Jump to content


Fotografije

Najjeftiniji drumas protiv najskupljeg drumasa - koja je razlika u performansama?


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
392 odgovora na ovu temu

#1 boban156

boban156
  • Members
  • PipPipPip
  • 112 posts

Postavljeno 16 May 2018 - 07:03 PM

 

Uzeli ovi englezi  nekog 10 godina starog Raleigh drumasa sa Sora opremom kojeg su mogli naci po ceni od nekih 500 evra, i neki izdrkani Canyon koji kosta 10.000+ evra i vozila dva vozaca na istoj trasi oba bicikla i uporedili vremena

 

Super Canyon je tezak 7.3 kg , aero bike, dok je Raleigh tezak 11.95 kg tj skoro 5 kg vise...

 

I na kraju razlika u rezultatu bila je....

 

oko 10% u performansama

 

Sto dokazuje da 90% prolaznog vremena cini kvalitet i tezina samog vozaca  10% kvalitet i tezina opreme...

 

Za 10% bolje performanse dajes 90% vise love....

 

Najmanje


  • 1

#2 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5444 posts

Postavljeno 16 May 2018 - 07:13 PM

Uzeli ovi englezi  nekog 10 godina starog Raleigh drumasa ... i neki izdrkani Canyon... i vozila dva vozaca na istoj trasi oba bicikla i uporedili vremena

da li to znaci da je 10 godina star englez rame uz rame sa najmodernijim svabom! Voleo bih da vidim neki slican test koji su radili svabe :)


  • 0

#3 boban156

boban156
  • Members
  • PipPipPip
  • 112 posts

Postavljeno 16 May 2018 - 07:17 PM

ma ja sam kazem ti uporedjivao vremena pobednika i takmicara tur de fransa od 1990 npr do danas i verovao ili ne , bolja vremena i rekordi segmenata su napravljeni uglavnom devedesetih

 

Nakon dolaska moderne karbon tehnologije i ako su bicikle olaksane u odnosu na vreme celika titanijuma i aluminijuma za par godina, i ako se aerodinamika poboljsala i dalje je glavna snaga ili slabost sam biciklista.


  • 0

#4 leopoldbloom

leopoldbloom
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 351 posts

Postavljeno 16 May 2018 - 07:28 PM

 

 

ma ja sam kazem ti uporedjivao vremena pobednika i takmicara tur de fransa od 1990 npr do danas i verovao ili ne , bolja vremena i rekordi segmenata su napravljeni uglavnom devedesetih

 

Ovo je zbog nekig drugih stvarčica. Mislim, i danas su igri slične stvarčice, samo što su tada bile ono, konjske doze.


  • 4

#5 boban156

boban156
  • Members
  • PipPipPip
  • 112 posts

Postavljeno 16 May 2018 - 07:46 PM

Bilo je tad vise dopinga slazem se, ali ima ga isto toliko i sada samo se malo suptilnije sve to krije. 

 

Doping jeste doping, ali 2.5 kg laksi bicikl je 2.5 kg laksi bicikl.

 

Verujem da je jos manja razlika izmedju voznje super i obicnog bicikla, kod nas amatera i vikend vozaca....


  • 0

#6 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4541 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 16 May 2018 - 08:02 PM



Uzeli ovi englezi nekog 10 godina starog Raleigh drumasa sa Sora opremom kojeg su mogli naci po ceni od nekih 500 evra, i neki izdrkani Canyon koji kosta 10.000+ evra i vozila dva vozaca na istoj trasi oba bicikla i uporedili vremena

Super Canyon je tezak 7.3 kg , aero bike, dok je Raleigh tezak 11.95 kg tj skoro 5 kg vise...

I na kraju razlika u rezultatu bila je....

oko 10% u performansama

Sto dokazuje da 90% prolaznog vremena cini kvalitet i tezina samog vozaca 10% kvalitet i tezina opreme...

Za 10% bolje performanse dajes 90% vise love....

Najmanje

10% je ogromno to je pri brzini od 30km/h 3km razlike za sat vremena a to je prosecna brzina rekreativca koji redovno vozi.
Na trkama voze prosek 40+kmh a to ogromna razlika znaci 4km na jedan sat, ako etapa ima 220-250km pobednik je u Beogradu a drugi je negde u okolini Grocke...

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
  • 5

#7 himzo

himzo
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1310 posts

Postavljeno 16 May 2018 - 08:03 PM

Pa dobro, očekivano je da se sa lakšim i aerodinamičnijim biciklom postižu bolji rezultati. Što se tiče konkretnog testa i načina njegovog sprovodjenja, random brojevi bi bili podjednako tačni.
  • 3
Pozdrav

#8 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Postavljeno 16 May 2018 - 08:38 PM

Čini mi se da je ovim klipom više skrenuta pažnja rekreativcima da ne troše novce uludo nego išta drugo.

Mene će neko ko ima puls 100 kad je meni 140 i dalje uništiti, ma šta ko vozio.


  • 10

#9 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14520 posts

Postavljeno 16 May 2018 - 08:50 PM

Video je klasicna prevara, po vlaznom putu novi bicikl ima takmicarske gume Continental Competition sa sitnim profilom dovoljnim da ne kliza po vlaznom kolovozu dok stari ima celave Continental Sport Contact sa zastitom od busenja koje su duplo teze i tvrdje...


  • 1

#10 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Postavljeno 16 May 2018 - 11:03 PM

Zanimljiva tema. Stalno sam se pitao u čemu je bolji bicikl sa tura od mog (na primer). Razumem menjač, lakši materijali, bolji prenosi, neki dodatni ležaj itd ali samo teoretski to shvatam ako bi neko stručan mogao da koncizno objasni te detalje oko prednosti drumaša na primer sa tura u odnosu na naš drumaš.
  • 0

#11 boban156

boban156
  • Members
  • PipPipPip
  • 112 posts

Postavljeno 17 May 2018 - 05:21 AM

Video je klasicna prevara, po vlaznom putu novi bicikl ima takmicarske gume Continental Competition sa sitnim profilom dovoljnim da ne kliza po vlaznom kolovozu dok stari ima celave Continental Sport Contact sa zastitom od busenja koje su duplo teze i tvrdje...

 

da koriscen je stari bicikl , stari model Sora opreme 10 godina star mislim sa starim gumama dok je kod ovog super bicikla sve novo i full.

 

Sta hocu da kazem, da su uzeli neki nov drumas sa novom Sora opremom razlika bi bila jos i manja.

 

Sustina ovog teksta za mene da za rekreativne vozace nema neke vece razlike vozili obican jeftin drumas ili super trkalicu 


  • 0

#12 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8872 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 17 May 2018 - 05:28 AM

Ahead tip montiranja viljuške i šamaraljke su poslednji veliki pomaci, unapređenja - sada stari već skoro 20 godina ako se ne varam. Sve ostalo je u suštini uzimanje para. Pogotovo za rekreativce.

 

Naravno - merak nema cenu. Nekom se noviji, moderan bajs isplati samo zbog osećaja koji pruža u vožnji.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#13 Boris_volimCorbe

Boris_volimCorbe
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1386 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 17 May 2018 - 05:53 AM

...
Sustina ovog teksta za mene da za rekreativne vozace nema neke vece razlike vozili obican jeftin drumas ili super trkalicu

Za rekreativce itekako ima veze, samo druge vrste - na jednom si pacercina a na drugom frajercina.
  • 3

#14 leopoldbloom

leopoldbloom
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 351 posts

Postavljeno 17 May 2018 - 07:00 AM

Iskreno, postoje rekreativci (poznajem neke i lično), koji vole novo, moderno, fensi, kakogod, i kapiram ih u potpunosti. Kao što sam ja nekom čudak što uopšte vozim bajs, a nekmoli što putujem na istom, tako i se ovi ljudi nekom mogu dojmiti kao potpuni ludaci. Čini mi se da je to ipak pitanje perspektive, i tek kada se stvari sagledaju iz pravog ugla sve se fino poslaže i dobije svoj smisao. To je neko moje stanovište; meni lično je sasvim ok i entry level drumaš, koji ovih dana upravo ganjam. Hoće li mi takav bicikl biti ok za pet ili deset godina, to sada ne mogu da znam. 


  • 1

#15 Atomislav

Atomislav
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 546 posts
  • LocationNiš, Palilula

Postavljeno 17 May 2018 - 07:51 AM

Marginalne ustede na tezini ganjaju profesionalci kojima je to posao. Rekreativcima je sasvim dovoljna i starija verzija bicikla ili cak i novija sa slabijom opremom i mozda malo tezi bajs. Bitno je da je ta oprema funkcionalna i da radi kako treba. Bar je takvo moje misljenje. Ja kad vozim, volim i da pogledam okolo, da stanem i uslikam, da uzivam. Tad mi je jedino bitno da bicikl funkcionise besprekorno. A da li cu doci minut ili 5 kasnije... i nije toliko vazno.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
  • 4

#16 leopoldbloom

leopoldbloom
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 351 posts

Postavljeno 17 May 2018 - 08:44 AM

Znaš kako se veli u našim krajevima: different strokes for different folks.


  • 1

#17 Atomislav

Atomislav
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 546 posts
  • LocationNiš, Palilula

Postavljeno 17 May 2018 - 09:12 AM

Tako je. Mada mislim da je uglavnom sminka. Kolega je pre par dana kupio karbonski Scott ram u Planetbike. Imao je sjajan alu BMC trkac sa Tiagrom, karbonskom vilom...bajs koji mu je savrseno odgovarao. Prepakovao je dosta sa njega na Scott, s tim da je zamenio pogon, stavio je i njega karbonskog. Dobio je bajs 2 kg laksi, nista lepsi ni drasticno bolji, a spucao je 600evra u zamenu. Za te pare mogao je naci kompletan bajs pa imati 2, eventualno nakon nekog vremena staviti jedan na prodaju... Ovako mu ostao ram, srednji pogon i prednji menjac sa BMC.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
  • 0

#18 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2432 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 17 May 2018 - 09:25 AM


oko 10% u performansama

 

Sto dokazuje da 90% prolaznog vremena cini kvalitet i tezina samog vozaca  10% kvalitet i tezina opreme...

 

Za 10% bolje performanse dajes 90% vise love....

 

Zavisi kako je ko razumeo ovaj test...

Zamisli sta je potrebno sta je potrebno za 10% vece performanse na tom raleight bajsu?

10% je 10km na 100km, ili 100m na 1km, ili 10min na 100min, i dalje je malo?

Ja bih rekao da su to krupne brojke (ili nedostizne) i za rekretivca.

 

I nije potrebno dati 90% vise para jer postoje mnogo jeftiniji bicikli sa mnogo manjom razlikom u performansama.

 

Cak je GCN radio i slican test:

 

 

 

Nakon dolaska moderne karbon tehnologije i ako su bicikle olaksane u odnosu na vreme celika titanijuma i aluminijuma za par godina, i ako se aerodinamika poboljsala i dalje je glavna snaga ili slabost sam biciklista.

 

Niko to i ne spori. Cak i uz sav doping ovog sveta od loseg bicikliste neces napraviti dobrog.

Ali od odlicnog bicikliste sa losom opremom dobices jos boljeg sa boljom opremom.

 

Sta mislis da li ce prosecan biciklista ici bolje sa boljom opremom?

pa naravno da hoce, samo je stvar koliko hoce da potrosi para na to.

 

Marginalne ustede na tezini ganjaju profesionalci kojima je to posao. Rekreativcima je sasvim dovoljna i starija verzija bicikla ili cak i novija sa slabijom opremom i mozda malo tezi bajs. Bitno je da je ta oprema funkcionalna i da radi kako treba. Bar je takvo moje misljenje. Ja kad vozim, volim i da pogledam okolo, da stanem i uslikam, da uzivam. Tad mi je jedino bitno da bicikl funkcionise besprekorno. A da li cu doci minut ili 5 kasnije... i nije toliko vazno.

 

Kako ti znas sta je kome potrebno, kao da su svi rekreativci isti...

Neko vozi da bi slikao okolo a neko da bi pobedio sebe ili drugara.

Neko moze da kupi neki los bicikl a nekome nije nista da kupi odlican sa svom dodatnom opremom i da ne oseti.

Eto ti bi kupio dva losija bajsa a tvoj kolega jedan dobar.


  • 3

#19 Bole

Bole
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 504 posts
  • LocationHighpoint Club

Postavljeno 17 May 2018 - 09:27 AM

Dobro, 10% u performansama je dosta, nije uopšte zanemarljivo iako možda izgleda tako kada se pogledaju cene. Ali kao što znamo kao i u nekim drugim stvarima za linearna poboljšanja plaćamo cenama koje rastu eksponencijalnu. Pogledati the law of diminishing returns.

 

Inače, bilo bi interesantno videti poređenje tog nadrkanog sa nekim recimo cannondale CAAD10 ili 12 sa 105-icom koji može da se nađe za neke sasvim pristojne pare. Mislim da bi razlika bila tipa 3%. 


  • 0

#20 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 601 posts

Postavljeno 17 May 2018 - 09:32 AM

Na ravnom sama masa bicikla nema neki uticaj. Tu je najbitnija aerodinamika samog vozača pa tek onda bicikla. Tako da u tom aspektu testiranja stari drumaš nimalo ili jako malo zaostaje. Veći uticaj imaju točkovi i gume. Medjutim na brdu je sasvim druga situacija. Zakoni fizike su jasni. Opet neka zdrava logika kaze da je mnogo jeftinije skinuti 2 do 3 kg sa sebe nego sa bicikla.
  • 4




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika