Jump to content


Fotografije

Kocnica


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
14 odgovora na ovu temu

#1 AMDFX2014

AMDFX2014
  • Members
  • Pip
  • 17 posts

Postavljeno 02 August 2017 - 08:13 PM

Naime zadnji disk(AVID BB5) mi je uvek nekako vise privucen pokrenoj pakni tj. dodiruje je.Ne bi trebalo da je kriv,pokusavao sam vise puta centriranjem celjusti ali uvek dodje na isto.Da li mozda zna neko resenje :D ?


  • 0

#2 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8883 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 03 August 2017 - 04:43 AM

Naime zadnji disk(AVID BB5) mi je uvek nekako vise privucen pokrenoj pakni tj. dodiruje je.Ne bi trebalo da je kriv,pokusavao sam vise puta centriranjem celjusti ali uvek dodje na isto.Da li mozda zna neko resenje :D ?

 

Trebalo bi da je više privučen pakni koja se pomera. Ako je češe, samo nju, dovoljno je malo popustiti sajlu.

 

Ako imaš staru kreditnu karticu (tvrda, tanka plastika), onda je lakše.

 

Zategni šrafove koji drže nosač čeljusti, da stoji kako treba.

Otpusti šraf koji steže sajlu. Burence na ručici kočnice za zatezanje sajle ušrafi skroz unutra.

Popusti šrafove koji drže samu čeljust, da ne budu odvrnuti skroz, ali da se čeljust može pomerati levo-desno.

Šraf za podešavanje fiksnog dela kočnice podesi tako da pakna viri za nekih pola mm do 1 mm od samih čeljusti (kako se troše pakne, tako se zatezanjem šrafa to kompenzuje).

Stavi kreditnu karticu između fiksnog dela (unutrašnjeg ka bajsu) i rotora (odmastiti karticu pre toga :)  ).

Poravnaj rukom čeljust da pritiska karticu ka čeljustima.

Rukom zategni sajlu i zašrafi je da bude fiksirana na čeljust.

Ponovo poravnaj čeljusti kako treba rukom, zatim stisni kočnicu i drži je stisnutom, tako da kreditna kartica bude između fiksnog dela i rotora.

Zategni šrafove koji drže čeljust.

Proveri ponovo hod ručice. Ako je potrebno dotegnuti sajlu, dotegni je, tako da ti ostane zavrnuto burence na ručici, da možeš kasnije lako dotezati sajlu kako se pakne troše.

Trebalo bi da razmak između rotora i fiksnog dela i rotora bude nešto veći (otprilike duplo) nego što je razmak između rotora i pokretnog dela kočnice.

Ako još uvek negde češe, igraj se malo sa šrafom za podešavanje fiksnog dela čeljusti i zategnutosti sajle. Ako prekasno hvata, doteži sajlu na burencetu (i isto se možeš igrati sa šrafom za podešavanje razmaka unutrašnjeg dela čeljusti).

 

Ne znam koliko sam dobro objasnio. Ako treba neka dopuna, "viči".  :)


  • 2

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#3 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 27 September 2019 - 09:19 AM

Da ne otvaram novu temu posto je ista tematika sa istim kocnicama, samo ne znam da li se model kroz godine razlikuje, ovo je najnoviji model. Znaci nove Avid BB5 + nove sajle i buziri.

Koristio sam metodu koju je @FalloutBoy preporucio, koristio sam i ove dve metode:

http://cdn.sram.com/...nd7_English.pdf

https://www.the-hous...b5-disc-brakes/

 

Poslednja metoda je mozda najjefektnija, uz dodatak dotezanja sajle nakon vadjenja kartice iz celjusti (naravno, fiksnu plocicu priblizim jednako). Rezultat je da nakon bilo kakve procedure podesavanja uvek moram da dotegnem sajlu, sto je u principu ok. Problem je sto cak i kad dotegnem da bude kraci hod rucice, dok je bajs statican sve deluje ok. U voznji se desi da se kocnica rasteluje tako da negde kaci disk, ne uvek isto, ali bude cesanja ili losijeg kocenja (sve srafove stegnem prilicno, mozda i preteram). Na primer zadnju kocnicu sam staticno podesio identicno kao prednju, mozda sa neznatno vise hoda u rucici, i u voznji krece da koci primetno losije posle par kocenja, proizvodi zvuk grebanja, posle malo vise kocenja i da skripi. Prednja je u voznji ok, a prilikom blagog skretanja ili u mestu kad je okrenut tocak osetim da cese.

 

Zasto ovo pisem - ne svidja mi se sto stalno nesto moram da stelujem a tek sam 75km presao sa kocnicama, ne znam gde gresim? Bukvalno pred svaku voznju ih opet stelujem i trazim kako da izbegnem cesanje/poboljsam silu kocenja. Mozda su mi zahtevi po pitanju hoda rucice nerealni za ovaj tip kocnice, posto da bi mi rucica hvatala posle prvih 1/3 - 1/2 hoda, plocice moraju da budu prilicno blizu diska kad ih stelujem. Medjutim ako ih odmaknem, hod rucice mi je predugacak, nikako nisam navikao na tako nesto. Mozda je to kljuc da nema problema ni u toku voznje, ali mi se osecaj na rucici nikako ne svidja u tom slucaju :( LX paralelogrami na koje sam navikao imaju kraci hod cak i od ovog kog sam ovde uspeo da podesim kao najkraci. Mnogo vise ulivaju poverenje pri kocenju i cini mi se da pored osecaja na rucici, imaju objektivno jacu kocionu silu.

 

Jos par stvari da pomenem kao dodatnu informaciju.

 

Ako podesim da razmak bude veci izmedju staticne plocice i diska (2/3 u odnosu na 1/3) u odnosu na plocicu koja se pomera, kocenje je primetno losije (pojavljuje se i zvuk grebanja) i disk se krivi vise nego sto mi deluje prihvatljivo. Jednak razmak izmedju obe plocice mi deluje da je najbolje resenje sto se sile kocenja tice.

Bedding kao proceduru nisam radio, ali nisam ni silio kocnice, da kazem relativno normalno do srednje kocenje, nisam radio komplet nizbrdice sa komplet zaustavljanjem.


  • 0

#4 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14590 posts

Postavljeno 27 September 2019 - 04:57 PM

Mehanicke disk kocnice nemaju bas neku modulaciju sto ces primetiti u hodu rucice. Kontakt sa rotorom ostvaruju tek oko 1/2 hoda rucice. To je nesto na sta se treba naviknuti.
Pre nego pocnes da stelujes kocnice osovine tockova moraju da lepo legnu u viljusku rama, znaci ako su lezista na viljusci lose zavarena tocak ce morati da stoji ukrivo.
Srafovi kojima se namesta polozaj kljesta kocnice, SRAM ih u uputstvu naziva "CPS bolts" moraju da se stezu naizmenicno po 1/8 kruga (cak je i 1/4 kruga prebrzo, poremeti se podeseni polozaj)
Rotor treba da stoji na sredini celjusti, kako si ti napisao razmak izmedju rotora i staticne plocice treba da bude pola-pola. Ovde treba obratiti paznju da je taj odnos isti tamo gde rotor ulazi u kljesta i gde rotor izlazi iz kljesta tj. da kljesta budu paralelna sa rotorom.
Cini mi se da uz original BB kocnice dolaze disk plocice koje su blize metalnom nego resin materijalu sto za rezultat ima duzi period uhodavanja i skripanje. Ja sam zadovoljniji sa rezin plocicama nego sa originalnim kod BB7.
Polozaj vozaca prilikom voznje na tom biciklu je takav da je raspored mase na zadnjem tocku manji nego na obicnom biciklu, ako uzmemo u obzir da na obicnom biciklu zadnji tocak koci slabije od prednjeg zbog rasporeda mase onda ce kod tvog bicikla kociti jos slabije. Preporucio bih zamenu disk plocica za one napravljene od resin materijala (Giant-ove plocice se prodaju u Srbiji i jeftine su) kao i nabavku rotora precnika 180mm (kineske Avid kopije sa Aliexpres-a su jeftine i dobre)
Ukratno, treba odmaknuti plocice od rotora sto uzrokuje da na rucicama pocne da koci tek posle 1/2 hoda, rotor mora da bude na polovini kljesta i gde ulazi u njih i gde izlazi, moja preporuka 180mm rotori i resin plocice. I na kraju kad pogledas kolika je povrsina BB5 plocice ne treba da te cudi da LX paralelogrami bolje koce.
 

  • 0

#5 lucky_13

lucky_13
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 342 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 28 September 2019 - 06:02 PM

BB5 su prokletstvo i blagoslov :) 

Koristim ih već pet godina. U početku su me jako mučile. Nikako nisam uspevao da ih namestim. Kočenje je bilo katastrofa. Gledao YT, probao sa karticom ali ništa nije pomoglo. 

Metod koji je Boris Popović pokazao na Romanovom videu funkcioniše ali tako nikad nisam kočnice uspeo da namestim da rade baš kako treba. Taj metod koristim kad na brzinu treba da doštelujem kočnice. 

Metod koji ja koristim, a isprobao sam ga i pre 2 sata, je sledeći: olabavim šrafove, zavrnem fiksnu paknu tako da prostor između pakni bude što manji i onda jednostavno čeljust pomeram tako da dođe u položaj da rotor ne češe ni jednu paknu. Ako sam suviše zavrnuo, otpustim za jedan ili dva stepena, dok ne postignem cilj. Posle tog podešavanja hod poluga obično nije isti. Jednostavno otpustim sajlu na ručici koja ima kraći hod.

Večeras sam podesio da mi je hod ručica otprilike oko 1/3. Majstor Robi ( ranije je radio u Planetbike Novi Sad ) ih podesi da ukopaju čim se pipne ručica, što ja nikad nisam uspeo a i ne odgovara mi jer su SD7 poluge prilično udaljene od upravljača i pošto kočim samo kažiprstom više mi odgovara da hvataju malo kasnije tj. na 1/3 ili 1/2. Kad se jednom podese, obično ih ne treba dirati do zamene pakni, dovoljno je da se povremeno zavrne fiksna pakna a kad hod ručice postane suviše dug, onda treba malo zategnuti sajlu preko burenceta kod ručice ili kod same čeljusti.

 

Desilo mi se jednom, ima tema o tome, da mi je na prednjoj kočnici rotor češao paknu samo kod skretanja u desno. Problem je rešen tako što sam zamenio onu oprugicu koja razdvaja pakne ( pad spreader ).


  • 0

#6 Qzma

Qzma
  • Members
  • PipPipPip
  • 141 posts
  • LocationSD

Postavljeno 28 September 2019 - 07:32 PM

Ja imam napred BB7.... koci ona ali nisam bas zadovoljan kako radi tj kako su je u servisu nastelovali. Skoro sam presao na disk pa ne znam kako da je podesim, a nemam ni vremena da trazim i gledam tutorijale.
Treba mi preporuka za BG gde bi mogao / ko zna da je lepo podesi?
  • 0

#7 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 28 September 2019 - 09:01 PM

Dobro pitanje, ovo bi i mene zanimalo ako ne uspem sam da skockam sve.

 

@Dusan011

Sto se hoda tice onda mi je predpostavka bila dobra, necu svakako moci da ih podesim da hvataju kao paralelogrami. CPS srafove nisam stezao naizmenicno, probacu i to, mada sam drzao stisnutu rucicu kocnice dok sam ih stezao pa se kljesta valjda nisu pomerala. Plocice su mi poravnate u odnosu na kljesta, nisu krive. Sto se tezista na bajsu tice, znam da je drugacije ali nisam pod silom kocenja na to mislio, prednja mora da koci dobro pa to za moj ukus bas i nije dobro.

Druge plocice deluju kao jeftino resenje pa svakako mogu da probam, dacu ovim fabrickim jos malo fore da nalegnu, sada sa 150km je bolje nego u prvih 50km. 180mm diskove sam svakako mislio nekad u buducnosti, posto sam tezak postoji realna sansa da ove od 160mm (zajedno sa plocicama) pregrejem pri ostrijoj voznji tj kocenju.

Sto se tockova tice - prednji je svakako dobar jer inace ni menjac ne bi radio dobro posto je to na ovom bajsu vrlo specificno reseno (nosac menjaca konkretno). Zadnji sam trazio problem oko puckanja, kao da nesto nije zategnuto kako treba, pa sam proveravao i iglu/leziste zadnjeg tocka tako da je i on ok. Mada i da tocak stoji ukrivo, kada se CPS popusti, sve dok su plocice jednako udaljene od rotora ovo ne bi trebalo da bude problem, samo ce i kljesta stajati malo ukrivo kao i tocak (mozda gresim, ali mi tako deluje ovako napamet).

 

@lucky_13

Nasao sam i tu temu gde si pisao o problemu i celu je iscitao. Hvala za savete. To kako ti stelujes sam slicno (ne bas isto) i ja prvo probao pre nego sto sam krenuo da jurim uputstva po netu. Iz nekog razloga dok je bajs statican to jos i bude ok, cim krenem da kocim na bajsu posle par kocenja se pojavi neki zvuk. Negde nesto cese, ili stalno ili periodicno, krene da lose koci itd. To je kad zelim taj kratak hod, moracu da probam i sa duzim hodom rucice pa da vidim. Majstor Robi je verovatno mazohista, svaka mu cast ako ovo uspe da podesi da koci odmah, a da pritom ne cese. Svakako probati i tvoj metod, ne kosta nista da probam.


  • 0

#8 lucky_13

lucky_13
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 342 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 29 September 2019 - 04:09 PM

Želim ti da ih dobro podesiš pre nego što izgubiš strpljenje :)

A što se majstor Robija tiče, nećeš verovati, ali on to podesi za 2 minuta.


  • 0

#9 Qzma

Qzma
  • Members
  • PipPipPip
  • 141 posts
  • LocationSD

Postavljeno 30 September 2019 - 05:35 AM

Gde mogu da nadjem majstor Robija?
  • 0

#10 lucky_13

lucky_13
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 342 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 30 September 2019 - 08:16 AM

Posaljes mi PP a ja ti posaljem njegov broj ;)


  • 0

#11 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 25 October 2019 - 08:06 PM

Nakon nekih ~300km sam bio zadovoljan sa kocionom silom i modulacijom, hod rucice sam morao da produzim tako da sad nemam cesanje vise, hvata tu negde izmedju trecine i pola hoda.

Ono sto sad imam jeste grebanje/struganje, nije toliko glasno, nekad preraste i u pistanje ali retko. Nije ga bilo u prvih 200-300km, desava se uglavnom kad se kocnica pregreje, sto se desi odprilike posle drugog kocenja na nizbrdici. Ne silim kocnice, niti one kad se cuje grebanje popuste sa kocionom silom. Ne znam da li da vozim ovako ili trazim neko resenje/stelujem opet? Ne smeta mi zvuk, samo da ne zeznem nesto pa ostanem skroz bez kocnica. Na kolima kad skripe kocnice, znaci da koci i da ne diram nista :)


  • 0

#12 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14590 posts

Postavljeno 25 October 2019 - 09:04 PM

Bas zbog tog cviljenja sam presao na resin paknove ali uzimajuci u obzir da imam BB7 mogao sam sebi da dopustim mogucnost da malo slabije koce zbog toga. Metalni paknovi su mi jako brzo pravili prstenasta udubljenja na rotorima a kad se to desi onda je skoro nemoguce spreciti pistanje i vibracije cak i zamenom sa novim paknovima. U sustini ako je povrsina rotora bez prstenastih udubljenja (ne onih sitnih ogrebotina vec pravih udubljenja koje mozes noktom da osetis) a skripanje ti ne smeta vozi tako. Mada kada si vec potrosio toliko para na bicikl i odlucio si da ga zadrzis kupi neke shimano hidraulicne kocnice.


  • 0

#13 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 26 October 2019 - 06:46 PM

Za sada mi ne smeta zvuk, sto ne znaci da nece zasmetati :) Makar dok plocice ne potrosim...
  • 0

#14 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 15 March 2020 - 06:52 PM

Nakon 2000+ km cini mi se da su paknovi na BB5 pri kraju, standardni zvuk grebanja se pojacao i vrlo brzo se pojavi po stiskanju rucice. Iako jos nemam tragova na diskovima hteo bih da proverim potrosenost paknova i uzmem druge ako treba. Neke preporuke gde/koje uzeti? Jel moram da ih izvadim da bi video stanje ili moze bez vadjenja?
Druge kocnice su kupljene, ali zakocene zbog trenutne epidemije tako da cu morati jos neko vreme ove da teram... Inace mi se BB5 nimalo ne svidjaju ni na blagom terenu, mozda je i zbog stanja paknova, ali pregreju se u roku od par sekundi cak i na malim brzinama.
  • 0

#15 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4571 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 15 March 2020 - 08:44 PM

Nakon 2000+ km cini mi se da su paknovi na BB5 pri kraju, standardni zvuk grebanja se pojacao i vrlo brzo se pojavi po stiskanju rucice. Iako jos nemam tragova na diskovima hteo bih da proverim potrosenost paknova i uzmem druge ako treba. Neke preporuke gde/koje uzeti? Jel moram da ih izvadim da bi video stanje ili moze bez vadjenja?
Druge kocnice su kupljene, ali zakocene zbog trenutne epidemije tako da cu morati jos neko vreme ove da teram... Inace mi se BB5 nimalo ne svidjaju ni na blagom terenu, mozda je i zbog stanja paknova, ali pregreju se u roku od par sekundi cak i na malim brzinama.

Ne moras da ih izvadis da bi video koliko imaju materijala, slobodno pogledaj kroz otvor na celjustima sve se vidi.
Malo je 2000km da bi potrosio plocice, trebalo bi da ocistis plocice ako imaju neki pesak ili kamencice ako si vozio po mokrom.

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika