Jump to content


Fotografije

Zamena krute vile za prednje amortizere


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
30 odgovora na ovu temu

#1 Dekiii

Dekiii
  • Members
  • 2 posts

Postavljeno 23 October 2018 - 05:54 PM

Kako da odredimo duzinu vrata i hoda prednjih amortizera(koje treba da kupim)da bi odgovarale u zameni sa krutom vilom koju sad imam?
  • 0

#2 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14517 posts

Postavljeno 23 October 2018 - 06:54 PM

Prvo treba da odredis vrstu vrata (precnik) viljuske sa amortizerom i odgovarajuce lezajeve za viljusku koji mogu da se stave u tvoj ram bicikla.


  • 0

#3 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5443 posts

Postavljeno 24 October 2018 - 02:15 PM

Kako da odredimo duzinu vrata i hoda prednjih amortizera(koje treba da kupim)da bi odgovarale u zameni sa krutom vilom koju sad imam?

da li je ram uopste predvidjen za amortizersku viljusku?

 

Visina ugradnje viljuske, tkzv C2A (Crown to Axle) a samim tim i duzina hoda viljuske

se najcesce nalazi medju podacima o geometriji rama ili se dobija od proizvodjaca na upit.

 

Odstupanje od preporucenog C2A (u oba smera)

moze da dovede do nezeljenog ponasanja bicikla prilikom savladjivanja krivina u toku voznje.

 

Ako pricamo o sistemima bez navoja, tkzv aHead

duzina vrata viljuske je najcesce duzina ceone cevi rama + visina (onog dela) soljica (koje vire iz rama) + visina lulice + podloske/spejseri


  • 0

#4 srkiborg

srkiborg
  • Members
  • PipPip
  • 56 posts

Postavljeno 10 December 2018 - 11:33 PM

Zelim da zamenim amortizer krutom vilom

Kupio krutu celicnu vilu a head 28.6 cm sa vratom 25cm, 2cm duzu nego vrat starog rst amortizera

Skinuo amortizer konuse prasinare i onaj plasticni konusni prsten pomocu koga se steluje predopterecenje

Da ne bih menjao solje pokus ao da sve to montiram na novu krutu vilu.

Bez obzira  koliko sam zatezao a head sraf pa onda srafove lule postoji mali luft.

Svestan da je to aluminijum ne sme se mnogo ni preterivati sa dotezanjem.

 

Moguci razlozi mog neuspeha

 

skratio plasticni konusni prsten za 2mm iz bezveznog razloga koji majstor kvarisa moze da izmisli pa sad taj prsten upadne izmedju vile i konusa gde mu je i mesto ali nema dovoljnu duzinu

Solje se razlikuju za amortizer u odnosu na krutu vilu iako je vrat i jedne i druge istog precnika 28,6 cm,pa ih treba zameniti(solje)

Vrat krute vile je duzi za 3cm u odnosu na vrat skinutog amortizera pa je zato doslo do lufta

Molim pomoc da mi je znati sta ciniti, jer se bajs nemoze tako voziti iako je luft u viljusci minimalan

NAPOMENA amortizer ima vrat koji se siri pri donjem delu tapered pa sam jedva skinuo donji konus.  Kruta vila ima samo siru platformu na dno samog vrata u odnosu na sirinu ostatka vrata koji iznosi 28.6 u tom delu gde se namakne donji konus


  • 0

#5 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14517 posts

Postavljeno 11 December 2018 - 12:22 AM

Verovatno je ovo problem citiram te "Vrat krute vile je duzi za 3cm u odnosu na vrat skinutog amortizera pa je zato doslo do lufta".

Duzi vrat vile zahteva i dodatne podloske, sa stare viljuske sa amortizerom su ti ostale podloske cija je ukupna visina plus visina lule nedovoljna za duzi vrat na novoj vili. Ili da nabavis jos podloski do potrebne visine koja je oko 3 do 5 milimetara iznad kraja vrata viljuske ili da skratis novi vrat viljuske na duzinu stare viljuske sa amortizerom u tom slucaju ne moras da dodajes podloske.


  • 0

#6 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5443 posts

Postavljeno 11 December 2018 - 07:57 PM

jedna slika govori vise nego 1000 reci!

 

sad, kad sam ovo rekao ajd da vidimo dal mozemo da pomognemo, idemo sistemom eliminacije:

...NAPOMENA amortizer ima vrat koji se siri pri donjem delu tapered pa sam jedva skinuo donji konus.  Kruta vila ima samo siru platformu na dno samog vrata u odnosu na sirinu ostatka vrata koji iznosi 28.6 u tom delu gde se namakne donji konus

Oba donja kraja vrata (lezista donjeg konusa) i amortizera i vile treba da imaju istu meru spoljni precnik od 30.0mm

bez obzira da li *konusne* (tapered) ili *stepenaste* konstrukcije.

 

Da li je donji konus koji si skinuo sa amortizera zatvoren (celicni) prsten ili rasecen (aluminijumski)?

 

Ako je donji konus koji si skinuo sa amortizera rasecen

u vecini slucajeva mozes i rukom da ga postavis na njegovo leziste.

 

Ako je zatvoren krug onda moras dobro da ga *nabijes/nakucas/napresujes* na leziste.

Ovo nakucavanje se ne prekida dokle god donji konus svojim *ledjima* ne legne na tkzv *krunu*.

 

Ni u jednom slucaju ne sme da ima nikakvog zazora kad se konus uhvati shakom i klima levo-desno.

 

 

 

Ovo pitam racunajuci da si duzi vrat krute vile kompenzovao ostojnicima/prstenima/spejserima odgovcarajuce visine

kako je kolega Dusan011 vec napomenuo u svom predhodnom postu.


  • 0

#7 srkiborg

srkiborg
  • Members
  • PipPip
  • 56 posts

Postavljeno 11 December 2018 - 09:42 PM

Hvala vam drugari do neba.To je kad covek nesto prvi put radi.Nisam znao da moraju spejseri da pokriju ceo deo vrata viljuske koji viri iz head tube.

Kupio 2 spejsera od 8 mm i jedan od 4 mm i resio problem.Dosta sam sam razmisljao ali da nije bilo vas danima bih vrsio eksperimente.

Neznam ni sam koliko puta sam samo skidao vilu i spejsere i konuse itd.

H V A L A H V A L A H V A L A!!!!!!!!!!!!!!


  • 0

#8 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14517 posts

Postavljeno 12 December 2018 - 01:42 AM

2 spejsera po 8mm i jedan od 4mm su 20mm sto je za 10mm manje od toga kako si napisao da je vrat krute viljuske duzi za 3 cm. Ako si tacno merio fali ti jos spejsera u visini od 10mm. Nadam se da si shvatio da kada stavis viljusku kroz vrat sa lezajevima pa spejserima pa na kraju lulom volana sve to ukupno treba da je 3 do 5 milimetara iznad vrha cevi krute viljuske inace ne mozes da eliminises zazor u lezajevima preko zavrtnja na poklopcu lule. Evo na slici kako treba da izgleda, lula volana je visa 3 do 5 milimetara od cevi krute viljuske.

 

Figure_14-12.jpg

 

Ovi zavrtnji sa strane lule se stezu poslednji kada eliminises zazor u lezajevima viljuske preko zavrtnja na poklopcu lule (koji se ne vidi na slici).


  • 0

#9 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 12 December 2018 - 06:13 AM

Kolega Srdjoni & ja napravismo i video demonstraciju:

 


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#10 aiwa

aiwa
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 254 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 19 June 2020 - 01:47 PM

Hoću devojci da zamenim amortizer sa krutom vilom, ali ne znam kako da izaberem vilu. Koje dimenzije treba da izmerim na amortu da bih uporedio sa vilom iz oglasa?

 

IMAG2349-.jpg


  • 0

Shimano Line-up chart 2020

 

http://productinfo.s...no.com/#/lc/1.4


#11 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Postavljeno 19 June 2020 - 02:13 PM

Zanima te dužina od osovine točka do ulaska u ram. I da je vila za taj točak, da ti ne bi čeljusti bile na drugoj opštini u odnosu na obuč. Pošto ima „podesi me“ lulu, može da zadrži manje-više isti položaj na biciklu. To koliko će geometrija da se promeni je... treća liga briga za nju.


  • 0

#12 zdebeli

zdebeli
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 616 posts
  • LocationBrdo

Postavljeno 19 June 2020 - 02:19 PM

Bitno ti je da je za isti prečnik točka, da ima nosače za v-brake, da je isti prečnik vrata (verovatno 9/8"), da je vrat bez navoja, i da je vrat iste ili veće dužine.


  • 0

#13 aiwa

aiwa
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 254 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 19 June 2020 - 02:25 PM

Ako je za 28" onda je verovatno dužina od osovine točka do ulaska u ram ista ili veoma slična za sve?

Druga dimenzija, od ulaska u ram (sa donje strane) do kapice lule koliko sme da se razlikuje od ove sad?


  • 0

Shimano Line-up chart 2020

 

http://productinfo.s...no.com/#/lc/1.4


#14 veljo1981

veljo1981
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 830 posts

Postavljeno 19 June 2020 - 02:26 PM

Jel nece biti visi bicikl, podignuce ga napred?

Poslano sa mog KING_KONG_3 koristeći Tapatalk
  • 0

#15 zdebeli

zdebeli
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 616 posts
  • LocationBrdo

Postavljeno 19 June 2020 - 02:29 PM

To od ulaska u ram pa do kapice je vrat viljuške.

Ako je vrat duži, namestiš isti broj prstenova (spejsera) ispod lule a gore dodaš po potrebi još, ili skratiš vrat.
Ako je kraći, onda će ti lula biti niže.


  • 1

#16 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14517 posts

Postavljeno 19 June 2020 - 05:53 PM

@aiwa  Moras da obratis paznju na rastojanje od osovine tocka do donjeg lezaja na viljusci, obicne krute viljuske 28" imaju tu razdaljinu oko 40cm +/-1 cm a viljuska sa amortizerom za treking oko 47cm. Znaci obicne krute viljuske 28" ti ne odgovaraju kao zamenske. Moras da trazis povisene krute viljuske 28" a izbor je veoma redak. Jedina koju vidim je ova (link) (ako link ne radi https://www.probike....osacem-za-disk/ ). Kod nje je rastojanje od osovine do donjeg lezaja viljuske 46cm. E sad kod nje treba obratiti paznju jer pri vrhu vrata ima spoljne navoje ali se A-head lule mogu montirati bez problema, ko zeli moze navoje da popuni sa nekim gitom ( link). Takodje visina vrata viljuske je 16cm pa je maksimalna visina cevi za vrat na ramu 13cm (link), cini mi se da je kod KTM-a 13cm. Na zalost zbog kratkog vrata viljuske lula ce morati da se stavi bez ijednog prstena ispod nje ali ako je potrebno podici lulu vise moguce je prvo postaviti nastavak za vrat viljuske (link) pa onda lulu volana.


  • 1

#17 veljo1981

veljo1981
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 830 posts

Postavljeno 19 June 2020 - 06:04 PM

Ako sam na dobro razumio on ima krutu i mijenjao bi sa amortom

Poslano sa mog KING_KONG_3 koristeći Tapatalk
  • 0

#18 aiwa

aiwa
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 254 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 19 June 2020 - 06:47 PM

Ne, obrnuto. Onaj koji je otvorio temu ima taj slučaj, ja sam se samo priključio temi, da ne otvaram novu.
  • 0

Shimano Line-up chart 2020

 

http://productinfo.s...no.com/#/lc/1.4


#19 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 19 June 2020 - 07:13 PM

@aiwa Moras da obratis paznju na rastojanje od osovine tocka do donjeg lezaja na viljusci, obicne krute viljuske 28" imaju tu razdaljinu oko 40cm +/-1 cm a viljuska sa amortizerom za treking oko 47cm. Znaci obicne krute viljuske 28" ti ne odgovaraju kao zamenske. Moras da trazis povisene krute viljuske 28" a izbor je veoma redak. Jedina koju vidim je ova (link) (ako link ne radi https://www.probike....osacem-za-disk/ ). Kod nje je rastojanje od osovine do donjeg lezaja viljuske 46cm. E sad kod nje treba obratiti paznju jer pri vrhu vrata ima spoljne navoje ali se A-head lule mogu montirati bez problema, ko zeli moze navoje da popuni sa nekim gitom ( link). Takodje visina vrata viljuske je 16cm pa je maksimalna visina cevi za vrat na ramu 13cm (link), cini mi se da je kod KTM-a 13cm. Na zalost zbog kratkog vrata viljuske lula ce morati da se stavi bez ijednog prstena ispod nje ali ako je potrebno podici lulu vise moguce je prvo postaviti nastavak za vrat viljuske (link) pa onda lulu volana.



Treba mu vila sa produženim sedlom ispod donjeg ležaja koje će da nadomesti razliku u visini koju ima amort vila. Mislim da može i obična kruta vila ali će geometrija biti ozbiljno narušena i prednji kraj će biti niži za oko 5cm. Jedna takva vila je dugo bila ovde na oglasima ali je više nema.
Ako devojka želi krutu vilu može se ugraditi i amort sa lockom što je po meni bolja opcija. Ako zatreba može se otključati a zaključana će se ponašati maltene kao kruta vila i ujedno geometrija rama neće biti narušena.
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#20 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3335 posts

Postavljeno 19 June 2020 - 07:40 PM

Да, то је такозвана ,,suspension correction”, ако ме нису ономад преварили. Ја сам то урадио на једном свом трекингу и разлика је минимална, пар сантиметара можда.
CFB4F09C-61EB-47DC-B7B2-9AC2F1A679AF.jpeg
Изгледа овако или са лепше обрађеним прелазом да се не види тај подигнути део, али је функција иста
  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika