Jump to content


Fotografije

Pomoć! Trekking bajs za Beograd i okolinu


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
16 odgovora na ovu temu

#1 dcer26

dcer26
  • Members
  • 4 posts

Postavljeno 21 September 2018 - 01:13 PM

Drugari,

 

Tražim bicikl da vozim do posla (relativno kratka relacija) i rekreativno za okolinu Beograda, po asfaltu uglavnom. Nisam vozio 10ak godina (trenutno 30) ali planiram da se vratim u formu. Šta mislite o ovome:

 

https://www.2bike.rs...la#.W6TuEUykpFo

 

Vidim da ima frikcione šiftere i mešanu opremu, da li bi to trebalo da me odvrati? Ne bih da potrošim previše para u početku, pa ako se primim prodao bih bajs i uzeo nešto ozbiljnije.. ovo je otprilike cenovni rang na koji pucam osim ako mi kažete da je za te pare sve đubre...

 

Pozdrav!

 


  • 0

#2 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8928 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 21 September 2018 - 01:58 PM

Što više para daš, to je veća ponuda dobrih bicikala. I obratno - za budžet do 150 evra, teško je naći išta kršteno, bilo novo, ili polovno.

 

Ovaj bajs konkretno, ako je sve u dobrom stanju, ne deluje uopšte loše. OK klasa delova, lepo uklopljena.

Frikctione ručice menjača su nezgodna stvar, svakih 50 do 100 godina se moraju rasklopiti, očistiti i možda malo podmazati... I nikad nećeš znati kad su ti sajle i bužiri menjača stari i pohabani, zato što će ti uvek menjanje brzina raditi - može se desiti u najgorem slučaju da samo voziš, potpuno zenemarujući majstorisanje oko bicikla.  :)

 

Mane?

  • Nema a-head sistem montiranja lule, već stari, sa orahom, tj. vrat viljuške sa navojem.
  • Nema mesta na ramu za široke gume i blatobrane - ako se na posao ide kad je asfalt mokar, bez blatobrana sledi kupanje i komplet presvlačenje, veoma često (deluje kao da postoji šansa za montiranje blatobrana uz neke uže gume).
  • Ručice kočnica mi deluju kao za V-brake. Ako je to slučaj, moraće se menjati za neke kompatibilne drumskim kočionim čeljustima, ali s montiranjem na ravan korman.
  • Prenos je malo "teži", ako imaš strmih uzbrdica, može se desiti da ti zafali sporija brzina (zavisi od forme i tereta). Verovatno će se moći rešiti montiranjem "MTB" kasete pozadi, eventualno uz zamenu zadnjeg menjača (ako bude neophodno).
  • Nema prihvate za blatobrane - moraće se nešto budžiti, ili nabavljati "drumski blatobrani", po meni velika mana za do posla.

Meni se bajs dopada kako izgleda. Sa izuzetkom snežnih uslova, mogao bi ispasti sasvim OK rešenje za do posla & nazad, ako se reše blatobrani. Proveriti da li su šifteri zaista frikcioni.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#3 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2437 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 21 September 2018 - 09:04 PM

Ja obicno ne komentarisem bajseve ali meni se ovaj bajs koji si iskopao bas dopada...mator jeste al sklopljen sa paznjom :)


  • 0

#4 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 21 September 2018 - 10:17 PM

Ako ti se svidja ta klasa, razmotri i ovaj. Lepi Italijan.
https://www.2bike.rs...-1#.W6VteCzRbqA
Sto se mene tice izbor ti je top...
  • 1

#5 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4654 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 22 September 2018 - 08:11 AM

+1

Bilo bi super kada bi mogao da proba oba bajsa.

I ako bi se zagrejao i ozbiljnije počeo da vozi onda bi video koliko su frikcioni šifteri sjajan izbor...


  • 0

#6 dcer26

dcer26
  • Members
  • 4 posts

Postavljeno 22 September 2018 - 01:05 PM

U bravo ljudi, nisam očekivao ovako brzu i temeljnu reakciju  n2:redbull

Gremline ja sam za frikcione šiftere čitao još ranije na tvom blogu i zaključio sam da je to prava stvar.. verovatno mogu da se nabace i na volan ako ovaj položaj na cevi bude malo nezgodan?

 

Iskreno ja sam ovaj bajs isto po izgledu snimio, nakon što sam zaključio da mi disk kočnice i amortizeri apsolutno ne trebaju u životu i da ću na tome prvo da uštedim. Ništa, zvaću čoveka pa ću da ga probam. Za blatobrane ste u pravu ali ako sve drugo paše neće me to ometati.

 

E imam još jedno pitanje oko položaja vožnje - da li se meni čini ili je ovo ipak više drumski nego trekking položaj? Ili je to u stvari isto? Imam malo problema sa leđima pa razmišljam koliko je pametno uzimati nešto gde mora stalno da se krivi...

Bax, taj narandžasti je isto lep, videću i njega da probam  n2:cool2

 

Pozdrav!


  • 0

#7 dcer26

dcer26
  • Members
  • 4 posts

Postavljeno 22 September 2018 - 01:13 PM

E i još nešto, kako ću znati da li su ručice za v-brake ili nisu? I koje su posledice toga?

 

Hvala još jednom


  • 0

#8 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8928 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 22 September 2018 - 02:29 PM

Razlika između v-brake i drumskih ručica.

 

Meni isto deluje da je taj bicikl sa manje uspravnim položajem sedenja.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#9 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4654 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 22 September 2018 - 04:07 PM

+1

Bilo bi super kada bi mogao da proba oba bajsa.

I ako bi se zagrejao i ozbiljnije počeo da vozi onda bi video koliko su frikcioni šifteri sjajan izbor...

 

@dcer26

Čisto da ne bude zabune, ako si pogrešno razumeo, da kažem da je ono bio sarkazam...

 

Da su takvi šifteri odlični, ne bi prestali da se proizvode, ugrađuju i voze pre sto godina. Između ostalog zato su i takvi bicikli osetno jeftiniji (od onih sa šamaraljkama) i slabije se traže, prodaju i voze. Ali mogu da posluže za neke specifične namene ili manje ozbiljnu vožnju (recimo neki commuting po ravnijem terenu).

 

Idealno bi bilo da isprobaš oba bicikla, što zbog položaja što zbog njihovih različitostii i osećaja u voznji. A kažeš da imaš mogućnost pa je iskoristi.

 

Nije bitno šta ja mislim, a i svi dugačije vozimo i imamo različita očekivanja ali da kažem mišljenje kad su već istaknuta dva ok bicikla.

Meni lično taj drugi deluje kud i kamo lepše i upotrebljivije, praktičnije. Zbog normalnih šiftera, lakših prenosa (veće kasete), mlađeg i zastupljenijeg 9faz-a i uzimajući u obzir okolinu BG koja nije nikako ravna i traži česta šiftanja.

Sve to pod pretpostavkom da će bicikl da se vozi. Za poneke i povremene kraće distance je sve nebitno, i singlespeed je dobar.


  • 0

#10 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2437 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 22 September 2018 - 09:34 PM

Oba ta Bajsa su drumasi sa zamenjenim kormanima.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
  • 0

#11 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 23 September 2018 - 09:31 AM

Tako je oba su izvorno drumasi. Ja licno bih uzeo Olmo, i uradio bih ga kao drumasa sa samaraljkama, u nekoj iteraciji sredjivanja. Kupis italijanski bicikl, poznatog brenda, i imas sad ovaj koncept koji probas, ako ti se ne svidja uvek mozes da mu uradis klasican volan, i imas bajs za sva vremena. Sto se mebe tice ja nemma nista protiv menjaca na donjoj cevi, treba mali provokavanja, ali kad udjes u fazon i steknes osecaj, kao da si direktno na menjacu, jako brzo i ppizdano radi, ako imas u startu index na ricicama, onda i nema nikakvih problema. Sve je opet stvar preferencija. Sto se toce prenosnih odnosa i tu imam svoje misljenje, ponekad vozim sa ljidima na mtb, on ima 15kg bajs, ja 11 klasocni drumas sa mnooogo jacim prenosom, i sta se desi, dzaba mu prenos kad je bajs toliko tezi, ne moze da se nosi na brdu nikako...
  • 0

#12 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4654 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 23 September 2018 - 09:17 PM

Ja mislim da nije toliko ni do težine koliko do krutosti bicikla tj celokupne izrade i namene. Imam i ja mtb od jeftine gvožđurije sa lakšim prenosima i drumaša i drumaš jednostavno grabi uz brdo kad ga nagaziš čak i da imam ranac na leđima ekvivalentan razlici u težini između oba bicikla, dok mtb prosto ne ide i rasteže se ko slina, nije uopšte zadovoljstvo voziti. Iako drumaš ima teže prenose, nema nikakve dileme prilikom savlađivanja uspona na kom biciklu se manje energije potroši/brže ide sa istom uloženom energijom.


  • 0

#13 dcer26

dcer26
  • Members
  • 4 posts

Postavljeno 24 September 2018 - 07:19 AM

Uzeo crni, spušten na 130 na konto pogrešnih ručica za kočnicu (hvala @falloutboy).Otišao da ga vidim i utisak baš odličan, skroz zategnut i vrlo lagan oduševio se. 

​I tako neplanirano kupio prvog drumaša :D Sledi ozbiljno navikavanje, naročito na menjače, pa ako se ne pokaže kao dobro rešenje (po BG) eto ga na berzi na proleće.. 

 

Još jedna mana - prednja guma (schwalbe marathon plus), iako deluje novo, je celom dužinom "rasparana" tako da se nazire plavi sloj iako crni nije pohaban uopšte. Koliko je to hitno / opasno i za gradsku vožnju?


  • 0

#14 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4654 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 24 September 2018 - 10:11 AM

Nek te dobro služi. Reši te kočnice, isprobaj kako ti leže prenosi, kako ide uz brdo. Na šiftere i ako se ne navikneš, uvek možeš staviti flatbar šiftere to je jeftino, a možeš i staviti pravi drumski volan i šamaraljke, sve po želji. A naravno što kažeš možeš ga lako i zameniti za drugi i dobiti za njega bar koliko si platio ako ne i više, sigurno nećeš biti na gubitku.


  • 0

#15 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8928 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 24 September 2018 - 11:40 AM

Što kažu - u zdravlju da služi! n2:redbull


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#16 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 24 September 2018 - 12:18 PM

Cestitke!

Sto se gume tice, naduvaj na 7 bara, ili koliko je vec specifikacija, pa vidi hoce li se raspuknuti posle prve voznje, svakako u prvo vreme izbegavaj neko veliku nizbrdicu, dok ne pretestiras bajs.

Ako ti deluje da je guma svoje zavrsila baci je, obicno to moze da se tera, mada je verovatno dugo stajala izduvana, pa se sasusila i raspuknula.

 

Sto se menjaca tice probaj ih, ako je bajs reda 10ak kg tezine, videces da i ne zahteva cestu promenu brzine, kao tezi bicikl.


  • 0

#17 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2437 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 24 September 2018 - 12:43 PM

Još jedna mana - prednja guma (schwalbe marathon plus), iako deluje novo, je celom dužinom "rasparana" tako da se nazire plavi sloj iako crni nije pohaban uopšte. Koliko je to hitno / opasno i za gradsku vožnju?

Verovatno je matora guma, nece nista da joj fali ali gledaj da je zamenis, i slobodno stavi pravu drumsku gumu umesto tih kramponki.

I sto rece bax naduvaj ti nju na maximum pa ako ce da se raspadnje nek se raspada sto pre.


  • 0




1 članova čita ovu temu

0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika