredi davati pare za njega ili sacekati neki drugi? Svidja mi se sto nije upadljiv, sto ima krutu vilu, pak treger, a opet vidim da postoje u tom cenovnom rangu bicikle poznatijih marki. Kod njega ne vidim nista dobro, osim tog vizuelnog subjektivnog osecaja :)
  2. Odabrao sam npr 5 komada za uzi izbor. Prodavci su Ruma, Sid, Novi Pazar, Kraljevo, Loznica. Automatski otpada da cu moci da odem i da probam bicikl i svede se na online kupovinu, a meni se cini da cu naleteti na minu kao pocetnik i kupiti macku u dzaku. Da li ici u neki od gradova ili poruciti online? Ne znam kolika je vajda i da odem, kada dugogodisnji preprodavci znaju dobro da nasminkaju bajs.
  3. Da li mozete da mi odaberete ako vidite neku "dobru priliku" sa https://tinyurl.com/y93qeexv
  4. Vidim da su svi hvalili majstora Grbica. Da li njega da nadjem i pitam da mi pomogne u izboru bicikla? Voleo bih da kod njega odrzavam posle bajs
  5. Da li se ne baktati sa polovnjacima i uzeti neki Capriolo ili Nakamuru?

 

Izvinjavam se na duzem postu, ali vi ste i sami krivi sto ste me zarazili da citam forum i time mi izrodili milion novih pitanja :)

 

Hvala onima koji procitaju ovaj post, a narocito onima koji odgovore

 

Biciklisticki pozdrav,

Guglisha

 

 

 


  • 0

#2 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8504 posts

Postavljeno 08 February 2019 - 01:37 AM

Idi probaj Diamant, ako je ispravan (prvenstveno mislim na zadnju glavu tocka sa 8 brzina) i ako ti odgovara velicina bicikla neces se pokajati.


  • 1

#3 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2569 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 08 February 2019 - 03:19 AM

Bogami posto imas 120kg i zivis na brdovitoj Zvezdari ja bih rekao da je ovaj bajs sa alfine 8 faznim pogonom pretezak za tvoju kilazu.
Da se ne uvredis, ipak si malo tezi pa ipak obrati paznju da ne kupis bajs pa da ga posle zamrzis.
Preporucio bih ti neki bajs sa tripl pogonom i sa klasicnim menjacima jer tu mozes vise da improvizujes sa prenosom da bi lakse izlazio uz brda.
Najbolje bi bilo da probas obe vrste pogona pa da vidis sta ti bolje lezi, oseti se razlika.


Sent from my SM-G900F using Tapatalk
  • 0

#4 leopoldbloom

leopoldbloom
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 258 posts

Postavljeno 08 February 2019 - 06:56 AM

Recimo ovako nešto:https://www.2bike.rs...18#.XF0nPTBKi1s

 

Prodavac pouzdan, cena je u tvom opsegu. Imaš prtljažnik i rasvetu. 

 

Pošto živiš gde živiš, pre bih odabrao ovakvu vrstu prenosa, nego 1x8, mada se i sa tim  može uzbrdo, bez nekih većih problema, nije Beograd Kop.


  • 2

#5 mirek200

mirek200
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 368 posts

Postavljeno 08 February 2019 - 07:14 AM

Taj tip pogona je takav,svaki put kada menjas brzinu moras prestati da okreces pedale sto je ponekad frustrirajuce.(dobra strana je da se retko menja lanac) Najbolje sifteri  deore (manji budzet) ali XT oprema je zakon.Suspenzije nikada dosta, ali u prednjem tocku i sticni standard.Posto imas visak kg. felne duplozidne nitovane,sa njima u standardu obicno idu prohromske spice.Proba obavezna,ako treba i u Novi Pazar. Ne mogu toliko da nasminkaju,pogledas dobro bicikl da nije napukao ram, zavrtis tocak da ne baca,provozas(skini ruke sa volana na trenutak ne sme da vuce u stranu jel tako?) opteretis i menjas brzine kada najvise pritisnes pedalu treba perfektno da menja brzine,zakocis ,nesme da secka itd. JBG, takva su vremena,nista na rec. Napr. KTM Avenza odlican, bi se mogao izvuci za 350 E,ali to sam rekao onako  usput,ima i drugih te klase.

 

Celicni ram nije prevazidjen,svi cikloturisti koji prelaze  ogromne kilometraze ga imaju zato sto je jaci, i moze da se popravi  u svakom mestu. Al je dobar ali  je osetljiviji.


  • 0

#6 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1594 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 08 February 2019 - 10:16 AM

Evo momak na benchu trazio slicno pa sam mu neke izdvojio, mozda pronadjes neki za sebe:

malo sam ih danas gledao, ne znam koliki ti ram treba ali neke sam izdvojio

https://www.2bike.rs...re#.XFl4x82NxGM
https://www.2bike.rs...18#.XFl3yM2NxGM
https://www.2bike.rs...-1#.XFl32s2NxGM
https://www.2bike.rs...ov#.XFl33c2NxGM
https://www.2bike.rs...ra#.XFl3is2NxGM
https://www.2bike.rs...18#.XFl3yM2NxGM

Ovaj je malo iscukan i pitanje je koliko trazi za njega posto ima drumsku grupu...
https://www.2bike.rs...11#.XFl3Is2NxGM


 
  • 0

#7 Guglisha

Guglisha
  • Members
  • Pip
  • 15 posts

Postavljeno 08 February 2019 - 11:35 AM

@Dusan011, @vidak - Hvala, jedino sto mi je jedan rekao da ga kupim drugi da ga ne kupim. :)

 

@leopoldboom - odlicna preporuka. Verovatno cu otici do Novog Sada i odabrati jedan od ova dva bajsa

 

@mirek200 - Nisam znao za taj momenat oko prestajanja vrtenja pedala. Valja probati i videti kako je uzivo. Verujem da je XT oprema zakon ali mislim da bih probio budzet. Gledao sam neki YouTube klip koji je snimio FalloutBoy o stvarima na koje treba obratiti paznju pri kupovini, pa se nadam da ce mi to pomoci.

 

@bakara - Uglavnom su mi mali ramovi. Jesi ti isti onaj Bakara sa foruma Elitesecurity? Ako jesi, ima li nesto u cemu ti nisi ekspert?

 

Hvala jos jednom svima.

 

P.S. Nadam se da cu smrsati i da to nece biti u buducnosti problem pri bicikliranju :)


  • 0

#8 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8504 posts

Postavljeno 08 February 2019 - 01:16 PM

@mirek200   Kod zadnjih glava sa menjacima pedale se ne moraju prestati okretati kada se menja brzina vec sistem zupcanika ne sme biti opterecen, dovoljno je da samo malo usporis sa okretanjem pedala kao i kada se menja kod normalnih menjaca. Prednost kod takvih menjaca u zadnjoj glavi je da se brzine mogu menjati i kada bicikl stoji, tj ne okrecu se pedale sto je izuzetno korisno u gradskoj voznji kada se cesto zaustavlja na semaforima, takozvano stani kreni kao i sto su zasticeni od prljavstine i kise.


  • 0

#9 trista_cuda

trista_cuda
  • Members
  • PipPipPip
  • 103 posts
  • LocationBG

Postavljeno 08 February 2019 - 01:35 PM

 Svakodnevno odlazak na posao par desetina kilometara sigurno skida kilograme :). Ja bih također savetovao izbegavanje 1x8, Alfine, Nexus i tako to. Vozio neko vreme po Beogradu i pokazalo se potpuno neodgovarajuće iako imam kondicije i snage na pretek. 3x7,3x8,3x9 je jeftino za održavanje i idealan prenos za BG do svakog dela grada. Također nikako, ali NIKAKO ne bih savetovao kupovinu ovih MBK. Nishiki, Cultima, Kildemoes... supermarket bicikala koji su samo lepi na oko a u vožnji nedobni do bola + užasni za nadogradnje. Takve bicikle kupuju ljudi na zapadu koji u garaži imaju tri automobila pa im se učini zgodno da stave jedan takav u ćošak, odvoze par krugova i nikad više pa se san o urbanom biciklističkom ratniku brzo završi.

 Bolji izbor bi bio neki stari drumaš iz 80-ih ili 90-ih a najbolji klasičan city kakve rade Batavus, Pegasus, Bergamont, Gazelle, KTM, raleigh... Paktreger je neizostavan deo gradskog bicikla, lancobran i blatobran isto tako (ne samo što štiti od kiše nego i od pljuvačke ili povraćke koja je česta u gradu). Ako nećeš imati mesta da ostavljaš bicikl na poslu gde je siguran od krađe onda ne treba štedeti na zaštiti (dobar lanac i katanac). S obzirom na težinu i visinu, savetujem što veće platforma pedale koje uz ručke i sedište naviše doprinose udobnosti.


  • 0

#10 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8504 posts

Postavljeno 08 February 2019 - 01:39 PM

Jadan ja vozim 1x3 po Beogradu. Valjda za mrsavljenje treba da bude teze okretanje pedala a ne lakse :)


  • 0

#11 trista_cuda

trista_cuda
  • Members
  • PipPipPip
  • 103 posts
  • LocationBG

Postavljeno 08 February 2019 - 01:51 PM

Jadan ja vozim 1x3 po Beogradu. Valjda za mrsavljenje treba da bude teze okretanje pedala a ne lakse :)

 

Ja juče na vr' Višnjičke banje, napred 24 nazad 32 ...umalo umro, srčka oće da rikne :). Ako krene voziti sa tim prenosom ništa od ekologije. Prvi bicikl je najbitniji.


  • 0

#12 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3058 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 08 February 2019 - 02:18 PM

Jao ja sam tu, ima tu jedan uspon koji ide do Lešća, skoro sam ga "otkrio" i teži je čak i od Vitezova Karađorđeve Zvezde koji sam do tada smatrao najtežim u gradu. Ovaj mi je još bliže tako da će mi biti zgodan za povremeno testiranje vremena i forme hehe. Šteta što se nisam jesenas testirao pa da znam u proleće kad dostignem taj nivo.

A to menjanje brzina u mirovanju ne znam što bi bila neka bitna prednost. Meni se ti sistemi ne sviđaju, mislim da ima dosta nedostataka, nije za džabe to nepopularno. Inače ja na drumašu redovno šaltam brzine u mestu dok stojim na semaforu : )


  • 0

#13 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8504 posts

Postavljeno 08 February 2019 - 02:44 PM

Probaj Siluanovu penjanje sa istocne strane ka groblju kod Sremcice...


  • 0

#14 mirek200

mirek200
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 368 posts

Postavljeno 08 February 2019 - 03:48 PM

@mirek200   Kod zadnjih glava sa menjacima pedale se ne moraju prestati okretati kada se menja brzina vec sistem zupcanika ne sme biti opterecen, dovoljno je da samo malo usporis sa okretanjem pedala kao i kada se menja kod normalnih menjaca. Prednost kod takvih menjaca u zadnjoj glavi je da se brzine mogu menjati i kada bicikl stoji, tj ne okrecu se pedale sto je izuzetno korisno u gradskoj voznji kada se cesto zaustavlja na semaforima, takozvano stani kreni kao i sto su zasticeni od prljavstine i kise.

 Sta da ti kazem Dusane,sin mi ima takav bicikl pozadi je ta Sram glava vozio sam i to se meni uopste ne svidja sto ne moze pod opterecenjem da  se menjaju brzine,(iako i on kaze da nemam pojma sta je prava stvar a kupio sebi posle Avenzu)a kod ovih klasicnih pogotovo XT moze  pod opterecenjem  ,znaci kuci sin ima KTM Avenzu , menja brzine pod opterecenjem bez problema. Sada za prednji menjac da li moze ne znam ali zadnji 9 brzina moze garant. I na deore menjacu od snaje i to sam vozio moze pod opterecenjem.


  • 0

#15 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8504 posts

Postavljeno 08 February 2019 - 04:50 PM

Samo kontinualni menjaci mogu da menjaju pod opterecenjem, svi ostali trebaju da budu rastereceni. Jedna od prvih stvari koja se uci kada se radi sa menjacima je da se brzine menjaju pre uspona pogodi zasto... Ne bi me cudilo da ti i na busilici menjas brzinu u hodu pod opterecenjem.


  • 1

#16 Bole

Bole
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 353 posts
  • LocationOn Scott Speedster

Postavljeno 08 February 2019 - 05:31 PM

Opis koji si dao vrišti za jednim Cannondale Bad Boy. Ima jedan XL na oglasima ali je cena exorbitalna i nema veze sa realnošću. Nije mi manir da komentarišem cene ali ta cena konkretno je bukvalno puta 2 od realne. 

 

Ovaj corratec je pristojna gerontološka varijanta, uspravno sedenje itd i btw kočnice su BULJA na njemu, čisto da ti kažem. Ja sam 193 i 111kg i tebi treba dobra zaustavna moć, veruj mi.


  • 0

#17 mirek200

mirek200
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 368 posts

Postavljeno 08 February 2019 - 07:02 PM

Eto vidis dobro si pomenuo busilicu pod opterecenjem,to je isto kao taj Sram menjac sto ti hvalis,jelda, busilicu moras da iskljucis da bi promenio brzinu i tu negde pred kraj inercije da prebacis brzinu,(ali obicni ljudi iskljuce busilicu i onda ako ne upadnu zupcanici pomeraju steznu glavu iliti futer)ali to nema blage veze napr . ni sa mojim tourney menjacem kojim saltam brzine i kada idem na napr, Frusku goru..Kada kazem opterecenje nemoj to bas bukvalno shvatiti ipak treba cuvati lancanike.

 

Svi dosada su se izjasnili  kojem menjacu bi dali prednost.

 

A to sto bi tebe cudilo a sta ne, zadrzi za sebe, ovde se demokratski polemise ,mi biciklisti trebamo da budemo  primer polemike.


  • 0

#18 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8504 posts

Postavljeno 08 February 2019 - 07:35 PM

Kakva je to polemika ako bih svoje misljenje zadrzao za sebe :)  Ne hvalim ja nista samo ne zelim da ljudi steknu pogresan zakljucak jer sam verovatno presao vise kilometara sa takvim menjacima nego ako se saberu svi kilometri koji su oni sto su se izjasnili protiv takvog menjaca odvezli sa njime. To su odlicni menjaci za gradsku voznju (naravno ako su ispravni buduci da je polovan bicikl u pitanju).


  • 0

#19 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2569 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 08 February 2019 - 07:40 PM

Kakva je to polemika ako bih svoje misljenje zadrzao za sebe :) Ne hvalim ja nista samo ne zelim da ljudi steknu pogresan zakljucak jer sam verovatno presao vise kilometara sa takvim menjacima nego ako se saberu svi kilometri koji su oni sto su se izjasnili protiv takvog menjaca odvezli sa njime.

Verovatno jesi ja sam posle deset km i prvog brda ustanovio da to nije za mene. Na prvi pogled odlicna stvar odrzavanje skoro nikakvo, lanac 500din. Zupcanik tu negde sa cenom ali mnogo smara uzbrdo.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
  • 2

#20 mirek200

mirek200
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 368 posts

Postavljeno 08 February 2019 - 07:45 PM

Svako ima svoje afinitete,Nekom leze nekom ne. Ocigledno da oni kojima ne lezi takav menjac su u vecini,to ne znaci da taj menjac nije izdrzljiv.

 

Ali gledaj ovo. Da su ti menjaci tako dobri bili bi na  trkackim biciklima.

 

Secam se nekada su napravili Formulu 1 sa 6 tockova kao bolje lezi na stazi,ali nije zazivelo. i tako razni dobri pronalasci i losi,koje obican svet nije prihvatio.


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika