Jump to content


Fotografije

Btwin Triban 520 - Trening, zimski bajs, touring, radonneur


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
26 odgovora na ovu temu

#1 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 09 December 2018 - 12:27 PM

Posle 5 godina od kada sam malo aktivnije počeo da vozim bicikle uglavnom po asfaltu i nakon tri promenjena drumaša koje sam prodavao i kupovao više iz hira nego iz potrebe, napokon sam po odličnoj ceni uspeo da dođem do bicikla koji nameravam da zadržim nešto duže jer u njemu pronalazim po malo od svega onoga što mi je zaista potrebno od jednog bicikla. A to je pre svega sredstvo za zabavu i manje ili više naporne treninge, bicikl kao prevozno sredstvo i za lagano krstarenje, možda lagani turing koji uključuje čak i nezahtevan off road i jedan pravi radonneur bicikl koji omogućava da se na njemu voze maratonske vožnje od više stotina kilometara, a da se pri tom na biciklu bezbedno ponese upravo onoliko stvari i alata koji su potrebni da bi takav biciklistički poduhvat bio što više uživanje a što manje glavobolja....

 

Kao što naslov kaže, u pitanje e Btwin Triban 520, odnosno "početnički" drumski bicikl od giganta u proizvodnji i prodaji sportske opreme Decathlon iz Francuske, koji ima preko 1000 sopstvenih filijala širom sveta, i koji upravo zbog toga nudi svoje proizvode po ceni i uslovima kojma ne može niti jedan drugi biciklistički gigant da parira. Odnos dobijenog i uloženog je kod ovog bicikla zaista dobitna kombinacija.

 

Bicikl je kod mene neke 3 nedelje i za to kratko vreme koliko sam uspeo da ga testiram, pokušaću da iznesem neke svoje opšte utiske u vožnji i kvalitetu izrade samog bicikla. 

 

 

20181209_111532.jpg

 

 

Ram je napravljen od aluminijuma 6061 sa izuzetkom prednje viljučke koja je od karbon kompozitnih vlakana. Geometrija je sloping, uz nešto viši head tube po uzoru na endurance bicikle koji omogućava za nijansu uspravniji položaj u vožnji, koji dugoročno pruža odličnu udobnost na dužim turama i odličnu preglednost puta u uslovima regularnog drumskog saobraćaja. Kome uspavniji položaj smeta, može dobotii na boljoj aerodinamici spuštanjem lule niže i  montažom prestenova na gornji deo vrata viljuške. Sem toga, vožnja u udobnim dropovima popraviće aerodinamiku i zahtevnijim korisnicima. Ram je mestimično tanjen ali svakako nije u pitanju trostruko tanjenje pa samim tim ram ne može da se pohvali minimalizacijom težine kao što je to slučaj kod nekih drugih proizvođača, ali krajnja redukcija težine na ovom biciklu svakako da nije apsolutni prioritet. I pored toga bicikl po specifikaciji proizvođača u M veličini teži 9,8 kg što je, verovatno ćete se složiti, i više nego prihvatljiva težina za bicikl ovog cenovnog ranga. Bicikl je ofarban u kombinaciju mat crne i crvene boje (model 2016) koja lepše izgleda uživo nego na slikama, ali ono što kvari vizuelnu sliku rama su spojevi odnosno varovi koji nisu dodatno brušeni i obrađeni kao što je to slučaj kod skupljih biciklova. No niska cena za solidan proizvod mora negde da dođe do izražaja. Međutim, ono što ovaj ram čini zaista drugačijim jeste odličan klirens prednjeg i zadnjeg točka koji omogućava da se na ram bez problema montiraju gume i do 32 mm debljine koje svakako proširuju upotrebnu vrednost bicikla. Naišao sam i na podatak da je moguće montirati čak i gume od 37mm pod uslovom da se izduvane montiraju na ram, ali to su već ekstremi. Sem toga, na prednjoj i zadnjoj vili su ostavljene izbušene rupe koje omogućavaju prihvat za blatobrane koji ako se montiraju na bicikl ograničavaju debljinu gume na 28mm što je za drumski bicikl opet i više nego dovoljno. Sem toga, postoje dodatne rupe za šrafove na ramu koje omogućavaju montažu čak i prednjih i zadnjih bisaga koje ovom biciklu omogućavaju da se koristi čak i kao touring bicikl. Genijalno rešenje!

 

20181209_111556.jpg

20181209_111712.jpg

 

Na biciklu je grupa Shimano Sora 3400 u tripl kombinaciji pogona sa lančanicima 53-39-30 i kaseom 12-25. Kaseta i pogon svakako omogućavaju šriok spektar brzina za pronalaženje adekvatne kadence a i kombinacija 30-25 je slična onoj 34-28 te omogućava čak i manje fizički spremnim biciklistima savladavanje standardnih uspona. Ako se pak napadnu neki ozbiljniji usponi ili bicikl optereti bisagama, zadnji lanac je dugačkog kaveza tako da će prihvatiti kasetu i do 32 zuba što svakako povećava potencijale bicikla. Shimano Sora 3400 koja je na ovom biciklu svakako pruža pouzdanost i ergonomiju Šimanovih mnogo skupljih grupa uz nešto veču težinu i bužire koji kod ove generacije ipak nisu sakriveni ispod kepera nego dolaze ispred kormana što je po meni jedini "nedostatak" ove grupe, iako je to više vizuelni detalj nego što zaista ima problem kod praktične upotrebe. Svakako, aktuelan model Btwin Triban 520 dolazi sa Sorom R3000 kod koje bužiri menjača prolaze ispod kepera te je i ovaj problem uspešno rešen. 

 

Šticna, lula i korman su takođe u izvedbi Btwin-a i u takođe mat boji u tonu celog bicikla. Izgledaju lepo, deluju da su pristojnog kvaliteta, a pogotovo sam volanom prezadovoljan čiji kompaktan i anatomski oblik i lepo izgleda i pruža odličnu ergonomiju u vožnji.

 

20181209_111637.jpg

 

Sad dolazimo i do loših, ili bar kompromisnih rešenja na biciklu koja odaju da  Triban 520 ipak spada u nižu klasu drumskih bicikala. To se pre svega odnosi na kočnice, koje iako su Kaliper, i ako ih serijski proizvodi Shimano, jednostavno ne uspevaju da sa lakoćom i bez prevelikog napora zaustavljaju ili blokiraju točak, a i previše su bučne i nekako neartikulisane. Gotovo odmah po kupovini bicikla sam naručio Shimano Dura Ace pakne sa kertridžima sa kojima se situacija drastično popravila i sad mogu da kažem da ni kočnice nisu loša strana bicikla uz investiciju od oko 20-tak eura. 

 

Drugi lošiji aspekt bicikla su točkovi, za koje ne mogu da kažem da su loši, jer iako ih po pravilu Btwin proizvodi ili bar prodaje kao sopstveni proizvod, imaju 32 žbice i deluju kompaktno i jako, imaju nešto veću težinu koja kod korisnika koji očekuju nešto bolje performanse umeju da predstavljaju manu prilikom uspona ili šprinteva na ravnom. Ko ovaj bicikl planira da koristi za treninge, moja je preporuka da se točkovi zamene nešto lakšim. Ko ne trenira i ne trka se, i ovi točkovi će sasvim solidno raditi posao. 

 

Još jedna primedba koju sam imao na bicikl je sedlo koje možda ne vredi ni spominjati jer to svakako stvar lične preferencije. No sedlo svakako nije teško i deluje kvalitetno, s obzirom da je umereno trvdo a sedalno deo blago izdignut u odnosu na nos, koji verovatno omogućava smanjenje pritiska na prostatu. Međutim, ono što meni lično ne odgovara je širina sedla koje mi je preusko pa sam ga zameni SQLabom koji mi svakako daleko više odgovara. 

 

20181209_112008.jpg

 

 

 

Gume koje na ovom modelu dolaze su 25mm folding Hutchinson Equinox koje pružaju prihvatljiv otpor kotrljanja i solidan grip u krivinama, ali nisam siguran koliko su otporne na bušenje kao i koliko su dugotrajne. Na novijem modelu Tribana dolaze MIchellin gume koje verujem da su sličnih performansi i cenovnog ranga. 

 

 

Sve u svemu, Btwin triban nov košta grubo rečeno 600 eura, što ga uz Sora opremu, širooko upotrebljiv i praktičan ram sa karbonskom viljuškom, mogućnosti kačenja pak tregera i blatobrana, kao i doživotnom garancijom proizvođača stavlja u sam vrh ponude novih drumskih bicikala nižeg cenovnog ranga. Prime radi, Giant Contend košta 150 eura više, ima Claris osmofaz a i teži je za oko 500 grama, Scott Speedster takođe, itd.... 

 

Alternativa ovom biciklu je Triban 500 koji je oko 150 eura jeftiniji. ima nešto drugačiji ram sa ovalnim cevima ali bez karbonske viljuške, i sa Microshift opremom koja nije loša ali čini mi se ipak malo manje pouzdana od Sore.

 

Btwin Triban ima i u izvedbi sa Shimano 105 5800 opremom i Mavic točkovima koji nov u toj kombinaciji košta 800 eura, što je opet za bicikl takve specifikacije osetno jeftinije od ostalih renomiranih proizvođača. 

 

 

Za kraj samo da napomenem da sam od ovog bicikla napokon dobio sve ono što sam želeo. Dakle drumaša koji je dovoljno agilan, okretan i umereno lak da ga koristim za sportsko rekreativne vožnje od po 50 do 100 km dnevno, bicikl kao prevozno sredstvo koji nije previše fancy i preskup da mogu da sa njim odem do teretane, zakljčam ga na sar vremena i ne brinem da li je u međuvremenu nestao, a isto tako mogu da ga opremim blatobranima i koristim u mokrim zimskim danima ili čak i bisagama i sa njim se zaputim na lagane do umerene ture ili čak i na brevet od po nekoliko stotina km. Svakako je da nije najlepši bicikl koji se može kupiti, ali ono što zauzvrat pruža mislim da ga svakako izdvaja iz ponude... 

 

20181209_111811.jpg


  • 7

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#2 papabless

papabless
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 258 posts

Postavljeno 09 December 2018 - 05:47 PM

Da su gume 28mm i kaseta barem 28 bajs bi bio perfekcija za moj ukus :D


  • 1

#3 Boris_volimCorbe

Boris_volimCorbe
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1386 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 09 December 2018 - 06:24 PM

Ja nemam sta drugo da ti kazem osim da uzivas u svom novom biciklu. :)


  • 3

#4 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 09 December 2018 - 07:52 PM

Hvala, dabome da cu da uzivam samo da malo stane ova looda kisa. :)

Gume i kaseta su stvar licnog ukusa i potreba a prvenstveni setup bicikla je, sto se po izgledu moze zakljuciti, namenjen drumskoj upotrebi i treningu. No visestranost rama i klirens tockova mu daje po malo od touring pa cak i nekog lakseg gravel bajsa po izuzetnoj ceni.

Cilj otvaranja ove teme mi je bio da detaljno predstavim solidno ukomponovan i uzasno praktican drumas koji mnogima moze pomoci da odaberu svoj prvi drumski bicikl, ili da onima koje neprakticnost drumasa odbija, pokaze kako ovi bicikli mogu biti itekako upotrebljivi u razlicite namene a opet ne moraju mnogo da kostaju...
  • 2

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#5 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 09 December 2018 - 08:39 PM

Lepo si ga predstavio, a meni se lično baš dopada iz istih razloga kao i tebi. Svakako bi bio odličan izbor.

 

Sad, malo glupo pitanje:

Sedlo je dosta izvučeno i stoji dosta iznad visine kormana - po slici barem tako deluje. Što mi je malo čudno ako se pominje "opuštena geometrija". Da li je uzet ram za broj manji, ili je slikano pre "podešavanja"? Ili samo slika vara?


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#6 himzo

himzo
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1310 posts

Postavljeno 09 December 2018 - 09:05 PM

U zdravlju da ga voziš :). Ja već neko vreme merkam Triban 520, ali sa ravnim kormanom, kao zamenu za ukradeni bicikl. 

 

Baš bih voleo da znam koliko Decathon uopšte zaradi na na tom biciklu.


  • 2
Pozdrav

#7 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 10 December 2018 - 04:48 AM

Velicina rama mi je legla ko budali samar. :) Pre toga sam na primer vozio Bottecchia Duello Pro 54 cm koja je imala semi sloping ram ali i nesrazmerno dugacku lulu u odnosu na velicinu bicikla, cak 120mm. Bicikl je imao bas trkacku geometriju koja je obezbedjivala odlicnu upravljivost ali po ceni udobnosti koja je mogla da se primeti vec nakon 50 km i moje nenaviknutosti na takav bajs (pa malo i zbog ne toliko redovnih voznji).
Triban 520 sam probao i u M velicini i odmah sam konstatovao da mi je prekratak. Onda sam probao L velicinu kod koje je gornja cev efektivne duzine 56cm i osetio sam bas veliku razliku u udobnosti u odnosu na prethodni bicikl. Visoka izvucenost sticne je normalna stvar kod bicikla koji ima izrazenu sloping geometriju i cak i pomaze jer ima minimalu fleksiju koja korektno apsorbuje neravnine na putu. Nesto poput karbonske viljuske samo mnogo umerenije. :)

Sto se Tribana 520 sa flat kormanom tice, verujem da Himza nece pogresiti. Isti bicikl samo drugi korman mada bih ja uvek radije birao dropove jer mi je to jednostavno najudobniji korman koji postoji....
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#8 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 10 December 2018 - 09:56 AM

Ne pričam o tome koliko cm šticna viri - to je relativno kako kažeš. Nego vidim da je sedlo (barem po slici) postavljeno dosta više od kormana - a korman stoji relativno visoko, sa više spejsera ispod lule - pa mi cela geometrija ne deluje kao baš opuštena - endurance. U tom smislu je pitanje. Da li možeš opušteno voziti u dropovima, ili ti stoje prenisko?

 

Po celom opisu mi deluje kao bajs koji bi meni čučnuo kao kec na deset, što se drumaša tiče - samo me ta slika iz profila malo "brine". Omatorilo se... :)


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#9 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 10 December 2018 - 11:35 AM

Dosta je udobno i u dropovima mada ja iskreno receno u dropovima vozim iskljucivo na spustu ili ako duva jak ceoni vetar. Sticna je visa od kormana jer sam morao da je izvucem kako bi mi noga bila u odgovarajucem polozaju, to jest koleno blago povijeno.
Po specifikaciji proizvodjaca, L velicina odgovara visini vozaca od 182 do 186 cm, a s obzirom da sam ja 183 na papiru a i upraksi velicina rama odgovara savrseno.

Naravno ko preferira da sedi uspravnije moze uzeti ram veci ali je onda i dohvat duzi pa je pitanjen koliko sve to ima smisla.

Geometrija rama jeste malo opustenija ali ne previse poput pravog touring bicikla jer je to i dalje drumski bicikl, dakle namenjen da ide brzo i efikasno po asfaltu....
  • 1

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#10 Bole

Bole
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 504 posts
  • LocationHighpoint Club

Postavljeno 10 December 2018 - 12:13 PM

Lepa biciklica, u zdravlju da te služi.

 

koliko si visok?


  • 0

#11 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 10 December 2018 - 02:14 PM

Ne pričam o tome koliko cm šticna viri - to je relativno kako kažeš. Nego vidim da je sedlo (barem po slici) postavljeno dosta više od kormana - a korman stoji relativno visoko, sa više spejsera ispod lule - pa mi cela geometrija ne deluje kao baš opuštena - endurance. U tom smislu je pitanje. Da li možeš opušteno voziti u dropovima, ili ti stoje prenisko?

 

Po celom opisu mi deluje kao bajs koji bi meni čučnuo kao kec na deset, što se drumaša tiče - samo me ta slika iz profila malo "brine". Omatorilo se... :)

 

Prednji kraj bicikla je niže od zadnjeg na slici, uporedi visinu nabli na primer. Visina volana je bliže visini sedla nego što deluje na slici.


  • 0

#12 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 10 December 2018 - 02:42 PM

Mislim da je centar lule za grubo receno 5 do 10cm nizi sto svakako spada u neku normalu. Mogu i izmeriti ako je bas potrebno, ali suma sumarum da polozaj jeste malo uspravniji, pogotovo ako se poredi sa savremenim performance biciklima gde je razlika izmedju visine sedla i kormana skoro pa pola metra. :)
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#13 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 10 December 2018 - 04:07 PM

Prednji kraj bicikla je niže od zadnjeg na slici, uporedi visinu nabli na primer. Visina volana je bliže visini sedla nego što deluje na slici.

 

Zato i pitam - na šta je Smasher lepo odgovorio/objasnio.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#14 Peratnik

Peratnik
  • Members
  • Pip
  • 28 posts

Postavljeno 10 December 2018 - 05:56 PM

Врло, врло леп бицикл. Нека те одлично служи.

 

Већ око годину дана возим Triban 540, и могу рећи да B'twin производи више него добре бицикле. Презадовољан сам, сигурно ћеш и ти бити. 

 

Видимо се на друму!


  • 0

#15 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 10 December 2018 - 09:27 PM

Hvala kolega bicklista. :)

Triban 540 je odlican izbor. Ima bolje tockove i naravno grupu Shimano 5800 koja se odlicno pokazala mada meni licno bolje lezi tripl kada bajs budem upotrebljavao za turing. S tim da u dogledno vreme planiram da stavim neke bolje tockove, mislim da je ram vredan toga. :)

Inace, u Decathlonu se u periodu kada odlazeci model menja novi mogu naci bas bas dobri popusti. Bas prosle godine u ovo doba na popustu je bio drumski model Ultra 920Af, aluminijumski bas sa karbonskom viljuskom koji je odobren od strane UCI. Uparen sa Ultegrom 6800 i Mavic Cosmic tockovima tezio je tik preko 8 kila. A cena snizena sa 1400 na 1000 pa cak na 900 eura. Stvarno predobar bicikl na dobrom popustu. Dugo sam ga merkao i lomio da li da ga uzmem i na kraju nisam pre svega jer je to ipak poluprofi masina koja i mojim rukama to jest nogama ne bi u potpunosti sluzila svrsi a opet boh dobio jedan izuzetno dobar ali nepraktican i cistokrvni trkacki bajs cija bi upotreba i svrha opet bila ogranicena.

Za ovakve amatere kao sto sam ja, Triban je ipak daleko logicnije resenje i za sada se nisam pokajao ni malo.
  • 1

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#16 Belgarath

Belgarath
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1500 posts
  • LocationVrsac

Postavljeno 10 December 2018 - 09:34 PM

mene interesuje da li si se ti vratio iz Njemacke ili ovo vozas tamo?
  • 0

#17 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 11 December 2018 - 08:51 AM

Vraticu se jednog dana ali za sada ne jos uvek. Ovaj bajs vozim ovde a u Srbiji kad dodjem na godisnji odmor neki stariji Cannondale. Sto pitas? Jel bi ti da organizujemo neku turu? :)
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#18 Belgarath

Belgarath
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1500 posts
  • LocationVrsac

Postavljeno 11 December 2018 - 04:13 PM

Naravano da pitam zbog ture i voznje. Ovo sto se tice bicikala, svaki je dobar ako se vozi. Ako stoji dzaba:)
  • 1

#19 papabless

papabless
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 258 posts

Postavljeno 11 December 2018 - 07:04 PM

U zdravlju da ga voziš :). Ja već neko vreme merkam Triban 520, ali sa ravnim kormanom, kao zamenu za ukradeni bicikl. 

 

Baš bih voleo da znam koliko Decathon uopšte zaradi na na tom biciklu.

Vidim da na 520 flatbar modelu su gume 28mm? kako ti se cine?


  • 0

#20 Peratnik

Peratnik
  • Members
  • Pip
  • 28 posts

Postavljeno 11 December 2018 - 07:33 PM

Hvala kolega bicklista. :)

Triban 540 je odlican izbor. Ima bolje tockove i naravno grupu Shimano 5800 koja se odlicno pokazala mada meni licno bolje lezi tripl kada bajs budem upotrebljavao za turing. S tim da u dogledno vreme planiram da stavim neke bolje tockove, mislim da je ram vredan toga. :)

Inace, u Decathlonu se u periodu kada odlazeci model menja novi mogu naci bas bas dobri popusti. Bas prosle godine u ovo doba na popustu je bio drumski model Ultra 920Af, aluminijumski bas sa karbonskom viljuskom koji je odobren od strane UCI. Uparen sa Ultegrom 6800 i Mavic Cosmic tockovima tezio je tik preko 8 kila. A cena snizena sa 1400 na 1000 pa cak na 900 eura. Stvarno predobar bicikl na dobrom popustu. Dugo sam ga merkao i lomio da li da ga uzmem i na kraju nisam pre svega jer je to ipak poluprofi masina koja i mojim rukama to jest nogama ne bi u potpunosti sluzila svrsi a opet boh dobio jedan izuzetno dobar ali nepraktican i cistokrvni trkacki bajs cija bi upotreba i svrha opet bila ogranicena.

Za ovakve amatere kao sto sam ja, Triban je ipak daleko logicnije resenje i za sada se nisam pokajao ni malo.

 

Нема на чему!

Сигурно да је рам вредан улагања, боје и геометрија је одлична. 

 

Тачно, 540 има нешто бољу опрему, можда му фали triple погон како би био за све услове. Возио сам некло дужих тура, али се нисам одважио да возим на море. Првенствено због аеро точкова, с малим бројем жица, али и због погона. Без терета би било ок, али с бисагама већ постаје проблематично. Нисам хтео да ризикујем да у недођији останем без жице, јер им намена ипак није да трпе велико оптерећење. Свакако похвала за B'TWIN што су ставили рупе за пактрегер, то се ретко виђа на друмашима.

 

Да, видим доста људи на страним форумима купује Ultra моделе. Имају мало агресивнију геометрију па нису баш за лагане вожње. Тзв. sloping je право решење између тркачког и опуштеног положаја, баш као на Triban 500 моделима. 

 

Још једном нека те служи одлично, и видимо се на друму!


  • 1




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika