Jump to content


Fotografije

Prelaz na 1x11 /10-42T/ i linija lanca /chainline/ - cesanje !!!

SRAM 10-42 chainline

  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
31 odgovora na ovu temu

#1 coolg66

coolg66
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 178 posts

Postavljeno 09 October 2017 - 09:40 AM

Drage kolege,

Od pre neki dan sam presao na 1x11 napred 34T AB NW oval, nazad 10-42T XO1 /koriscen/, lanac XX1 nov.

Na stalku izvrsena podesavanja, koja su se cinila idealnim na terenu pod opterecenjem su se pokazala jako jako lose... najvise me iritira konstantno jako cesanje izmedju zuba zadnje kaseta i lanca, koje je naj cujnija kada se koriste zubi 36 i 42 i pojacava se povecanjem opterecenja.

Onaj poznati problem /bug/ spadanja lanca sa 36 i 42t pri okretanju unazad je nazalost i kod mene naravno prisutno... 

Postoje forumi na netu koji se bave ovom  problematikom ali mene zanimaju Vasa iskustva sa tim, kako i dali ste uspeli da resite ovaj problem ???

Gore opisano je bilo daleko manje izrazeno dok je pogon bio 1x10 11-36t.

 

Hvala unapred na savakom misljenu i komebtaru.


  • 0

#2 sajlonac

sajlonac
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 678 posts
  • LocationNiš

Postavljeno 10 October 2017 - 11:06 AM

Koj pogon imaš? Treba obratiti pažnju na offset kod lančanika. Postoje sa 6, 3 i 0mm offseta (pričam o direct mount lančanicima, da spajderom pretpostavljam da su uglavnom 6mm).
GXP pogoni uglavnom imaju 6mm offset, bb30 short spindle ima 0 a boost standard koristi 3mm. E sad, to je da bi chainline bio "idealan" tj na sredini kasete, međutim pokazuje se da nije loše kada je pomeren malo na unutra, tj kada je offset malo veći. Tačnije to se više ogleda u zavisnosti od terena po kome se vozi jer ako voziš brda o koristiš dosta 42, 36... Onda je logično da je bolje da je offset veći, dok ako si po ravnom onda je i ovaj "idealan" dobar.
Spadanje lanca sa najveceg zupčanika kasete je bilo veoma izraženo kod prvih serija xx1, x01, x1, međutim posle su ispravili to manje više a kod eagle sistema je rešeno skroz. Ja sam na x1 i xx1 imao raj "problem" a sada na GX recimo mnogo ređe se dešava.
Elem, da se vratim na to "češanje" zubaca i lanca. Nije mi baš jasno na šta misliš, možda nisi lepo naštelovao B šraf? Nećeš da veruješ koliko je taj sistem osetljiv na podešavanje B šrafa.. Neka bude slobodno 14-15mm rastojanje između 42 zuba i gornjeg pulija na menjaču. Probaj, eksperimentiši malo, pipavo je ali kad se namesti radi kao sat.
  • 1

#3 coolg66

coolg66
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 178 posts

Postavljeno 10 October 2017 - 01:40 PM

Hvala Sajlonac na odgovoru.

Pogon koji koristim jeste u originalu xt 785 2x10, stim da je 26T manji zupcanik skinut, a 38T je zamenjen se AB NW 34T. Ono sto bi za mene bio dragocen podatak, jeste da neko od Vas kome ovaj sistem lepo funkcionise izmeri chainline tj. rastojanje od sredine BB i pogonskog zupcanika.

Negde na forumima stoji podatak da je rastojanje koji se smatra prihvatljivim za 1x11 sisteme oko 50mm ili manje /kod mene je 53mm / ...

Ono sto mislim pod cesanjem, zuljanjem jeste neki osecaj da ivica lanca dodiruje sledeci veci zupcanik... ovo se cuje i osetim u nogama, dok kod 1x10 to nije bio slucaj... cini se da je 1x11 puno glasniji od 1x10...

Ovo me toliko iritira da mi dodje da batalim sve i da se vratim na 1x10, koji mi je sa 34T napred i 11T nazad malo spor, a opte na velikim uzbrdicama  sa 36T zna da bude pretesko....


  • 0

#4 coolg66

coolg66
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 178 posts

Postavljeno 10 October 2017 - 01:54 PM

Evo do kojih podataka sam dosao jedva...

Their direct mount ring has a chainline of 50mm, whereas Sram uses 49mm....
Sheldon Brown has the ideal chainline for an MTB at 47.5mm...

 

Pri cemu mislim da je Sheldon najblizi istini, ali je to rastojanje tesko ostvarivo sa 34T oval /on je 36T i 34T/, zbog zednje viljuske...bar na scott spark 910...


  • 0

#5 sajlonac

sajlonac
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 678 posts
  • LocationNiš

Postavljeno 10 October 2017 - 08:33 PM

Hm vidiš na to sam pomislio kada i rekao češanje alo mi je prosto nelogično da može da lanac kači o veći zupčanik jer je chainline tada zakošen ka manjem? Koj menjač koristiš? Meni to zvuči samo kao problem u štelovanju menjača. Probaj ono što ti rekoh za b-tension šraf.
E sad, ti si stavio lančanik tamo gde je bila 38mica? Time si, kao što i kažeš, narušio chainline ka spolja i bliže si nižim zupčanicima na kadeti, dobro za ravnice. Ja mislim da bi trebao između spajdera i lančanika da staviš spejsere od 4,5 mm i time ga pomeriš ka sredini.
Ja trenutno imam stock 3mm offset lančanik koji i treba da bude na boost pogonima, međutim pošto tih lančanika ima samo original sram ili još par skupih proizvođača (wolftooth...) poručio sam sa AliExpressa klasičan lančanik sa 6mm offseta i videću kako će da se ponaša. Ovaj originalni je 28 zuba pa bih da stavim nešto malo veće. Imam sram original 34 ali on zbog tog većeg offseta prolazi na deo milimetra od zadnje vile pošto je plus size bajs pa je široka, i nisam hteo da se zezam s tim i poručio 32. U svakom slučaju chainline će mi tada biti pomeren za 3mm ka unutra i biti bliži velikim zupčanicima pa ćemo videti kako će da se ponaša tada, to bi bilo suprotno od onoga što ti imaš.
Što se tiče merenja, sutra cu da premerim baš pa ti javljam.
  • 1

#6 coolg66

coolg66
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 178 posts

Postavljeno 10 October 2017 - 10:39 PM

@ sajlonac

raduju me dve stavri :

1. potpuno razumes moju problematiku i zelis da pomognes

2.po ko zna koji  put dolazim do zakljucka da je internet potpuno neverovatna stvar evo link http://forums.mtbr.c...ine-903649.html 

u njemu se izmedju ostalog savetuje da se iskoristi neki od 3x pogona na nacin da se na mesto  srednjeg lancanika stavi sada jedini lancanik...

danas sam slikao jedan takav pogon xt 780 da ga postavim na oglase...  :) 

namontiram svoj AB 34T NW lancanik na taj nacin, i dobijem u mom slucaju mogucu  naj manju liniju lanca negde oko 50-49mm, sa zazorom izmedju zadnje viljuske i lancanika od 3mm  :huh: i to sve bez podloski, spacer...

Na zalost bubu oko spadanja lanca sa najveceg lancanika kasete pri okretanju unazad nisam oterao, ali mi to u principu i ne bi smetalo ako pogon postane tisi... :rolleyes: mada pozivajuci se na  gore navedeni forum, jesu NW lancanici malo glasniji od obicnih ali  nema vodilje lanca pa to dodje....

koristim XT 8000 zadnji menjac i siftere iz iste grupe, inaravno sutra cu probati stelovanje -b- srafa...

na zalost projekat trenutno ima vise nepoznatih a to je slaganje novog XX1 lanca i ko zna koliko stare XO1 kesete... :(  ali tako mora biti, dok se ne uverim da je to ono sto zelim umesto 2x ili 1x 10 pogona...

kazu da ce danas svanuti prelep dan,  pa se nadam da cu i ja posle  voznje postati pametniji.... :) 

u glavnom ono sto se moglo - uradilo se !


  • 0

#7 sajlonac

sajlonac
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 678 posts
  • LocationNiš

Postavljeno 11 October 2017 - 07:23 AM

Da, sa triple pogonom mozes da imas idealniji chainline ali ume da bude malo ruznije :D Shimano za svoj BB tek od m8000 serije ima punokrvni jednofaz pa je to malo nezgodno, mada mozes na tamo mozda da stavis GXP patronu i neki sram jednofaz..

Mislio sam da imas sram menjac, kod njih je optimalno onih 14-15mm razmaka izmedju najveceg zupcanika i gornjeg pulija, za shimano nazalost ne znam, treba proguglati. 

Jeste NW lancanik svakako malo glasniji ali nije to nista vredno pomena, ili sam se ja vec toliko naviko jer vozim takav pogon poslednjih godinu ipo. 

Spadanje sa najveceg zupcanika su resili u novijim serijama prosto tako sto su delimicno i oni sada NW i imaju blago profilisana udubljenja u obliku lanca pa verovatno zato stoji stabilnije bez obzira na zakosenost lanca. 

Kod mene je chainline 52mm ali ja imam 148 boost zadnju nablu. Kakvu nablu imas ti? Ako imas 142 onda smanji za 3mm, sto bi znacilo da imas idealan chainline sada :)

Cudne zvuke moze da proizvodi i zbog lose kasete ako je stvarno previse izvozena, od koga si je kupio? Koliko para? Ja pravim drugi set tockova za svoj bajs pa ce mi trebati jos jedna kaseta. Originalna mi je 1150 a za druge tockove se ne bih bunio da bude X01 ili XX1. :)

Sve u svemu izgleda da tebi samo treba malo vremena da se priviknes na 1X pogon i da eventualno jos malo dostelujes taj menjac, sve ostalo, barem "na papiru", deluje kako treba :D Javi ako se promeni situacija.


  • 0

#8 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 11 October 2017 - 07:34 AM

Kad imaš tripl, sa širokim rasponom prenosnih odnosa i dovoljnom "gustinom" istih, koji lepo radi i to ti dosadi, onda napraviš 1x i eto zabave.  :)


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#9 coolg66

coolg66
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 178 posts

Postavljeno 11 October 2017 - 08:27 AM

Kad imaš tripl, sa širokim rasponom prenosnih odnosa i dovoljnom "gustinom" istih, koji lepo radi i to ti dosadi, onda napraviš 1x i eto zabave.  :)

Tripl pogon vec davno nije cak ni opcija...

Ali naravno ko voli neka vozi tripl sa velikom gustinom brzina...  :) 

Da je zabava jeste...  :rolleyes: 


  • 2

#10 coolg66

coolg66
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 178 posts

Postavljeno 11 October 2017 - 09:13 AM

Da, sa triple pogonom mozes da imas idealniji chainline ali ume da bude malo ruznije :D Shimano za svoj BB tek od m8000 serije ima punokrvni jednofaz pa je to malo nezgodno, mada mozes na tamo mozda da stavis GXP patronu i neki sram jednofaz..

Mislio sam da imas sram menjac, kod njih je optimalno onih 14-15mm razmaka izmedju najveceg zupcanika i gornjeg pulija, za shimano nazalost ne znam, treba proguglati. 

Jeste NW lancanik svakako malo glasniji ali nije to nista vredno pomena, ili sam se ja vec toliko naviko jer vozim takav pogon poslednjih godinu ipo. 

Spadanje sa najveceg zupcanika su resili u novijim serijama prosto tako sto su delimicno i oni sada NW i imaju blago profilisana udubljenja u obliku lanca pa verovatno zato stoji stabilnije bez obzira na zakosenost lanca. 

Kod mene je chainline 52mm ali ja imam 148 boost zadnju nablu. Kakvu nablu imas ti? Ako imas 142 onda smanji za 3mm, sto bi znacilo da imas idealan chainline sada :)

Cudne zvuke moze da proizvodi i zbog lose kasete ako je stvarno previse izvozena, od koga si je kupio? Koliko para? Ja pravim drugi set tockova za svoj bajs pa ce mi trebati jos jedna kaseta. Originalna mi je 1150 a za druge tockove se ne bih bunio da bude X01 ili XX1. :)

Sve u svemu izgleda da tebi samo treba malo vremena da se priviknes na 1X pogon i da eventualno jos malo dostelujes taj menjac, sve ostalo, barem "na papiru", deluje kako treba :D Javi ako se promeni situacija.

Zeleo sam prvo da isprobam i ovalni lancanik i sramov sistem sa 10-42 kasetom, posto je to za mene jedina opcija koja vredi, jednostavan i funkcionalan. 

Sem Freewheel-a i lanca kupio sam sve polovno.... XO1 kasetu sam kupio preko oglasa za 80 Eur /i zaje .. se.../ ali kakva god da je necu da se bunim posto je nova 250 Eur.... 

Shimano xt8000 sifter i zadnji menjac rade perfektno mozda cak za nijansu bolje nago  xt 780 10s i  tu zamerke nemam.

Ovalni zupcanik - od kojeg sam najmanje ocekivao  ispada da je prava stvar i ostaje u sistemo 100% !

Jos jedino da dokucim ovo oko kasete i kupujem i nju novu.  Nece biti XX ili XO serija bice neka od jeftinijih ali koja ne prelazi  tezinu xt .   


  • 0

#11 sajlonac

sajlonac
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 678 posts
  • LocationNiš

Postavljeno 11 October 2017 - 10:32 AM

Ja sam ovom mojom 1150 zadovoljan, a imao sam i 1180 kao i XX1, sve rade identično, samo se težine razlikuju naravno. Ova 1150 full pin ne bi trebalo da je mnogo skupa nova a teška je nešto ispod 400g. Nisi li svoju kupio od onog "pomor" lika? I ja sam je merkao :)
Koje točkove imaš pa si našao frihab? Ja sam za drugi par točkova našao na eBay pa će drug da mi donese iz usa za nekih mesec dana. Syncros točkovi ali u stvari klasičan DtSwiss 360 3 pawl freehub..
Inače 8000 serija treba da bude značajno bolja od 785. Nisam je probao ali mi se 785 nije svidela nešto previše dok sam sramom oduševljen, i ovaj GX daje bolji osećaj od 785 a da ne pričam o XX1.. Za 8000 kažu da je dosta sličan sramu. Odakle si inače? Ako budeš u prilici da dolaziš u Niš možeš da probaš moju kasetu i vidiš da li je do toga.
  • 0

#12 coolg66

coolg66
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 178 posts

Postavljeno 11 October 2017 - 01:12 PM

Ja sam ovom mojom 1150 zadovoljan, a imao sam i 1180 kao i XX1, sve rade identično, samo se težine razlikuju naravno. Ova 1150 full pin ne bi trebalo da je mnogo skupa nova a teška je nešto ispod 400g. Nisi li svoju kupio od onog "pomor" lika? I ja sam je merkao :)
Koje točkove imaš pa si našao frihab? Ja sam za drugi par točkova našao na eBay pa će drug da mi donese iz usa za nekih mesec dana. Syncros točkovi ali u stvari klasičan DtSwiss 360 3 pawl freehub..
Inače 8000 serija treba da bude značajno bolja od 785. Nisam je probao ali mi se 785 nije svidela nešto previše dok sam sramom oduševljen, i ovaj GX daje bolji osećaj od 785 a da ne pričam o XX1.. Za 8000 kažu da je dosta sličan sramu. Odakle si inače? Ako budeš u prilici da dolaziš u Niš možeš da probaš moju kasetu i vidiš da li je do toga.

Jeste, XO1 sam kupio od lika pod nadimkom "pomor" zaksnio sam za XX1posto je i to prodavao...  :rolleyes:  od mene ima negativnu ocenu posto na kaseti dve najmanja lancanika preskacu, tako da si dobro prosao... ali da budem iskren nisam vise ni ocekivao za 80Eur... 

Tockovi su pretpstavljam isto oni koje si i Ti pazario, Syncross Dt. XR2.0 ako se nevaram, freewhhel je ratchet sistem, a najbrze mi je bilo da mi ga donesu iz HU, ali je placen 85Eeur... :wacko: ali kako god sam gledao, jeste u EU oko 54Eur ali dok platim postarinuoko 20Eur i nesto PDV tu si gde si... kinezi free shipping  i Srbi ga nemaju...

Inace sam iz NS pa pored Nis prolazim samo kad idem za Greece...  :D


  • 0

#13 sajlonac

sajlonac
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 678 posts
  • LocationNiš

Postavljeno 12 October 2017 - 06:25 AM

Ne bih rekao da XR2.0 imaju ratchet sistem? Mada otvarao si pa si video :D Ako je stvarno ratchet to je vrh onda :) 

Ja sam freehub platio smesnih 25$, polovan doduse, ali i jos 20$ preko sam morao da dam za glupi end cap posto je isao bez njega. Ti si dobio komplet a i doduse stiglo ti je brzo a ja cu na ovo da cekam jos bar mesec dana :) 

Elem sto se kasete tice mogao si da je platis i 20e to su opet bacene pare a da ne pricam o 80.. Ne krivim "pomora" jer se on ogradio u oglasu tako sto je napisao "stanje sa slike" i kraj i verujem i da si ga pitao nesto vise da ti je rekao kako nema pojma i kako su mu "tako stigle" :D Jedini nacin na koji bih kupio od njega ili bilo koga tako neku kasetu je da se dogovorimo na to da ukoliko mi preskace, je vratim... Sram kasete pogotovo su nezgodne, shimano sam kupovao tako pa i ako preskace 11 ili 13 zubaca, zamenim samo njih a ovde toga nema :) 

Ona XX1 mu je delovala bas kao nova, nije cudo sto je tako brzo otisla, reko bih da je ta bila dobra.


  • 0

#14 coolg66

coolg66
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 178 posts

Postavljeno 12 October 2017 - 09:59 AM

Moja XR2.0 glava jeste ratchet. Neke su ratchet a neke su pawl u zavisnosti od godine proizvodnje to su OEM tockovi radjeni za scott... stim da su 29 felne sa 28 zbica dosta mekane , pa mojih 86kg tesko podnose i po meni nisu dobre kao zadnje... centriram ih nedeljno...

 

Kaseta i pored svih podesavanja na zalost radi ali upravo kao krupara, preskace  prekticno je ne voziva, katastrofa... ovo mi je prvo ovako lose iskustvo sa berze...

Iako stoji pravilo da se kasete uvek uzimaju NOVE !!! 

Cisto sumnjam da je i ta XX1  bila dobra.... zasto bi neko menjao kasteu od  350Eur ako je iole u voznom stanju ???

Sad nema druge nego kupiti novu slx ili deore 11s pa se uveriti kako to radi...

A najgore je da se neki ljudi po forumima zale  da im nove sram 11s kasete ne rade lepo... cak su u nekim radionicama sotjali gomile zamenjenih u garantnom roku....

a  ovo me najvise brine... slicno je i kod shimana....


  • 0

#15 coolg66

coolg66
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 178 posts

Postavljeno 12 October 2017 - 10:04 AM

U medjuvremenu sam u prepisci sa HIBIKE online prodavnicom iz Nemacke, oko isporuke za Srbiju.... kod kojih kaseta xg1150 izadje ispod 100 Eur trenutno uracunato i postarinu !!!


  • 0

#16 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8886 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 12 October 2017 - 10:16 AM

Sve su ratchet - bez toga ne može da radi.

Samo neki koriste pawl(s), a neki još jedan ratchet - tako da se dva ratcheta zabravljuju u paru.

 

Ne znam koji su srpski tehnički izrazi za to.  :)

 

Dva ratcheta:

IMG_1274.jpg

 

Ratchet i pawls:

 

1425683991928-18lvop0a6w8su-630-354.jpg


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#17 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Postavljeno 12 October 2017 - 10:25 AM

Sto se mene tice retkost mi je da je ista sa berze valjalo, skoro sve je bilo, uvaljvanje manje ili vece...

Otprilike odnos je 20 posto je bilo ispravno, 80 posto sa defektima, za koje nisam znao prilikom kupovine.

 

Mozda je moguce turpijom malo zaobliti zubice koji preskacu, nekad se to radilo....

Mada vizuelno to ne moze da se provali nekad, pa preskace, kad na oko sve lepo izgleda...


  • 0

#18 coolg66

coolg66
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 178 posts

Postavljeno 12 October 2017 - 12:34 PM

Sve su ratchet - bez toga ne može da radi.

Samo neki koriste pawl(s), a neki još jedan ratchet - tako da se dva ratcheta zabravljuju u paru.

 

Ne znam koji su srpski tehnički izrazi za to.  :)

 

Dva ratcheta:

IMG_1274.jpg

 

Ratchet i pawls:

 

1425683991928-18lvop0a6w8su-630-354.jpg

Hvala komsiji na slikama.

Ucili smo do sada o gustini brzina na razlicitim pogonima

Naucili smo nesto novo i o konstrukciji freehub-a...


  • 0

#19 coolg66

coolg66
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 178 posts

Postavljeno 26 October 2017 - 11:14 PM

Kupljena nova slx 11-42 kaseta. Linija lanca dovedana na minimalnih 50-51mm u ovom slucaju...

Razmak izmedju malog tockica menjaca i najveceg lancanika kasete oko 10-12mm /B sraf/ pri cemu je menjanje brzine ostalo efekno, brzo i tiho.

Situacija:

- ono sto je dobro, nema spadanja lanca pri okretanju unazad sa najveceg lancanika kasete !!! cesenje krljanje se nesto balze cuje i oseca pogotovo kada je kocnica - zatezac lanca na zadnjem menjacu otpustena, dodavanje iste samo pogorsava stvar, spadanja lanca ni bez kocnice nema zbog NW pog. lancanika ni pri ekstremnom spustu....

- ono sto ne valja jeste da je cesanje i krljanje i dalje tu, direktno je srazmerno sa opterecenjem na pedali, tj. kada se covek najvise muci  i kad mu je i bez toga svega dosta - cesanje se najglasnije cuje i oseca kao dodatno opterecenje...

Zakljucak:

Sa pogonskim lancanikom 34T oval  ne moze  se postici preporucena linija lanca od 49mm, zbog sirine zadnje viljuske. Ostaje mogucnost upotrebe 32T oval prednjeg lancanika, koji je nesto manji po precniku, ali to malo kvari racunicu i ocekivani krajnji rezultat.......

Potrebno je na kraju dodati da se sve opisano odnosi na Scott Spark 910  iz 2014g. 

Evo i par ilustracija koje objasnjavaju zapravo srz problema, pa ako sam nekom pomogao dobro je...

 

 

 

Attached Thumbnails

  • 142-51.png
  • 142-49.png

  • 0

#20 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5459 posts

Postavljeno 27 October 2017 - 06:32 PM

sad gledam na DT sajtu

i onu su napravili podelu na RATCHET i PAWL mehanizme

i jos su lupili ono TM

a koliko se secam nije oduvek bilo tako...

 

Sve su ratchet - bez toga ne može da radi.

.

msm da se SHIMANO SILENT CLUTCH mehanizam ne smatra *ratchet*om

jer prenos snage ne ostvaruje zabravljivanjem zuba, vec trenjem valjaka o glatku povrsinu.

 

klemmrollen freilauf.jpg

 

evo linka na holandski sajt slican tvom gremlinu :)

https://defietssite....beelding-62.jpg

 

 

 

Samo neki koriste pawl(s), a neki još jedan ratchet - tako da se dva ratcheta zabravljuju u paru.

 

takodje msm da je *ratchet* pojam koji opisuje ceo sklop,

davno mi rekose da se na nasem jeziku to zove nesto tipa *zapornicki mehanizam*

neki masinac ce to znati da objasni bolje...

 

...a taj mehanizam se sastoji iz delova kao sto su u jednom slucaju nazubljeni prsten (ratchet ring) sa jedne strane

dok su sa druge strane reperi, pera, zubi ili kako ih ko zove (pawls) na koje najcesce deluje neka opruga (spring loaded).

 

Ratchet i pawls:

 

1425683991928-18lvop0a6w8su-630-354.jpg

 

 

U drugom (HueGI - DT SWISS) primeru mehanizam moze da se sastoji i od

dva (HuGI slucaju identicna) sa cela i po obodu nazubljena prstena nazvanih zvezdasti (star ring ratchet)

star ratchet upgrade.jpg

zbog zuba po obodu preko kojih se vrsi prenos sile na ostale delove mehanizma

od  kojih je najmanje jedan pod pritiskom neke opruge.

 

 

Dva ratcheta:

IMG_1274.jpg


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika