Jump to content


Fotografije

Unis Sprint


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
61 odgovora na ovu temu

#1 Peratnik

Peratnik
  • Members
  • Pip
  • 28 posts

Postavljeno 21 November 2018 - 06:32 PM

Поздрав колеге бициклисти!

 

Ево да вам представим пројекат на коме сам радио неколико месеци. Бицикл је, као што стоји у наслову, сарајевски Unis Sprint. Ево како је изгледао на почетку.

IMAG1056.jpg

Почео сам полако са сређивањем. Идеја је била да се искористи само рам, а бицикл који је био "мустра" је Colnago Master.

IMAG1058.jpg IMAG1123.jpg

После скидања делова, на ред је дошло скидање фарбе. За оне који планирају нешто слично, моја препорука је да се за мање приступачне делове користи шмиргла, а за цеви и остале делове користи додатак на бушилицу или брусилицу, у виду челичне четке. Не знам стручни назив. 

IMAG1127.jpg IMAG1149.jpg

Виљушка је од самог старта била крива, па је замењена виљушком са словеначког Рога, али тек пред крај самог пројекта.

 

Један од највећих проблема је била патрона. Његова оригинална патрона је старог типа, с куглицама и шољама, без унутрањег навоја. Решење је било куповина челичне хилзне, која у себи већ има компатибилан навој за Shimano патрону, а спољашње мере су биле исте као унутрашње мере лежишта за патрону на Унису. Пошто у Србији нисам могао да је нађем, купио сам је од једног продавца са Amazon-а, из Аустралије. Цена са поштарином је била око 16 долара. 

IMG-20180603-WA0008.jpg IMAG1617.jpg

Стегом сам успео да је угурам на место, и након тога је патрона могла нормално да се завије.

IMAG1644.jpg

Делове сам куповао од Блекија из Шида. За човека имам само речи хвале, максимално је излазио у сусрет сваки пут. Делови су као нови и у одличном механичком стању. Цене су више него повољне.

Од њега сам купио италијанске NISI точкове, са све иглама, гумама и рачном, са Shimano 600 наблама. Набле су врхунског квалитета, врте се без отпора више од минута.

IMAG1618.jpg IMAG1619.jpg

Поред наведених делова, од Блекија сам купио и седиште, штицну, мењаче, погон, педале, траку волана, ... Све је било у врхунском стању. Захваљујем се и Рељи са сајта Bike Gremlin, који је помагао саветима са сајта и путем мејлова.

 

Следећи проблем је било монтирање друмских калипера са плитким хватом. Ево слике решења за предњи калипер, а задњи ће бити приказан на неком од следећих слика. Трудио сам се да користим максимално квалитетне материјале, јер се ипак ради о кочницама. Засад све функционише беспрекорно, након неколико стотина километара, бревета и разних тестирања. 

IMAG1633.jpg IMAG1635.jpg

Задњи калипер је одрађен користећи челичну плочу, која се качи на три тачке, као на слици. 

IMAG1726.jpg

 

Што се фарбања тиче, прво сам нанео основну боју. Првобитно сам као финалну боју користио црвену, међутим пошто ми се није свидела, црвену сам префарбао и нанео плаву. Како ми је те плаве нестало када сам требао да заменим виљушку, поново сам све префарбао плавом, овога пута мало светлије нијансе.

 

Налепнице сам радио у Photoshop-y, по узору на Colnago Master налепнице. 

IMAG4340.jpg лого.png vertikala.jpg KOSA.png

 

Међутим, након што сам заменио виљушку (која је мало дужа од оригиналне јер је скинута са већег бицикла), појавио се проблем да је навој предугачак да би могла матица да се завије, а да не остане вишка навоја. Ту сам као решење искористио кратку челичну цев, чији сам унутрањи пречник мало проширио код пријатеља на стругу. То се може видети на слици. Такође, проблем је био што је доњи део навоја виљуке био изнад лежишта за куглице. То јест, навој није ишао довољно ниско да би могла матица да се завије до краја. Зато сам узео сам старо лежиште куглица, то јест горњу шољу, исекао је и убацио у нову. Практично у горњем делу су две шоље, једна у другој. То је омогућило да се виљушка нормално завије, и сада нема отпора при окретању волана, а нема ни климања ни луфта при померању напред-назад с стиснутом предњом кочницом. 

IMG_20181003_133255.jpg  

 

Мењач Shimano Golden Arrow. Носач на навој, а за Унис треба на куку. Још један проблем. 

Срећом, Решење није тако компликовано. 

IMG_20181012_095454.jpg IMG_20181013_081203.jpg

Купио сам у гвожђари матицу са кораком 1, која одговара навоју мењача. Обрусио с обе стране, како би навој био одмах до металног адаптера. Матицу сам заварио на рупу где се качи мењач, и ојачао кратким челичним профилом са унутрашње стране, како се не би видела и како се носач не би могао искривити. Види се и мали зуб - граничник. Јако битан део куке. На слици се види и мала горња рупа, која одговара рупи за качење блатобрана на рам. Искористио сам је да за њу причврстим куку малим фрафом и матицом, како би кука била на месту приликом скидања задњег точка.

 

 

Након неколико месеци и свих преправљања, растурања и поновног склапања, бицикл изгледа овако:

 

DSCN8409.jpg DSCN8410.jpg DSCN8375.jpg DSCN8374.jpg DSCN8378.jpg DSCN8381.jpg DSCN8385.jpg DSCN8396.jpg DSCN8407.jpg DSCN8401.jpg

 

На овом бициклу сам успешно возио бревет, одличан је и за градску вожњу. Без додатне опреме, има око 11.5 кг. 

 

Делови су:

Рам: Unis Sprint

Виљушка: Rog Touring

Шифтери: оригинални са Unis-a
Волан: Uno

Кочнице: Promax

Ручице кочница: Tektro RL340

Предњи мењач: Shimano Golden Arrow double

Задњи мењач: Shimano Golden Arrow 6s

Седиште: Selle Royal Viento
Штицна: Kalin
Погон: Shimano 600 39/52t 170mm

Набле: Shimano 600

Гуме: Hutchinson Equinox 2 25c

Точкови: NISI 

 

Ако вас интересује нешто, слободно питајте.

 

Поздрав и видимо се на друму!


  • 9

#2 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4286 posts

Postavljeno 21 November 2018 - 07:43 PM

Svaka cast za rad i trud, imalo je tu dosta posla, mnogo vise nego sto se cini. 

Meni licno se na ovakvim bajsevima nikako ne svidjaju crne lule, sticne, volani... Prosto ne ide na takve ramove i mehaniku.


  • 1
.

#3 Atomislav

Atomislav
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 546 posts
  • LocationNiš, Palilula

Postavljeno 21 November 2018 - 08:14 PM

Svaka cast za trud!

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
  • 1

#4 Peratnik

Peratnik
  • Members
  • Pip
  • 28 posts

Postavljeno 21 November 2018 - 08:23 PM

Svaka cast za rad i trud, imalo je tu dosta posla, mnogo vise nego sto se cini. 

Meni licno se na ovakvim bajsevima nikako ne svidjaju crne lule, sticne, volani... Prosto ne ide na takve ramove i mehaniku.

Хвала! Слажем се, имало је баш доста посла. Увек неке измене, фарбања, провере, ... Поготово око патроне, једва сам успео да нађем тај адаптер. 

Има смисла, јер су оригинално специјалке са хромираним деовима. Мени се некако више свиђају црни делови. 

 

Svaka cast za trud!

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Хвала!


  • 0

#5 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 22 November 2018 - 12:32 PM

Ne mogu reci da mi nije bilo zanimljivo ovo sto sam pogledao, pogotovo kako si resio mnoge konstruktorske probleme, da bi ovaj projekat priveo kraju. 

Lepo je to imati i dokumentovano, za nekoga ko bude isao slicnim putem.

Sto se tice Hilzne za BB imala ju je neka bici radnja u Pancevu, a i moze da se uradi u Iron servisu za 15ak evra...

 

Znam koliko je truda potrebno da se sve to sastavi, samo ono ljustenje boje, ume da se otegne i protegne :)

 

Ono sta mogu da skrenem paznju iz nekog svog iskustva, jer i sam delim istu zanimaciju i hobi, je da je pametnije uzeti trkacki ram u startu, pa od njega krenuti u ovu pustolovinu.

Jer ovde oprema je dosta iznad nivoa kvaliteta samog rama.

Dakle ram koji vec ima navoj na BB, i dimenzije koje su odgovarajuce za kocnice kratkog prihvata...

 

Mada ako je covek srecan dok vraca Unisa na drum, sto da ne.

Cestitke! :)

 

.


  • 1

#6 Peratnik

Peratnik
  • Members
  • Pip
  • 28 posts

Postavljeno 22 November 2018 - 06:24 PM

Ne mogu reci da mi nije bilo zanimljivo ovo sto sam pogledao, pogotovo kako si resio mnoge konstruktorske probleme, da bi ovaj projekat priveo kraju. 

Lepo je to imati i dokumentovano, za nekoga ko bude isao slicnim putem.

Sto se tice Hilzne za BB imala ju je neka bici radnja u Pancevu, a i moze da se uradi u Iron servisu za 15ak evra...

 

Znam koliko je truda potrebno da se sve to sastavi, samo ono ljustenje boje, ume da se otegne i protegne :)

 

Ono sta mogu da skrenem paznju iz nekog svog iskustva, jer i sam delim istu zanimaciju i hobi, je da je pametnije uzeti trkacki ram u startu, pa od njega krenuti u ovu pustolovinu.

Jer ovde oprema je dosta iznad nivoa kvaliteta samog rama.

Dakle ram koji vec ima navoj na BB, i dimenzije koje su odgovarajuce za kocnice kratkog prihvata...

 

Mada ako je covek srecan dok vraca Unisa na drum, sto da ne.

Cestitke! :)

 

.

Хвала на честиткама!

 

Решавајући те проблеме сам много научио о механици бицикла, стандардима, алату, ... Баш је доста уложено времена, далеко више него што је планирано.

Тркачки рам јесте право решење, у старту се има рам правог типа. Међутим као што и сам кажеш, још једну шансу да се нађе на друму је добио Унис, а не тамо неки Bianchi  :grin:

 

Хвала још једном и видимо се на друму!

 

edit: Заборавио сам да споменем у тексту да сам сазнао током пројекта за Iron сервис, али сам ипак одлучио да наведени део наручим.


  • 0

#7 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3217 posts

Postavljeno 13 December 2018 - 06:20 AM

Alal vera. Jos pogotovo sto si i brevet uspeo da odvozas sa retro bajsom dokazavsi po ko zna koji put onu cuveni da boj ne bije oruzje itd. :)

No bajs je bas lepo uklopljen i ukombinovan. Moram i ja priznati da se ni meni ne svidjaju crne sticne, lule i kormani na retro bajsevima ali dobro, stvar ukusa.

Koja ti je kaseta pozadi? Nije ti uopste bio problem da ceo brevet i sve uspone odvozas sa pogonom 53-39?
  • 1

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#8 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1029 posts

Postavljeno 13 December 2018 - 07:21 AM

Pojeo si ga!


  • 1

#9 Peratnik

Peratnik
  • Members
  • Pip
  • 28 posts

Postavljeno 13 December 2018 - 10:15 AM

Alal vera. Jos pogotovo sto si i brevet uspeo da odvozas sa retro bajsom dokazavsi po ko zna koji put onu cuveni da boj ne bije oruzje itd. :)

No bajs je bas lepo uklopljen i ukombinovan. Moram i ja priznati da se ni meni ne svidjaju crne sticne, lule i kormani na retro bajsevima ali dobro, stvar ukusa.

Koja ti je kaseta pozadi? Nije ti uopste bio problem da ceo brevet i sve uspone odvozas sa pogonom 53-39?

Хвала колега. Што каже  један Мађар на бревету: 'Classic tour, classic bike!' Рекао бих да је човек у праву  :grin: Сваки бревет је напор, међутим возити челичну специјалку је само повећало уживање али и мало повећало напор, бар у мом случају. 

 

Трудио сам се, и више сам него задовољан резултатом. Неколико колега каже исто, али она стара, укуси су различити. 

 

Рачан позади је ако се не варам 13-26, 6 брзина. Није било неких великих успона на последњем бревету 300, мало искакање, мало у првој и савлада се успон. Можда ћу га користити и за неке ultralight туре по Србији и шире. Није за бисаге, кад се сетим успона на Чемерно тешко да бих изашао с бисагама. нека већа торба за штицну би већ била ок. 

 

Pojeo si ga!

За доручак! Хвала колега! 


  • 0

#10 marvas

marvas
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 464 posts
  • LocationBeograd/Surcin

Postavljeno 13 December 2018 - 11:28 AM

Ima li neki link o brevetu od ove ili sledece godine, cisto da se informisem jer mi ideja zvuci zanimljivo?


  • 0

#11 Peratnik

Peratnik
  • Members
  • Pip
  • 28 posts

Postavljeno 13 December 2018 - 11:33 AM

Ima li neki link o brevetu od ove ili sledece godine, cisto da se informisem jer mi ideja zvuci zanimljivo?

http://randonneurs-serbia.weebly.com/

 

На овом линку је све везано за бревет код нас. Правила, датуми бревета, ...

Ту је и бревет календар 2019.


  • 0

#12 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5499 posts

Postavljeno 13 December 2018 - 08:05 PM

...Meni licno se na ovakvim bajsevima nikako ne svidjaju crne lule, sticne, volani... Prosto ne ide na takve ramove i mehaniku.

slazem se. classic look za ram, onda i za sve pripadajuce delove.

 

...Задњи калипер је одрађен користећи челичну плочу, која се качи на три тачке, као на слици. attachicon.gifIMAG1726.jpg

ja bih stavio duzu plocu tako da se u donjem delu oslanja na vilu

ovako mi deluje kao da bi ploca (onaj deo na kome je celjust) mogla da se uvija.

 

...Следећи проблем је било монтирање друмских калипера са плитким хватом. Ево слике решења за предњи калипер, а задњи ће бити приказан на неком од следећих слика. Трудио сам се да користим максимално квалитетне материјале, јер се ипак ради о кочницама. Засад све функционише беспрекорно, након неколико стотина километара, бревета и разних тестирања. 

attachicon.gifIMAG1633.jpgattachicon.gifIMAG1635.jpg

tri puta farban ram, gomila sjajnih poliranih delova...a ovaj "adapter" si ostavio sirov sa tragovima turpije da zardja na prvoj kisi.

Ja bih ga prvo malo pecnuo aparatom za zavarivanje da bude "iz jednog komada" ali i ofarbao u boju rama.


  • 0

#13 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5499 posts

Postavljeno 13 December 2018 - 08:21 PM

n2:smiley-score010

...Мењач Shimano Golden Arrow. Носач на навој, а за Унис треба на куку. Још један проблем. 

Срећом, Решење није тако компликовано. 

attachicon.gifIMG_20181012_095454.jpgattachicon.gifIMG_20181013_081203.jpg

Купио сам у гвожђари матицу са кораком 1, која одговара навоју мењача. Обрусио с обе стране, како би навој био одмах до металног адаптера. Матицу сам заварио на рупу где се качи мењач, и ојачао кратким челичним профилом са унутрашње стране, како се не би видела и како се носач не би могао искривити. Види се и мали зуб - граничник. Јако битан део куке. На слици се види и мала горња рупа, која одговара рупи за качење блатобрана на рам. Искористио сам је да за њу причврстим куку малим фрафом и матицом, како би кука била на месту приликом скидања задњег точка.

DSCN8374.jpgattachicon.gifDSCN8378.jpgattachicon.gif

 

koliko se secam, ovi stari sistemi nisu nesto previse osetljivi

ali ipak moram da kazem da mi se cini da menjaci ne stoje tamo gde treba

u smislu da je adapterska kuka zadnjeg menjaca suvise dugacka i pomerena unazad

te da zbog toga gornji lancanik (gornja rolnica-guide pulley) zadnjeg menjaca

stoji suvise isuvise udaljeno od najmanjeg (kasetnog) lancanika i iza njega (gledajuci osovine lancanik)

a prednji menjac suvise visoko izdignut iznad prednjih lancanika na pogonu.

Verujem da za tip voznje kojim se ovaj bicikl vozi, ovi..(ako zaista jesu) nedostaci nisu presudni faktor

ali msm ovakav projekat koji je istovremeno i restauracija i samogradnja ( i kao takav za svaku pohvalu!!!)

zasluzuje da svi pa i ti sitni detalji budu korektno uradjeni i optimalno podeseni (ako sam iopste dobro video, mozda gresim). Posto je menjacki adapter montazno-demontaznog tipa msm da eventualna korekcija nije prevelik problem kao sto bi bilo da si adapter navario na kuku rama.

 

U svakom slucaju, i sa primedbama jedan duboki naklon! BRAVO! Svaka cast! 


  • 1

#14 IONE

IONE
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 984 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 13 December 2018 - 09:27 PM

Velika podrska i svaka cast za projekat !

Sta je sledece u planu?

Послато са Redmi 5 Plus уз помоћ Тапатока
  • 0
<p>Biciklisticki Youtube Kanal Kopirajte link(copy/paste)
https://youtube.com/@ionebike

#15 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 14 December 2018 - 08:49 AM

n2:smiley-score010

koliko se secam, ovi stari sistemi nisu nesto previse osetljivi

ali ipak moram da kazem da mi se cini da menjaci ne stoje tamo gde treba

u smislu da je adapterska kuka zadnjeg menjaca suvise dugacka i pomerena unazad

te da zbog toga gornji lancanik (gornja rolnica-guide pulley) zadnjeg menjaca

stoji suvise isuvise udaljeno od najmanjeg (kasetnog) lancanika i iza njega (gledajuci osovine lancanik)

 

 

Ugao kuke cak i nije los, ali je duzina pomerila unazad...

Ne verujem da ovo previse smeta u saltanju, potencijalna prednost je sto moze vise zubica da prihvati pozadi u slucaju potreba, ako resi da olaksa uspone. 


  • 1

#16 Peratnik

Peratnik
  • Members
  • Pip
  • 28 posts

Postavljeno 14 December 2018 - 11:51 AM

slazem se. classic look za ram, onda i za sve pripadajuce delove.

 

ja bih stavio duzu plocu tako da se u donjem delu oslanja na vilu

ovako mi deluje kao da bi ploca (onaj deo na kome je celjust) mogla da se uvija.

 

tri puta farban ram, gomila sjajnih poliranih delova...a ovaj "adapter" si ostavio sirov sa tragovima turpije da zardja na prvoj kisi.

Ja bih ga prvo malo pecnuo aparatom za zavarivanje da bude "iz jednog komada" ali i ofarbao u boju rama.

If it ain't broke, don't fix it  :grin: Свакако хвала на саветима.

 

n2:smiley-score010

koliko se secam, ovi stari sistemi nisu nesto previse osetljivi

ali ipak moram da kazem da mi se cini da menjaci ne stoje tamo gde treba

u smislu da je adapterska kuka zadnjeg menjaca suvise dugacka i pomerena unazad

te da zbog toga gornji lancanik (gornja rolnica-guide pulley) zadnjeg menjaca

stoji suvise isuvise udaljeno od najmanjeg (kasetnog) lancanika i iza njega (gledajuci osovine lancanik)

a prednji menjac suvise visoko izdignut iznad prednjih lancanika na pogonu.

Verujem da za tip voznje kojim se ovaj bicikl vozi, ovi..(ako zaista jesu) nedostaci nisu presudni faktor

ali msm ovakav projekat koji je istovremeno i restauracija i samogradnja ( i kao takav za svaku pohvalu!!!)

zasluzuje da svi pa i ti sitni detalji budu korektno uradjeni i optimalno podeseni (ako sam iopste dobro video, mozda gresim). Posto je menjacki adapter montazno-demontaznog tipa msm da eventualna korekcija nije prevelik problem kao sto bi bilo da si adapter navario na kuku rama.

 

U svakom slucaju, i sa primedbama jedan duboki naklon! BRAVO! Svaka cast! 

То бих и ја рекао, али како се пројекат ближио крају тако сам журио да све завршим, па сам вероватно промашио позицију куке. Размишљао сам да ли је позиција добра, па на крају "одока" одредио угао.

 

Хвала! Нажалост недостатак времена ми не дозвољава да се бавим ситним модификацијама, али су свакако пожељне како би све било што се каже тип топ. 

 

Још једном хвала и видимо се на друму!


  • 0

#17 Peratnik

Peratnik
  • Members
  • Pip
  • 28 posts

Postavljeno 14 December 2018 - 11:54 AM

Velika podrska i svaka cast za projekat !

Sta je sledece u planu?

Послато са Redmi 5 Plus уз помоћ Тапатока

Хвала колега! 

 

Тренутно ништа, додуше имам један јако леп Рог туринг рам у радионици, али без виљушке. Можда ће једног дана добити своју прилику као Унис  :D


  • 0

#18 golf071

golf071
  • Members
  • 3 posts

Postavljeno 30 January 2019 - 02:41 PM

Pozz...zna li neko gde mogu da se nabave nalepnice za Unis bicikle ili ima neko pripremu da se urade,


  • 0

#19 golf071

golf071
  • Members
  • 3 posts

Postavljeno 30 January 2019 - 03:17 PM

Radim jdan stari Unisov bicikl zenski pa mi trebaju nalepnice,ako neko ima neki kontakt bilo bi dobro.


  • 0

#20 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 30 January 2019 - 09:35 PM

Pozz...zna li neko gde mogu da se nabave nalepnice za Unis bicikle ili ima neko pripremu da se urade,

 

 

Radim jdan stari Unisov bicikl zenski pa mi trebaju nalepnice,ako neko ima neki kontakt bilo bi dobro.

 

Upitaj ovde Klik


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.





0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika