Колико јако стегнути шрафове
#1
Postavljeno 18 April 2018 - 11:11 AM
cycling is life, that's why I pedal ...
#3
Postavljeno 18 April 2018 - 01:11 PM
Valja ovo znati!!!Vrednosti stezanja zavise od precnika srafa a ne od toga sta se steze.
momenti.jpg
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
#4
Postavljeno 18 April 2018 - 01:33 PM
https://picasaweb.go...208760685671353
#5
Postavljeno 18 April 2018 - 02:02 PM
Има логике. Али, на обе луле су шрафови истих димензија.Vrednosti stezanja zavise od precnika srafa a ne od toga sta se steze.
momenti.jpg
cycling is life, that's why I pedal ...
#7
Postavljeno 18 April 2018 - 02:39 PM
Vrednost stezanja uvek zavisi i od toga šta stežeš, i to ne samo od lule u ovom slučaju, nego i od vrata vile i od volana. Džabe ti što će šraf ili navoj u luli da izdrži 10 Nm ako će volan od toga da se ulubi ili slomi.
Generalno, 4-5 Nm je neka standardna vrednost za te delove, ali vredi probati i manje za početak, pa pojačati ako dolazi do pomeranja.
#9
Postavljeno 18 April 2018 - 03:02 PM
Propisani obrtni momenti zatezanja su tu kako bi obezbedili da ne dodje do samoodvijanja vijaka i u velikoj vecini slucajeva su upravo zbog toga i proracunati. Velicina vijka uglavnom diktira sile kojima se opterecuje stegnuti deo i tako se regulise neophodno/maksimalno opterecenje.
Volan se mozda nece rotirati u lezistu lule ni sa dvostruko manjim vrednostima zatezanja od preporucenog, ali se tu povecava mogucnost da usled vibracija dodje do daljeg labavljenja spoja i na kraju do potpunog razdvajanja. Sa pravilno zategnutim vijcima ovo se svodi na minimum.
#10
Postavljeno 18 April 2018 - 03:19 PM
Vrednost stezanja uvek zavisi i od toga šta stežeš, i to ne samo od lule u ovom slučaju, nego i od vrata vile i od volana. Džabe ti što će šraf ili navoj u luli da izdrži 10 Nm ako će volan od toga da se ulubi ili slomi.
Слажем се. Највише ме брине да не зезнем врат виле (карбонска).
cycling is life, that's why I pedal ...
#11
Postavljeno 18 April 2018 - 06:57 PM
Za karbonske delove treba koristiti namensku pastu, a za preporučenu vrednost se slažem sa Fieryem - obične se kreće u rasponu 4-6Nm.
Počneš od najniže vrednosti, poneseš imbus na vožnju pa dotežeš ako vidiš da se olabavilo
Expander za karbonske vratove je takav da vrši kontra pritisak i smanjuje mogućnost štete
#12
Postavljeno 19 April 2018 - 06:22 AM
Jedna napomena, lula na vrat vile uvek ide na suvo. Mast smanjuje trenje u spoju, a karbonska pasta može da izazove abraziju između vrata vile i konusnog prstena gornjeg ležaja.
#13
Postavljeno 19 April 2018 - 07:01 AM
Sila zatezanja ne služi samo zbog sprečavanja odvijanja. Veoma je važna zbog nosivosti i sprečavanja pucanja šrafa usled zamora materijala. Generalno:
premala tenzija = zamor materijala (kod karbona i, dosta manji, ali ipak prisutan rizik oštećenja stegnutog dela)
prevelika = stradanje navoja (kod karbona i velika verovatnoća oštećenja zategnutog dela)
Važno je i voditi računa prilikom samog zatezanja, naravno, primer kormana (od 1:16 počinje taj deo):
#14
Postavljeno 19 April 2018 - 08:32 AM
Коју пасту користиш за шрафове?Sila zatezanja ne služi samo zbog sprečavanja odvijanja. Veoma je važna zbog nosivosti i sprečavanja pucanja šrafa usled zamora materijala. Generalno:
premala tenzija = zamor materijala (kod karbona i, dosta manji, ali ipak prisutan rizik oštećenja stegnutog dela)
prevelika = stradanje navoja (kod karbona i velika verovatnoća oštećenja zategnutog dela)
Važno je i voditi računa prilikom samog zatezanja, naravno, primer kormana (od 1:16 počinje taj deo):
Гледам по нету неке бакарне за кочнице....loctite 243 i 222 (нешто слабија) ....
cycling is life, that's why I pedal ...
#15
Postavljeno 19 April 2018 - 08:37 AM
Коју пасту користиш за шрафове?
Гледам по нету неке бакарне за кочнице....loctite 243 i 222 (нешто слабија) ....
Spoj koji se oslanja na lepak navoja je loše projektovan spoj. (Plavi) Loctite 243 ako baš mora da se lepi.
Na ono što ne traži lepljenje, stavljam pastu koja sprečava da navoji zapeknu. "Bakarna mast", ili slična. Kod spojeva koji ne trpe visoke temperature (praktično sve sem disk kočnica) koristim Famol PT pastu (link). Bele je boje, ne boje rđe kao bakarna pasta, lakše se briše sa ruku i rama a funkcija joj je ista (do temperatura od 200 C ).
Kada se koristi montažna pasta, a proizvođač navodi silu zatezanja za suv spoj (čest slučaj), umanjiti silu zatezanja za nekih 15-20%.
Kada se koristi mast, sila se umanjuje za nekih 25 do čak 50% (kod superklizavih, sa dodatkom teflona, ili molibden disulfida) - u odnosu na silu propisanu za čist i suv spoj/navoj.
Kod korištenja paste (bolje), ili masti (manje dobro), podmazuju se i navoji i "lice" šrafa koje naleže na površinu koja se zateže.
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika