Мајко мила... По теби купци преферирају да до продавнице путују по три сата кроз огромне гужве и да онда немају где да паркирају, па још и да плаћају папрено за тај паркинг, да би у центру града, у малецној продавници, видели изложен 1 % асортимана?
Један од битних разлога зашто су Икеа и Декатлон (и многи други) толико успешни и популарни јесте и чињеница да у својим радњама излажу комплетан асортиман. Уколико нешто имају у радњи, то је изложено. Притом, Декатлон има изложено буквално све (све величине и боје, све примерке), практично нема лагера ван продајног простора. Наравно да је за купце то фантастично, али је за продавце веома скупо, јер је потребан огроман продајни простор (који се сређује по знатно вишим стандардима од магацинског, повећавајући трошкове). Додатно, неопходно је да купци лако дођу до објекта и да могу да паркирају. То је у градским центрима не само ненормално скупо него често и потпуно немогуће. Било због недостатка простора, било због тога што ниједан град не жели тако нешто у централним зонама. Због тога и постоје индустријске зоне, а оне су обично у (непосредној) близини главних саобраћајница.
Декатлон је у великој предности, јер су њихови артикли ипак компаративно неупоредиво мањих габарита, па продавнице не морају да буду огромне (зависно од њиховог плана за позиционирање на тржишту), па не морају да буду ни потпуно изоловане. Али, Икеа продаје намештај. Наравно да ће локацију за себе да тражи далеко од центра, где има простора, а и где је земљиште јефтиније, а притом је и уз аутопут(еве). Додатни разлог за локацију даље од (папрено скупог) центра јесте чињеница да се намештај не купује успут, шетајући градом, већ се првенствено планира. Декатлон, међутим, продаје робу која се често купује управо у пролазу, "дај да бацим поглед". Између осталог и зато што је неупоредиво јефтинија и што можеш да је однесеш на себи.
Све то доводи до још једне битне разлике између ових произвођача/продаваца. Декатлон жели углавном већ разрађене, популарне локације и често закупљује и (велике) делове тржних центара (који обезбеђују и купце и додатну инфраструктуру). Они не рачунају на дуго задржавање купаца нити то, у суштини, желе, а не обезбеђују ни било шта осим свог асортимана. Икеа се поприлично изолује, а онда остварује додатни профит од додатних садржаја (како где, то је њихова ствар).
И нико никога ту није преварио. Осим Декатлон купце у Србији постављајући потпуно нефункционалан сајт који је притом и све само не на српском језику. Чак и годину дана од отварања радње. Уз јадан асортиман и често јаке цене.