Jump to content


Fotografije

Guma bez vazduha?!


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
18 odgovora na ovu temu

#1 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1029 posts

Postavljeno 02 May 2018 - 11:59 PM

Da li je neko probao ovo?

Da li je kao na volovskim kolima ili ne? 

Mozda je odlicna poput tabulara? 

Lepo je to voziti bez da razmisljas i vuces sa sobom rezervu...bar tako je u teoriji, praksa?

Nisam imao pojma dok na berzi ovde ne videh oglas, neka kineska ili koja vec...pa proguglah:

 

https://www.youtube.com/watch?v=cYN2IL8Ifys


  • 0

#2 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1029 posts

Postavljeno 03 May 2018 - 12:30 AM

https://www.aliexpre...iceBeautifyAB=0

 

Nzm, ova sa aliexpresa nema pinove (umetke za felnu), a ove imaju:

 

https://www.trendwiz...d-reifen-musai/


  • 0

#3 mixitron

mixitron
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5802 posts
  • Bajk:Moj, moj

Postavljeno 03 May 2018 - 07:36 AM

Šeldon Braun je odavno pisao o tome kako se svako malo neko seti da napravi revolucionarnu gumu bez vazduha.
Bude li neko napravio takvu da valja, brzo će to stići i u Maksi...
  • 4

#4 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1029 posts

Postavljeno 04 May 2018 - 12:50 AM

Haha... ;)

Pogledah malo na JuTjubu. Generalno su teze i kao takve traze veci napor za voznju pogotovu u brdima. Mozda nije lose da takmicari treniraju brda sa njima neko vreme...


  • 0

#5 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14603 posts

Postavljeno 04 May 2018 - 02:32 AM

Kupis Stan's NoTubes tecnost za zaptivanje, odvrnes iglu ventila, sipas tecnost u unutrasnju gumu, vratis iglu i naduvas gumu.


  • 0

#6 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8884 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 04 May 2018 - 05:26 AM

Haha... ;)

Pogledah malo na JuTjubu. Generalno su teze i kao takve traze veci napor za voznju pogotovu u brdima. Mozda nije lose da takmicari treniraju brda sa njima neko vreme...

 

Lošije se prilagođavaju podlozi od guma napunjenih vazduhom - tako da će biti problematične pri spustu.

Komplet za krpljenje gume staje u najmanju torbicu, sa sve rezervnom unutrašnjom. Procedura zamene i krpljenja gume je takva da je dete od 8 godina može naučiti i izvesti relativno lako. Uz malo vežbe ne traži više od 15ak minuta.

 

Najbolja zaštita od bušenja je gledanje kuda se vozi. Ako staza nije kroz šumske puteve u delu gde ima puno trnja, to je dovoljno. Ako se baš vozi stazama punim trnja, onda neke od guma sa zaštitom od bušenja (Schwalbe Marathon i slično) predstavljaju odlično rešenje.

 

Sve ostalo je, po mom mišljenju & iskustvu, nepraktičnije rešenje. Mada ima svačega, pa šta ko voli.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#7 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1029 posts

Postavljeno 05 May 2018 - 09:11 PM

Verujem da proizvodjaci mogu da naprave solid/punjene gume i to klasika od 12/13e do 100e ali im se vise isplati ovo sada. Cak i tubeles im se ne isplati...unutrasnja guma svuda izumire sem kod bicikala i motora ostaje...ne znam kod ovih trkackih/brzih motora kakva je situacija...

 

Jel vozi neko tubeles gume i kako to funkcionise na bajku, moze da se busi, ne moze...nemam iskustva...


  • 0

#8 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8884 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 06 May 2018 - 05:33 AM

Verujem da proizvodjaci mogu da naprave solid/punjene gume i to klasika od 12/13e do 100e ali im se vise isplati ovo sada. Cak i tubeles im se ne isplati...unutrasnja guma svuda izumire sem kod bicikala i motora ostaje...ne znam kod ovih trkackih/brzih motora kakva je situacija...

 

Jel vozi neko tubeles gume i kako to funkcionise na bajku, moze da se busi, ne moze...nemam iskustva...

 

Punjene gume još niko nije napravio da su, po performansama, bile prineti onim s vazduhom. Ni za trke, ni za civilnu upotrebu, čak ni za off road. Mislim da i u vojnoj industriji još uvek stavljaju kompresore na svaki točak, u slučaju da treba bežati kad ti mecima izbuše gume.

 

Što se unutrašnjih tiče, one imaju prednosti i mana. Kod off road motocikala, unutrašnje se još uvek koriste. Sigurnije je zaptivanje pri nižim pritiscima. U slučaju veće posekotine gume, lakše je vući komplet za krpljenje poderotine spoljne i rezervnu unutrašnju, nego rezervnu spoljnu gumu (moto su kabaste i teške).

 

Na bajsevima - tubeless postoje. Koriste se. Malo je cimanje zbog lepljenja i kad se krpi mora se krpiti spoljna guma. I imati (mali, prenosivi) kompresor (CO2 patrone). Uz vođenje računa o tečnosti za zaptivanje. Puno je lakše skinuti komplet spoljnu i unutrašnju, staviti novu unutrašnju, a staru zakrpiti da čeka sledeće bušenje spremna.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#9 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 06 May 2018 - 07:03 AM

Tubeless je prilično postao standard za takmičarski MTB koliko sam primetio. Polako se širi u drumski svet, ali tu neće zaživeti ako ne ostvare istu sigurnost prilikom bušenja kao tabulari. Prednosti su ređe bušenje zahvaljujući zaptivnoj tečnosti i zato što nema unutrašnje gume da se uštine, kao i manji otpor kotrljanju.
  • 0

#10 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 06 May 2018 - 10:49 AM

Stižu mi drumaške tubeless pa će biti iskustava iz prve ruke

Послато са SM-G928F уз помоћ Тапатока
  • 0

#11 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2433 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 06 May 2018 - 01:10 PM

Po meni ovo je nevidjena glupost, a kosta skuplje nego neke krstene dobre gume.

 

Kvalitetnu gumu ces pre potrositi nego izbusiti.


  • 1

#12 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4653 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 06 May 2018 - 05:55 PM

^

To. Ja skoro nikad ne probušim gumu, a pri tom teram svuda i ne pazim, i koristim tj barem sam do skoro koristio krš lugano gume bez zaštite. Sa dobrim gumama sa zaštitom i više pažnje se šansa za bušenje dodatno smanjuje. Za 3 godine na drumašu i mnogo kilometara ne znam dal sam par puta (2-3) zaista probušio. Najčešće mi stradaju unutrašnje tako što naletim na nešto pa precvikam felnom, ali bilo je i više puta da unutrašnja ima falinku pa se otvori malecka rupica sama od sebe, obično bočno. Klasično bušenje na trn, žicu, staklić je na poslednjem mestu


  • 0

#13 bockokg

bockokg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1029 posts

Postavljeno 06 May 2018 - 09:28 PM

Ko je vozio Tabulare on odmah zna koliko je to bolja guma od klasicne verzije unut.+ spoljna. Na vecim pritiscima (ima i preko 10 bar.) se "mekse" ponasa, ruke ne osecaju tvrdocu podloge ko kod klasicne i td...e kako se ponasa tubeless sacekacemo pavaobg da nam kaze. Ali isto, probaj da nam zapamtis i ispricas iskustvo montaze.

 

Kod spoljnih guma sta samm primetio za drumasa, primer conti ultrasport 25-622: tanak zid, gazeci sloj nesto deblji. Onda uzmem istu takvu 25-622 ali skuplja verzija (ne mogu se setiti verzije nije UltraSport ali je negde oko 3 000 din.) ima jaci bocni zid, deblji gazeci sloj. U istom momentu u ruku uzmem "socijalku" Rubena Syrinx koja i po tezini i k-kama vise tj blize lici na skuplji konti koga pominjah.

 

Kupih 3 gume, dva Contija i Syrinx da ga vozim s jeseni/proleca. Sem u ceni i nesto malo u masi, putne k-ke se ne razlikuju, s tim sto Rubena kao da se ne trosi :)

 

Ovo pisah sve iz razloga da ne budemo skeptici i da ne mora da znaci da je nesto toliko losije (Rubena, punjena guma...) od onog sto smo navikli i sto je klasika. Fiery napisa za Tubeless kod MTB...meni sve to nekako izgleda da ce se preci na te gume a kasnije moguce i na solid...verujem da to zavisi od proizvodjaca. Prvi koji uradi takvu a sasvim dobru gumu i na trzistu bude trazena povuci ce za sobom i ostale. Iskreno, primecujete, jesam bas za takvo resenje i ne verujem da bi to nekom smetalo. Bila bi gradacija u ceni/kvalitetu kao danas, pa bi neko vozio od 13e, neko od 33 a neko od 53. Na gazecem delu markiraju trosenje rupom ko kod Kontija i to je to. Vozis, bacis ali ne busis.

 

Da, isto, ne busim cesto gume, zapravo u tri godine, nisam ni jednom, ali mi se desi da dve voznje uzastopno busim gumu, ili da unutrasnja se sama izbusi od starosti, tj udje u rupu od felne preko trake za felnu, napravi ono ispupcenje i pri vrhu "pusti" vazduh.

 

A ispada tako, da rezervnu gumu tri godine bespotrebno "vucem" sa sobom, ali uteha je da to radi svaki auto/vozilo koje ima gume.

 

I priznacu, ne volim nista sa sobom da nosim, sem mob.tel, l.karte i bank kartice. Guma i montiraci sa njima idu u dzep na dresu ali bih i toga da se otarasim, da vozim kao po gradu sto se radi ;) 


  • 0

#14 papabless

papabless
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 258 posts

Postavljeno 06 May 2018 - 09:37 PM

Pa nije dzabe smisljeno, naravno da su tubeless najbolje
  • 0

#15 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8884 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 07 May 2018 - 05:20 AM

Tabulari i tubeless su po meni dosta nepraktičniji za krpljenje - pogotovo kad je hladna & kišna noć - iz nekog razloga mi je većina bušenja u takvim uslovima (marfijev zakon  :)  ).  S tim što tubeless ne brane da se nosi rezervna unutrašnja, pa stavi, samo bude malo više "svinjca" zbog tečnosti za zaptivanje.

 

Po voznim karakteristikama, i tabulari i tubeless (kada se poredi ista klasa i kvalitet gume) daju bolje vozne karakteristike (veća udobnost pri istom pritisku, uz manji rizik od bušenja gume ako se nabije na felnu pri udarcu u džombu) i manju težinu.

 

Gume bez vazduha su perpetuum mobile - svakih nekoliko godine (sa ovim startapima i češće  :)  ) se pojavi neki "genijalac" koji smisli "u garaži" nešto što niko pre njega/nje nije, pa to reklamira kao "revolucionaran izum", "nema više duvanja i bušenja" i slično. Čak je i većina velikih proizvođača guma pokušala razne koncepte - bez uspeha - nisu zaživele. Zašto? Po voznim karakteristikama je sve to daleko ispod guma s vazduhom. Postoji razlog iz kojeg se u gume (i amortizere) trpa gas, a ne pena. 


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#16 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4571 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 07 May 2018 - 11:15 AM

https://youtu.be/ZrzM0CkuOaI

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
  • 0

#17 sajlonac

sajlonac
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 678 posts
  • LocationNiš

Postavljeno 07 May 2018 - 03:55 PM

Više puta sam ponovio, tubeles sa tečnošću unutra nema potrebe da se krpi sem ako nije baš poderana ili rasečena što se stvarno retko dešava. Poslednji put mi se skoro baš tako nešto desilo, krenula je da ispušta a naravno onda sam se setio da su mi verovatno "suve" gume jer mnogo dugo nisam dilovao sealant. Ne znam kako je uspeo tj na šta, da se napravi kao rez u gumi, par mm, nije bilo trna niti bilo čega. Pa opet, dok je pištala i okrenuo sam je par puta (sišao sa bajsa čim sam čuo..), protreso, pritisnuo prstom to mesto i sealant tj ne znam ni ja sta jer ga unutra maltene nije bilo, je zakrpilo rupu. Dopumpao malo i nastavio sa vožnjom. Kasnije te večeri sam u sobi ponovo čuo pištanje :) Ponovio postupak i ponovo je prestalo ali sam zato sutra zalepio jednu fleknu iznutra na spoljnoj gumi, dolio sealant i to je to ;)
Inače, da, kada sam skidao gumu da BiH zalepio tu rupu našao sam još dva OGROMNA trna u gumi sa kojima sam bez problema ko zna koliko dugo vozio :D Sealant ih je samo zavario za gumu i toliko. Naravno skinuo sam ih i pošto je jedan napravio baš veliku rupu i nju sam zalepio... Ja se definitivno više ne vraćam na unutrašnje i to po deseti put kažem :) Možda sam dosadan ali meni je to baš baš velika prednost i smanjeno cimanje oko guma.

MTB je u pitanju, da se ne zbuni neko :)

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
  • 1

#18 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 07 May 2018 - 06:19 PM



Više puta sam ponovio, tubeles sa tečnošću unutra nema potrebe da se krpi sem ako nije baš poderana ili rasečena što se stvarno retko dešava. Poslednji put mi se skoro baš tako nešto desilo, krenula je da ispušta a naravno onda sam se setio da su mi verovatno "suve" gume jer mnogo dugo nisam dilovao sealant.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk


Još da nam objasniš ekonomsku računicu dilovanja silanta.... :)

Tubeless na MTB je mnogo upotrebljiviji nego na drumašima zbog daleko nižih pritisaka na kojim se vozi.
Tubeless MTB guma je mnogo veći izbor nego drumaških a znam i da su ljudi obične gume vozili kao tubeless.
Kod drumaša je izbor daleko lošiji ali se i tu tubeless polako probija.

Послато са SM-G928F уз помоћ Тапатока
  • 0

#19 sajlonac

sajlonac
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 678 posts
  • LocationNiš

Postavljeno 08 May 2018 - 07:24 AM

Hahah autokorekt ladno ima "dilovao" a nema "dolivao"... :)

Da, zato sam i napomenuo da je mtb u pitanju jer je verujem izbor dosta veći a i jedna od prednosti je baš vožnja na nižim pritiscima što kod drumaša ne igra ulogu.
U suštini i ja sam montirao par puta gume koje nisu deklarisane kao TLR, bez ikakvih problema. Imao sam i jedan par baš UST guma, to je pa tek pesma, drže pritisak bez problema i bez silanta ali su dosta teže..

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika