Jump to content


Fotografije

R7 MRD Absolute...prikaz novog "oruzja"


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
2 odgovora na ovu temu

#1 misaxtr

misaxtr
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3059 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 14 October 2008 - 10:31 PM

Manitou – dugogodisnji proizvodjac amortizera ali i pratece MTB opreme, za 2008 godinu je redefinisao svoju ponudu na trzistu, na kome nikada nije bilo vece konkurencije. Od trenutka kada ih je Hayes kompanija kupila I preuzela, izbaceno je sve ono sto je po njima bio “visak” i ostalo je samo ono sto vredi I sto zadovoljava visoke standarde. Takodje, pomalo zaboravljeni termin I proces MRD ( Manitou racing development ) koji ih je i proslavio pocevsi sa viljuskom imena MARS ( Manitou Air Response System ), je ponovo pokrenut i rezultat je vise nego ocigledan.
Ovde cemo se zadrzati na njihovom top modelu za XC – namenjenu za takmicenja ali i za sve one koji sebe nalaze u ovom stilu voznje.
U odnosu na prethodne R7 modele, ovaj najnoviji ima solidnih razlika, kako u samom izgledu, izvedbi, tako i u resenju rada.
Kruna je sada odradjena u drugacijem stilu, naravno u “hollow” tehnologiji, vrat je sada specijalno tanjen ( butted ), a luk koji vec godinama kod Manitou-a ide sa zadnje strane je dodatno olaksan precizno odradjenim supljinama. Nogice su od 30mm “zlatnog” aluminijuma. U ovom modelu, vazdusna opruga je predstavljena sistemom “Noble air”, a platforma koja nosi ime “absolute” je odradjena kako da bude sto laksa za rad, tako i da tezi sto manje. Prva stvar kod ove viljuske koja je meni upala u oko a tice se upravo vazdusnog ogibljenja je – ventil za pumpanje je postavljen sa donje strane, sto je apsolutna retkost kod Manitou-ovih viljuski. Ovako postavljen, ovaj sistem u sebi ima ujedno i negativnu i pozitivnu komoru, sto samoj viljusci daje ne samo mnogo bolji rad, vec i ono sto su neki zamerali ranijim modelima – suvise linearan hod ( meni konkretno to nije smetalo, naprotiv :D ). Dakle – napumpate pritisak kako zelite da se viljuska ponasa i to je to.
Sa donje strane desne nogice se nalazi podesavanje rebound-a, koje sada ide u vise pozicija a samo dugme je odradjeno tako da radi u “klik” opciji.
Treca i ovde najznacajnija stvar po cemu ova viljuska nosi i ime je Absolute damping sistem koji ima 5 pozicija – od potpuno otvorenog do potpuno zatvorenog ( lock ) sistema. Svaki podeok se realno oseca, tako da vozac moze u zavisnosti od afiniteta, stila i same podloge da kontrolise kompresiju viljuske.
Kada je viljuska potpuno “otvorena” upija sve moguce neravnine, pocevsi od najmanjih do onih vecih bez premca, dajuci osecaj potpune kontrole nad biciklom. Ukoliko je u pitanju jaci uspon – tu podeoci 2 i 3 odljicno pokrivaju situaciju, dajuci “cvrsci” hod ali i dalje hod za upijanje neravnina. Lock mod je zaduzen za konstantan uspon nesto blaze kategorije, kao i za asvaltne varijante voznji. Dugme za kontrolu damping-a kao i rebound-a lako se “hvataju” i kotrolisu, pristupacni su tako da vozac moze bez problema i sa rukavicama da vrsi podesavanja.
Podmazivanje je kao i u ranijim serijama u “semi-bath” tehnologiji koja omogucava optimalno podmazivanje i dug vek amortizera.
Kakav je osecaj u voznji – ova viljuska se pokazala kao najkruca od svih prethodnih varijanti, iako je meni licno impozantan bio i prelaz sa scareb-a na tadasnji R7. Na terenu se ponasa kao sto i treba – gospodari situacijom, pri kocenjima, cak i onim ostrim i naglim, ne gubi svoju krutost i funkciju, nema nikakvih vibracija niti iznenadnih situacija uvijanja. Dakle, bilo da vozite agresivno ( u tom stilu je i testirana ) ili ste za blaze varijante – ova viljuska daje sve ono sto je potrebno za sigurnu i voznju koja se pretvara u pravo uzivanje. Ono sto jos treba ovde napomenuti a tice se onih koji gledaju na svaki gram je i njena tezina – naime, model sa hodom od 80mm ima impozantnu tezinu od svega 1253 gr, dok sa hodom od 100mm tezi 1271 gr. Ovom malom tezinom, R7 se svrstava u sam vrh lakih XC viljuski, pa prema tome ako ste takmicar i jurite sto lakse delove – ovo je idealan izbor. Ako se ne takmicite a volite offroad XC voznje – takodje. Kao sto bi u Manitou rekli – ukoliko trazite najlaksu mogucu varijantu hardtail ili fullsus XC race bajka – imamo pravu stvar za vas – novo R7 “oruzje” sa Vasim imenom na njoj – Ne bukvalno, osim ako stvarno ne osvojite Svetski kup!

Attached Thumbnails

  • R7 mix.jpg

  • 0
Postavljena slika


MTB do groba a i posle...

#2 stolegrom

stolegrom
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4578 posts

Postavljeno 15 October 2008 - 10:41 AM

Dugo sam gledao ovu vilu na cnc-u...i samo gledao. Mislim za 380e, 1200 i kusur grama...pa ova vila je fantazija! Steta sto se kod nas ne moze kupiti, jer za te pare je najbolja varijanta!. A dok se uveze, kosta ce ko 2 Rebe! :(
  • 0

#3 gamzzy

gamzzy
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3667 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 15 October 2008 - 04:30 PM

iskreno, voleo da isprobam ovu viljusku, ali sumnjam da cu ikada imati priliku...
  • 0




1 članova čita ovu temu

0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika