Jump to content


Fotografije

brdska mehanika vs drumska mehanika


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
18 odgovora na ovu temu

#1 Aleksa111

Aleksa111
  • Members
  • Pip
  • 12 posts

Postavljeno 06 June 2018 - 04:13 PM

Pozdrav svima, da li moze neko da mi obljasni koje su razlike izmedju drumskog menjaca i brdskog?

 

Npr: Alivio i sora menjac? Da li se primecuje razlika kada se vozi na ravan put?


  • 0

#2 Aleksa111

Aleksa111
  • Members
  • Pip
  • 12 posts

Postavljeno 06 June 2018 - 04:55 PM

2x9 i 3x9


  • 0

#3 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 06 June 2018 - 05:10 PM

Za navedeno ne bi trebalo da se oseti razlika, pitanje je samo dužine kaveza.

 

http://www.bikegreml...menjac-bicikla/


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#4 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Postavljeno 07 June 2018 - 11:17 AM

MTB menjači se često pakuju na drumaše kad se vozi i MTB kaseta (tj. kad nisi životinja), da bi menjač mogao da se rastegne preko ogromnih lančanika i da je sve i dalje u radnom opsegu. Što se tiče menjanja brzina, isti đavo, samo od klase (i stanja opruge :P ) zavisi koliko to elegantno radi.


  • 1

#5 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 07 June 2018 - 07:59 PM

MTB menjači se često pakuju na drumaše kad se vozi i MTB kaseta (tj. kad nisi životinja), da bi menjač mogao da se rastegne preko ogromnih lančanika i da je sve i dalje u radnom opsegu. Što se tiče menjanja brzina, isti đavo, samo od klase (i stanja opruge :P ) zavisi koliko to elegantno radi.

Što je kod mene slučaj. Drumska kaseta 11-27 i drumski menjač zamenjeni sa kasetom 12-36 i mtb menjačem jer drumski menjač nije mogao da opsluži toliku kasetu. Dodatno olakšanje je to što je flat korman pa su na njemu tiagra mtb šifteri pa je sve leglo k'o du*e na nošu. Sve je isto po ravnom s tim da je znatno lakše na većim usponima, posebno nakon veće kilometraže kad se nnoge umore.


  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#6 papabless

papabless
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 258 posts

Postavljeno 07 June 2018 - 08:57 PM

Da li si morao da promenis i lanac ili ne?
  • 0

#7 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Postavljeno 08 June 2018 - 08:58 AM

Lanac menjaš samo ako ideš na drugu širinu kasete.


  • 1

#8 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 08 June 2018 - 10:00 AM

Optimalna dužina lanca:

http://www.bikegreml...le-sa-menjacem/


Poslato sa sokocala mobilnoga
  • 2

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#9 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Postavljeno 08 June 2018 - 11:36 AM

Mda, prevideo sam *dužinu*

 

Ako stavljaš kasetu sa većim lančanicima, onda skoro sigurno ide i lanac.

Mada, gde nova kaseta, tu i novi lanac...


  • 0

#10 Grunf_66

Grunf_66
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 287 posts

Postavljeno 08 June 2018 - 04:54 PM

To skoro sigurno ne mora da znači. ima po forumima  sto tema. Nedavno sam uzeo Firebird 3 sa kasetom 11-25. Kratki kavez Tiagra. I imao sam neku SRAM kasetu 11-32. S obzirom da kaseta nije bila nova trebalo je 100-tinjak km da se sve upasuje i da šalta kako treba ali sada radi bez problema. Lanac je ostao iste dužine. Može da se prebaci na kombinaciju 50-32, nategne se menjač ali ništa preterano. U principu, treba izbjegavati zadnja 2  kontra zupćanika i to je to.


  • 0

#11 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 08 June 2018 - 05:32 PM

Da li si morao da promenis i lanac ili ne?

Ne, ali morao je da se produži. Pre 10 dana sam stavio nov lanac bez skraćivanja.. sa svih 116 karika. Možda je za 1 kariku duži ali zadnji menjač je poštedjen od naprezanja.


  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#12 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Postavljeno 08 June 2018 - 09:07 PM

U principu, treba izbjegavati zadnja 2  kontra zupćanika i to je to.

 

Nisam baš shvatio šta izbegavaš?


  • 0

#13 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 08 June 2018 - 09:17 PM

Nisam baš shvatio šta izbegavaš?

Verovatno je mislio na ukoso postavljen lanac izmedju kasete i pogona.. napred najveći-nazad najveći, ili najmanji-najmanji.

Nebitno od veličine kasete, da li je manja ili veća lanac se po nekom pravilu nikad ne tera preko 2/3 zupčanika u odnosu na šajbne pogona. Ako ih nazad ima 10 preko 7-og ne bi trebalo ići dok je lanac napred na najvećem. i obrnuto.


  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#14 Grunf_66

Grunf_66
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 287 posts

Postavljeno 08 June 2018 - 09:37 PM

Baš tako.


  • 0

#15 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 09 June 2018 - 08:58 AM

To skoro sigurno ne mora da znači. ima po forumima sto tema. Nedavno sam uzeo Firebird 3 sa kasetom 11-25. Kratki kavez Tiagra. I imao sam neku SRAM kasetu 11-32. S obzirom da kaseta nije bila nova trebalo je 100-tinjak km da se sve upasuje i da šalta kako treba ali sada radi bez problema. Lanac je ostao iste dužine. Može da se prebaci na kombinaciju 50-32, nategne se menjač ali ništa preterano. U principu, treba izbjegavati zadnja 2 kontra zupćanika i to je to.


Verovatno je bio predugačko ukrojen za 11-25,kasetu. Što nije ništa strašno, ako se ne pretera - prekratak je nezgodniji.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#16 Aleksa111

Aleksa111
  • Members
  • Pip
  • 12 posts

Postavljeno 17 June 2018 - 08:56 AM

Razmisljam se izmedju 2x9 i 3x9.

Citao sam dosta tekstova ali nije mi sve jasno, razlike brzine izmedju pogona sa 2 reda zupcanika i 3.

Da li je neko probao oba? Ako moze neko objektivno misljenje da da sta je lakse, brze i bolje za asfalt.

 

 
  • 0

#17 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 17 June 2018 - 08:58 AM

Pisao sam o tome na sajtu:

 

http://www.bikegreml...bicikla-brzine/


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#18 Aleksa111

Aleksa111
  • Members
  • Pip
  • 12 posts

Postavljeno 19 June 2018 - 03:32 PM

Pisao sam o tome na sajtu:

 

http://www.bikegreml...a-bicikla-brzin

Hvala, procitao sam, ali jos uvek ne razumem sustinu...

Znam da pogon sa dva zupcanika dovodi do voznje sa vise ukrsenim lancem po ravnom terenu i kada je uspon da je neophodna velika promena napred.

Takodje, ako su lancanici 42/14 zuba za jedan okret pedala , tocak ce da okrene za tri cela kruga. Sto znaci da je 42/14 zuba najbrza kombinacija? Da li su ti zupcanici za MTB ili drum?

 

Ako nisam dobro razumeo, ispravi me.


  • 0

#19 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 19 June 2018 - 04:32 PM

Bolje od toga ne umem objasniti, možda će neko od kolega pomoći.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png





0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika