Jump to content


Fotografije

Bicikl do 1000 evra (dal se isplati planet bike???)

bicikla pomoc

  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
154 odgovora na ovu temu

#41 sajlonac

sajlonac
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 678 posts
  • LocationNiš

Postavljeno 20 May 2017 - 08:22 PM

Iznamenjao sam se poslednje 2-3 godine bajseve solidan broj (6 komada svojih i još štošta što sam probao) i sa tim iskustvom bih rekao da je najbolji komentar bio ono što neko reče kako "za 1000e baš treba da se potrudiš da kupiš loše" :)
Iz svog iskustva,za te pare možeš,u treba, da kupiš karbonca sa xt/x9 opremom, Reba klase vilom i ok 29" točkovima.
Nemoj da žuriš,gledaj oglase,zovi ljude i budi strpljiv naići će nešto.
U pb za te pare ćeš da kupiš 3 klase lošiji bajs ali naravno daleko od toga da će biti loš. Nećeš da pogrešiš ni da novim samo ja bih pre polovnjaka u opisanoj klasi.
Fullsus može da natrči ali ne tako često...
  • 2

#42 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8883 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 20 May 2017 - 08:34 PM

Фолаут, зар немаш на оном гремлину неки текст о томе на шта обратити пажњу приликом куповине?


Čak nekoliko tekstova:

http://www.bikegreml...upovina-saveti/

 

Savete dajem da pomognem ljudima, najbolje što znam. Ako nešto pogrešim, slobodno me ispravite. Ima stvari koje su objektivno tačne-netačne.

Ima stvari kao što je prenošenje ličnog iskustva - kao što si napisao za svoj amort - to je isto super i dragoceno.

Ima stvari koje su pitanje gledišta i afiniteta.

 

U zavisnosti od želja, potreba i budžeta, može se preporučiti. Što su bolje ulazne informacije, to je kvalitetniji i savet.

Zato sam i pitao koliko je čovek spreman izdvojiti mesečno na održavanje bajsa - ako je 1000 e skupljen budžet i ne planira se narednih godinu dana ulagati u bajs, a planiraju se vožnje od po 4-5 hiljada u sezoni, onda nije ista preporuka kao za nekog kome nije problem platiti 50 do 100 evra za servis amorta, nov lanac i kasetu.

 

Isto tako, vrsta vožnje koja se planira je bitna za preporuku pravog bajsa. Po poslednjem postu, "lagane vožnje i skok mali" (ovo drugo nisam baš siguran šta tačno znači), možda uopšte ne treba bajs sa suspenzijom, na primer...


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#43 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 20 May 2017 - 08:46 PM

onda nije ista preporuka kao za nekog kome nije problem platiti 50 do 100 evra za servis amorta, nov lanac i kasetu.

 

Ако алудираш на мене, јесте ми огроман проблем. Поента је била само да те препоруке из сервисних књижица не морају имати везе са животом. Бар за старије моделе. :) Сервис је јако скуп, али је то било једино улагање у аморт за 8 година колико га ја возим. И да хоћеш да поделиш то на 96 месеци по Х динара није могуће, јер аморт просто није захтевао одржавање. (иначе сам бар једном годишње питао сервисере да ли је потребно, гледали ме чудно) Касету и погон ко зна када бих морао да мењам да сам редовно мењао ланац.

 

Ја бих ипак оставио предњу суспензију, али фул мислим да није потребан, а можда би захтевао више пажења и мажења. Не знам за карбон. Увек ме брину приче да не сме да се вози и после најмањег оштећења (које не мора бити видљиво). Али бих ишао на комплет ХТ, неке добре точкове и индустријске набле, а и Фокса уместо Ребе за те паре.


  • 0

#44 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8883 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 21 May 2017 - 06:34 AM

Ако алудираш на мене, јесте ми огроман проблем. Поента је била само да те препоруке из сервисних књижица не морају имати везе са животом. Бар за старије моделе. :) Сервис је јако скуп, али је то било једино улагање у аморт за 8 година колико га ја возим. И да хоћеш да поделиш то на 96 месеци по Х динара није могуће, јер аморт просто није захтевао одржавање. (иначе сам бар једном годишње питао сервисере да ли је потребно, гледали ме чудно) Касету и погон ко зна када бих морао да мењам да сам редовно мењао ланац.

 

Ја бих ипак оставио предњу суспензију, али фул мислим да није потребан, а можда би захтевао више пажења и мажења. Не знам за карбон. Увек ме брину приче да не сме да се вози и после најмањег оштећења (које не мора бити видљиво). Али бих ишао на комплет ХТ, неке добре точкове и индустријске набле, а и Фокса уместо Ребе за те паре.

 

Na tebe sam aludirao u smislu podele iskustva, ne za održavanje.

Inače, koliko se ja razumem, viljuška koja stvarno radi "za svoj 'lebac" tražiće servis češće, ili neće raditi kako treba.

Ako se vozi po lošijem asfaltu, i obična viljuška sa federom će "raditi" - kako tako.

Zavisi od kriterijuma šta je dobro, dovoljno.

 

Na motociklima sam imao više iskustva sa time, tu 90% ljudi nikad ne servisira viljušku. Kad spomenem zamenu ulja i semeringa, razrogače oči - "jeste, još jaje od prepelice - radi, ne curi, šta ću dirati?"  Kada to kažu, za sebe su verovatno i u pravu, jer sve zavisi od želja, potreba, kriterijuma i afiniteta. Igrao sam se kraće vreme i sa moto trkama. Sam sklapao svoj motor od nule, posebno agregat, posebno ram, posebno ogibljenje. Birao jačinu opruge, viskoznost ulja, eksperimentisao... Znam koliko je, za zahtevnu i agresivnu vožnju, važno podesiti optimalno amorte - ni previše, ni premalo. Da predopterećenje opruge, brzina sabijanja i brzina povrata budu baš kakvi trebaju spram staze. Velika većina ljudi ni ne zna šta je to i čemu služi.

 

Loše podešavanje i stanje amortizera, za opuštenu vožnju po ulici, kao i za vožnju bicikla po asfaltu i zemlji prolazi, jer velikoj većini, biću slobodan da kažem, ono što radi amortizer objektivno nije ni potrebno - ili koriste samo funkciju da povećava udobnost, dok ono najvažnije - kontrola i bolje upravljanje uopšte ni ne bude dovedeno do granice (da, iznenađujuće često padam :)  ). Za takvu namenu, šire gume znaju da budu bolje rešenje, uz krutu viljušku - bicikl je jeftiniji, jedna stvar manje za njakanje i servisiranje, a budu i osetno lakši.

 

Opet, kažu da pametan uči na tuđim greškama. Od kolega koji ozbiljno voze šumu, čujem i vidim da redovno servisiraju viljuške, ne zato što vole i imaju viška vremena, već zato što misle da im to pravi razliku. Isto tako sam 100 puta do sad doživeo da ljudi dođu u servis bicikala "samo da se podmaže", onda pregledam bajs, preporučim šta bi sve bilo dobro da se uradi/izmenja i oni koji prihvate to, posle budu nasmejano oduševljeni kako bolje ide, šalta... Sa druge strane, ima ljudi koje uopšte ne uzbuđuje ni krčanje menjača - samo da to ide.

 

Zbog svega toga sam pitao lepo čoveka, kakva tačno vožnja se planira, za šta će tačno služiti bajs i koliko je spreman izdvojiti mesečno za održavanje.

Nikom ne branim da da predlog, preporuku, ja ću dati svoju - pa nek pametniji kritikuju ako nađu neku grešku, zamerku. Svaku preporuku argumentovano obrazložim, koja logika i prethodno iskustvo stoje iza nje - što se opet može argumentovano osporiti, sve je to OK.

 

Što bi tvoji postovi bili duži od mojih?  n2:Heristical


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#45 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Postavljeno 21 May 2017 - 08:03 AM

Meni zdrava logika kaže, da ako se vozi pretežno po asfaltu, amortizer u tom slučaju pretežno treba da bude zaključan, tj samim tim njegovo habanje i potreba za servisom je znatno smanjena. E za sad za ozbiljan off-road je druga priča, ali koliko sam video to nigde nije napisano, da će se pretežno voziti .
  • 0

#46 IONE

IONE
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 979 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 21 May 2017 - 08:36 AM

Nekome ko vozi pretezno asfalt ne treba dobar amortizer(ne treba mu uopste amort).
Na usponima se amortizer zakljucava...
Dolazim do glavnog, ovo je bio uvod :-)
Dok sam citao Skaylab-ov post, pade mi na um sta se desava sa zakljucanim amortizerom koji naidje na "udarnu rupu"(na putu za grcku)?

Pokretacu teme.
Ako nisi u materiji i pocetnik si idi na nov bicikl.

Za pocetak prostudiraj razlike u velicini tockova.
Sada si malo suzio pretragu i nesto naucio, idemo dalje :-)
Vodi se time da ti za pocetak osnova bude dobra.
Ram - Gledaj da ti ram bude sto bolji u klasi i da ti velicina potpuno odgovara(sto bi pravio i minimalne ustupke u velicini ako uzimas nov).
Tockovi i amortizer - Pre bih gadjao bolje tockove nego pravio kompromis izmedju njih i amortizera.
Kvalitetan amortizer kosta prilicno, a pocetnik nece moci i znati da ga iskoristi.
Kada budes imao kilometre pod nogama neka ti dobar amortizer bude prvo poboljsanje.
Kada budes uzimao dobar amortizer gledaj da moze da se servisira kod nas.

Grupa - Sta god da bude dobro je, u cenovnoj klasi u kojoj planiras da njadjes svog ljubimca sigurno nece biti najniza klasa.
Ovde ne bih vijao vise klase jer ce to ici na ustrb tockova, amortizera.

Korman, sticna lula... Samo da nije Zoom :-)
  • 2
<p>Biciklisticki Youtube Kanal Kopirajte link(copy/paste)
https://youtube.com/@ionebike

#47 Dimii

Dimii
  • Members
  • PipPip
  • 68 posts

Postavljeno 21 May 2017 - 08:58 AM

Agresivnija mtb vožnja mu (po meni) dođe neki trail, a to za početak ova viljuška nikako ne zadovoljava, u pravu je nipheus.
Servis za ovu viljušku te inače ne izađe mnogo 15-20-ak e.
 
Preskupo je ovo po meni, ali svi su nabili cene.



To je misljenje za skot?, a sta bi rekli za ovaj cube, dal moze na ozbiljan offroad? hvala
  • 0

#48 zdebeli

zdebeli
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 616 posts
  • LocationBrdo

Postavljeno 21 May 2017 - 09:00 AM

...sta se desava sa zakljucanim amortizerom koji naidje na "udarnu rupu"(na putu za grcku)?

 

Otključa se ako naiđe na veći udarac, na nekim imaš i da podešavaš taj prag tolerancije do kada neće reagovati.

Primer za RS https://www.sram.com...ologies/turnkey


  • 1

#49 zdebeli

zdebeli
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 616 posts
  • LocationBrdo

Postavljeno 21 May 2017 - 09:09 AM

To je misljenje za skot?, a sta bi rekli za ovaj cube, dal moze na ozbiljan offroad? hvala

 

Da, to je za Skota, ali važi i za Cube po meni.

Moraš da definišeš ozbiljniji off, ali verovatno ne mislimo na isto. Evo ti ovde pročitaj malo o kategorijama pa vidi gde se najviše pronalaziš, ja bih kao ozbiljniji offroad definisao min. trail kategoriju. http://www.evo.com/g...e-mountain-bike

Ti ćeš i sa XC bajsom moći da imaš doskoke po pola metra visine...

 

Nisi nam napisao ni da li si već vozio nešto ozbiljnije i šta. Zašto ti je pao na pamet baš tako veliki budžet?


  • 1

#50 lowzyyy

lowzyyy
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 315 posts

Postavljeno 21 May 2017 - 09:15 AM

A sta fali ovom bajsu, meni izgleda odlicno :) 
http://www.2bike.rs/...ro#.WSE98c60mM8


  • 0

#51 zdebeli

zdebeli
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 616 posts
  • LocationBrdo

Postavljeno 21 May 2017 - 09:19 AM

I meni, Reign je brutalan, imao sam prilike da vozim stariji model, Maestro radi savršeno, ali ovde se trenutno gledaju novi modeli.

Ja se svakako slažem da treba pogledati polovne, ali treba da nađe nekoga ko se veoma dobro razume, a posobno kad je FS u pitanju, tu moraš da pregledaš ležajeve, luftove, biksne amortizera, amortizer...

 

Mislim da mu ipak za početak (a deluje kao da nije vozio ozbiljnije do sada) ne treba nešto sa 160mm, mučiće se na uzbrdicama, plus će mu biti napornije ako planira negde na duže. Ja bih rekao hardtail sa 120-130mm max ako baš hoće agresivnije da vozi, ali mislim da bi mu XC sa 100mm bio najbolji kao osnova dok se ne pronađe. U vezi sa time, mislim da je mnogo dati 1000e za bajs dok još ne vidiš na koju ćeš stranu.


  • 1

#52 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 21 May 2017 - 09:22 AM

У професионалној примени важе сасвим друга правила и опрема никада није довољно добра. Ф1, МотоГП, најновије игрице, итд. Ипак, мислим да смо овде далеко од тога.

 

И баш ми скајлаб и Ионе направише добар шлагворт, као да су знали. :) Чим неко помене асфалт, одмах ће сви да препоручују танке слик гуме, чврсте виљушке, па и друмаше. Колико сам ја испратио, два су основна разлога - већина људи или вози бицикл само као неки вид тренинга или има јако мало времена (породица, посао), па релативно кратко могу да возе и онда би да то иде што брже, уз што мањи напор. А за остали терен се онда препоручује/очекује компромис. Мени је то опет сфера професионализма - тркаш се, желиш да идеш што брже, 99 % је квалитетан асфалт, а онда ћеш једном годишње преживети Париз-Рубе.

 

Ван професионализма и тренинга, мени је то чудна логика. Ко вози бицикл лаганије, као излет, зато што само ужива у вожњи и воли опуштено време на свежем ваздуху, неће имати потребу да иде што брже, па тиме ни да бицикл буде потпуно прилагођен само једној подлози. Мислим да је зато МТБ тако популаран - пријатнији положај, а можеш више да га акаш. (да, наравно да има и онога да модели делују далеко јаче него што јесу, слично као већина СУВ аутомобила) Ја сам имао слик гуме и једва сам чекао да пукну, да их мењам. Пукле су на смешној шљунчаној стазици.

 

Елем, да неко мене пита како намеравам да возим, не бих знао шта тачно да кажем, па не могу очекивати то од покретача теме (осим ако је за трке). Ја возим сигурно највећим делом асфалт, али то је зато што немам избора. Гомила шуме је асфалтирана, а до земљаних стаза може да се стигне само асфалтом (и пругом ;)). Притом, на пуно тих стаза не знам како бих прошао са слик гумама. Да не спомињем круте виљушке. Дакле, ја возим највише асфалт, али су ми најдраже шумске стазе (асфалт је само сурова реалност), па ми је потребан бицикл који је више прилагођен за (јачи) ХС. Не кажем да је то свачија потреба, само илуструјем зашто се не треба хватати за то помињање асфалта и треба барем поставити додатна питања човеку.

 

Још један проблем са "стандардима" ево баш сада имам. Виљушку сам био наместио на мало мекши рад зато што углавном не возим баш тежак офроуд или бар не брзо. У сервису је човек рекао да не ваља и наместио (истина, уз моје одобрење :)) како фабрика каже, за моју тежину. И сад виљушка не упија неравнине и рупе ни приближно добро. А зашто? Зато што је виљушка намењена ХС тркама и предвиђена за јаче акање, које Фолаут помиње. Мени то није потребно, али истовремено сам јако срећан што имам такву виљушку, јер сам миран за сваки терен и то годинама и годинама, а да и не ораћам пажњу на њу, само возим.

 

Да сам питао за савете какав бицикл да купим, сада бих вероватно имао неки трекинг са Аливио/Диор опремом и евентуално Тора виљушком (ако и то) и онда бих и ја морао стално да загледам, затежем, подмазујем сервисирам, одржавам... Брзо би ми пресело и био бих очајан.

 

Две су поенте које желим да направим. Прва, да бицикл често не треба да одговара најчешћем стилу вожње, него најдражем, а друга да свакоме препоручујем да купи бицикл који је (далеко) изнад директних потреба (ако већ може да га приушти), јер то значи да ће добити више уживања и далеко мање мука. Само се не занети превише, па узети потпуно неодговарајући бицикл (нпр, ДХ звер за цикло туре :)).


  • 3

#53 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8883 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 21 May 2017 - 09:30 AM

Odlična post, Canee, i suštinski se slažem. Samo par stvari.

 

Kod amort/kruta viljuška izbora: baš zbog uživanja, sa krutom viljuškom će uspon biti lakši (lakši čak i u odnosu na uspon sa zaključanim amortom). Ja sam tek kasnije počeo uživati u samim usponima, najveći deo rane mladosti su usponi samo bili nužno zlo i cena koja se plaćala za brze spusteve. :)

Tako da opet to mora svako za sebe izabrati - može mu/joj se samo predočiti prednosti i mane jednog i drugog.

 

Isto važi za ćelave gume. Ja ih najviše volim. Šire ćelave su i udobne i sasvim upotrebljive na svemu osim blata, mokre trave i rastresitog (neutabanog) kamenja.

Opet, za "zimski" bajs obavezno uzimam kramponke (napred i gumu s ekserima), jer su sneg i led posebna priča.

Tako da, spram uslova vožnje, ukusa i prioriteta, svako mora sam za sebe izabrati.


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#54 Dimii

Dimii
  • Members
  • PipPip
  • 68 posts

Postavljeno 21 May 2017 - 09:32 AM

Da, to je za Skota, ali važi i za Cube po meni.

Moraš da definišeš ozbiljniji off, ali verovatno ne mislimo na isto. Evo ti ovde pročitaj malo o kategorijama pa vidi gde se najviše pronalaziš, ja bih kao ozbiljniji offroad definisao min. trail kategoriju. http://www.evo.com/g...e-mountain-bike

Ti ćeš i sa XC bajsom moći da imaš doskoke po pola metra visine...

 

Nisi nam napisao ni da li si već vozio nešto ozbiljnije i šta. Zašto ti je pao na pamet baš tako veliki budžet?

Pa da za poneki trail al ne kapiram kako polovan bajs od 1000 evra ne moze to da uradi, jedino se razumem u menjace i te gluposti ono dal je deore ili tourney  ali za amortizere nista. Meni amor izgleda solidno


  • 0

#55 Dimii

Dimii
  • Members
  • PipPip
  • 68 posts

Postavljeno 21 May 2017 - 09:34 AM

Da, to je za Skota, ali važi i za Cube po meni.

Moraš da definišeš ozbiljniji off, ali verovatno ne mislimo na isto. Evo ti ovde pročitaj malo o kategorijama pa vidi gde se najviše pronalaziš, ja bih kao ozbiljniji offroad definisao min. trail kategoriju. http://www.evo.com/g...e-mountain-bike

Ti ćeš i sa XC bajsom moći da imaš doskoke po pola metra visine...

 

Nisi nam napisao ni da li si već vozio nešto ozbiljnije i šta. Zašto ti je pao na pamet baš tako veliki budžet?

Da bih imao kvalitetan bajs zato je takav budzet :) ovaj cube mi izgleda da moze bilo gde


  • 0

#56 Dimii

Dimii
  • Members
  • PipPip
  • 68 posts

Postavljeno 21 May 2017 - 09:39 AM

Da bih imao kvalitetan bajs zato je takav budzet :) ovaj cube mi izgleda da moze bilo gde

Nasao sam ovo http://www.2bike.rs/...-5#.WSFgJ-t97cc,

dal zadovoljava potrebe offroada i poneko skakanje i dal je amor dobar?


  • 0

#57 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8883 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 21 May 2017 - 09:46 AM

Da bih imao kvalitetan bajs zato je takav budzet :) ovaj cube mi izgleda da moze bilo gde

 

Svaki bajs (iole kvalitetan) će ići praktično svuda:

3-peterjobstalpinerd1988800.jpg

 

Bajs koji je sa full suspenzijom će biti dosadniji na stazama gde nema strmih nizbrdica i skokova. Kao i na svakom asfaltnom putu.

Ako je uživanje u vožnji cilj, više adrenalina se dobija sa skroz krutim bajsom - pri manjoj brzini.

Naravno, potrebno je koristiti pažnju i zdav razum - bez amorta ne možeš niz svaku nizbrdicu ići punom brzinom, teže se kontroliše bicikl. Sa druge strane, na full-sus biciklu, pri većoj brzini koja je potrebna za zabavu, izletanje sa staze u drvo je puno opasnije.

 

Analogija ovome je vožnja roler kosterom:

gardaland.jpg

 

Ako hoću da bude zabavno, gledam pravo ispred sebe i pušam da me (za)okret "iznenadi". Ako primenim trik sa moto trka, okrećući pogled tamo kuda vidim da će šine skrenuti, vožnja je bukvalno dosadna i čini se puno sporijom. To za mene, u biciklizmu po šumi, radi bajs sa suspenzijom.

 

Još jedna, subjektivnija zamerka - (full) sus bajs mi liči na tipičnu (američku) megalomaniju - kao oni monster trucks.

w1200_h678_fmax.jpg

 

Tipa, "daj da napravimo auto koji će moći da ide svuda, i preko drugih kola!" I naprave auto koji košta k'o đavo, troši k'o đavo, može da prelazi preko drugih kola, ali je, objektivno, samo za to i dobar - za sve ostalo je bez veze. Tako mi deluju i ful sus bajsevi često - "daj da ne moram da se podižem iz sedla i usporavam pre rupa i džombi". Ponavljam, ovo je moje, lično & subjektivno viđenje cele te priče. Uz sve moguće ograde.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#58 zdebeli

zdebeli
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 616 posts
  • LocationBrdo

Postavljeno 21 May 2017 - 10:12 AM

@dimii
Nije do cene, ne moze da zadovolji zato sto ima viljusku koja nije za agresivnijj voznju. Ima 100mm hoda, i ti da napravis veci doskok, viljuska ce poljubiti dno (bottoming out), a to nikako ne valja. Ti mozes da je napumpas na veci pritisak, ali onda nece reagovati na manje neravnine, a onda ne sluzi svrsi. Na onom skotu viljuska ima stapove precnika 30mm, i kompletna viljuska je za onu cenu uzas.
Kao i za sve ostalo za "bolje" marke ces platiti dosta za ime. Ljudi recimo vole da pljuju Capriolo, ali ja sam sa njihovim ramom preziveo svasta, dok mi je recimo fs Radon pukao... Jeste Capriolo 200-300g tezi, ali je isto tako znacajno jeftiniji i meni to ne predstavlja problem.

Onaj polovab Giant je licne cene kao Cube, ali je znatno bolji za agresivniju voznju, mozes bukvalno i na Dh sa njim, dok je Cube-u cena prenaduvana.

@fallout
Ti bas ne volis suspenziju :)
  • 1

#59 lowzyyy

lowzyyy
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 315 posts

Postavljeno 21 May 2017 - 10:21 AM

Nasao sam ovo http://www.2bike.rs/...-5#.WSFgJ-t97cc,
dal zadovoljava potrebe offroada i poneko skakanje i dal je amor dobar?

Bajs naravno da je dobar kada je karbon i viljuska kosta 400$ kolko sam video na internetu :D
Niko do sad ti nije dao konkretno nesto vec samo filosofiraju.
Sta tacno podrazumevas pod skokovima? Odakle koja visina sta ? Ti mozes da skaces i sa hardatilom sa 5m visine ako znas, nije to samo skocim pa ako je bajs 4000e izdrzace... moras da razgranicis gde ces voziti. Ako je na primer voznja po sumi i jako neravnim terenima ( cega imas jako malo u srbiji, jer putevi kroz sume nisu napravljeni ) onda naravno treba da uzmes bike sa full suspenzijom, a ako ces sve ostalo onda moze i hardtail.
Evo ti primer kada bi ti bez full suspenzije otpala bulja https://youtu.be/tsfodMu30zs
Ali to neces nigde ovde naci :D
U sustini ako hardtail (bajs bez zadnjeg amortizera) ima dobre gume i dobru viljusku(bar 120mm hoda), neces se pokajati.
Takodje morate uzeti u obzir da full sus bajkovi mogu da lokuju zadnji amortizer tako da nisu dosadni ako vozis po putu
  • 0

#60 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 21 May 2017 - 10:35 AM

@Фолаоут Да, наравно да ће пуно тога зависити и од личних афинитета који се временом и мењају. Ја мислим да аморт може да нервира на успонима само ако возиш у стојећем положају, што се мени ретко деси. :) Када седим, тежина је већином негде иза аморта. А већина шумских стаза, нажалост, има управо растресит камењар и шљунак зато што су за аутомобиле, а не бицикле (чак и када су званично само за пешаке и бицикле). Могао си да видиш како је било на Парензани, па недавно стаза Ђордано Котур до Трста, а биће ускоро и још таквих стаза изнад Трста. Све камење и шљунак. И нису једина места, наравно (беше и код Каства, а пуно је таквих и код нас).

 

@lowzyyy То што ти видиш као филозофију представља "научи га да пеца". Уместо да му неко упери прстом у одређени бицикл, боље је да он схвати за шта је који избор бољи, па да онда сам одлучи шта му је тражити. Па му евентуално препоручиш неки оглас мада ја то избегавам, јер осећам одговорност ако бицикл има неки проблем. А поготово оглас који каже да је 19,5 инча за висину до 193 цм, јер се уопште не слажем са тим. Друго, ти си отишао у нека "ситна цревца" и постављаш врло детаљна питања човеку који се очигледно не разуме превише. И онда ће још помислити да ће препоручени бицикл на крају бити баш само за то и ни за шта друго.

 

@Dimii Да ли ти је ово довољан офроуд:

 

 

Или се више проналазиш у овако нечем (терен и темпо, бар на почетку :)):


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika