Jump to content


Fotografije

CUBE Reaction Hybrid


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
27 odgovora na ovu temu

#1 rubiroza76

rubiroza76
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 262 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 21 May 2017 - 05:50 PM

Dragi moji, došlo je vreme da vam predstavim električni bicikl mog sina koji je u njegvom posedu od februara ove godine. U pitanju je Cube Raction, hardtail, sa Bosch motorom i 29" točkovima. Datira iz davne 2015 godine i do sada je prešao preko 2500km. Kupljen je na ovim stranicama, preko oglasa. Stigao je odlično i sigurno upakovan.

 

image-0-02-05-a42fb6bdee62b4536bec81b2fb

 

Kada se kupuje polovan bicikl naravno da je potrebno da se prvo ode kod servisera jer stručno oko mnogo bolje vidi. Za ovaj delikatan posao sam odabrao profesora doktora Grbić jer, kao što svi znamo, od njega nema boljeg. Utvrđeno je odmah da treba zameniti lanac, diskove i paknove. Prilikom reparacije kočnica zamenjeno je i ulje u kočnicama. S obzirom da bicikl vozi 14o godišnji momak, naravno da je vrlo važno kako bicikl koči. Uzeti su novi Shimano SLX SM RT-66 rotori i Shimano Ultegra CN-6701 lanac. Ljubaznošću kolege Grbića, a kako bi mi smanjio troškove, stavljeni su vrlo malo korišćeni paknovi koje je on imao kod sebe.

 

Sledeću sliku postavljam kao dokaz da profesor Grbić nije samo serviser za mehaniku, već i za preciznu elektroniku.

 

IMG-54016a521080c6cec2dcdd8791b7fe07-V.j

 

A priča je sledeća. Bicikl je, kao i većina MTB, fabrički došao bez prednjeg i zadnjeg osvetljenja. S obzirom da je bicikl bio vožen do kasno u noć kada je uveliko bio mrak, bilo je potrebno staviti osvetljenje. Iako je mnogo lakše bilo staviti prednji i zadnji treptač, išlo se na to da se iskoristi činjenica da je u pitanju električni bicikl koji ima bateriju, kao i sve potrebne priključke za originalno osvetljenje na samom motoru. A konačna odluka da se ugradi ovo osvetljenje je doneta kada sam u oglasima našao upravo ono što mi i treba. Prednje i zadnje osvetljenje, kao i odgovarajući kablovi. Grbić je bio na visini zadatka. Bez problema je sve rastavio, provukao žice i sastavio. Na kraju je priznao da mu je to bio prvi put da otvara motor električnog bicikla, iako to nije tako izgledalo kada je radio.

 

20170311_085709.jpg 20170324_125527.jpg 20170324_125540.jpg 20170324_125632.jpg

 

Naravno da je odmah stavljen i modul za skidanje limita asistencije motora od 25km/h. Modul je kupljen ovde od člana Jusjak. Domaćih je ruku delo i savršeno radi isto ono što može da se kupi u inostranstvu za mnogo veće pare.

 

20170427_164137.jpg 20170427_164144.jpg 20170502_122525.jpg

 

Posle pređenih 200-300km počeo je da lanac preskače u 10oj, a ponekad i u 9oj brzini. U konsultaciji sa Grbićem uzeta je nova Shimano kaseta, a ujedno je zamenjem i stari shifter sa novim koji ima indikator brzine.

 

Na red su došli i točkovi. Na biciklu su bili farbrički Sunringle točkovi koji su bili odlični, ali im je freewheel bio previše bučan. Naravno da profesor doktor Grbić ponovo stupa na scenu i pomaže mi u izboru novih. Odluka je pala na DT Swiss MA 1.9 29er. Na nove točkove su stavljene nove gume Continental Race King 29x2.2. Trenutno bicikl igleda ovako:

 

20170517_121815.jpg

 

Zamolio bih kolegu Grbića da me ispravi ili dopuni ako sam nešto zaboravio.


  • 0

#2 Sharance

Sharance
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 598 posts
  • LocationObrenovac

Postavljeno 21 May 2017 - 06:07 PM

Koja je veličina rama i koliko je klinac visok?
  • 0

#3 pjesak1972

pjesak1972
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1130 posts

Postavljeno 21 May 2017 - 06:15 PM

Mozes li mi reci zasto si skinuo limit od 25 km/h za 14godisnjaka?Nisam roditelj,ali ja bih ostavio taj limit dok malo naraste.
  • 2

#4 rubiroza76

rubiroza76
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 262 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 21 May 2017 - 07:30 PM

Sin je visok nešto ispod 160cm. Za veličinu rama nisam siguran, niti sam ga merio. Mislim da je oko 45cm.

Nagovorio je babu i dedu da se kupi taj modul. A oni mene. Znam da malo opasno zvuči ta brzina, ali je zaista vrlo oprezan kada je na biciklu. Uglavnom se ispred zgrade, u parkiću, igra i vozi sa društvom. Bolje je i to nego ceo dan da sedi ispred monitora. Nema gde da postigne toliku brzinu jer je parkić mali. Naravno da sam mu strogo zabranio da izlazi na ulicu, u saobraćaj, kada je sam. Kada vozi sa mnom, onda malo nas dvojica udarimo po jačem gasu. Iskren da budem, mnogo se više plašim za drugu decu. Nije sebičan. Tako smo ga učili i supruga i ja. Sve treba da deli. A deca kao deca. Sve novo žele da probaju. Jedan njegov drug je baš dobro odrao lakat i koleno kada je pao sa bicikla. I na biciklu su ostali tragovi tog pada. A pao je pri maloj brzini, tek što je krenuo. Dečko jako pritisnuo pedale, nije očekivao da će motor toliko brzo da reaguje i eto...


  • 0

#5 x_Dario_x

x_Dario_x
  • Members
  • PipPipPip
  • 89 posts
  • LocationBanja Luka

Postavljeno 21 May 2017 - 07:38 PM

Ja imam sina, sada puni 5god, vozi 16". Sa mnom ide na ture od 20tak kilometara, naravno, ravne dionice. Iskreno, licno ne podrzavam kupovinu e-bike djetetu...
  • 0

#6 rubiroza76

rubiroza76
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 262 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 21 May 2017 - 07:51 PM

Ja imam sina, sada puni 5god, vozi 16". Sa mnom ide na ture od 20tak kilometara, naravno, ravne dionice. Iskreno, licno ne podrzavam kupovinu e-bike djetetu...

 

Naravno da ni ja ne podržavam kupovinu ebike-a detetu od 5 godina.

Radim u vazduhoplovstvu i tu je pravilo da su deca osobe do 12 godina. Iznad toga su omladinci, tj. osobe koje same mogu da vode računa o sebi. Nemojte da ga i vi sažaljevate i uljuljkujete kao moja žena što radi. On je već matori konj :)


  • 3

#7 x_Dario_x

x_Dario_x
  • Members
  • PipPipPip
  • 89 posts
  • LocationBanja Luka

Postavljeno 21 May 2017 - 08:08 PM

Ok, da preformulisem, ne podrzavam da OMLADINCI voze bicikle te vrijednosti I tih performansi. Ja svoje dijete niti uljujkujem niti sazaljevam, sa svojih 3god je vec vozio sa mnom bez pomocnih tockica
  • 1

#8 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 601 posts

Postavljeno 21 May 2017 - 09:21 PM

Iz opisa nisam najbolje razumeo da li je bicikl ukupno prešao 2500 km, dakle od momenta proizvodnje ili je samo kod Vas kao poslednjeg vlasnika prešao toliko. Ako je već nakon 2500km bilo potrebno zameniti to sve što ste naveli to mi je u najmanju ruku malo čudno. U svakom slučaj bicikl lepo i atraktivno izgleda i verovatno je omladinac presrećan što ga ima.
  • 0

#9 Sharance

Sharance
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 598 posts
  • LocationObrenovac

Postavljeno 22 May 2017 - 12:08 AM

Pitao sam za veličinu rama jer i ja jurim klincu nov bajs visok je 157cm ima 12 godina. Inače extra je bajs sviđa mi se.


  • 1

#10 rubiroza76

rubiroza76
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 262 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 22 May 2017 - 05:53 AM

Ok, da preformulisem, ne podrzavam da OMLADINCI voze bicikle te vrijednosti I tih performansi. Ja svoje dijete niti uljujkujem niti sazaljevam, sa svojih 3god je vec vozio sa mnom bez pomocnih tockica

Jednim delom si u pravu. Nije sve jedno pustiti u park dete sa biciklom koji vredi 800eur. Sa druge strane, neka deca imaju mobilne telefone koji koštaju koliko i bicikl.

Što se tiče performansi, tj. brzine, tu nikada nisam brinuo. I ja sam mog sina već sa 3-4 godine bacio na bicikl da mota pedale, naučio ga da ne luduje i da bude maximalno oprezan.

Zašto misliš da je električni bicikl samo za matore? Proizvođači čak prave i električne bicikle za decu od 8 godina.

http://www.50cycles....electric-bikes/

 

 

Iz opisa nisam najbolje razumeo da li je bicikl ukupno prešao 2500 km, dakle od momenta proizvodnje ili je samo kod Vas kao poslednjeg vlasnika prešao toliko. Ako je već nakon 2500km bilo potrebno zameniti to sve što ste naveli to mi je u najmanju ruku malo čudno. U svakom slučaj bicikl lepo i atraktivno izgleda i verovatno je omladinac presrećan što ga ima.

 

Bicikl je kupljen sa 2200km i od tada je prešao još 300km. Sin je na prvoj vožnji odmah primetio da rotor "češe" paknove. A nije mi se dopalo ni to što je posle 2 dana stajanja leva ručica kočnice morala da se "nadrukuje" kako bi počela da "hvata", tj. koči. Naravno da je sigurnost najvažnija, pa sam to odmah morao da sredim.

Lanac sam morao da menjam jer je bio istegnut. Stavljen je Shimano, a Grbić mi je napomenuo da postoje specijalni, malo čvršći lanci samo za električne bicikle koji moraju da se poruče preko neta.


  • 0

#11 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 22 May 2017 - 09:29 AM

Ako moze bez onih nepripadajucih titula bio bih jako zahvalan, jer znam koliko znam ali ima i boljih i iskusnijih :)

 

Neko licno zapazanje, Sa jedne strane sam saglasan sa pojedinim kolegama da brzina i 14 godina ne idu zajedno, sa roditeljske strane sam na strani kolege @Rubiroza jer on kao roditelj najbolje poznaje svoje dete i njegove sklonosti.

Usput receno, uradjen je i servis viljuske, osim uobicajne necistoce u prasinarima i uljnim sunderima nije imala neki specijalan problem, cak mozda jedna od zdravijih viljuski koje sam otvorio u zadnje vreme.

Inace bajs sam imao priliku da provozam jedno vece, doduse jos sa starim gumama, i dosao do zakljucka da ne bi bilo lose imati jedan jer na par okreta pedala uz maksimalnu asistenciju bajs ide lako i brzo.

Ram jeste manji, bar je meni na mojih 180 bio pa bih se usudio reci da jeste oko 44-45cm.


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#12 rubiroza76

rubiroza76
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 262 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 22 May 2017 - 11:22 AM

Usput receno, uradjen je i servis viljuske, osim uobicajne necistoce u prasinarima i uljnim sunderima nije imala neki specijalan problem, cak mozda jedna od zdravijih viljuski koje sam otvorio u zadnje vreme.

 

Izvinjavam se. To sam zaboravio da pomenem. Urađen je servis viljuške i odmah se videla razlika. Sada mnogo bolje amortizuje Beogradske rupe i neravnine.


  • 0

#13 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 601 posts

Postavljeno 22 May 2017 - 03:25 PM

To je ono što ja stalno pričam nekim mojim drugarima koji se "prže" na te električne bicikle, da obrate pažnju i na kvalitet ostalih delova, a ne samo da gledaju koliko motor ima vati i koliko brzo bicikl može da ide. Šta vredi bicikl koji može da ide i 60 km/h ako su kočnice loše ili ako je loša suspenzija. Nadam se da si sad miran bar sledećih 5000 km. Generalno ko bi takav bicikl koristio svakodnevno za prevoz do posla i nazad ti troškovi održavanja i ne bi bili tako mali.
  • 0

#14 rubiroza76

rubiroza76
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 262 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 01 June 2017 - 06:18 PM

Samo jedan mali update. Skinut je externi i stavljen interni tuning modul. U pitanju je SpeedChip modul koji se direktno kači na motor. Osnovni razlog ove promene je da sada originalni board computer prikazuje pravu brzinu i pravu pređenu kilometražu, a ne kao do sada nekih 2.1 puta manju. Upravo zbog loše prikazane brzine na volanu sam do sada imao još jedan brzinomer koji mi od sada više ne treba.

 

14070iWDQ3003302590_592d51736629a.jpg 20170601_122959.jpg

 

Naravno da mi je i u ovom slučaju sve odradio kolega Grbić. A bilo je puno posla. Morala je, uz pomoć radapcigera, da se skida desna kurbla sa pedalom, pa da se sve to spoji i izoluje, a na kraju je veliki problem bio kako spakovati sve to u kućište motora s obzirom da ima vrlo malo mesta. Naravno da je sve to sređeno i upakovano. Još jednom, veliko hvala za kolegu Grbića.


  • 0

#15 rubiroza76

rubiroza76
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 262 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 15 July 2017 - 04:51 PM

Napokon sam opet našao malo vremena za bicikl. Pre neki dan sam bio sa biciklom na maloj intervenciji kod gospodina Grbića i dobio kritike da je bicikl extra prljav.

Danas sam se bacio na čišćenje, a pre toga sam probao gde će i kako da stoji zadnje poziciono svetlo. Sve je na svom mestu. Sada neko treba da mi izračuna koji otpornik da uzmem, pa da sve povežem i isprobam.

 

20170715_164047.jpg


  • 0

#16 rubiroza76

rubiroza76
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 262 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 16 August 2017 - 01:49 PM

Završeno zadnje svetlo. Ipak sam voltažu sa 6V na 3V smanjivao DC-DC mini step-down pretvaračem napona. Prvo sam probao sa dve, tri vrste ranih otpornika, ali su se svi prilično jako grejali. U odnosu na prvobitnu ideju, uzeo sam malo drugačije svetlo sa više prostora unutar kućišta. I, evo kako to sve na kraju izgleda:

 

20170720_192528.jpg20170815_181655.jpg20170815_181716.jpg


  • 0

#17 rubiroza76

rubiroza76
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 262 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 11 September 2017 - 10:07 AM

Hitno je bila potrebna još jedna zamena kočionih pločica. Prednje su mogle još da teraju, a zadnje su bile potpuno istrošene. Ovog puta su stavljene metalne.

 

20170911_082255.jpg

 

Zahvaljujem se Grbiću na pomoći prilikom izbora pločica, kao i na expresnoj zameni.


  • 0

#18 Sharance

Sharance
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 598 posts
  • LocationObrenovac

Postavljeno 12 September 2017 - 01:42 PM

Rubiroza ne znam da li sam te već pitao, ako i jesam onda sam postao senilan :)

Kolika je autonomija baterije u nekoj normalnoj vožnji?

Da li može da se vozi bez asistencije motora kada je baterija puna? Mislio sam na primer hoćeš da odvozaš turu 90-100km, a autonomija je 60km. Može li na primer prvih 40-50km da se vozi bez asistencije motora, a preostali km sa asistencijom motora?

I koliki je otpor u vožnji bez asistencije? ako si probao. Mislim dali može da se vozi opušteno oko 25km/h po ravnom bez da ti motor pomaže?


  • 0

#19 rubiroza76

rubiroza76
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 262 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 13 September 2017 - 05:11 AM

Rubiroza ne znam da li sam te već pitao, ako i jesam onda sam postao senilan :)

Kolika je autonomija baterije u nekoj normalnoj vožnji?

Da li može da se vozi bez asistencije motora kada je baterija puna? Mislio sam na primer hoćeš da odvozaš turu 90-100km, a autonomija je 60km. Može li na primer prvih 40-50km da se vozi bez asistencije motora, a preostali km sa asistencijom motora?

I koliki je otpor u vožnji bez asistencije? ako si probao. Mislim dali može da se vozi opušteno oko 25km/h po ravnom bez da ti motor pomaže?

 

U originalnoj verziji, kada motor pruža asistenciju do 25km/h bicikl sa najvećim stepenom asistencije (Turbo mode, 275%) može da pređe oko 45km. Ova kilometraža se povećava kada se smanjuje nivo asistencije. Na najmanjem stepenu asistencije (Eco mode, 55%) kažu na raznim forumima da može da pređe i preko 120km, ali ja lično nisam to isprobao i ne mogu da tvrdim sa sigurnošču. U slučaju kada je bicikl "otključan", tj. ima skinutu blokadu, sve se drastično smanjuje. Jednom sam žurio i vozio ulicama oko 40km/h i posle 10ak km mi je baterijala pala na pola.

 

Da, bicikl može da se vozi bez asistencije iako je baterija puna. Jednostavno se preko brzinomera isključi asistencija, a onda nastaje katastrofa. Bicikl je težak i prilično teško se vozi. Kao da se vozi najteži teškaš. Vozio sam ga tako nekoliko puta kada mi se potpuno ispraznila baterija. Spustim ga u 3i ili 4i stepen prenosa i onda polako. U tom slučaju se teško postiže brzina preko 15km/h. 


  • 0

#20 Sharance

Sharance
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 598 posts
  • LocationObrenovac

Postavljeno 13 September 2017 - 10:05 AM

Hvala na info. Počeli su da mi se sve više sviđaju električni bicikl tačnije pedelec. Onaj što bi ja voleo je kao ovaj cube samo naravno u L veličini rama tačnije samo bi jurio MTB er29. Za zezanje po gradu je sasvim OK da se skine blokada, za malo duže ture i 25km/h je dovoljno da bi se povećala autonomija. Ono što se meni sviđa nema u oglasima na berzi pa je i pitanje kada ću ga pazariti.


  • 2




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika