Jump to content


Fotografije

Najjeftiniji drumas protiv najskupljeg drumasa - koja je razlika u performansama?


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
392 odgovora na ovu temu

#81 boban156

boban156
  • Members
  • PipPipPip
  • 112 posts

Postavljeno 04 October 2018 - 07:41 AM

Pre neki mesec dva vozio sam sa jednim drugarom , on imao Hibrida sa Shimano Tiagrom, i odlucimo u jednom trenutku da se zamenimo. Ja njemu dam moj bicikl da proba, on meni njegov.

 

Njegov osecaj , kad je seo sa svojeg hibrida na mog  ortodoksnog drumasa je bio kao da je presao sa slepera sa prikolicom u sportski automobil.

 

Moj sa druge strane totalna suprotnost, kao da sam seo iz sportskog automobila u sleper sa prikolicom.

 

Ne samo zbog razlike u tezini, sam osecaj voznje je daleko daleko losiji, osecas se nekako tromo, sporo, jednostavno ta Tiagra nije ni prici blizu top drumaskim grupama bar ova koju je on imao 2x10. 

 

Prosto koliko god da je covek spreman, a ja sam dosta spremniji fizicki od njega, sa krs opremom ne mozes da pratis grupu vozaca sa dobrom opremom. Kraj.

 

I onda svako vase biciklisticko druzenje pada u vodu. Ili si ti smoren sto su te ostavili 10 km ispred sebe, ili su oni smoreni sto mora da voze ko puzevi da bi ti mogao da pratis grupu.

 

Znaci on se, nakon sto je probao moj bicikl, smorio se najgore jer je taj njegov platio 500 evra. Svideo mu se na izgled. A bicikl jeste zaista jako lep. Ali spor i trom. Posle toga - odlucio je da ga proda i konsultacijom moje malenkosti kupi pravog drumasa. Rekao mi je svoj budzet, koji je mnogo manji nego moj, i gledali smo sta moze da uzme za te pare. I posle nekog vremena nadjemo pravu masinu za njega.. Scott Solace sa Ultegra grupom. Star mozda 2 godine. Platio ga je 730 evra.

 

Sada je sve druga prica.... Konacno moze da vozi i sa drugima jer je mnogo brzi nego sto je bio sa starom opremom.


  • 0

#82 marvas

marvas
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 464 posts
  • LocationBeograd/Surcin

Postavljeno 04 October 2018 - 08:24 AM

Bavim se raznim sportovima, ali nigde sem u biciklizmu nije toliko zastupljen slucaj da je skuplje bolje, i da je samo hi end prihvatljiv kao jedini izbor. Ljudi sa 1-3000km rekreativne voznje godisnje se izjednacavaju s opremom s profesionalcima kojima 5km ne bi mogli sedeti na tocku. Tom logikom s nekom Tiagrom oni ni nizbrdo ne bi isli  n2:Heristical


  • 3

#83 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 04 October 2018 - 12:33 PM

Ne samo zbog razlike u tezini, sam osecaj voznje je daleko daleko losiji, osecas se nekako tromo, sporo, jednostavno ta Tiagra nije ni prici blizu top drumaskim grupama bar ova koju je on imao 2x10.

Menjačka grupa može da izazove osećaj tromosti u vožnji jedino ako su stepeni prenosa previsoki za kondiciju vozača; da li je u pitanju Tiagra ili Dura Ace je potpuno nebitno. To što ti opisuješ je mnogo verovatnije posledica geometrije, položaja u vožnji i možda nekih drugih komponenti, tipa točkova i guma.
  • 3

#84 Visal

Visal
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 190 posts

Postavljeno 04 October 2018 - 01:23 PM

Bavim se raznim sportovima, ali nigde sem u biciklizmu nije toliko zastupljen slucaj da je skuplje bolje, i da je samo hi end prihvatljiv kao jedini izbor. Ljudi sa 1-3000km rekreativne voznje godisnje se izjednacavaju s opremom s profesionalcima kojima 5km ne bi mogli sedeti na tocku. Tom logikom s nekom Tiagrom oni ni nizbrdo ne bi isli  n2:Heristical

 

Imas toga i kod ljudi koji obozavaju telefone, pa mu je, lupam, S9 vrh zbog nekih nijansi i ostrine na fotkama koje 99% ljudi ne bi primetilo, a S8 ili S7 su mu vec nesto prevazidjeno i smor. 

Iako su svi ti modeli bolji od telefona koje 95% ljudi poseduje.  


  • 0

#85 Grunf_66

Grunf_66
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 287 posts

Postavljeno 04 October 2018 - 02:40 PM

Skuplje grupe idu mnogo bolje, posebno uzbrdo.


  • 1

#86 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2433 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 04 October 2018 - 03:07 PM

Koja je mudrost zaključiti da je skuplje bolje ili da bolja oprema ide bolje od loše?

Nego me bas zanima koji to fulcrum tockovi prave 1kg razliku u težini celog Bajsa?


Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
  • 1

#87 niipheus

niipheus
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 891 posts

Postavljeno 04 October 2018 - 05:10 PM

Bavim se raznim sportovima, ali nigde sem u biciklizmu nije toliko zastupljen slucaj da je skuplje bolje, i da je samo hi end prihvatljiv kao jedini izbor. Ljudi sa 1-3000km rekreativne voznje godisnje se izjednacavaju s opremom s profesionalcima kojima 5km ne bi mogli sedeti na tocku. Tom logikom s nekom Tiagrom oni ni nizbrdo ne bi isli  n2:Heristical


Onda nisi bas upoznat sa skijasima  n2:Heristical


  • 0

#88 boban156

boban156
  • Members
  • PipPipPip
  • 112 posts

Postavljeno 04 October 2018 - 07:59 PM

Skuplje grupe idu mnogo bolje, posebno uzbrdo.

 

pazi moje iskustvo uzbrdo penjanje na Goliju sa pazarske strane sa ciklokrosom  Focus Mares CX , koji je top vrhunski ciklokros bicikl i sa drumasem Argon 18 gallium pro.

 

Ciklo kros pogon 48/34 compact, kaseta 11/32 .

 

Drumas pogon 50/34, kaseta 11/30 

 

Subjektivno a i objektivno mereno stravom mnogo brze i lakse sam izasao sa drumasem na vrh nego sa ciklokrosom.

 

 

Ciklokros tezak 8 kg bez pedala drumas 6.6 kg....

 

Ciklokros grupa Sram Force 2x10, drumas Sram Red 2x11

 

Sa ciklokrosem mi se desavalo da mi se noge bukvalno potrose, izgore i da jednostavno mora da stanem da dodjem do snage, da laktoza ode i da se puls unormali.

Sa top drumasem taj problem nisam imao jednostavno sam izgazio najvece uspone na visoku kadencu na najnizem stepenu prenosa.


  • 1

#89 boban156

boban156
  • Members
  • PipPipPip
  • 112 posts

Postavljeno 04 October 2018 - 08:06 PM

Bavim se raznim sportovima, ali nigde sem u biciklizmu nije toliko zastupljen slucaj da je skuplje bolje, i da je samo hi end prihvatljiv kao jedini izbor. Ljudi sa 1-3000km rekreativne voznje godisnje se izjednacavaju s opremom s profesionalcima kojima 5km ne bi mogli sedeti na tocku. Tom logikom s nekom Tiagrom oni ni nizbrdo ne bi isli  n2:Heristical

 

 

Grupe kao npr Campagnolo Athena , Shimano 105 , Sram Rival nisu high end grupe. 

 

To su basic drumske grupe.

 

Mid range su Campagnolo Potenza, Shimano Ultegra i Sram Force.

 

High end su Campagnolo Chorus, Record, Super Record, Shimano Dura Ace i Sram RED. Treba tu dodati i FSA WE

 


  • 0

#90 boban156

boban156
  • Members
  • PipPipPip
  • 112 posts

Postavljeno 04 October 2018 - 08:09 PM

Menjačka grupa može da izazove osećaj tromosti u vožnji jedino ako su stepeni prenosa previsoki za kondiciju vozača; da li je u pitanju Tiagra ili Dura Ace je potpuno nebitno. To što ti opisuješ je mnogo verovatnije posledica geometrije, položaja u vožnji i možda nekih drugih komponenti, tipa točkova i guma.

 

ne bih rekao da sam van kondicije ako mogu  da izvozim 85 km u cugu , sa 1400 metara uspona. Znam da ima spremnijih od mene ali da sam bas bez kondicije - nisam.


  • 0

#91 Grunf_66

Grunf_66
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 287 posts

Postavljeno 04 October 2018 - 10:13 PM

Ciklokros je ciklokros. Da ide kao drumaš vozili bi ga na drumskim trkama. Pravo poređenje je da uzmeš isti bajs,  promeniš samo grupu pa probaš.


  • 0

#92 himzo

himzo
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1310 posts

Postavljeno 05 October 2018 - 06:18 AM

Menjačka grupa može da izazove osećaj tromosti u vožnji jedino ako su stepeni prenosa previsoki za kondiciju vozača; da li je u pitanju Tiagra ili Dura Ace je potpuno nebitno. To što ti opisuješ je mnogo verovatnije posledica geometrije, položaja u vožnji i možda nekih drugih komponenti, tipa točkova i guma.

 

Ciklofili mogu da osete keramički ležaj u točkiću menjača, slično audiofilima koji mogu da osete pozlaćene direkcione audio kablove.


  • 4
Pozdrav

#93 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 05 October 2018 - 08:05 AM

Himzo, pričaš gluposti. Svi znaju da se najbolji kablovi prave isključivo od čistog srebra.

ne bih rekao da sam van kondicije ako mogu da izvozim 85 km u cugu , sa 1400 metara uspona. Znam da ima spremnijih od mene ali da sam bas bez kondicije - nisam.

To znači da Tiagra na drugarovom biciklu nije imala apsolutno nikakav efekat na osećaj u vožnji koji si opisao.
  • 1

#94 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4276 posts

Postavljeno 05 October 2018 - 07:08 PM

Kakve veze ima da li vozis Tiagra ili Duraace samaraljke ili pogon? Od kada to utice na osecaj u voznji ili neke performanse? Da pricamo o tockovima pa i ramovima u redu. Ovako se tupi o ovom ili onom Sramu ili Shimanu a sve je to manje/vise isto sr.... sem u ceni. A uticaj na performanse zanemarljiv. 


  • 2
.

#95 boban156

boban156
  • Members
  • PipPipPip
  • 112 posts

Postavljeno 16 December 2018 - 10:54 PM

Bavim se raznim sportovima, ali nigde sem u biciklizmu nije toliko zastupljen slucaj da je skuplje bolje, i da je samo hi end prihvatljiv kao jedini izbor. Ljudi sa 1-3000km rekreativne voznje godisnje se izjednacavaju s opremom s profesionalcima kojima 5km ne bi mogli sedeti na tocku. Tom logikom s nekom Tiagrom oni ni nizbrdo ne bi isli  n2:Heristical

 

 Glavna izmedju profi i jeftinog drumasa - je rezultat. Vreme
 
 
 
Npr bude covek srecan kad na Strava brdskim segmentima bude brzi od jednog Veljka Stojnica, Dusana Rajovica koji su aktuelni reprezentativci Srbije u biciklizmu i ekstremno dobri vozaci , ili jednog Ivana Stevica - u svojoj 41 godini zivota i drugoj svojoj biciklistickoj godini treninga sa 87-88 kg  telesne tezine. I to vozeci potpuno sam bez grupe.
 
Ne smatram i ne kazem da sam bolji vozac od njih. Daleko od toga. Ali da  vrhunska oprema znaci  i pravi razliku - pravi. Jednostavno vrhunska oprema te tera da vozis brze, jace, cesce . I tako se napreduje.
 
Ja sam dokaz te price.
 
Tako da sto se tice mene i godinu dana kasnije - vrhunski bicikl koji voze profesionalci - vredi ....

  • 1

#96 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 17 December 2018 - 04:52 AM

Zanimljivo je to da je danas u drumskom biciklizmu pojam dobrog bicikla zapravo sto laksi bicikl, i da je ta neka tezina iskljucivo ono cime se vlasnici biciklova medjusobno hvale.
Jos je losije to sto su mnogo ljudi uzasno optereceni raznin stereotipima, time koliko sta na njihovom biciklu kosta a pogotovo sta su koliko od biciklisticke opreme i garderobe kupili i platili. Imaju taj kompleks vise vrednosti, nesto poput americkih golfera, na zalost.

Bas sam nedavno na yt procitao komentar nekog coveka koji je pisao kako se u Engleskoj na jednoj vikend turi pridruzio jednoj lokalnoj grupi vozaca u okviru nekog rekreativnog kluba. Kad je otisao tamo skontao je da svi voze karbonske biciklove reda nekliko hiljada eura a da garderoba na njima vredi vise od njegovog bajsa. Kaze covek da tokom voznje niko od njih nije pokusao da niti u jednom momentu uspostavi kontakt sa njim pa cak ni kontakt ocima. Naravno, covek se verovatno vise nije vozio sa njima ali pitanje je samo koliko je zaista takvih? I to je cini mi se najveca razlika koju stvara izuzetno skup i lak bicikl u poredjenju sa onim obicnim. Bicikl cini da se osecas boljim i superiornijim nego sto zaista jesi, pa cak to prerasta i u izvesnu nadmenost i samozivost u kojoj zajedno sa svima koji imaju i voze takve bicikle, pocnes da se poistovecujes. Cast izuzecima.
  • 2

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#97 mirek200

mirek200
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1370 posts

Postavljeno 17 December 2018 - 07:52 AM

To se zove malogradjanstvo,i ima ga i kod nas. Obicno takvi ne znaju ni jedan sraf da odviju ili zaviju.


  • 1

#98 Bole

Bole
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 504 posts
  • LocationHighpoint Club

Postavljeno 17 December 2018 - 01:20 PM

Kako sam više od decenije aktivan na više foruma anglosaksonskog sveta mogu da kažem da prepotentnih manijaka i egomanijaka skromnih mogućnosti ima u biciklizmu možda više nego u drugim sportovima. 

 

Razlika između čoveka i onog koji to nije je stav prema drugim ljudima bez obzira na kupovnu moć ili preferencije u vezi trošenja novca.

 

A vreme? Vreme je razlika između dobrog, odličnog i vrhunskog vozača. Bicikl ima malo do ni malo veze sa tim ako posmatramo neku srednju klasu i gore. Lično, sa gađenjem posmatram ljude koji misle da oprema pravi distinkciju. A ima ih, nagledao sam se toga pre 15ak godina pa na ovamo dok sam vozio na Floridi. Oni sa karboncima stoje zajedno i ne konstatuju one sa CrMo biciklima. Posebno jadni primerci homo sapiensa. 


  • 0

#99 boban156

boban156
  • Members
  • PipPipPip
  • 112 posts

Postavljeno 17 December 2018 - 05:58 PM

Svako od nas ima misljenje. A sta dokazuje koje je misljenje ispravno a koje nije?

 

Ispravnost dokazuju cinjenice. Fakti. A cinjenice kazu da sam ja , covek koji se nikada u zivotu do pre 3 godine nije bavio biciklizmom na segmentu ka Gocu sa 41 godinu zivota i oko 90 kg tezine brzi od ljudi koji su takmicari svoj ceo zivot ? Cak i reprezentativci?

 

Kako je to moguce da se desi?

 

2chxrb.jpg

 

Jedino logicno objasnjenje jeste - razliku pravi oprema. Svi ovi u top 10 su po meni, bolji i brzi vozaci od mene i kada bi smo vozili isti bicikl - bili bi svi verujem, brzi od mene.

 

To su po meni, cinjenice.


  • 0

#100 boban156

boban156
  • Members
  • PipPipPip
  • 112 posts

Postavljeno 17 December 2018 - 06:04 PM

Zanimljivo je to da je danas u drumskom biciklizmu pojam dobrog bicikla zapravo sto laksi bicikl, i da je ta neka tezina iskljucivo ono cime se vlasnici biciklova medjusobno hvale.
Jos je losije to sto su mnogo ljudi uzasno optereceni raznin stereotipima, time koliko sta na njihovom biciklu kosta a pogotovo sta su koliko od biciklisticke opreme i garderobe kupili i platili. Imaju taj kompleks vise vrednosti, nesto poput americkih golfera, na zalost.

Bas sam nedavno na yt procitao komentar nekog coveka koji je pisao kako se u Engleskoj na jednoj vikend turi pridruzio jednoj lokalnoj grupi vozaca u okviru nekog rekreativnog kluba. Kad je otisao tamo skontao je da svi voze karbonske biciklove reda nekliko hiljada eura a da garderoba na njima vredi vise od njegovog bajsa. Kaze covek da tokom voznje niko od njih nije pokusao da niti u jednom momentu uspostavi kontakt sa njim pa cak ni kontakt ocima. Naravno, covek se verovatno vise nije vozio sa njima ali pitanje je samo koliko je zaista takvih? I to je cini mi se najveca razlika koju stvara izuzetno skup i lak bicikl u poredjenju sa onim obicnim. Bicikl cini da se osecas boljim i superiornijim nego sto zaista jesi, pa cak to prerasta i u izvesnu nadmenost i samozivost u kojoj zajedno sa svima koji imaju i voze takve bicikle, pocnes da se poistovecujes. Cast izuzecima.

 

 

Nekada je bilo najbitnije da je bicikl sto laksi, ali vec godinama to vise nije toliko bitno, vec se akcenat stavlja na aerodinamiku pre nego na tezinu. Aerodinamika donosi bolje ubrzanje i ustedu u vatima po svakom obrtaju pedale. 

 

Ja biram aerodinamiku uvek pre ispred tezine, a najbolje je imati oboje istovremeno.

 

A tu aerodinamiku nude samo vrhunski ramovi. Testirani i oblikovani u tunelima. 


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika