imbus 7. da. i slovima: šest plus jedan
navoj ili prihvat za alat?
Postavljeno 25 January 2018 - 08:07 PM
Postavljeno 25 January 2018 - 09:10 PM
ne znam da li je bilo pa sam promasio, pa da pitam:
da li je bilo reci o tome kolika je bila nabavna vrednost bicikla i koliki je budzet za osposobljavanje.
Koliko sam upoznat sa tvojom (Gremlinskom) ciklozofijom
bajk za svakodnevnu voznju bi trebalo da bude sto neprivlacniji lopovima
i sto jeftini da se finansijski lakse preboli otudjenje koje je realan problem u NS.
Pod predpostavkom da ovaj bicikl nesto vredi (valjda ce se nesto saznati) ja ne bih dirao originalnu farbu
vec bih pokusao neku touch-up zastitu na mestima gde je metal izlozen atmosferskim uticajima
originalne delove koje ne bih koristio bih sredio i arhivirao
(ili mozda cak i prodao - pu-pu-pu, pomerio se sa mesta, pa ta ili neka drug)
a sredstva, planirana za npr. kmpltno farbanje, bih ulozio u nabavku odgovarajucih delova koje bih koristio.
Tako npr ne bih dirao originalne tockove jer verujem da bi se to pokazalo kao neisplativa investicija
posto podrazumeva nove clincher obruce, zbice, niple, spoljne i unutrasnje gume i trake za obruc i radne sate
vec bih za privremeno osposobio trenutne tockove i cekao priliku za neke dobre a jeftine retro clinchere
tako da bih u slucaju prilike za prodaju celog bicikla (ako se ispostavi da je neka ozbiljna vrednost)
mogao lako da ga vratim u originalno stanje. Isto tako vezano za lulicu, upravljac, pedale i sl
za koje bih potrazio prakticnija resenja.
Postavljeno 26 January 2018 - 06:36 AM
ne znam da li je bilo pa sam promasio, pa da pitam:
da li je bilo reci o tome kolika je bila nabavna vrednost bicikla i koliki je budzet za osposobljavanje.
Koliko sam upoznat sa tvojom (Gremlinskom) ciklozofijom
bajk za svakodnevnu voznju bi trebalo da bude sto neprivlacniji lopovima
i sto jeftini da se finansijski lakse preboli otudjenje koje je realan problem u NS.
Pod predpostavkom da ovaj bicikl nesto vredi (valjda ce se nesto saznati) ja ne bih dirao originalnu farbu
vec bih pokusao neku touch-up zastitu na mestima gde je metal izlozen atmosferskim uticajima
originalne delove koje ne bih koristio bih sredio i arhivirao
(ili mozda cak i prodao - pu-pu-pu, pomerio se sa mesta, pa ta ili neka drug)
a sredstva, planirana za npr. kmpltno farbanje, bih ulozio u nabavku odgovarajucih delova koje bih koristio.
Tako npr ne bih dirao originalne tockove jer verujem da bi se to pokazalo kao neisplativa investicija
posto podrazumeva nove clincher obruce, zbice, niple, spoljne i unutrasnje gume i trake za obruc i radne sate
vec bih za privremeno osposobio trenutne tockove i cekao priliku za neke dobre a jeftine retro clinchere
tako da bih u slucaju prilike za prodaju celog bicikla (ako se ispostavi da je neka ozbiljna vrednost)
mogao lako da ga vratim u originalno stanje. Isto tako vezano za lulicu, upravljac, pedale i sl
za koje bih potrazio prakticnija resenja.
Bicikl je stajao na tavanu kod prvog vlasnika nekih 15ak godina. U masti i ulju, tako da se očuvao. Nabavljen ne znamo kako.
Onda ga je sadašnji vlasnik dobio na poklon po fazonu: "evo tebi, pa se ti zezaj s njim". Očistio ga i pomislio: "hm, baš lep retro bajs, mobao bih ga srediti sa relativno malo para za vozikanje". Pitao me za pomoć, rek'o može sad preko zime nemam gužve, donesi da vidim to čudo. Radne sate (i dane) ne naplaćujem pod parolom: "za kurve i dobre drugare nikad nisam žalio ni vremena, ni novaca - a ti se sam pronađi u kojoj si grupi."
Tako da sam se sad uvalio u lep, ali prilično dugotrajan i nezahvalan posao. Kažu da je iskustvo ono što dođe kada ti više ne treba.
Da znam da je čovek zapaljen za retro drumaša - ni p'o jada. Ili da je rešen da ga proda koliko god dobije - opet OK. Ovako je tu negde između. Ostavljanje u što originalnijem stanju, ali stavljanje običnih guma i obruča. Pa ako se neko baš zainteresuje prodaja, a ovako - vozikanje.
Uglavnom budžet je: "za što manje novaca".
Za zaključavanje u gradu je još ranije osposobljen neki frankenštajn MTB točkova, singl spid rama i kontra zadnje glave.
Za Frušku i sl. je u međuvremenu osposobljen bicikl koji se može podvesti kao "Treking".
Tako da ovaj ostaje kao "svečani", ali pošto čovek nije u fazonu vožnje drumaša, biće za po gradu, kad se ne ostavlja nigde zaključan. Otud i ideja da se proda nekom ko bi takav bajs zaista cenio. Da se uzme onda drugi bajs za po gradu, ili/i bolji treking za šumu i Frušku. Ako mogu neke "normalne" pare da se dobiju.
Pedale će biti zamenjene nekim platformama, definitivno.
Točkovi - računam da bi zamena obruča bila jeftinija od novih točkova - trebalo bi da žbice mogu da pasuju, ne?
Farba ostaje. Mislio sam da sunđerom i krpicom i nekim sredstvom za skidanje očistim tanak sloj rđe, pa zafarbam providnim lakom i sl - na mestima gde je farba oguljena. Ne znam ima li neko bolji predlog?
Postavljeno 26 January 2018 - 07:45 AM
Postavljeno 26 January 2018 - 08:27 AM
Sad sam malo listao MAvic G40 bi trebalo da se upase na te zice. Obrni okreni bar 50 evra ti treba da zavrsis tockove.
IZmeri kad stignes ram i viljusku, i zakaci neku sliku viljuske. Pogledaj da li na vratu viljuske pisu neki podaci.
Sa nekim modernim obrucima, upropasticete bicikl, znaci jako slican klincer toi je gore napisani Mavic, iz istog perioda kao i bicikl, ali opet bolji je tabular za taj bicikl. Koliko je visok covek koji je vlasnik?
Postavljeno 26 January 2018 - 12:12 PM
Ovde ću postavljati slike restauracije (Facebook album, javno dostupan tako da nije neophodno imati Facebook nalog):
Postavljeno 26 January 2018 - 12:55 PM
Malo su zarezane solje, zato su i stradale kuglice.
Prodjes iglom preko solja, onda znas da li su dobre, ovaj bajs je lepo vozen, vidi se i po obrucima.
U svakom slucaju moze to jos da trci, ostavi im micku lufta, kad budes stezao, znaci zadnji luft koji imas na rotaciji,ne skidaj. Ako imaju zareze, bolje je da se ne pretezu.
Postavljeno 26 January 2018 - 01:19 PM
Lepo se vrti i bez lufta - plašim se da bih sa ostavljanjem lufta dobio da po svim mestima brže dođe do oštećenja. Meni se takav pristup dobro pokazao - pogotovo kada nema brazdi i većih oštećenja.
Više me brinu nable, to ću danas ako stignem otvoriti i pregledati.
Postavljeno 26 January 2018 - 01:32 PM
NEce doci po svim mestima do ostecenja, ono se uvek javlja na istom mestu recimo od 3-6h u rotaciji kurble (i na solji i na osoviinu), mada ok ,ako si zadovoljan.
NAble ce biti propale samo ako je usla voda, inace to ne propada, cak i ako se nikad ne menja fabricka mast, ali ajde bas pogledaj
Ostavi i Sedis lanac, cuveni su po kvalitetu.
Postavljeno 26 January 2018 - 01:33 PM
NEce doci po svim mestima do ostecenja, ono se uvek javlja na istom mestu recimo od 3-6h u rotaciji kurble, mada ok ,ako si zadovoljan.
NAble ce biti propale samo ako je usla voda, inace to ne propada, cak i ako se nikad ne menja fabricka mast, ali ajde bas pogledaj
Pitanje u vezi zadnjeg mejnača. Rolnice sam očistio i podmazao, uz komplet rasklapanje. Mehanizam lepo radi i klizi. Da li ima potrebe/smisla da to komplet rasklapam, čistim, stavim neku mekšu mast?
Logika za luft u ležaju je da će se i osovina i druga šolja moći oštetiti pre ako rade sa luftom.
Postavljeno 26 January 2018 - 01:38 PM
Taman posla, samo rolnice pregledaj, i cekiraj mu da li je vertikalan, nista to ne propada...
Imao je udarac na menjacu, moguce, da je malo kuka povukla, mada to obicno ne smeta u radu, na frikciji.
Malo su starije Shimano ruckice imale tendenciju da se same otpustaju, bar te s kraja 70tih.
Inace geometriju ne diraj bez test voznje, tj. cold setup izbegni pre test voznje.
Sa celicnom zicom prodji kroz seat Tube, pre montaze
i malo ga nasaftaj wd 40, nek se malo slije u cevi....
Slikaj ram sa strane sa sve viljuskom, da mu pogledam geometriju.
Takodje mala sajba na pogonu kao da je okrernuta naopacke, moze da pravi problem pri saltanju ako je tako.
PS,. za luft u osovini. Ako je krenula malo, a jeste, ostavi mali luft(znaci to je zadnjih par stepeni, pre nego sto izvuces svaki luft....), mnogo vise sam video ostecenih osovina bez lufta, vise se radujem kad uzimam bicikl koji ima luft na BB, nego kad j eotvaran i servisiran, ti otvarani i dotegnuti su obicno kaput.
A nije jedan klimav bio u savrsenom stanju...
Ajde slikovito, kad skines kurbe, ako sa malim prstom vrtis osovinu, onda si ok ostavio, znaci ne sme da bude tvrdja od Shimano patrone, to nek ti bude orjentir.
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika