Jump to content


Fotografije

Aero Tockovi VS Ram u zagradi Hajde Da Se Igramo


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
22 odgovora na ovu temu

#1 IONE

IONE
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 979 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 14 October 2018 - 09:33 AM

Cuh na nekoj yt emisiji zanimljivo pitanje...
To zanimljivo pitanje cu postaviti u svrhu razonode, igranja, razmene misljenja.

Zamislite situaciju da sastavljate drumski bicikl i treba da se odlucite izmedju aero rama i aero tockova.
Sredstava na raspolaganju imate samo za jednu opciju, sta bi izabrali ram ili tockove?

P.S. Pozeljno argumentovano objasnjenje zasto ste se odlucili bas za tu opciju.

P.S.2 Nije trik pitanje, ne postoji tacan odgovor

P.S.3 Odgovor je ogranicen samo na opcije aero tockovi ili aero ram.

Let the Game Begin




Послато са Redmi 5 Plus уз помоћ Тапатока
  • 0
<p>Biciklisticki Youtube Kanal Kopirajte link(copy/paste)
https://youtube.com/@ionebike

#2 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14517 posts

Postavljeno 14 October 2018 - 10:31 AM

Ne znam da li ce biti po pravilima igre, odabrao bih lakse tockove, laksi ram i aero odelo. Primer ako su obicni tockovi laksi od aero tockova odabrao bih obicne tockove. Ako je obican ram laksi od aero rama odabrao bih obican ram. Obzirom da je aerodinamicna povrsina vozaca mnogo veca od bicikla obukao bih aeroodelo. Ovo verovatno krsi P.S.3


  • 0

#3 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 14 October 2018 - 11:22 AM

Aero točkovi su dosta nezahvalni kada se vozi po bočnom vetru, ili vetru promenjivog pravca. Dok je aero ram "zahvalniji", ili "univerzalniji" po tom pitanju. Tako da bi mi to bila prva opcija.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#4 Nion

Nion
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1709 posts

Postavljeno 14 October 2018 - 06:58 PM

Cuh na nekoj yt emisiji zanimljivo pitanje...
To zanimljivo pitanje cu postaviti u svrhu razonode, igranja, razmene misljenja.

Zamislite situaciju da sastavljate drumski bicikl i treba da se odlucite izmedju aero rama i aero tockova.
Sredstava na raspolaganju imate samo za jednu opciju, sta bi izabrali ram ili tockove?

P.S. Pozeljno argumentovano objasnjenje zasto ste se odlucili bas za tu opciju.

P.S.2 Nije trik pitanje, ne postoji tacan odgovor

P.S.3 Odgovor je ogranicen samo na opcije aero tockovi ili aero ram.

Let the Game Begin




Послато са Redmi 5 Plus уз помоћ Тапатока

Mnogo gledas GCN :)


  • 0

5500km-2010
6400km-2011
3800km-2012
6080km-2013
7660km-2014

8500km-2015

5000km-2016
Moj zanat mi je dao vrh sa koga ću pasti“... Ako ste dostigli vrh, onda i pad može da bude veličanstven!“ D.V


#5 IONE

IONE
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 979 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 15 October 2018 - 09:48 AM

Moja opcija je aero ram.
Moje trenutne voznje ne zasluzuju aero tockove, a kako FB napisa da je aero ram univerzalniji(aero tockove osetimo u voznji dok aero ram oseti stoperica).


Naredna igrica
Dusane, ova je za tebe.

Opcije: Lagano, kruto, udobno(ergonomicno, dugotrajno), kvalitet ispod proseka(jeftino).
Bonus opcija: Vrhunski kvalitet.
Ako se odlucite za bonus opciju jednu od standardnih opcija brisete i na njeno mesto dolazi jos jedna opcija kvalitet ispod proseka(tada ukupno dve).
Bickl delimo na: ram, tockovi, grupa, ostalo.

Kako bi opcije spojili sa biciklom?

Послато са Redmi 5 Plus уз помоћ Тапатока
  • 1
<p>Biciklisticki Youtube Kanal Kopirajte link(copy/paste)
https://youtube.com/@ionebike

#6 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14517 posts

Postavljeno 15 October 2018 - 09:59 AM

Izi pizi lemon skvizi, udobno. Prvo sledece poboljsanje su nable za mene moraju da budu iznad proseka komponenti na biciklu koji vozim npr. Claris i nable Ultegra minimum.


  • 0

#7 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 15 October 2018 - 11:12 AM

Nisu mi najjasnije opcije.

@Dusan jesi li imao problema sa nablama srednje / niže klase?
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#8 IONE

IONE
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 979 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 15 October 2018 - 01:43 PM

Krut ram, lagani tockovi, dugotrajna grupa i ostalo niza klasa.

Varijanta sa vrhunskim kvalitetom, moj izbor: Krut ram, vrhunski tockovi, grupa i ostatak niza klasa.

Послато са Redmi 5 Plus уз помоћ Тапатока
  • 0
<p>Biciklisticki Youtube Kanal Kopirajte link(copy/paste)
https://youtube.com/@ionebike

#9 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4264 posts

Postavljeno 15 October 2018 - 03:45 PM

Nista ti ne znace lagani tockovi ako su cetvrtasti kao sto Mavic zna da napravi. Do 20-tak km/h ce biti odlicni. Posle toga ce da im ode bilo koji tocak tezi pola kila koliko-toliko zaobljen. 


  • 0
.

#10 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2432 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 15 October 2018 - 03:46 PM

Šta podrazumevas pod to "četvrtasti" može li malo detaljnije?

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
  • 0

#11 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4264 posts

Postavljeno 15 October 2018 - 05:00 PM

Pogledaj kako izgleda Ksyrium pa ce ti biti jasno.


  • 0
.

#12 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2432 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 15 October 2018 - 07:53 PM

Znam kako izgleda ksyrium ali ne razumem na koji način utiče na brzinu?

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
  • 0

#13 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4264 posts

Postavljeno 15 October 2018 - 09:26 PM

Ako je profil felne cetvrtast (kao kod Ksyriuma, npr ili laganih Fulcruma) i ako je zaobljen ili elipsast (kao kod vecine Shimano tockova), jasno je koji ce zbog bolje aerodinamike da bude brzi. A to se oseti vec na 20-25 km/h. O tome kako tek pravi aero tocak na 40-50 km/h odlazi ne vredi pricati. I opet je pola kila ili vise tezi od Ksyriuma. Tezina je bitna samo na malim brzinama i na brdu. Za sve ostalo pobedjuje aerodinamika bez obzira sto je tocak osetno tezi. 


  • 0
.

#14 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2432 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 16 October 2018 - 09:16 AM

Da, logicno objanjenje.

Takodje uz te cetvrtaste felne po pravilu stavljaju pljosnate tzv aero zice, dok uz zaobljene felne obicno idu okrugle zbice.

 

Kakvog to uticaja ima na brzinu?

 

mada odosmo u sirinu ovo je vec za posebnu temu :)


  • 0

#15 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4264 posts

Postavljeno 16 October 2018 - 11:11 AM

Ima vec tema o svemu tome, odavno smo to apsolvirali.
 

Nema tu pravila, sve tipove zica stavljaju na sve felne. Shimano na zaobljene tockove stavlja aero zice ali su malog preseka pa deluju kao da su okrugle ako dobro ne pogledas. 

Aero zica ima manji otpor vazduha i brza je od okrugle zice, nema tu neke nauke. Kada jos smanjis broj zica dobijes jos vece poboljsanje. Ali onda kod zica velikog poprecnog preseka, imas otezano skretanje pri vecim brzinama jer imas veliki "bocni" otpor vazduha i turbulencija koju zica stvara ne dozvoljava tocku lagano skretanje. Pa kada ubacis gomilu kombinacija profila felni, zica, brojeva zica i ko zna cega dobijes papazjaniju koju je tesko objasniti... ili slucaj da nekoliko puta skuplji tocak u praksi bude sporiji od neke budzet klase. 


  • 0
.

#16 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2432 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 16 October 2018 - 12:15 PM

Hvala Zare


  • 0

#17 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 601 posts

Postavljeno 18 October 2018 - 08:34 PM

Ako pogledamo sve relevantne testove svaki ce dati prednost vrhunskim aero tockovima nego vrhunskom aero ramu. Treba napomenuti da čak i najnovije generacije aero ramova poput: S-Works Vias, Trek Madone SLR 9 ili Look 795 daju manje benefita nego vrhunski karbonski točkovi poznatih brendova. Naravno točak se mora posmatrati kao celina zajedno sa gumom. Znaci i gume moraju biti vrhunske da bi točak mogao da iskaže sav potencijal. Generalno tabulari su tu u prednosti zbog manjeg otpora kotrljanja.

 

Znači ako bi već morao da biram pre bi uzeo lagane karbonske tabular točkove nego aero karbonski ram.

Pokazalo se da dubina točka od 40 do 50 mm ima idealan balans izmedju mase i aerodinamike samog točka. Konkretno mislim na Zipp 404 točkove koji su medju najboljim u klasi.

 

Takodje vozio sam i tri-spoke točkove i mislim da u odredjenim situacijama, konkretno pri direktnom čeonom vetru, prižaju nešto manji otpor nego klasični aero točkovi sa žicama.


  • 2

#18 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14517 posts

Postavljeno 18 October 2018 - 09:09 PM

Ovde su sve objasnili

 


  • 0

#19 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 19 October 2018 - 05:11 PM

Generalno tabulari su tu u prednosti zbog manjeg otpora kotrljanja.

Generalno tabulari imaju veći otpor nego vrhunski klinčeri. Tabulari imaju druge prednosti zbog kojih se koriste za takmičenja, ali odavno zaostaju za klinčerima kada je u pitanju čista brzina.
  • 0

#20 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 601 posts

Postavljeno 19 October 2018 - 05:58 PM

Generalno tabulari imaju veći otpor nego vrhunski klinčeri. Tabulari imaju druge prednosti zbog kojih se koriste za takmičenja, ali odavno zaostaju za klinčerima kada je u pitanju čista brzina.


Imas li neki link koji to prezentuje? U zadnje vreme ne pratim bas nesto puno, pa me sad bas zanima. Koliko sam zapazio na takmičenjima tabulari su dominantni. Dalje, u svim bike kalkulatorima kad se izabere opcija tabular gume dobije se nesto veća konačna brzina za zadatu watažu. Iz ličnog iskustva znam da je vrhunska tabular guma ipak za nijansu brža nego ekvivakentan klinčer. Da nisi možda mislio na tubeles? Drugar je sad skoro kupio aero tockove sa tubeles gumama za drumasa i zaista imaju bolje performanse nego tabulari. Probao sam i oseti se mala razlika. Naravno opet su nijanse u pitanju.
  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika