Jump to content


Fotografije

Najjeftiniji drumas protiv najskupljeg drumasa - koja je razlika u performansama?


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
392 odgovora na ovu temu

#261 vladaepro

vladaepro
  • Members
  • PipPip
  • 60 posts

Postavljeno 09 May 2019 - 05:33 PM

Mid-range su obicno bicikli 1500-2000 eur, i za te pare uglavnom mozes da dobijes 105 i osrednji karbon ram ili eventualno ultegru sa alu ramom. Ok, ovaj matori Scott adict ram nije aero, ali sa sve viljuskom tezak je oko 1200g. Za vas koji se sprdate sa ovim ramom, zamolio bih (ali ozbiljno) da mi objasnite koje su mu mane, osim sto nije fancy kao ovi najnoviji, posto ih ja jos uvek nisam pronasao? Mozda bi bio 'mid-range' da sam ga kupio na ebay za 600-700 eur (kolika mu je inace cena) umesto ovde za 300? Ne kapiram, pa ne moze bicikl od 2000 eur da ima ram od 1500 eur...

 

Uostalom, nije mi uopste bila namera da striktno klasifikujem taj bicikl koji sam sklopio vec da skrenem paznju na razlike u odnosu na stariju opremu/alu ram - kao sto je onaj prethodni Giant (mada i on je daleko od 'wallmart' bicikla, u svoje vreme kostao je sigurno oko 1000e). Tacnije, poenta je da su razlike mnogo vece na relaciji low-mid, nego mid-high, a u ceni je obrnuto. 

 

Kupiti bicikl od 7-8k da bi bio brzi 2% nego na biciklu od 2k ima smisla samo ako ides na trke i od toga zivis. Ili jednostavno imas viska para pa ne znas kako da ih potrosis...

 

Mozda neko smatra da 'mid-range' bicikl mora da ima disk kocnice ali po meni je i to besmielsno - dodaju tezinu a sa gumama 23 ili 25mm i mali pritisak dovodi do blokiranja tocka sto pri vecim brzinama moze biti prilicno pogubno... Mozda ima smisla kod gravel/cx koji se voze po kisi i blatu ali ne vidim poentu za klasicne drumase.


  • 1

#262 Bole

Bole
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 504 posts
  • LocationHighpoint Club

Postavljeno 09 May 2019 - 05:56 PM

Ja ne vidim mesta sprdnji kad je u pitanju taj ram. Ram je fenomenalan.
  • 0

#263 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5443 posts

Postavljeno 09 May 2019 - 06:14 PM

... zamolio bih (ali ozbiljno) da mi objasnite koje su mu mane, osim sto nije fancy kao ovi najnoviji, posto ih ja jos uvek nisam pronasao? Mozda bi bio 'mid-range' ...

koliko sam uspeo da shvatim iz tvojih predhodnih postova

prvi bajk ti je bio low cost

scott sa DA 7800 je bio mid range

a ovaj sad sto si sklopio...nisam bas propratio gde si ga svrstao...

 

E sad samo za ram, osim sto nije najnovije generacije i najmodernijeg aero dizajna (eto, to su mu mane) taj ram je (bio) VRH.

Problem je u tome sto si ga ti platio, u ducanu sa garancijom oko 300e pa si tako uspeo da upakujes kompletan bajk u 1000e.

pa si po ceni u pravu...mid range...ali cena. Ali ne i mid range kvalitet, performanse i ostalo.

 

Ja ne vidim mesta sprdnji kad je u pitanju taj ram. Ram je fenomenalan.

takodje ne verujem da se neko sprda sa ovim ramom :)


  • 0

#264 vladaepro

vladaepro
  • Members
  • PipPip
  • 60 posts

Postavljeno 09 May 2019 - 06:38 PM

Ja se izvinjavam, imao sam utisak da su 'prozivke' na racun rama bile posprdne prirode :)

 

Za IgorN, nisam uopste pokusavao da klasifikujem te moje biciklove - stari Giant i nije neki reprezentativni low cost, on je bio skoro mid-range u svoje vreme, a dura-ace 7800 je bio 'prelazna' oprema, nisam bio zadovoljan pa sam zavrsio sa tim Scott ramom, r7000 grupom i ultegra tockovima (novim) pa sam otprilike takav bicikl nazvao 'mid-range'.

 

Da skratim - prelazak sa 400e na 1400e je za mene bio osetan upgrade. Nisam siguran da bi sa 1400 na 7000 bio toliko drastican (iako je ulaganje 5 x vece)


  • 0

#265 Bole

Bole
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 504 posts
  • LocationHighpoint Club

Postavljeno 09 May 2019 - 07:40 PM

Naravno da bi se upgrade mnogo manje osecao. I ovde kao i u mnogim drugim oblastima vazi law of diminishing returns. Trosak raste eksponencijalno a performanse linearno. Jedino ostaje koeficijent nadrkanosti bicickle tj efekat zavisti i ljubomore koji je sve jači...
  • 0

#266 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5443 posts

Postavljeno 09 May 2019 - 08:05 PM

Za IgorN, nisam uopste pokusavao da klasifikujem te moje biciklove - stari Giant i nije neki reprezentativni low cost, on je bio skoro mid-range u svoje vreme, a dura-ace 7800 je bio 'prelazna' oprema, nisam bio zadovoljan pa sam zavrsio sa tim Scott ramom, r7000 grupom i ultegra tockovima (novim) pa sam otprilike takav bicikl nazvao 'mid-range'.

ja razum*o tako kako si napis*o-prelazno resenje 400-1000-1500e, ne moras meni da crtas :)

Inace imam drugara koji se zove Zorica i uopste se ne opterecujem ko sta kako i zasto naziva :)


  • 0

#267 marvas

marvas
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 464 posts
  • LocationBeograd/Surcin

Postavljeno 09 May 2019 - 09:02 PM

Ni ja nisam omalovazavao, naprotiv, po meni tvoj bicikl je malo iznad mid range-a.

Послато са SM-G950F уз помоћ Тапатока
  • 0

#268 vladaepro

vladaepro
  • Members
  • PipPip
  • 60 posts

Postavljeno 09 May 2019 - 09:28 PM

Ni ja nisam omalovazavao, naprotiv, po meni tvoj bicikl je malo iznad mid range-a.

Послато са SM-G950F уз помоћ Тапатока

 

Izvini jos jednom. Ja nisam bas dobar oko te klasifikacije pa mi se ucinilo da drugi misle kako sam precenio kada sam pomenuo 'mid range' :) Mada i to je dosta nesretan termin - nije isto ni tiagra/alu za 1000e i 105/karbon za 2000e a valjda su oba u 'mid'...


  • 0

#269 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 09 May 2019 - 09:44 PM

Za mene je mid nešto što je za stepen/klasu bolje od entry level. Dakle da su ram, točkovi i grupa primetno/stepenik bolji nego na biciklu od ~400e pa i do 500.

Znači za mene je mid neki karbonac sa solidnim točkovima (koji nisu baš najosnovniji) i recimo 105-ticom. Dakle reda ~800e ili da kažem ~700-1000, pa neka bude i malo preko. 1500+ po meni ne može nikako biti mid, pogotovo ne u ovoj zemlji, tu se već uklapaju suludo opasni bicikli, realno isuviše dobri za skoro pa svakog biciklistu u ovoj državi.

 

Sve vreme pričam o oglasima, novo u radnji ne znam šta je ni koliko je jer me uopšte ne interesuje pa ne pratim, oni mogu da nabiju cene koliko bi voleli, sad što neće prodati to je njihov problem. Ne bi me uopšte ni čudilo da valjaju konfekciju s tiagrama za toliku lovu, dokle god im se može.


  • 0

#270 boban156

boban156
  • Members
  • PipPipPip
  • 112 posts

Postavljeno 08 June 2019 - 10:25 PM

 

zanimljiv test sproveden uz pomoc  power metra a ovo su rezultati

 

I took a $129 Walmart road bike, and put it through a series of tests against a $1,399 Schwinn Carbon Fastback, and my $7,000 Canyon SLX 9 with Princeton Carbonworks wheels. I used power pedals from Assioma so the power was consistent for all of the tests. I wanted to see what the difference was between a Walmart road bike, an entry level road bike, and a full on race machine. I talk through the tests and the results but I also go into the overall experience of each bike. Cycling is not just about speed, it's about the whole experience. So does a $7,000 road bike actually make that big of a difference? Watch the video for my thoughts. Also, of course there are variables that I cant control for. IM NOT PUBLISHING A PIER REVIEWED PAPER HERE DUDE. This is more for entertainment than actual science. But the bikes have enough of a difference between them that 100% of the time the results will show the same conclusion, just not down to the second.

 

TEST RESULTS

 

Flat (5.41mi) Walmart 16:18 Schwinn 14:34 (-1:44) Canyon 14:01 (-33s / -2:17) Car 11:18 (-2:43)

Rollers (4.7 mi -1,782 ft 2.4%) Walmart 15:59 Schwinn 13:51 (-2:08) Canyon 12:41 (-1:10 / -3:18) Car 7:33 (-5:08)

Climb (4.7 mi 3,455 ft 4.2%) Walmart 25:03 Schwinn 23:10 (-1:53) Canyon 20:54 ( -2:16 / -4:09 )

Descent (2.2 mi -1,660 ft 4.3%) Walmart 6:34 Schwinn 6:07 (-27) Canyon 5:27 ( -40 / -1:07 )

Spin to sprint Walmart 7:22 Schwinn 6:32 (-50) Canyon 5:12 ( -1:20 / -2:10 )

Shot climb (0.1 mi 217 ft 9.9% Walmart .59 Schwinn .52 ( -7 ) Canyon 48 ( -4 / -11 )

Overal Loop (18.8 mi -) Walmart 1:11:14 Schwinn 1:03:56 ( - 7:18 ) Canyon 57:58 ( -5:58 / -13:16 )


  • 0

#271 boban156

boban156
  • Members
  • PipPipPip
  • 112 posts

Postavljeno 17 June 2019 - 07:14 PM


  • 0

#272 vladaepro

vladaepro
  • Members
  • PipPip
  • 60 posts

Postavljeno 09 July 2019 - 08:43 AM

Steta sto nije testiran bibickl od oko 2000$ (ili eur), misim da je razlika dosta velika u odnosu na 1000$ - karbon, bolja grupa, mozda i aero... Verovatno bi po rezultatima bio dosta blizi onom skupom biciklu.


  • 0

#273 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3197 posts

Postavljeno 09 July 2019 - 08:41 PM

Fora je u tome da ne testiraju takve bicikle to jest da ih ne porede direktno sa najskupljim elitnim bajsevima jer bi ti testovi ocigledno pokazali da su razlike minimalne i da je totalno nerezonski kupiti bicikl od npr 7000e kad ti onaj od 2000 gotovo isto radi taj posao. Pa cak i onaj od 1200 eura sa malo boljom grupom i tockovima i triput tanjenim aluminijumom bi se isto tako fenomenalno pokazao na tom testu. Receno je milion puta da boj ne bije svetlo oruzje. Dzaba i Pinarelo Dogma onome ko nije u formi.

A GCN svakako zaradjuje reklamiranjem firmi i njihovih bajseva na svojim klipovima pa da bi pokazali koliko su ti bajsevi superiorni oni ih porede sa biciklima iz supermarketa.

Da se razumemo, ima GCN dosta dobrih klipova ali i dosta njih je glupost.
  • 1

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#274 boban156

boban156
  • Members
  • PipPipPip
  • 112 posts

Postavljeno 10 July 2019 - 05:43 AM

U ovom videu je ovaj lik presekao i analizirao karbonske ramove svih najjacih brendova koji postoje da bi video kakav je kvalitet ramova gledano iznutra.

 

Sve u svemu kvalitet je generalno los. Nista bolji nego jeftinih no name kineskih brendova.

Sto znaci da ljudi koji kupuju danas izvikan ram izvikanog proizvodjaca za debele novce, u sustini kupuju ram pravljen u Kini u istoj fabrici kao neki Deng Fu, ofarban u EU/Americi , i sto je najvaznije istog nivoa kvaliteta.

 

 

 

Ono sto je za mene posebno interesantno ovde je korozija aluminijuma u spoju sa karbonom. Ako koristite aluminijumsku sticnu na karbonskom ramu dolazi do galvanizacije tj prakticno aluminijum se rastvara unutar rama korodira i razara karbon iznutra.  


  • 0

#275 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4412 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 10 July 2019 - 07:12 AM

 
Ono sto je za mene posebno interesantno ovde je korozija aluminijuma u spoju sa karbonom. Ako koristite aluminijumsku sticnu na karbonskom ramu dolazi do galvanizacije tj prakticno aluminijum se rastvara unutar rama korodira i razara karbon iznutra.



Ako je ovo tačno kako se to odražava na karbon vili koja u 99% slučajeva ima vrat od aluminijuma?
Da li to znači da ćemo svi mi koji imamo takve vile jednog dana poljubiti asfaltna nekoj nizbrdici pri 50+ km/h (što ne bi uopšze bilo naivno)?
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#276 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 10 July 2019 - 08:51 AM

Nema problema kada se koristi odgovarajući materijal na spoju; do korozije dolazi na direktnom kontaktu između aluminijuma i karbona, a ne između aluminijuma i smole ili lepka. Zato ni aluminijumske šticne nisu problem ako se stavi odgovarajuća mast i ako se s vremena na vreme izvuku, očiste i ponovo namažu, isto kao sa metalnim ramovima.
  • 1

#277 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 10 July 2019 - 11:11 AM

Nema problema kada se koristi odgovarajući materijal na spoju; do korozije dolazi na direktnom kontaktu između aluminijuma i karbona, a ne između aluminijuma i smole ili lepka. Zato ni aluminijumske šticne nisu problem ako se stavi odgovarajuća mast i ako se s vremena na vreme izvuku, očiste i ponovo namažu, isto kao sa metalnim ramovima.


Upravo tako.
Većina problema sa tim spojevima je na starijim ramovima.
Takođe, koliko znam, za reakciju je potrebno i prisustvo vode/znoja.

Samo dopuna: za karbon ide montažna pasta za karbon, da ne pomisli neko da stavlja baš mast slučajno.
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#278 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 10 July 2019 - 12:34 PM

Montažna pasta za karbon se od masti razlikuje utoliko što u sebi ima čestice koje pojačavaju trenje. Sem toga nije bolja zaštita od korozije nego obična mast.


  • 0

#279 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 10 July 2019 - 12:46 PM

Montažna pasta za karbon se od masti razlikuje utoliko što u sebi ima čestice koje pojačavaju trenje. Sem toga nije bolja zaštita od korozije nego obična mast.


Ne, ali mast staviti na karbonski spoj pravi problem iz drugih razloga, ne zbog korozije.

Odnosno, druga razlika je što “karbonska” montažna pasta ne sadrži ulje.
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#280 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 10 July 2019 - 12:47 PM

Elaboriraj, nemoj da se štekaš :-)


  • 0




2 članova čita ovu temu

0 članova, 2 gosta, 0 anonimnih korisnika