Jump to content


Fotografije

Materijali ramova - čelik, aluminijum, karbon


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
322 odgovora na ovu temu

#321 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 885 posts

Postavljeno 28 December 2019 - 09:00 AM

Ako govorimo o biciklizmu kao o profesionalnom sportu, treba posebno istaći da je gotovo svaki profesionalni sport pa samim tim i biciklizam, industrija lekova. Pitanje je samo u tome koji od tih lekova su manje a koji više dozvoljeni. Prema tome, malo je neozbiljno olako govoriti o dopingu vozača iz ranih devedesetih, osamdesetih i ranije i diskreditovati njihove individualne i timske uspehe, a da kao reper poređenja ne uzmemo i današnje vozače. Koliko samo vozača iz pro Pelotona ima ili je bar imalo neku vrstu afere sa zloupotrebom određenih medikamenata? Pe eto i čuveni Froom je više puta optuživan za korišćenje nedozvoljenih supstanci za koje se vadio da je to recept koji mu je prepisan od doktora za lečenje astme. Astme?? Čovek koji vozi profesionalne trke već toliko godina i penje se hiljadama i hiljadama metara po najstrmijim brdima se leči od astme. Pomalo apsurdno zar ne? Videćemo kroz koju godinu šta će još da ispliva na videlo iz sveta dopinga kod savremenih vozača. Prema tome ako govorimo o tom nekom dopingu, ja bih pre rekao da je on još zastupljeniji danas nego pre 30, 40 godina jer je jednostavno i medicina napredovala.

 

Što se aerodinamike tiče, nigde nisam istakao da ne igra ulogu, nego da proporcionalno sa manjim brzinama i aerodinamika ima manji uticaj. To je jednostavno tako, jer da nije, onda bi i Reno Clio sa 80 konja trebalo da ima apsolutni isti dizajn šasije, iste gume i isti klirens od poda kao i neki auto od 500 konja. Što naravno nije tako, jer mu to nije bitno, jer ne razvija tolike brzine, a na manjim brzinama, aerodinamika nije toliko bitna.

 

Vozači Pro Pelotona zaista idu dosta brzo i uzbrdo, mada ja još uvek ne znam vozače koji na preko 10% uspona idu 30km na sat. 20 je još realno, ali 30?? To što se vozači i na usponu konstantno, kako Gađan kaže grčevito drže u grupama su po meni više stvari koji imaju psihološku pozadinu, a ne toliko veze sa aerodinamikom. Jednom beguncu na brdu će biti psihološki lakše ako zna da ga vija jedan ili dva vozača, umesto grupe od 20, 30 ljudi. Ili recimo neko ko je vođa tima, biće mu znatno lakše da napadne na brdu u ključnom momentu, onda kada pored sebe ima svojih 5, 6 suvozača koji unazad 100km rade posao za njega, bodre ga i očekuju da u pravom momentu napravi pravi napad koji će doneti konačnu pobedu.  

 

I da rezimiramo stvari: 

Dakle, de Facto je da su današnji bicikli jako mnogo puno napredovali, da je njihova evolucija nemerljivo velika i svako poređenje sa bilo kakvim čeličnim biciklom od čak i pre 25 godina jednostavno smešno i neadekvatno, a to što su vozači na upravo tim prastarim, neefikasnim, teškim ko tuč biciklima što se uvijaju kao žvake i kojima ramovi beže po pola metra levo desno kad se nagazi na pedalu imali vremena koja su ili slična ili u nekim segmentima čak i bolja nego ova danas, pripisaćemo isključivo drogama. Pa da svima bude lakše. :) 


  • 0
"I have no idols. I admire work, dedication and competence. "
A. Senna

#322 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3565 posts
  • LocationKG

Postavljeno 28 December 2019 - 09:48 AM

Prema tome ako govorimo o tom nekom dopingu, ja bih pre rekao da je on još zastupljeniji danas nego pre 30, 40 godina jer je jednostavno i medicina napredovala.

 

 

Pre 30-40 godina kod nas su se dopingovali Slovenci, po neki Hrvat i niko vise. U Srbiji je to bila misaona imenica, nisi imao nikakvog znanja ni pristupa dopingu a o finansijama da ne pricamo. 

 

Od raspada Jugoslavije i pojavom MTB-a poceli su da se dopinguju svi redom. Efedrin je mogao lako da se nabavi i bilo je samo pitanje ko ce vise da potegne (Efedrina) i da pobedi. I sta je ko vec uz put jos nabavio...
Ceka se start i svi se igraju pogadjanja ko ce prvi i iz koje torbe sta da izvadi. Zahvaljujuci tome mnogi su sada vec "veliki" sampioni i pobednici ko zna koliko trka. Ali neka to njima sluzi na cast. 

Sada je na srecu situacija daleko bolja. Ali stalno potezati pitanje dopinga kada se govori o vremenima pre par decenija i sad je vec toliko izlizano da nema nikakvog smisla. 

 

Bio je pre par godina intervju sa Stivenom Roucom i uporedjivanje vremena njegovom hronometra i vremena Fruma ili Viginsa (ne secam se tacno) na potpuno istoj deonici na Turu. Rouc je bio 30 sekundi sporiji na tih 40-50 km. Bez aero bicikle i tockova, bez aero odela, kacige, bez pulsmetra, watmetra, kadence, sa Cr-Mo ramom i aero dodatkom na volanu, u klipserima...

 

Da li su bili ufiksani i jedan i drugi, zvanicno nisu i to je kraj price o dopingu.

 

Jos jedna stvar se stalno zaboravlja u ovakvim pricama a setite se i sami. Koliko su obicni ljudi koji se ne bave sportom bili jaki pre 30-40-50 godina a koliko je sada "jak" obican covek od 20-30 godina. Samo to je dovoljno da objasni nikakve razlike u vremenima od pre 30 godina i sada. 


  • 0
.

#323 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1816 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 04 January 2020 - 01:54 PM

Interesantan klip bas na ovu temu o rekordu eddy merckxa...

ipak je eddy vozio i za ono vreme ultralagan bicikl koji je imao ispod 6kg, i po proracunima izbacivao je tih sat vremena  prosecnih 400w

 

Englez pokusava tehnologijom i savremenim treningom da nadomesti vate, i u februaru bi trebalo da pokusa da postigne prosecnu briznu od 49km/h


  • 0




1 članova čita ovu temu

0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika