Jump to content


Fotografije

Unis Sprint


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
58 odgovora na ovu temu

#41 Grunf_66

Grunf_66
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 287 posts

Postavljeno 08 December 2020 - 09:05 PM

Radio sam u firmi koja je imala takvu farbaru. Al baš ozbiljna stvar, linija od 200m, prvo pranje pa odmašćivanje, sušenje i tek na kraju farbanje. Radilo se za Ikeu, Olliveti i sl. Oprema je bila Wagner i sve automatizovano.Kad se pokvario jedan pištolj posle rata, niko nije mogao da ga popravi na ovim prostorima. Dobili neki zamjenski iz BGD koji je i po izgledu i po performansama bio igračka u poređenju sa originalnim. Posle je to nešto taljigalo još par godina i adio.Kao i sve ostalo. Proizvodnja je za nas mnogo komplikovana za organizaciju. Treba dosta stručnih ljudi. Kod tržnih centara je to mnogo jednostavnije.


  • 3

#42 Peratnik

Peratnik
  • Members
  • Pip
  • 28 posts

Postavljeno 08 December 2020 - 10:13 PM

@IgorN

Цитирао сам њихов израз за начин фарбања. Није пластифицирање већ вероватно нешто као што је @Bax навео.

 

Имао је челичне точкове, једнозидни.

Средњи погон шоњице и куглични венци, педале на "кајлу".

Волан је био челични, одличан.

Пртљажник је био никлован али веома слабашан.

Са њим је била и плава пумpа, монтирала се на "down tube".

Кочионе чељусти су веома лоше кочиле.

Боја је била јако постојана, блатобрани без корозије као и сам рам, водио сам рачуна.

Светла су радила, за разлику од слике у Пдф-у, динама је била са леве стране.

 

 

Међутим, доживео је бројне промене временом:

(фарбао га нисам јер није било потребе)

-двозидни точкови

-урезан је навој за патрону

-замењене су кочионе чељусти ("Weiman", Dia Compe,Shimano)

 

@Peratnik

Ево и фотографије, али са променама....па је било још промена...па су дошле на ред и шамараљке....једноставно обожавам стари облик рама.

И данас возим челични рам.

 

Ваш Унис је одличнан. Како сте урезали навој на патрону? Да ли је пре тога морала да иде хилзна или директно сте нарезали?

Иначе, на мом Унису је виљушка била крива па сам ставио од модела Рог Touring. По мом мишљењу, Унис има далеко лепшу виљушку, која се полако сужава до набле, где је заварен крај за полукруг кроз који пролази игла. Код Рога је само спљоштена цев. Додуше, мало је шира и рекао бих јача, али је дизајн на страни Униса.

 

Bravo, bravo, Pero.
Divan rad, trud, zalaganje  n2:smiley-score010

 

Хвала Владо! n2:1097[1]

 

Posebno mi se svidjaju tvoje unikatne nalepnice i sto si bas domaci bajs, legendu, osavremenio sa puno ukusa.

Sent from my Redmi 7A using Tapatalk

 

Хвала још једном. Налепнице су копија са Colnago Master-a, можда у неку руку није оригинално решење, али се лепо уклопило на крају.

 

@Peratnik

У  претходне две моје писаније ("kopao" po свом мил-у па на рачунару tražeći податке о Унис-у) те заборавих да ти честитам на подухвату, јер то јесте подухват. Браво.

 

Одличан рад и сретнe вожњe.

 

Хвала пуно! Већ је одрадио бревет 300, прилично је брз и утегнут, увек ме одушеви кад га возим. n2:gitara
 


  • 0

#43 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5452 posts

Postavljeno 08 December 2020 - 11:01 PM

Radio sam u firmi koja je imala takvu farbaru. Al baš ozbiljna stvar, linija od 200m, prvo pranje pa odmašćivanje, sušenje i tek na kraju farbanje. Radilo se za Ikeu, Olliveti i sl. Oprema je bila Wagner i sve automatizovano.Kad se pokvario jedan pištolj posle rata, niko nije mogao da ga popravi na ovim prostorima. Dobili neki zamjenski iz BGD koji je i po izgledu i po performansama bio igračka u poređenju sa originalnim. Posle je to nešto taljigalo još par godina i adio.Kao i sve ostalo...

jel to znaci da je ta *tvoja* linija (koju pominjes) bila *plastifikacija* (powdercoating), kao sto si pominjao u prehodnom postu?

 

Prosto ne mogu da verujem da su u ono vreme UNISovi bicikl imali *plastificirane* ramove

jer mi *plastifikacija* deluje dosta...grubo i debelo, a ramovi iz ono vremena...*delikatni* :)


  • 0

#44 Grunf_66

Grunf_66
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 287 posts

Postavljeno 09 December 2020 - 06:10 AM

Čista plastifikacija.Nabavljena sredinom 80-tih.


  • 0

#45 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 09 December 2020 - 06:24 AM

jel to znaci da je ta *tvoja* linija (koju pominjes) bila *plastifikacija* (powdercoating), kao sto si pominjao u prehodnom postu?

Prosto ne mogu da verujem da su u ono vreme UNISovi bicikl imali *plastificirane* ramove
jer mi *plastifikacija* deluje dosta...grubo i debelo, a ramovi iz ono vremena...*delikatni* :)

I meni je plastifikacija delovala "masno". Dok nisam uradio nekoliko ramova.
Tu mi visi u sobi jedan Ralejka trkacki, koji je plastificiran i lakiran jos preko, sloj je tanak, i bajs izgleda odlicno. Svaki muf je jasno definisan, nije onako zatopljen.

Sent from my Redmi 7A using Tapatalk
  • 0

#46 konzervativan

konzervativan
  • Members
  • PipPipPip
  • 140 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 09 December 2020 - 10:07 AM

@Peratnik

Мој Унис одавно није више у употреби. Растављен је и продат у деловима давно, не због новца (симболичне су своте биле у питању) већ због особа којима су ти делови били потребни из неког разлога.

Лоше сам се изразио, однео сам цео бајс (комплетан) код металостругара (Земун) који је направио чауру, у њу je урезао навој за патрону (био сам му доставио и патрону).

 

@IgorN

Рам није био пластифициран, рам је био лакиран.  

Оно што ме је запањило, ali буквално, када сам након неколико година из неког разлога скинуо блатобране, очекивао сам да ћу са унутрашње стране пронаћи корозију...међутим, није било ни  трага од коризије.

Ево одговора из Униса, у оригиналу, у вези фарбања (латиницом је, ако има и неке словне грешке, до њих је):

-„lakiranje elektrostaskim bojama -FRIZ  Austrija ,u vlstitom pogonu.

 

П.С.

За млађе генерације, у Југославији су постојале три фабрике за производњу бицикала:

- Партизан/Суботица (1888)

- Рог/Љубљана (1953) и

-Унис/Сарајево (1968).


  • 0

#47 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5452 posts

Postavljeno 09 December 2020 - 11:01 AM

За млађе генерације, у Југославији су постојале три фабрике за производњу бицикала:
- Партизан/Суботица (1888)
- Рог/Љубљана (1953) и
-Унис/Сарајево (1968).


a Tomos?
  • 0

#48 konzervativan

konzervativan
  • Members
  • PipPipPip
  • 140 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 09 December 2020 - 11:16 AM

a Tomos?

Искрен да будем а имам прилично година, не сећам се да је Томос производио бицикле...

Знам за њихове мопеде, моторе за чамце..после су прешли и на производњу аутомобила по "лиценци".....


  • 0

#49 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 09 December 2020 - 01:27 PM

Искрен да будем а имам прилично година, не сећам се да је Томос производио бицикле...

Знам за њихове мопеде, моторе за чамце..после су прешли и на производњу аутомобила по "лиценци".....

Postojali su Tomos bicilkli. Ja imao njihov model ponyia. Razlika je bila da je ceo ram bio malo nizi od rogovog, drugaciji mehanizam preklapanja, uze a vise felne i plici volan. Bile su uglavnom narandzaste i plave boje.


  • 0

#50 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 09 December 2020 - 01:29 PM

originalslika_Tomos-mini-poni-pony-31030


  • 0

#51 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 09 December 2020 - 01:50 PM

originalslika_Tomos-mini-poni-pony-31030

Gde je iskopa. Mislim da samo felne nisu original. Inace branici su bili po sredini ofarbani sa tankom linijom u boji bicikla. n2:give_rose


  • 0

#52 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 09 December 2020 - 02:08 PM

Ima ih po nekim supama intenreta :)

 

Eev9ZixX0AEbZqf.jpg


  • 0

#53 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 09 December 2020 - 02:10 PM

pony-bicikl-tomos-slika-88164456.jpg


  • 1

#54 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 09 December 2020 - 02:24 PM

Unis sprint sam kupio nov na sajmu automobila u Bg negde 79 ili tu negde.. Znam da je bio nesto skup, jedva su mi roditelji dali pare da je kupim. Razlikovala se malo od ove sto je prikazana u pdf, po menjacima, moja je imala i prednji i zadnj  Roto italy. Lula je bila drugacija, imala je klipsere, i plasticne leptir srafove na tockovima. I mislim ali se ne secam sigurno da su tockovi bili 28 incha. Ali sam ih vrlo brzo zamenio nekim tabularima koji su tek u to vreme kostali ko da su od zlata.


  • 0

#55 konzervativan

konzervativan
  • Members
  • PipPipPip
  • 140 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 09 December 2020 - 02:27 PM

Томос из Копра („To-Tovarna, Mo-motorjev, S-Sežana). 1954.

Они у свом почетку нису правили бицикле, бар колико сам упознат, да се не понављам шта су производили и по чему су били познати.

 

Добро,  признајем своју необавештеност.

 

Али да не гушим више ову предивну тему о  “враћању у живот“  једног Унис-а.

 

П.С.

Предлажем  да се све непотребно, па и моји текстови обришу који нису везани за Унис.


  • 0

#56 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 09 December 2020 - 02:35 PM

unis-reklama-1.jpg


  • 1

#57 Stefi88123

Stefi88123
  • Members
  • Pip
  • 29 posts

Postavljeno 15 December 2021 - 05:23 PM

Поздрав колеге бициклисти!
 
Ево да вам представим пројекат на коме сам радио неколико месеци. Бицикл је, као што стоји у наслову, сарајевски Unis Sprint. Ево како је изгледао на почетку.
attachicon.gifIMAG1056.jpg
Почео сам полако са сређивањем. Идеја је била да се искористи само рам, а бицикл који је био "мустра" је Colnago Master.
attachicon.gifIMAG1058.jpgattachicon.gifIMAG1123.jpg
После скидања делова, на ред је дошло скидање фарбе. За оне који планирају нешто слично, моја препорука је да се за мање приступачне делове користи шмиргла, а за цеви и остале делове користи додатак на бушилицу или брусилицу, у виду челичне четке. Не знам стручни назив. 
attachicon.gifIMAG1127.jpgattachicon.gifIMAG1149.jpg
Виљушка је од самог старта била крива, па је замењена виљушком са словеначког Рога, али тек пред крај самог пројекта.
 
Један од највећих проблема је била патрона. Његова оригинална патрона је старог типа, с куглицама и шољама, без унутрањег навоја. Решење је било куповина челичне хилзне, која у себи већ има компатибилан навој за Shimano патрону, а спољашње мере су биле исте као унутрашње мере лежишта за патрону на Унису. Пошто у Србији нисам могао да је нађем, купио сам је од једног продавца са Amazon-а, из Аустралије. Цена са поштарином је била око 16 долара. 
attachicon.gifIMG-20180603-WA0008.jpgattachicon.gifIMAG1617.jpg
Стегом сам успео да је угурам на место, и након тога је патрона могла нормално да се завије.
attachicon.gifIMAG1644.jpg
Делове сам куповао од Блекија из Шида. За човека имам само речи хвале, максимално је излазио у сусрет сваки пут. Делови су као нови и у одличном механичком стању. Цене су више него повољне.
Од њега сам купио италијанске NISI точкове, са све иглама, гумама и рачном, са Shimano 600 наблама. Набле су врхунског квалитета, врте се без отпора више од минута.
attachicon.gifIMAG1618.jpgattachicon.gifIMAG1619.jpg
Поред наведених делова, од Блекија сам купио и седиште, штицну, мењаче, погон, педале, траку волана, ... Све је било у врхунском стању. Захваљујем се и Рељи са сајта Bike Gremlin, који је помагао саветима са сајта и путем мејлова.
 
Следећи проблем је било монтирање друмских калипера са плитким хватом. Ево слике решења за предњи калипер, а задњи ће бити приказан на неком од следећих слика. Трудио сам се да користим максимално квалитетне материјале, јер се ипак ради о кочницама. Засад све функционише беспрекорно, након неколико стотина километара, бревета и разних тестирања. 
https://www.2bike.rs.../attachicon.gif IMAG1633.jpghttps://www.2bike.rs.../attachicon.gif IMAG1635.jpg
Задњи калипер је одрађен користећи челичну плочу, која се качи на три тачке, као на слици. 
https://www.2bike.rs.../attachicon.gif IMAG1726.jpg
 
Што се фарбања тиче, прво сам нанео основну боју. Првобитно сам као финалну боју користио црвену, међутим пошто ми се није свидела, црвену сам префарбао и нанео плаву. Како ми је те плаве нестало када сам требао да заменим виљушку, поново сам све префарбао плавом, овога пута мало светлије нијансе.
 
Налепнице сам радио у Photoshop-y, по узору на Colnago Master налепнице. 
https://www.2bike.rs.../attachicon.gif IMAG4340.jpghttps://www.2bike.rs.../attachicon.gif лого.pnghttps://www.2bike.rs.../attachicon.gif vertikala.jpghttps://www.2bike.rs.../attachicon.gif KOSA.png
 
Међутим, након што сам заменио виљушку (која је мало дужа од оригиналне јер је скинута са већег бицикла), појавио се проблем да је навој предугачак да би могла матица да се завије, а да не остане вишка навоја. Ту сам као решење искористио кратку челичну цев, чији сам унутрањи пречник мало проширио код пријатеља на стругу. То се може видети на слици. Такође, проблем је био што је доњи део навоја виљуке био изнад лежишта за куглице. То јест, навој није ишао довољно ниско да би могла матица да се завије до краја. Зато сам узео сам старо лежиште куглица, то јест горњу шољу, исекао је и убацио у нову. Практично у горњем делу су две шоље, једна у другој. То је омогућило да се виљушка нормално завије, и сада нема отпора при окретању волана, а нема ни климања ни луфта при померању напред-назад с стиснутом предњом кочницом. 
https://www.2bike.rs.../attachicon.gif IMG_20181003_133255.jpg 
 
Мењач Shimano Golden Arrow. Носач на навој, а за Унис треба на куку. Још један проблем. 
Срећом, Решење није тако компликовано. 
https://www.2bike.rs.../attachicon.gif IMG_20181012_095454.jpghttps://www.2bike.rs.../attachicon.gif IMG_20181013_081203.jpg
Купио сам у гвожђари матицу са кораком 1, која одговара навоју мењача. Обрусио с обе стране, како би навој био одмах до металног адаптера. Матицу сам заварио на рупу где се качи мењач, и ојачао кратким челичним профилом са унутрашње стране, како се не би видела и како се носач не би могао искривити. Види се и мали зуб - граничник. Јако битан део куке. На слици се види и мала горња рупа, која одговара рупи за качење блатобрана на рам. Искористио сам је да за њу причврстим куку малим фрафом и матицом, како би кука била на месту приликом скидања задњег точка.
 
 
Након неколико месеци и свих преправљања, растурања и поновног склапања, бицикл изгледа овако:
 
https://www.2bike.rs.../attachicon.gif DSCN8409.jpghttps://www.2bike.rs.../attachicon.gif DSCN8410.jpghttps://www.2bike.rs.../attachicon.gif DSCN8375.jpghttps://www.2bike.rs.../attachicon.gif DSCN8374.jpghttps://www.2bike.rs.../attachicon.gif DSCN8378.jpghttps://www.2bike.rs.../attachicon.gif DSCN8381.jpghttps://www.2bike.rs.../attachicon.gif DSCN8385.jpghttps://www.2bike.rs.../attachicon.gif DSCN8396.jpghttps://www.2bike.rs.../attachicon.gif DSCN8407.jpghttps://www.2bike.rs.../attachicon.gif DSCN8401.jpg
 
На овом бициклу сам успешно возио бревет, одличан је и за градску вожњу. Без додатне опреме, има око 11.5 кг. 
 
Делови су:

Рам: Unis Sprint
Виљушка: Rog Touring
Шифтери: оригинални са Unis-a
Волан: Uno
Кочнице: Promax
Ручице кочница: Tektro RL340
Предњи мењач: Shimano Golden Arrow double
Задњи мењач: Shimano Golden Arrow 6s
Седиште: Selle Royal Viento
Штицна: Kalin
Погон: Shimano 600 39/52t 170mm
Набле: Shimano 600
Гуме: Hutchinson Equinox 2 25c
Точкови: NISI 
 
Ако вас интересује нешто, слободно питајте.
 
Поздрав и видимо се на друму!

Svaka čast za trud i izgled... Imam u podrumu Unis Sprint, doduse samo ram, pa me zanima koliko te je ispalo sve to finansijski odprilike?
  • 0

#58 Peratnik

Peratnik
  • Members
  • Pip
  • 28 posts

Postavljeno 16 December 2021 - 07:47 PM

Svaka čast za trud i izgled... Imam u podrumu Unis Sprint, doduse samo ram, pa me zanima koliko te je ispalo sve to finansijski odprilike?

Хвала колега!

 

Пробаћу да се сетим и кажем оквирно, укључујући све трошкове сигурно око 30000 динара, можда и који динар више.


  • 0

#59 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 25 December 2021 - 02:47 PM

Ako hoces, imam hromirane tockove u podrumu sa Rog seniora, za taj unis, ima i racna 5ica.


Sent from my Redmi 7A using Tapatalk
  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika