Jump to content


Fotografije

Stari bajs za po gradu


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
265 odgovora na ovu temu

#41 zuci

zuci
  • Members
  • PipPip
  • 63 posts

Postavljeno 27 March 2018 - 06:38 PM

Ja bih tu bio kao onaj magarac što je crkao od gladi između dva plasta sena :)

 

+1 za post iznad


  • 0

#42 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1089 posts

Postavljeno 28 March 2018 - 07:24 AM

_DSC5590.jpg

 

 

1b7LdEL.jpg

 

 

IMG_7338.jpg


  • 5

#43 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1089 posts

Postavljeno 28 March 2018 - 07:31 AM

2vijcl0.jpg

 

 

IMG_20160629_200202.jpg

 

 

IMG_20161008_155338.jpg

 

 

 

IMG_6381.jpg

 

DSC_5093.jpg


  • 7

#44 Boris_volimCorbe

Boris_volimCorbe
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1124 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 28 March 2018 - 08:52 AM

Divota. :)

 

Narandzasti je najlepsi, a odmah iza njega ide tamno plavi/ljubicasti. Trebalo je da napises koji je koji. A mogao bi i da pokrenes svoju temu tamo gde ljudi pricaju o svojim biciklima, jer ti sasvim sigurno imas sta da pokazes. A ima i nas koji bismo rado gledali slike i citali o tim biciklima.


  • 4

#45 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1089 posts

Postavljeno 28 March 2018 - 09:27 AM

Hvala na utiscima, ovo je deo kolekcije, ja sam zaludjenik za starije bajseve :)

 

 

1. 1986. Custom Made Columbus SL, Camapgnolo - brz, uzbudljiv, malo previse okretan,  i slab zadnji menjac, tih godina ih je Suntour jeo za dorucak sa menjacima. 

 

2. stari Francuz procena 50te godine proslog veka, Reynolds 531, novija grupa sredina 70tih high-end Suntour. Iznenadjuce brz, obzirom da je prastar. ali los u krivinama, plese mu zadnji deo.

 

3. Granit Swiss RSX grupa, Columbus Aelle, sredina 90tih, super bicikl, veliki ram

 

4. Realeigh Quasar, 1983, Reynolds 501, Aero Ram, Suntour AX, problematicnan kvalitet izrade, ipak u voznji sasvim pristojan

 

5. Zuta Koga Miyata 1976-77, prva generacija firme, Shimano 600, tanjeni Hi ten celik, nesto posve neuobicajeno, inace fabricka maziva stara 40 godina, stanje mehanike novo. Udoban, pomalo spor, i pomalo pretvrd na prednjoj viljusci.

 

6 Bianchi 602 kasne 80te, Columbus Gara, Shimano mix, ram izvadjen iz saobracajke, potom ispravljan i centriran, sasvim se lepo koristi posle tolikog cimanja, mnogo lep za voznju, steta sto je imao havariju, Italijani maheri...

 

7. Beli Raleigh Record Ace 1989, zver od bicikla, Shimano Sante grupa, Reynolds 653 celik, sampionski celik, sampionski bicikl, trkacki department radio bicikl.

 

8. Swiss Girini 1978, Grupa Shimano 600 Arabesque, nekad omiljeni bajs, sad malo pretvrd, usled narastanja stale. 


  • 6

#46 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5125 posts

Postavljeno 28 March 2018 - 10:27 AM

 

 

 

IMG_6381.jpg

 

 

labud  n2:smiley-score010


  • 1

#47 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1089 posts

Postavljeno 28 March 2018 - 10:53 AM

Thx, stiglu su mu nalepnice iz Londona, kao i original Sante potkovice.

 

20170902_154308.jpg


  • 4

#48 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1089 posts

Postavljeno 28 March 2018 - 11:00 AM

9. Winora, Shimano 105, sredina 80tih, Columbus Aelle. Nemacka medicina, precizan, brz, upravljiv, tvrd ali udoban. Nesto kao VW. Ne znam ko im je radio ram. Nalepnice dobio direktno iz Winora fabrike.

 

 

20171022_141713.jpg

 

 

10. Koga Miyata Explorer 1986, fm2, Shimano grupa, tih godina hit koncept, na slici bez tregera, ali bajs radjen za put oko sveta (Amerike). 

 

90fa758831475e1b71a9c86c21d92c62.jpg


  • 6

#49 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1089 posts

Postavljeno 28 March 2018 - 11:19 AM

11. Peugeot Reynolds 531, jedan prestavnik mixte skole dizajna, iz zenskastog dela ergele. Pocetak 70tih godina francuska grupa Atom, Maillard, Hurret... Booster za dame :)  Jedan ovakav samo plavi, uskoro ce biti uradjen u muskoj konfiguraciji, sa drop barom - sleeper. 

 

image_0_02_05_11f3b0e4746d0b99779ab5b156


  • 5

#50 zuci

zuci
  • Members
  • PipPip
  • 63 posts

Postavljeno 28 March 2018 - 08:16 PM

Svaka čast. Beli Raleigh sa nalepnicama je fantazija.


  • 0

#51 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 29 March 2018 - 08:33 AM

Kud nalepnice na vilu? Nije to moderni plastikaner :smile: I sredi te bužire već jednom, treba da idu iza volana ;)


  • 1

#52 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1089 posts

Postavljeno 29 March 2018 - 09:32 AM

To su fabricke nalepnice, to mu je dizajn, nije on tako star 91g. Ipak hvala na sugestijama. :)

 

Za te buzire, znam da je to kao pogresno, ali meni tako najmanje smetaju.

 

pg2.jpg


  • 0

#53 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 29 March 2018 - 10:07 AM

Probao sam da nađem neku sliku te generacije Record Ace, ali očigledno nisam dobro tražio. Uzgred, je li godište 1989. ili 1991? Ili je ime modela 1989, a pravljen je i kasnije?

 

A te nesrećne kataloške slike Bianchi su stvarno užas, ne znam da li su više unakazili Super Corsu ili Rekord "M" Stradu. Valjda su se držali onog principa, kako rekoše Faleriju Masiju, “It is no big deal, and Americans don’t care about such things.”  :smile:


  • 0

#54 Visal

Visal
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 188 posts

Postavljeno 29 March 2018 - 11:44 AM

Ima Bax i jedan crveni Peugeot kojeg cu da mu ukradem kad ne bude pazio. :D

 

Uz Baxovu pomoc, i ja sam uzeo retro drumasa sa tanjenim cevima. Pre toga sam vozio obican celicni mtb. 

Kao neko ko nema kondicije i ne razume se bas u finese, mogu ovako laicki da kazem da se neke razlike bas osete. 

 

Prva je u lakoci voznje. Tamo gde mi je bio zamor na blagoj uzbrdici sa mtb-om, sa drumasem ne da ne osetim umor, nego mogu jos i da dodam gas bez problema. 

Druga je u udobnosti. Sa drumasem osetim razliku izmedju glatkog asfalta i grubljeg, osetim i na volanu kako vibrira, a i na sedistu. Sa mtb-om to ne bih ni primetio. Drumas je i "tvrdji", potrebno je vreme dok ti se zadnjica ne navikne na tvrdo sediste, ne nose oni dzaba one uloske. Ali, na malo duzim relacijama, na voznjama duzim od 5-10 km, manje komforno sediste je plus. Sa drumasem si vise i nagnut napred, pa treba vremena i za to da se navikne, na pocetku sam stalno tezio da se ispravim, da vozim onako vise penzionerski.

Trece, putevi. Vec sam spominjao za asfalt, a i ovde vazi da se svaka neravnina, rupa i sl vise oseti, ali vremenom naviknes da se dizes sa sedista cim primetis neku manju neravninu. Sa mtb-om sam gazio ne osvrcuci se, a ovde ipak malo usporim ako stignem i podignem se sa sedista. Kad naidjem na malo veci ivicnjak (lupam, 8-10cm pod 90 stepeni), sa drumasa sidjem. Jednom sam vozio drumasa i po kaldrmi, i rekoh sebi nikad vise. Da li ces da se nauzivas, zavisi i od stanja puteva i trotoara gde mislis da vozis.

Takodje, menjaci su mi na rucicu, ali su indeksni. Mogu da ih prebacim da budu i frikcioni, ali lakse mi je ovako na klik. Za frikcione bi ti isto trebalo prilagodjavanje. 

 

Ovo je bilo moje licno iskustvo, sto ne znaci da sam u pravu, govorim ovo kao neko ko ima svega nekoliko stotina km sa drumasem. 

 

 

Ne znam sta bi se dobilo ako ram dozvoljava da stavis sire gume. Sigurno bi izgubio na lakoci, i dobio na udobnosti, samo ne znam koliko. Mozda bi i to bilo bolje resenje nego da kupis treking sa tezim ramom, jer se svaki kg oseti i na uzbrdici i u situacijama kada kreces. 


  • 2

#55 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1089 posts

Postavljeno 29 March 2018 - 12:13 PM

Hvala Visal na impresijama, svakao si lepo i ralno opisao stanje. Sto se tice moje ergele, ima tu jos slatkisa, medju njima je taj Peugeot Cromor Custom made model :)

 

Inace Peugeot i Columbus su bas onako retkost, uglavnom su koristili svoje HiTen kombinacije, kao i Reynolds cevke skoro uvek.

Peugeot je rasturao sto se tice jeftinih bicikli, vec sam to pisao, dok su Englezi i Raliegh, bili cesto jako losi majstori, i mnogo cak skupljih ramova je smesno lose uradjeno, mada se cesto to ne provali u voznji...

 

 

Za tvoj setup drumasa, veliku razliku bi dobio ako bi stavio dobre gume, ali onda tu igra naravno i cena za bolje gume, mada vec sam negde pisao imaju one Kende za 10ak evra komad, koje su mnogo bolje od pocetnih plasticnih Rubena i sl...

 

Ovo je otprilike 99% fabricki izgled Ralejke.

 

Moja je bila u urnisanom stanju...

 

Radjena je u Raleigh Lightweight division, posebnom odeljenju. Svaki bicikl iz Lightweight divizije, je isao uz pismeni sertifikat master frame buildera, koji ga je napravio

 

Raleigh.jpg

 

 

 

6022569365_cbb4fd5a64_b.jpg


  • 6

#56 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1089 posts

Postavljeno 29 March 2018 - 01:03 PM

Jos nesto za Visal-a, ako se dobro secam tvoje cevi su Mannsmann, usput sam isceprkao, da su oni ustvari imali fabriku u Italiji, i da su bili povezani sa poznatim Oria cevima, a cak i Columbusom, dakle nisu bas Njemci...

 

It has been said that Mannesmann had a plant in Italy in Dalmine, east of Milan, that was producing large quantities of quality seamless butted bicycle tubing in the early post-WWII period. It is thought, perhaps, that the Mazzuccato family that owned Oria, eventually purchased it. The Mazzuccato family (Franco and Gianpaolo)  is thought to be from the Padova area, or in the Veneto.

 

oria+kk.jpg

 

jos jedan izvod iz literature...

 

The frame was made using Oria Special TC 0.8 tubes. A sturdy CroMo tubing with additional reinforcing ridges on the outside. A frame for a strong rider. Oria tubes became very popular at the end of the 1980s. Their factory in Verona modified Mannesmann steel tubes for Pinarello, Moser, Gios and other manufactures. The last steel bike that won a Tour de France was made of the highly reliable Oria tubing.


  • 3

#57 Visal

Visal
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 188 posts

Postavljeno 03 April 2018 - 06:52 PM

Ko bi ga znao odakle je. Procitao sam da je Exage oprema bila proizvodjena na tone od polovine do kraja 80-ih, kao neka srednja klasa opreme u to vreme. Da su je masovno kacili na drumase. Ali, kazu da zato i danas moze da se nadje ta oprema u super stanju. 

 

Gume na svom necu da menjam dok se ne istrose malo, ne diram nista sto radi. :) Mozda na onom drugom, sestrinom, ako je bude zanimalo da plati za udobniju voznju. Zapisao sam negde, Kenda Kontender. :)

 

 

Samo da jos dodam, ko god da se odluci za drumasa, treba u startu da racuna da ce da odvoji bar 2000 za pumpu.  


  • 1

#58 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1089 posts

Postavljeno 13 April 2018 - 11:05 AM

Koga Miyata Full Pro 1993g 

 

Trkacko grlo, FM1 japanski celik, spiralni profil, tri puta tanjeno.

 

Bicikl koji je prosao najvecu torturu, pre nego sto je reaktiviran u sluzbu.

 

Fabricki je imao aluminijumsku viljusku, i bio je radjen za trkace penjace, te se kao model proslavio na Alpe D'Hueze usponu na TdF.

 

Konkretan bajs pre nego stoje stigao kod mene, je imao visestruke lomove, imao je saobracajku spreda, koja je slomila fabricku viljusku, i sabila mu head tube prema ostatku rama po vise osa.

 

Zatim je zavrsio kod nekoga koga bih mogao da opisem kao 'praktican' tip, koji je ostatak bicikla, upotrebio da sklepa neki krsic da bi izvukao jos koji atom zivota iz njega...

 

Naime, 'prakticni' tip je na ovaj bicikl, pokusao da uglavi gume balonke, i posto usled knap geometrije nije uspeo. krenuo je u adaptaciju.

 

'Prakticni' tip je otsekao zadnji most (nosac kocnice), ali to i dalje nije bilo dovoljno, pa je i cekicem sabio down tube u duzini 20ak cm, da bi balonka napokon stala.

 

Naravno posto ovo verovatno nije vise licilo ninasta, bicikl je konacno rashodovan, i baceni ram je cudnim pijacnim putevima stigao do mog prijatelja, koji mi ga je poklonio u svojstvu ukrasa za zid.

 

Posto sam znao da je ram prva liga, bar bio, crv mi nije dao da se smirim vec sam zeleo da ga provozam.

 

- Sam udes, osim krivljenja head tuba, nije prelomio ni jednu od cevi, vec ih je samo nategao, posle vise-nedeljnog ispravnja cevi pomocu celicnih pluga, i nebrojenih mrdni provozajj, sesija, ram je uravnotezen sa novom cro-mo hromiranom viljuskom, i vracen na fabricku geometriju.

Bila je peripetija gde je pukla Tajvanska viljuska, pa je stigla nova na ime reklamacije.

 

- Zadnji most je resen, umetkom od aluminijuma kakav se radi za Keirin japanske velodrom bicikle

 

Ostalo je da se napakuje opremom, koja usled osteg stanja rama prepunog oziljaka je malo sarenolika, pa bajs ima Campy tockove, i pogon, i Shimano ostatak opreme, te vrhunske trkacke gume.

 

Bicikl je brz i precizan, mozda malo umrtvljen u odnosu na Coumbus SLX konkuretski ram iz tog vremena. Celik iako jako izgreban, na vise mesta, ni trunku rdje ne pokazuje.

 

 

 

20180412_182746.jpg


  • 3

#59 alx

alx
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 679 posts

Postavljeno 13 April 2018 - 11:30 AM

Auuuu... svaka tebe čas'!!!


  • 0

when you look into abbyss, the abbyss looks into you        www.bikecologic.com
(kad pogledas u Bezdan, Bezdan pogleda u Tebe)            www.facebook.com/bikecologic


#60 Atomislav

Atomislav
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 506 posts
  • LocationNiš, Palilula

Postavljeno 13 April 2018 - 12:20 PM

Zaljubljenik! Svaka cast!

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk
  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika